Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus: Chceme modrou, ne zelenou planetu

Prezident Václav Klaus přednášel na Vysoké škole ekonomické o tématu klimatických změn. "Některé scénáře globální oteplování nadhodnocují," prohlásil například. Klausovu přednášku na VŠE přinášíme ve zkráceném znění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

beda venerabilis

To Toník Zápotocký

Profesorův předchůdce, chtěl zase vidět to naše Kladno celé rudé.

0/0
16.5.2007 16:55

Alohim

Co tim chtel "basnik" rici?

Jaky smysl ta prednaska vubec mela? Pokud ukazat pohled na prirodu ocima ekonoma vs pohled environmentalistu tak mi tu nechybi "snad" relevantni pohled ekonoma, ale relevantni pohled nejakeho ekologa. V podstate se nedivim, ze ekonom Klaus nadrazuje ekonomicky pohled na otazku ekologie nad pohled ekologa. Pokud se chytnu skalovatelnosti pohledu na ekologii (tzn. ekonoma pohled na ekologii nadrazeny pohledu ekologa na ekologii, jak to prezentuje v prednasce Klaus... resp. takto to z ni aspon citim ja), pak  nastesti  neni vse ztraceno. Je tu totiz pohled cloveka (obecne), ktery je urcite nadrazeny nad pohledy omezenymi at uz ekonoma tak i ekologa. Takze jednoduse, delejme tak, aby tu nebyl po nas takovy bordel.

0/0
7.5.2007 23:25

koutlosh

Ekonomický pohled na věc,

hezky rozepsáno, ale ve skratce jde pořád o totéž. Jde o bagatelizaci problému globálního oteplování, třebas úředním jazykem ekonomů. To, že z hlediska ekonomie je globální oteplování a jeho možné budoucí důsledky irelevantní, je vměšování se do práce ekologů a klimatologů ve chvíli, kdy je ekonomický pohled na věc nadřazován. A to je ve chvíli, kdy ekonom vezme zprávu klimatologů, pokýve nad ní hlavou, řekne "Dobrá práce kluci." a to je vše. Pakliže vyplývá, že jednání člověka, dle ekonomicky racionálních pravidel, vede k negativním klimatickým změnám, pak je nutné to do těchto pravidel promítnout a lidské jednání korigovat. Pro mne, jako člověka, je například důležité, v jakém prostředí budou jednou vyrůstat moje děti, přestože pro ekonoma to nemá cenu zlámané grešle. Ekonomie na vše hledí přes hodnotu peněz, ale to přeci nejsou hodnoty jediné a pokud ano, ale s tím nesouhlasím a ani nemyslím, že to tak je, i přes postoj pana Klause, tak jsme na tom opravdu špatně.

0/0
7.5.2007 9:07

cejkis

mmm

Nechme VŠE a Klause ať si řeší svoji ekonomii a pojďme řešit jakým způsobem zvrátit globální oteplování.

0/0
5.5.2007 16:44

VláďaK

Modrá planeta podle ODS

= rozkradená.

0/0
4.5.2007 20:41

krakovic

Re: Modrá planeta podle ODS

Jak tento váš výkřik souvisí s článkem?

0/0
5.5.2007 16:50

maddock

Re: Modrá planeta podle ODS

Nevytahuj minulost, to uz je preci davno pryc :)

0/0
15.5.2007 9:09

99,5

Pokud by měl být

Klaus za tu přednášku kritizován, tak jedině proto, že většina z toho, co říká, jsou naprosté samozřejmosti, jen nově zformulované. Ale jak to tak tady čtu, tak se asi mýlím.

0/0
4.5.2007 14:10

krakovic

Přednáška

Na přednášce jsem byl a s názory pana prezidenta se do značné míry ztotožňuji. Výkřiky místních volů, kteří se orientují jen podle nadpisů článků a nesnaží se pochopit a zhodnotit předkládané argumenty, jsou k smíchu.

Přesto bych se pokusil zareagovat na některé zde vyřčené lži. Prezident hned v úvodu své přednášky zdůraznil, že se jedná o přednášku z pohledu EKONOMIE jakožto vědního oboru. V žádném případě se nesnažil mluvit do řemesla klimatologům a meteorologům. Hovořil o EKONOMICKÝCH důsledcích globálního oteplování.

0/0
4.5.2007 13:15

Pan Navratil

Re: Přednáška

Přesně tak, čili pokud nevíme jistě, že můžeme klimatické změny zvrátit, prostředky vč. času raději věnujme na vyrovnání se s nimi.

0/0
4.5.2007 13:24

99,5

Re: Přednáška

R^

0/0
4.5.2007 14:04

j@ck

Re: Přednáška

ekonomie neni zadna poradna veda. na to, aby ji byla, je prilis ideologicka, nechava se ovladat modnimi proudy a chvilkovymi nazory.

navic problem globalniho oteplovani je treba resit globalne, a nejen z pohledu ekonomie. je katastrofa, kdyz ma nekde pouhe ekonomicke vzdelani a mysli si, ze spolkl vsechnu moudrost. jeste vetsi tragedie je, kdyz je nekdo pouhy ucetni.

0/0
4.5.2007 20:46

krakovic

Re: Re: Přednáška

Zdá se, že toho o ekonomii mnoho nevíte. Mohl byste blíže rozvést ty vaše módní proudy a chvilkové názory? Shodou okolností se zrovna připravuji na státnici z ekonomie, takže mi možná rozšíříte obzory a budu moci zkoušející profesory ohromit vaší teorií:)

0/0
5.5.2007 16:49

Bouše

Re: Přednáška

Přednášku jsem sledoval v přímém přenosu a myslím si totéž. R^ 

0/0
5.5.2007 16:58

maddock

Re: Přednáška

"EKONOMIE jakožto vědního oboru..."

Ano, ted jsi to trefil. To je prave ten problem..... Stavet ekonomii na uroven vedy je ZLOCIN.

0/0
15.5.2007 9:11

Kirken

Je to marné, Vašku.

Kdo nechce pochopit, nepochopí.:-/

0/0
4.5.2007 12:08

koa

sociolog Klaus

Ja jsem si myslel, ze chovani lidi jako skupiny studuje hlavne sociologie a jedince psychologie?

0/0
3.5.2007 16:38

Kleki Petra

Re: sociolog Klaus

...zapomněl jsi na psychiatrii (právě jsem četl madqwerta a celtika).:-)

0/0
3.5.2007 16:45

JBetak

Re: sociolog Klaus

To bych neviděl jako až tak důležité, hranice věd nejsou žádný přírodní zákon, ekonomové už s tím začínají také počítat. Horší mně připadá, že jeho názory moc nepočítají se svobodou volby. Je to přece jen starý člověk. Tuším, proč ho někteří nazývají bolševikem.

0/0
3.5.2007 18:23

Pan Navratil

Re: sociolog Klaus

No vidíš, zase jeden, co moc myslí. Ekonomie zřejmě podle tebe studuje chování balíčků peněz v bankovním sejfu, že? ;-D;-D;-D

0/0
3.5.2007 18:40

fraze

Re: sociolog Klaus

ekonomie se zabývá taky chovánim lidí NA TRHU!!

0/0
4.5.2007 7:49

99,5

Re: sociolog Klaus

Všechny tzv. společenské vědy se zabývají chováním lidí. Hranice mezi nimi nejsou ostré, takže jestli chceš, můžeš všem dohromady říkat sociologie.

0/0
4.5.2007 14:05

AOC

Žít se dá jen na zelenej planetě

jo jo, klaus, potažmo ekonomie, zná všechny otázky a odpovědi. je to takový dokonalý náboženství. zrušme všechna ostatní vědní odvětví. jestliže je nějaká věda v rozporu s ekonomií, potažmo s klausem, její závěry jsou milné a věda samotná je rouháním. jestliže je nějaká věda v souladu s klausem, potažmo s ekonomií, není ji zapotřebí.

doufám, že budu jednou imámem klausem vysvěcen na ekonoma.

0/0
3.5.2007 15:54

99,5

Re: Žít se dá jen na zelenej planetě

On se ten Klaus asi vážně špatně vyjadřuje, když dokážeš vyplodit 6 řádek k něčemu, co v té přednášce vůbec není. Nebo jen pomaleji nebo špatně chápeš?

0/0
3.5.2007 16:31

AOC

Re: Re: Žít se dá jen na zelenej planetě

tvoje reakce je stejně přesvědčivá jako moje věcná. :-)

jen sem vyjádřil klausův pohled na okolí. a že veškerý názory, co nepocházej z jeho hlavy, nebo od lidí bezpečně mrtvejch, on nepřijímá. myslim, že se mě to docela povedlo.

0/0
3.5.2007 18:11

Láďa Rejpal

Re: Re: Re: Žít se dá jen na zelenej planetě

"Když se kouknu na sebe, tak se musím pochválit..."

(ta poslední věta mě inspirovala)

0/0
3.5.2007 19:02

AOC

Re: Re: Re: Re: Žít se dá jen na zelenej planetě

"... nikdo to za mě tak hezky neudělá."

:-)

0/0
3.5.2007 21:00

Pan Navratil

.

Proč se tedy Zemi až do ekofašistické revoluce říkalo "Modrá planeta"???

.

.

.

;-D;-D;-D

0/0
3.5.2007 18:39

AOC

Re: .

asi proto, že modrá barva na povrchu země převažuje. ale život, jak ho známe my, nepřináší (neptun jemodrej celej). zelená barva chlorofylu je to co zajišťuje výrobu kyslíku.

ten název vymejšleli lidi, který věděli o biologii, klimatologii a ekologii asi jako klaus.

0/0
3.5.2007 20:40

Mirco1

Re: Re: .

Abych parafrázoval vás "Uran je zelenej".

Klaus asi nevyhlásil válku fotosyntéze, ne? Spíš těm, kteří se barvou atomu hořčíku v molekule chlorofylu zašťitují a mají o běhu lidského života stejné představy jako náckové, komunisté a některé vyšinutější církve - že prostě lidé budou dělat přesně to, co je jim v zájmu vyšší myšlenky nařízeno.

0/0
4.5.2007 12:41

AOC

Re: Re: Re: .

hmm, zelená to není. uran je modrozelenej kvůli methanový atmosféře. teď se ani nechci hádat vo barevným vodstínech, ale spíš vo jeho původu. v methanu, ještě k tomu plynným by se fatk blbě žilo. :-)

to jen k ten pitomej parafrázy.

klaus nemá právo, mandát ani sílu nikomu válku vyhlašovat. on se jen snaží představit ekonomiku jako všemocnou, vševědnou filozofii. spíš podobnou církvi.

alespoň na náboženství máme zdáse stejnej názor...

0/0
4.5.2007 16:11

Pan Navratil

Re: Re: .

No to je ale blábol.

0/0
4.5.2007 13:28

99,5

Re: Re: Re: .

Máš pravdu, to by se mělo tesat do kamene.;-D

0/0
4.5.2007 14:07

AOC

Re: Re: Re: .

co jako?

0/0
4.5.2007 16:12

madqwert

ufff, ropa nikdy nedojde

;-D

0/0
3.5.2007 14:57

karelvesely

Re: ufff, ropa nikdy nedojde

8-o8-o Kdo to říkal?

0/0
3.5.2007 19:04

Mirco1

Re: ufff, ropa nikdy nedojde

On tím myslel, že s rostoucí technologií roste počet zdrojů (které dřív zdroji nebyly). Tak jako do poloviny 19. století byl uran fakt na nic. Ropu a asfalt používali Arabové jako "tekuté obvazy" atd. Ještě v 19. století, kdy se ropa těžila byla benzínová frakce na výhoz.

0/0
4.5.2007 12:50

1_130_202_135

Kdo je tento Madqwert?

 Stavitel!! Teď je mi to jasné, hledím-li na jeho vyklenuté, vpřed směřující čelo, na jeho gesta, jimiž rozkazuje: Tak, - tak, - tak! Největším stavitelem, jakého znají dějiny. Hledám v nich marně takového a nalézám jen vzdáleně podobný obraz v Pavlovi z Tarsu, ve svatém Pavlovi, který s touž vášní v zákon a řád obrácenou, s touž systematičností úžasného stavitele také budoval království, jehož panovníkem nebude on, nýbrž mrtvý z Nazareta. Ježíš, toť pravda a život. Dnes, po dvou tisících letech, je pravda a život Jiří Paroubek. Jiří Paroubek, toť Madqwertův architekt!

0/0
3.5.2007 13:37

madqwert

nevim, ale modra barva mozku

neznaci zdravy mozek ;-D

0/0
3.5.2007 13:31

Moravský Slovák

Re: nevim, ale modra barva mozku

zelená taky ne

0/0
3.5.2007 13:34

1_130_202_135

Re: nevim, ale modra barva mozku

Koho mi takové "ynteligentní" řeči jenom připomínají? Aha, už vím!!!

http://xs413.xs.to/xs413/07123/dementM.jpg

0/0
3.5.2007 13:34

eBalkan

Re: Re: nevim, ale modra barva mozku

koukam, to je primo perla hozena svini, co tam pise ;-D;-D;-D Kluci se usmirili a vecer bylo bukakke

0/0
3.5.2007 13:38

madqwert

Re: Re: nevim, ale modra barva mozku

podvrh ;-D

0/0
3.5.2007 13:38

1_130_202_135

Re: Re: Re: nevim, ale modra barva mozku

Děkuji za potvrzení...

0/0
3.5.2007 13:40

madqwert

Re: Re: Re: Re: nevim, ale modra barva mozku

rado se stalo ;-D

0/0
3.5.2007 13:41

eBalkan

Re: nevim, ale modra barva mozku

ty uz jsi hodne zoufalej, co? ;-D;-D;-D to je dobre :-)R^

0/0
3.5.2007 13:34

madqwert

Re: Re: nevim, ale modra barva mozku

kdepak, dneska mam formu ;-D

0/0
3.5.2007 13:39

eBalkan

Re: Re: Re: nevim, ale modra barva mozku

no to jednoznacne ;-D;-D;-D

0/0
3.5.2007 13:40

madqwert

Re: Re: Re: Re: nevim, ale modra barva mozku

jak nasi hokejisti ;-D

0/0
3.5.2007 13:41

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Re: nevim, ale modra barva mozku

A já si hned říkal, že v tom máš pěkný hokej!:-)

0/0
3.5.2007 13:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.