- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
prednost chodcu na prechodu je hezka vec, ale zvlast v noci pri vypnutych semaforech je to pro ne prejit spis adrenaliovy sport nez pravo. cekal jsem, ze pote co tuto prospesnou zmenu zavedou, zavedou take osvetleni prechodu (jako napr. na Plzenske uz malostranskeho hrbitova), lae pohrichu, kolik takovych prechodu po praze je?!
btw semafor na krizovatce Roztylska x V Parku (u sstanice metra chodov) nefunguje uz asi tyden, za tu dobu jsem tu nezahledl jedine auto nebo pracovnika eltodo a to je tam vyjezd z nakupniho centra a tocna autobusu. super
nedávno jsem se přistěhoval z Prahy do Ústí nad Labem a nestačim se divit... semafory v Ústí jsou jak barevná hudba... když se vracim kolem půlnoci domů, klidně čekám (už né jezdim na červenou jinak to nejde) i 2 minuty na červený a stojim sám na křižovatce. Maj tu červenou vlnu i opůlnoci.
Prostě nechápu proč ty semafory v takový prdely na noc nevypnou... každej normální řidič přece ví komu má na křižovatce dát přednost. Poslední dobou mi příde, že na hlavní a vedlejší už se nehraje teď je buď zelená nebo červená.
A i ty jejich slavný inteligentní křižovatky když se tam sejdete dva a jeden pojede po hlavní a druhej po vedlejší, tak než tomu druhýmu naskočí zelená, tak tam stejně skejsne 3minuty...
Jen tak mimochodem maj to tu krásně načasovany, když jednu křižovatku projedete na zelenou, tak na té druhé vám automaticky naskočí červená (a zaručeně se to nedá stihnout i při vyší rychlosti) to jsem snad nikde neviděl jen tady
a kdo nevěří ať sem běží
nějak mi nesedí název článku, první, druhý odstavec, a pak celý zbytek... jde o zapnuté semafory - t.j. světly řízenou křižovatku, vypnuté - blikající oranžová, nebo o zapnuté s dynamickým řízením? Kdo ví o co jde, tak takovýto článek ani číst nemusí, kdo neví, dozví se jen pomíchanou slátaninu :(
Ve Velkém Meziříčí jsou u semaforů čidla rychlosti. V noci svítí ze všech stran červená, pokud čidlo zaregistruje vozidlo přijíždějící rychostí pod 50 km/h, tak mu dá zelenou. Pokud auto přijíždí rychleji, tak ho semafor nechá chvíli "zklidnit" na červené a pak ho pustí dál.
A máte u těch semaforů taky kamery a foťáky, aby všechny piráty, co jedou stovkou, takže projedou křižovatku na červenou, účině vyfotily, aby je stihl spravedlivý hněv společnosti?
No, tak prave tyto semafpry miluji. Problem je v tom, ze i tech par metru (desitek nevim) je dost malo, takze treba v ulici na Pankraci Vas to donuti zastavit i ze 20km/h
Dale je zde problem, na jaky nadavam v Berline. Mezi sesynchronizovane semafory dame tak dva, tri tlacitkove pro chodce a jeden na cido. Takze se bude zastavovat na kazde krizovatce.
Jeste nedavno jsem jezdil do prace mimo spiscku asi 15min. Ted me to diky 2 novym semaforum a tim padem stani na asi 6ti krizovatkach stoji ve stejny cas, kdy se tam jezdi porad 60km/h o 10min dele. Spotrebu jiz nepocitam, ale to rozjizdeni nebude prospivat ekologii.
Ano, problém je v tom, že nejsou čidla pro detekci přijíždějícího auta dostatečně daleko před křižovatkou. Takže když býval někde pevný program, tak jsem už z dálky věděl jak rychle jet. Teď to funguje tak, že maximální rychlostí dojedu k bílé čáře a čekám . Příklady nemá cenu uvádět, každý vnímavý řidič si je najde sám...
"Blikající semafory totiž řidiče vybízejí k rychlejší jízdě," je přesvědčen pražský radní Radovan Šteiner...
Pan radní Šteiner je evidentně zcela mimo, je to totiž přesně naopak. Valná většina semaforů v Praze (Plzeňská, Sokolovská, Vršovická) je totiž seřízená tak, že při dodržování povolené rychlosti řidič pochytá na všech semaforech v přímém směru všechny červené a to ho nutí povolenou maximální rychlost nedodržovat !
Také mám tu zkušenost, když vyjede auto jako první na křížovatce tak při dodržení rychlosti dojede na červenou a když pojede pmaleji tak taky, v lepším případě zastaví a skočí tam zelená, ale to je taky špatné. V noci by ty semafory mohli bejt vypnutý. Že je vypínaj mi vadí spíš přes den už kolikrát jsem v hlavní dopravní špičce potkal neřízené frakventované křižovatky a nehoda je v takovém případě otázkou minut. Nechápu proč to dělají, pokud je musí vypnout, měli by zařídit náhradní řízení, třeba policistu. Jen uvedu pár takových křižovatek Milady Horákové x Veletržní, Kolbenova x Kbelská, Průmyslová Černokostelecká a zřejmě i další.
Takove "inteligentni" semafory jsou i okolo kancelarskeho centra na Brumlovce v Praze 4, registruji opravdu jen auta. Kdyz jsem stal na cervenou pri odbocovani vlevo sam na kole, tak jsem tam stal asi 3 cykly a pak jsem odesel "na cervenou" - ono to totiz jinak neslo. Takze stejne nezbyde nez jet na kole po chodniku, ze Mestska Policie - pokud si potrebujete privydelat do kasicky, tak je to skvjely tip
To tlačítko je úsměvné. Bohužel je v Modřanch mnohem smutnější místo a to křižovatka Lhotecká / Hasova, je tam křížení původně čtyřproudovky (která byla před rokem přeznačena na na dvouproudovku + 2 pruhy pro busy) s komunikací od Lidlu z jedné strany a komunikací od čerpací pumpy/mcdonaldu/autoservisu ze strany druhé. Do toho všeho tam busy zastavují přímo na komunikaci, přitom místa je vedle komunikace na obou stranách hafo. Byl jsem dokonce aktivní a upozornil na skutečnost že to bude krizové místo místní úřad, nicméně situace se nezměnila. Bylo tam už fakt hodně nehod, sám jsem tam několikrát měl problém když mi vlétnul na hlavní řidič co čekal zřejmě už několik minut na jedné či druhé straně silnice, busy tam pravidelně prohoukávají borce co jim strčí čumák do jejich pruhu. Plechy ... ale už tam leželo pár motorkářů a před týdnem tam dostával na přechodu polomrtvý chodec kapačku