Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Člověk střílí, aby na sebe upozornil, tvrdí psycholožka

Korejský student, který v americké Virginii postřílel tři desítky svých spolužáků, si svůj čin nejspíš dopředu naplánoval. "Útoku většinou předchází vize, ve kterých si pachatel představuje, co by mohl udělat. Pak akci naplánuje," říká policejní psycholožka Ludmila Čírtková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Axelroth

...hmmm...

...byl to korejec z te "hodne" nebo te "zle"?...

;-)

0/0
18.4.2007 11:17

Pepan11

zcestny text

U toho nestastnik propukla schizofrenie. U dusevni nemoci nema moc smyslu snazit se ji vysvetlovat racionalnimi psychologickymi motivy. Je to nemoc s nejakym organickym (organovym) zakladem jako treba rakovina nebo epilepsie.

0/0
18.4.2007 11:15

Blanka z Bejrůtu

Monstrum Anonymič Anonymov má blokované příspěvky

Administrátor Vám zakázal diskutovat, protože jste psal/a příspěvky nepřijatelného znění. Byly urážlivé, vulgární, obsahovaly neplacenou reklamu nebo měly rasistický obsah.

Přidávání příspěvků bude blokováno do 24.4.2007 23:37:24.;-(:-)

0/0
18.4.2007 9:24

Dr No

Velká chyba je,

že mají takové zhovadilosti obrovskou publicitu. To je určitě hlavním motivem psychopatů, kteří se toho dopustí. Stanou se (podle jejich zvráceného pohledu) "slavnými". Mimo to je také rozsáhlé medializování těchto věcí pro tyto psychopaty i inspirací - bez toho by je to možná vůbec nenapadlo udělat.

0/0
18.4.2007 8:50

kozak52

To je blbost !

;-)

0/0
18.4.2007 8:42

Egonka

A kdo udela neco s touto skandalnosti

V teto zemi se obrovske skandaly nikdo ani resit nesnazi:

http://www.users.qwest.net/~honza/Trestni%20oznameni%20Michala%20Svrcka.htm

0/0
18.4.2007 8:30

thx

Vzhledem k tomu, že je v USA mezi obyvatelstvem

200 milionů střelných zbraní, je počet vražd střelnou zbraní velmi nízký...u nás si to ani nedovedu představit...;-)

0/0
18.4.2007 7:36

babacek

:-))))

Obecně se dá ale říct, že takový člověk se necítí spokojený se svým životem, má pocit, že nikam nepatří a že nikoho nezajímá," říká Čírtková. Takoví lidé chtějí na sebe střelbou ve škole upozornit, chtějí udělat něco mimořádného.

To je psychologický popis pachatele jako od žáka zvláštní školy.

0/0
18.4.2007 6:31

svazak1

Re: :-))))

to je obecny popis teto skupiny pachatelu, ne konkretniho pachatele...

0/0
18.4.2007 9:56

babacek

Re: Re: :-))))

Pokud by každý kdo chce na sebe upozornit střílel,budeme zakopávat na ulici o mrtvé.:-)

Na vině je většinou stres a zkratovité chování,nebo asociální jedinec.

0/0
19.4.2007 6:59

Pilat

federalni register je pitomost

u nas v Kanade to zavedli cely byrokraticky aparat, stoji silene miliony a vysledek naprosto nesplnil zadny  z ocekavanych cilu . Pocet vrazd za pouziti zbrane se mirne zvysuje kazdy rok, primo umerne k narustu populace.

0/0
18.4.2007 1:48

Geralt07

Zajímavá teorie

Něco na tom možná je. Postřílením několika desítek lidí se opravdu dá docílit pozornosti ve světovém měřítku. Racionálně uvažující lidé naštěstí volí jiné způsoby, jak na sebe upozornit. Ten Korejec byl evidentně blázen a je smutné, že se to poznalo až teď.

Souhlasím s prezidentem ve věci neomezování práva Američanů vlastnit zbraň. Takoví cvoci, jako byl tento, nebo zločinci si zbraň vždycky nějak opatří. Ale slušným lidem by bylo odebráním zbraní znemožněno se bránit útokům ozbrojených zločinců. Škoda, že ostatní studenti nebyli ozbrojeni také. Mohli opětovat palbu a zabít toho idiota dřív, než stačil napáchat tolik škody.

0/0
18.4.2007 1:31

Muslym

Buďme rádi, že Paroubkova úchylka je méně krvavá, i když srovnatelně nebezpečná:

Žvaní, aby na sebe upozornil.

0/0
18.4.2007 0:20

babacek

Re: Buďme rádi, že Paroubkova úchylka je méně krvavá, i když srovnatelně nebezpečná:

Zde střelec zmařil ,,pár desítek životů´´.Paroubek několik statisíců.

0/0
18.4.2007 6:33

thx

Re: Re: Buďme rádi, že Paroubkova úchylka je méně krvavá, i když srovnatelně nebezpečná:

ty nejsi babacek ale blbecek, máš tam překlep;-)

ostatně zmařený život blba se nepočítá!

0/0
18.4.2007 7:38

babacek

Re: Re: Re: Buďme rádi, že Paroubkova úchylka je méně krvavá, i když srovnatelně nebezpečná:

Překlep ! To je oblíbený argument dementů kteří nejsou schopni vymyslet protiargument.:-P;-D

0/0
18.4.2007 7:47

fleret1

Psychologove jsou lide,kteri tu nejsou od niceho jineho

nez jak zkomplikovat zivot ostatnim - tento  " vedni " obor a jeho studium je neco podobneho,jako studium prav = je nutno vymyslet komplikace a serpentiny,abychom se nejak uzivili.Pritom empirie jejich odhadu doslova je tak vratka a neprukazna,ze nema smysl se tim dale zabyvat.Rv

0/0
17.4.2007 23:21

xenofob_rasista_fasista_zumpa

Re: Psychologove jsou lide,kteri tu nejsou od niceho jineho

Cim se nema cenu dal zabejvat je tvuj.. pritroublej nazor...

0/0
17.4.2007 23:39

Qesospi Cobigan

Re: Psychologove jsou lide,kteri tu nejsou od niceho jineho

To já bych spíš řekl, že psychlogie nahrazuje náboženství. Jenže zatímco náboženství alespoň ve své podstatě směřovalo k něčemu pozitivnímu, tak "psychologická ideologie" nesměřuje nikam...

0/0
18.4.2007 9:06

svazak1

Re: Psychologove jsou lide,kteri tu nejsou od niceho jineho

ty ses dobrej kreten s dost omezenym pohledem nebo spis rozhledem.

"jako studium prav = je nutno vymyslet komplikace a serpentiny,abychom se nejak uzivili"

CHACHACHA asi si nekomu dluzil nebo te nekdo podvedl a ted nadavas na pravniky vid???

Pravo jako takove, ted ovsem chapu ze to bude pro tebe tezsi pochopit, je v podstate soubor pravidel hry kterou tady kazdy den hrajeme. Pravo nevzniklo samo pro sebe, ale stvorili si ho lidi aby blbce jako ty udrzeli na uzde... jinak bysme byli jako na divokem zapade. Kapisto ty mudrlante? 

0/0
18.4.2007 10:01

Qesospi Cobigan

Miluju tyhle psychologický kecy...:)

Podle toho, co tam ta psycholožka popisuje, jsem přesně ta skupina, která by měla popadnout samopal a jít střílet do školy... (navíc teď začlo pršet, jsem sám a popadla mě deprese...už si to v duchu plánuju, jak to zítra udělám...;-)

0/0
17.4.2007 22:41

NORDMAN

Re: Miluju tyhle psychologický kecy...:)

Vyborne - ta psycholozka je opravdu na urovni a proto si dovoluji na stejne urovni ti poskytnout predpoved pocasi:

Nebude-li prset, nezmoknem.

0/0
17.4.2007 22:49

Beranal

Tohle už se USA odpustit nedá

Takže oni v tom neúspěchu zase slaví úspěch, musulmanští teroristé se vysilují hromadným terorizováním a vražděním svých musulmanských soukmenovců a nemají kapacity na to řádit v civilizovaném světě. Opravdu hrozná představa až ty "supermoderní" rakety začnou pálit na své musulmanské soukmenovce. :-)

0/0
17.4.2007 22:20

aBBa

Clovek strili, aby na sebe upozornil..... SLYSELI jste "slovo bozi" od zenske, ktera na to dospela po studiu - cirka 15 let!

;-O ;-€(Y) ;-D

0/0
17.4.2007 21:38

AnalProbe

Re: Clovek strili, aby na sebe upozornil..... SLYSELI jste "slovo bozi" od zenske, ktera na to dospela po studiu - cirka 15 let!

a?

0/0
17.4.2007 21:51

milchama

Re: Clovek strili, aby na sebe upozornil..... SLYSELI jste "slovo bozi" od zenske, ktera na to dospela po studiu - cirka 15 let!

A co by z toho upozornění na sebe asi tak měl, když se sám zastřelí? Tu "slávu" už si neužije...

0/0
17.4.2007 22:18

MoUdrostrak

Same dobre zpravy DNES: Iráčtí vlastenci oznámili, že začali vyrábět rakety, Irák je universitou terorismu, Irácká správa se rozpadá

Vysoký představil odboje v Iráku abú Umar Bagdádí, který je hlavou na al-Kajdá napojeného Islámského státu v Iráku, oznámil, že začal sériově vyrábět rakety. Zvukový záznam byl zveřejněn v úterý. Oznamujeme všem mudžáhidům na světě a zvláště pak v Iráku, že raketa Al-Kuds 1 vstoupila do výrobní fáze ... Tato raketa má vysoké parametry doletu a přesnost zásahu. Je schopná konkurovat tomu nejlepšímu, co země světa dokázaly ve zbrojní oblasti,"

Bagdádí také na záznamu shrnuje bilanci 4let "okupace" Iráku silami U.S.A. "Jestliže jeden z nepřátelských ďáblů říká, že Afghánistán byl školou teroru, pak Irák je universitou terorismu." prohlašuje Bagdádí a vyzývá k zachování jednoty.

Poté, co v pondělí z vlády odešlo šest politiků ze strany  klerika Muktady Sadra, protože premiér Núrí Málikí nepožadoval termín odchodu amerických vojsk, propukly pokojné demonstrace v Basře, kde požadují odchod "pokryteckého guvernéra". Guvernér je člen umírněné šíitské koalice vedené ajatolláhem alím Sistáním.

0/0
17.4.2007 21:36

mtis

Re: Same dobre zpravy DNES: Iráčtí vlastenci oznámili, že začali vyrábět rakety, Irák je universitou terorismu, Irácká správa se rozpadá

KASSAM zwei. Trefíte každé město které chcete.

0/0
17.4.2007 21:46

MoUdrostrak

Raswane, proc se schovavas?!

Je to Tvuj "oltar"?

http://www.lide.cz/Raswan

0/0
17.4.2007 20:59

mtis

Re: Raswane, proc se schovavas?!

Padej, než ti taky jednu střelím, abych na tebe upozornil!!! ;-);-);-)

0/0
17.4.2007 21:28

Beranal

Hlavně nezveličovat tu tragedii

30 nevinně zabitých vypadá to strašně ale zase bych neřekl že to je velká cena za tu možnost každého Američana mít legálně zbraně. Když dojde k leteckému neštěstí nebo např. jen v ČR ročně zahyne na silnicíh 1500 nevinných lidí tak také nikdo nedává návrhy na omezení letecké dopravy nebo automobilismu, to je také cena za to že si každý může svobodně a bez omezení vozit zadek v tuně železa nebo létat 4x měsíčně  do USA.

0/0
17.4.2007 20:46

ChorcheCh

Re: Hlavně nezveličovat tu tragedii

Jo je to pravda,u nás je lepší někoho sejmout autem, než zastřelit

0/0
17.4.2007 20:50

Palda.o

Re: Re: Hlavně nezveličovat tu tragedii

Ale vypujčeným přeci si neponičíš karoserii. ;-D

0/0
18.4.2007 9:00

-=Raswan=-

Re: Hlavně nezveličovat tu tragedii

Tak tak...

0/0
17.4.2007 20:52

aadler

Nesouhlasim

Ve Svycarsku je muz po vojenske sluzbe povinen skladovat a udrzovat zbran (do lehkeho kulometu vcetne) doma, s munici k tomu. Ozbrojenou zlocinnost neznaji. Ve Finsku maji dva ze tri lidi doma zbran. Zlocin je naprosta vzacnost. Americke staty s volnou dostupnosti zbrani maji jizsi zlocinnost nez staty s restrikcemi. Nemecka statistika rika: 44% zlocinu tvori nelegalni zbrane, 50% predmety, ktere nejsou myslene jako zbran (valecek na nudle), 4% zustava neznamo a 4% tvori legalni zbrane. Kde je zlocin spachan legalni zbrani, jedna se podle ceskeho specialisty o tzv. domaci zabijacku, kde by stejne k vrazde doslo, jenze nastrojem by byly vidle nebo sroubovak. Dostupnost zbrani nema se zlocinnosti vubec nic spolecneho

0/0
17.4.2007 20:44

aadler

Re: Nesouhlasim

Ne jizsi, ale nizsi. A s temi procenty mi to nejak ujelo, sorry, nelegalni zbrane jsou 42%

0/0
17.4.2007 20:47

ChorcheCh

Re: Nesouhlasim

no když oni jsou Amíci takoví multi-kulti

kdyby dostal například každý rom u nás od sociálky svoji bouchačku, bylo by to tady také velmi zajímavé;-D

0/0
17.4.2007 20:49

S-Tony

Re: Re: Nesouhlasim

Ani né, jak je znám by se postříleli navzájem.

0/0
17.4.2007 20:56

NORDMAN

Re: Nesouhlasim

Na tom neco bude: Na jednu stranu logicky rozhodne plati, ze zbrani urcenou k zabijeni lze urcite behem kratke doby pozabijet vice lidi nez sroubovakem, valeckem na nudle ci vidlema. Na druhou stranu: Masove vrazdy v CR nebyly pachany strelnou zbrani, ale mensim nakladnim vozem (ta zenska na te zastavce) ci leky (nemocnicni vrah).

Urcite jde o psychologicky ci sociopsychologicky problem, na to poukazuje prave "po zuby ozbrojene" Svycarsko ci Finsko, kde tedy dostupnost zbrani nema vyznam na masove vrazdeni.

Ocekaval jsem, ze psychologove k tematu reknou vice. Ale bud nemaji poneti o psychologii pachatele, nebo se boji stourat se v sociopsychologii, kde si lehce mohou spalit prsty.

0/0
17.4.2007 21:33

NORDMAN

Re: Re: Nesouhlasim

To sociopsychologicke hledisko by bylo zajiste dulezite objasnit: Pachatele, ktery od zacatku pocita s tim, ze zemre, neni mozno zastavit jakymkoliv trestnim zakonem - i kdyby byl znovu zaveden trest smrti (utoky kamikazu treba v Iraku to dokazuji). Reseni ohledne prevence je treba hledat pravdepodobne v objasneni takoveho sociopsychologickeho profilu pachatele sebevraha. Nebo jinak receno: Proc k tomu nedochazi ve Svycarsku a Finsku?

0/0
17.4.2007 21:34

MoUdrostrak

Re: Re: Re: Nesouhlasim

Naopak: Ve Svycarsku uz k tomu dochazi a celkem cim dal casteji:

http://seznam-masakru.navajo.cz/

0/0
17.4.2007 21:41

NORDMAN

Re: Re: Re: Re: Nesouhlasim

Tak na ty uvedene stranky cumim a nachazim zpravu z roku 2001: "Friedrich Leibacher vstoupil do Zug parlamentu a spustil palbu, zabíjet tři členy vlády cantonal a 11 poslanců před obrácením pušky na sobě."

Nevidim problem, slo o politicky cin (nechci to samozrejme obhajovat) - neznam pozadi cinu. Ale Friedrich nestrilel do studentu, nenajizdel autem do zastavky plne lidi, nelikvidoval pacienty v nemocnici. Asi nebyl spokojen s politickou situaci ci se zastupci v parlamentu. Nebo to byl normalni "abnormalni cvok".

Realitu se asi nikdy nedovime :-)

0/0
17.4.2007 22:46

thx

Re: Re: Re: Re: Re: Nesouhlasim

jo jo , příklady táhnou..;-D

0/0
18.4.2007 7:42

morbidni_kreten

:-P

tyhle věci se dějí pouze v USA:-©:-©:-©:-©

0/0
17.4.2007 20:37

mtis

Re: :-P

Lokni si heparinu a utíkej do postýlky, maminka se bude zlobit, že ještě ponocuješ ... ;-);-);-)

0/0
17.4.2007 21:36

Pepa Nos5

Člověk střílí, aby na sebe upozornil, tvrdí psycholožka...

Co dodat, vym/rdaní Amíci. To je furt něco. Že to teď udělal Korejec, je jen náhoda a ukázka toho, jak zkoubný vliv tato tupá země má na lidi.:-©(Y);-(

0/0
17.4.2007 20:17

Beranal

Re: Člověk střílí, aby na sebe upozornil, tvrdí psycholožka...

Vcelku nechápu co dělá cenzor, osobně jsem dostal BAN na týden a žádné vulgarity nebo vyvolávání nenávisti  jsem se nedopustil, to byla čirá cenzura normálních názorů. Tady tenhle člověk je nejen vulgární ale vyvolává i nenávist vůči USA a dle místního cenzora je to v pohodě.  8-o

0/0
17.4.2007 20:51

-=Raswan=-

Re: Re: Člověk střílí, aby na sebe upozornil, tvrdí psycholožka...

;-DNo bodejť,protože je to teď v módě a je to politicky korektní zábava dutohlavého davu.

0/0
17.4.2007 20:54

Beranal

Re: Člověk střílí, aby na sebe upozornil, tvrdí psycholožka...

To by se asi tady na místním serveru nedalo obdobně psát "Co dodat že vym/rdaní Cikáni tak to je jen ukázka toho jaký zhoubný vliv má tato komunita na své lidi" ;-D  Za daleko mírnější vyroky byly např. včera zrušeny dvě diskuze. Zajímavé že hrubě a vulgárně zvracet na Američany to je nejspíš politicky korektní, kdežto veřejně mluvit o problémech s Romi to je velmi a velmi polticky nekorektní. Podivná "korektní" evropská kultura humanistických bezmozků.8-o

0/0
17.4.2007 22:14

Krak

Re: Re: Člověk střílí, aby na sebe upozornil, tvrdí psycholožka...

Když jsi u té korektnosti, začni korekturou vlastního textu...

0/0
17.4.2007 23:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.