Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Reforma beze smyslu

Současná prezentace finanční reformy připomíná masivní marketingovou reklamu. Diskuse je přebíjena glorifikací. Přitom jednotná 15procentní daň je v prachu – místo ní čtyři rozdílné daně, eklektická směs úlev i zdražení, vše bez hlubšího ekonomického smyslu. Původní koncept naproti tomu ten smysl měl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

luko5

ODS a reforma.

ODS navrtává na téhle "plující ekonomice" díry ze všech stran![>-]Rv

0/0
14.4.2007 16:05

VláďaK

Reforma smysl má,ale

jenom pro zloděje,protože hlavním smyslem té modré reformy je okrádání lidí.

0/0
13.4.2007 11:34

Kuttlirz

Re: Reforma smysl má,ale

Vůl zabučel ...

0/0
13.4.2007 14:29

luko5

Re: Reforma smysl má,ale

Je to tak! Po téhle reformě budou dluhy ještě vyšší a nástup dluhů bude raketový!Rv

0/0
14.4.2007 15:54

Beranal

Ti politici jsou opravdu nebezpeční blázni

Normální člověk když si půjčí tak má zkalkulováno z čeho bude dluh splácet včetně úroků. Politik který tady řídí nebo řídil celý stát žije v přesvědčení že i v době ekonomického růstu stačí platit jen ty úroky a k tomu si půjčovat částky hrubě přesahující platby těch úroků a ty vlastní splátky nechat zřejmě nějakým marťanům a žít v přesvědčení že toto je nějaké perpetum mobile které bude fungovat donekonečna. Podle mě by tady měli být nějaké ústavní pojistky které by toto kriminální chování politiků znemožnily.

0/0
12.4.2007 20:00

Odpor

A co takhle kompletní ,,daňové přiznání,, vlády....

Kampak asi se největší části fin.prostředků předají.A neodnáší to opět náhodou ti, kteří tato hospodaření nikterak neovlivní?Neměly by ty reformy začít tak nějak nahoře?Možná by se ukázal pravý stav a možná by se hodně a ještě více ušetřilo.A těch několik vybraných kusých informací....málo...

0/0
12.4.2007 3:06

RoninW

Kmárku Komárku

pane Komárku, vaše krátkozrakost je neuvěřitelně naivní.

0/0
12.4.2007 0:43

Dr No

Všichni politici jsou alibisti.

Bojí se naštvat voliče. Proto ve všech volebních programech i při vyhlašování podobných "reforem", jako má být tato, se dokola pořád opakuje, že na tom nikdo neprodělá. To je je jednak hloupost, jednak také velmi nebezpečná demagogie. Jak se proboha může něco ušetřit, když se nikomu nic nesebere!!! A utvrzovat tu nablblejší část národa, že se něco může pohnout k lepšímu bez toho, aby se přestalo lidem platit za nicnedělání, proplácet simulantům zbytečnou léčbu a podporovat lidi, kteří nechtějí pracovat, to je skutečně ta nevětší pitomost, kterou si politici zadělávají na obrovský prů&er, až přijde doba, kdy na toto rozhazování skutečně nebudou v erární kase peníze.

0/0
11.4.2007 22:25

antabe

Re: Všichni politici jsou alibisti.

Oni SI nezadělávají, oni zadělávají NÁM občanům téhle země. Jinak naprostý souhlas s příspěvkem.

0/0
14.4.2007 21:03

kambidlo

Dluh rostl pomaleji než HDP, tedy relativně klesal

Ať cokoliv roste sebepomaleji, nikdy to neklesne :-) Možná poklesl poměr ročního zadlužení k HDP. To ale nemění nic na tom, že celkový dluh přepočten na hlavu se stále zvyšuje a ještě zřejmě dlouho bude.

0/0
11.4.2007 20:18

prorok.pravejj

Komárek měl jako socan radit spolustraníkům 8.let a možná by po nich nezbyl OBŘÍ dluh ,schodek ,deficit , nezaměstnanost a korupce!

ČSSD by měla přejít od lhaní ,populismu a komunistické demagogii k zodpovědné politice ,celý národ si to po 8. letech pustošení ČSSD zaslouží.ČSSD zatím stále bere ,chamtivě a nenasytně ,nyní by lidu této země měla něco vrátit ,alespoň uznáním ,že reformy měly proběhnout už za jejich 8.letého vládnutí a nyní lze jen debatovat jaké budou!  Tlustý na reformě pracoval léta a jeho reforma předčí slovenskou.....Slovensko zacpalo sockomoušům svými výsledky  prolhanou hubu!

0/0
11.4.2007 18:19

Harry_sportsman

Re: Komárek měl jako socan radit spolustraníkům 8.let a možná by po nich nezbyl OBŘÍ dluh ,schodek ,deficit , nezaměstnanost a korupce!

Když má Slovensko tak skvělé výsledky, potom nechápu, proč tam Dzurinda prohrál volby o víc než 10 procent! ;-D;-D

0/0
12.4.2007 8:13

Kuttlirz

Re: Re: Komárek měl jako socan radit spolustraníkům 8.let a možná by po nich nezbyl OBŘÍ dluh ,schodek ,deficit , nezaměstnanost a korupce!

Protože nemakačenkům skončil sladký život z dávek. Spíš si polož otázku, proč Fico žádné podstatné Dzurindovy reformy nezrušil, jak sliboval, a pohodlně se veze a šklebí.

0/0
13.4.2007 10:44

vlmach

Re: Re: Re: Komárek měl jako socan radit spolustraníkům 8.let a možná by po nich nezbyl OBŘÍ dluh ,schodek ,deficit , nezaměstnanost a korupce!

Zrušil,např.poplatky u lékaře,placení za recept a v nemocnici.(Y)

0/0
13.4.2007 13:56

Kuttlirz

Re: Re: Re: Re: Komárek měl jako socan radit spolustraníkům 8.let a možná by po nich nezbyl OBŘÍ dluh ,schodek ,deficit , nezaměstnanost a korupce!

Jak jsem řekl, populisticky zrušil viditelné detaily, podstatné věci nechal - rovnou daň, systém zdravotního pojištění atd.

0/0
13.4.2007 14:36

Depek

Jo jo, pan Walter Komárek, ten dovede poradit.

Když mluvil v listopadu 89 na balkoně Melantrichu, bylo to jako zjevení. Jenže jak začalo jít do tuhého, pan profesor a tehdejší místopředseda vlády Walter Komárek rychle ztroskotal. Přesněji řečeno, shořel jak papírový čert. Velká slova, ale jenom slova a slova a slova. Skutky mu úplně utekly. Když se v devadesátém roce rozhodovalo ekonomické transformaci, odjel do Ameriky a vrátil se za pár neděl, až bylo rozhodnuto. Pak psal články do novin, že všechno mělo být jinak, atd. Radost vzpomínat. Jinak Vám přeji stálé zdraví a dobrou paměť pane Komárku.

0/0
11.4.2007 18:00

jardahorak

Hmmmmmmmm

"Valtr Komárek, profesor politické ekonomie" profesor politicke ekonomie? 8-o Co to je? 8-o btw to je ten Komarek co predpovidal marku za korunu?

0/0
11.4.2007 11:54

Kuttlirz

Re: Hmmmmmmmm

Opravím tě, v roce 1992 tvrdil, že kurs 20 Kč / 1DEM je uměle podhodnocený a doporučoval úpravu 3 Kč / 1DEM. A to v době, kdy bylo hlavním úkolem přesměrovat vývoz na devizové trhy! Je to snílek, ne ekonom.

0/0
11.4.2007 13:15

Harry_sportsman

Re: Re: Hmmmmmmmm

Současný prezident v té době zase tvrdil, že v roce 2000 budeme na úrovni Rakouska ...:-):-)

0/0
12.4.2007 10:58

Kuttlirz

Re: Re: Re: Hmmmmmmmm

Vymýšlíš si. Na jaře 1996 prognózoval 20 000 hrubého jako průměrný plat za předpokladu udržení tehdejšího růstu +4,5%. Matematicky to sedělo.

0/0
13.4.2007 10:41

vitom

Re: Re: Re: Re: Hmmmmmmmm

S Vaší citací V. Klause souhlasím. Ovšem zapomínáte (nebo nevíte ?), že tentýž V. Klaus, když chladil euforii národa těsně po "sametové", prohlásil před veřejností, že bude trvat 4-5 let, nežli se dostaneme alespoň na úroveň Rakouska, které bylo pokládáno tak nějak za outsidera mezi západoevropskými zeměmi ;-D;-D

0/0
13.4.2007 11:23

Zdravííím

reforma měla hlavně zacíl, aby lidi danili doma a ne v daňových rájích

jenže to komentátor a různí sockomanšští primitivové nechápou , když mám velké peníze zajedu si na Belize na dovču, tam se přihlásím, zaregistruji si firmu a čeští daňoví uřednící si můžou a vysokých daních nechat zdát, jenže vysvětlujte to bolševikum:-©

0/0
11.4.2007 10:37

briza

Re: reforma měla hlavně zacíl, aby lidi danili doma a ne v daňových rájích

Zamestnanci v Belize nedani a firmam zatim ten vladni navrh zatim moc neulevuje. ;-)

0/0
11.4.2007 10:53

pajadaja

Re: reforma měla hlavně zacíl, aby lidi danili doma a ne v daňových rájích

Tak ty jsi totálně mimo mísu Rv

0/0
11.4.2007 12:12

Konstrukter

Pěkný komentář

Naštěstí s touto reformou padne i topolánkova "reformní" vláda, budou nové volby a nová vláda bez ODS.R^ Stačil necelý rok a lidi jsou na ODS nasranější, než na ČSSD po osmi letech vládní odpovědnosti.

0/0
11.4.2007 9:58

nergal

Re: Pěkný komentář

naopak lidi jsou nasrany na cssd ze diky jejim komousskym volicum nelze udelat reformu ! ;-D;-DR^

0/0
11.4.2007 10:01

Bouše

Re: Pěkný komentář

Reforem je třeba jako soli. Jen je potřeba nazývat věci pravými jmény. Proč oblbovat lidí "daňovými úlevami", když ve skutečnosti jde o vládu "utahování opasků"?

0/0
11.4.2007 10:06

vojcek_p

Re: Re: Pěkný komentář

Ono totiž spousta lidí neví, co to reforma je. Myslí si, že je to zvyšování přídavků a když pak v novinách uvidí, že se budou mít eventuélně hůř, pak začnou být proti. Neuvědomí si, že reforma není jen to, že se všichni budou mít lépe. A čím pozděj se reforma udělá, tím horší dopad bude mít.

0/0
11.4.2007 19:22

Zdravííím

JSi destruktér a ne konstruktér socko

kdy zaplatíte ten bilion soudruzi, sekeru co  jste této vládě nechali.. CHytrý keci  umí každej,  zaplať pak můžeš mudrovat, na hlavu jste to socky dotáhli již na 80 litrů včetně mimin, to je hnus.. :-©

0/0
11.4.2007 10:39

Konstrukter

Re: JSi destruktér a ne konstruktér socko

To víš, napravit ten humus po 40ti letech komunismu a osmi letech kluasismu něco stálo. Tak se nediv, že máme dluhy.

0/0
11.4.2007 13:54

pacient24

Re: Re: JSi destruktér a ne konstruktér socko

Jeste jsi vynechal prvni republiku a RU. ;-);-D

0/0
11.4.2007 21:12

Harry_sportsman

Re: JSi destruktér a ne konstruktér socko

Ať příznivce ODS vrátí státu všechno, co jejich bohové v 90. letech rozkradli či rozdali, a budeme hned v plusu!

0/0
12.4.2007 11:02

herdekflek

Re: Pěkný komentář

Já na ODS naštvaná nejsem. Reforma je nutná, ať si soudruh Komárek pindá co chce.

Zadlužování není jako zadlužování. Prožrat se k dluhu umí každý blb a to prostě není cesta k prosperitě, jak to on dokola omílá. Mameluk.

Je třeba naučit lidi dělat a ne je nechat dřepět doma na podpoře. Důchodců je a bude čím dál víc. Mladí si dnes místo dětí pořizují psy místo dětí....

ČSSD si tu svou politikou vychovala své voliče - nemakačenka....

Skvělé vyhlídky.

Ach jo. Jak si to představujete vy?

0/0
11.4.2007 17:12

vitom

Re: Re: Pěkný komentář

Vážená, stýskáte si m.j., že je čím dál tím více důchodců. A trendem doby, jak se stále častěji veřejně prezentuje, je, že důchodci jsou tím hlavním zlem, které ujídá ze společného koláče. V Jihlavě se předloni na zdech některých domů objevily nastříkané nápisy "Důchodci do plynu". Co říkáte, nebylo by to řešení ?

0/0
13.4.2007 11:36

Kuttlirz

Re: Re: Re: Pěkný komentář

Nikdo tady nemluvil o tom, že důchodci jsou zlo. Zlem je důchodový systém, který mohl fungovat za Bismarcka, kdy měla průměrná rodina 7 dětí.

0/0
13.4.2007 14:34

Bouše

Že je reforma nutným kompromisem,

který vyplynul z volebních výsledků, je jasná věc. Proto podle mne nemá smysl porovnávat ji s Tlustého původním konceptem (=Modrou šancí ODS), ale s tím, jaká zlepšení přináší oproti rozhazovačné politice ČSSD. :-P 

0/0
11.4.2007 8:51

Swooppy

Re: Že je reforma nutným kompromisem,

Paradoxně nepřináší žádné změny oproti politice ČSSD,včetně zadlužování ale jen hru "škatulata hejbejte" což lze doložit na jakémkoliv výpočtu "reformních" úprav jak daní,tak i zdravotního pojištění.

0/0
11.4.2007 9:55

agent6542559

Re: Re: Že je reforma nutným kompromisem,

Komárek a i "veleekonom" Havel si nevidí do huby. Jejich kvalifikace nestačí ani na to, aby měl někdo odvahu je zaměstnat v soukromém sektoru. Raději si přečtu blog Rusnoka či Metrlíka. :-P

0/0
11.4.2007 10:11

Harry_sportsman

Re: Re: Re: Že je reforma nutným kompromisem,

Bože ty jsi vůl! Proč by se měl Havel jakožto bývalý prezident (ještě k tomu v sedmdesáti letech) nechávat zaměstnat v soukromém sektoru ?! U Komárka je to obdobné.

0/0
12.4.2007 11:08

Kuttlirz

Re: Re: Re: Re: Že je reforma nutným kompromisem,

Vůl je někdo jiný, Harry! ;-D Na první pohled je zřejmé, že řeč byla o socanovi Jiřím Havlovi.

0/0
13.4.2007 10:25

Harry_sportsman

Re: Re: Re: Re: Re: Že je reforma nutným kompromisem,

Beru zpět. Ale i tak se mi zdá hloupé brát jako měřítko úspěchu to, zda někdo pracuje či nepracuje v soukromém sektoru.

0/0
16.4.2007 10:17

Kuttlirz

Pokud bývalý poradce Che Guevary reformu odmítá, je to pro ni dobré vysvědčení!

A ještě poznámku: za Reagana narostly dluhy kvůli vítěznému finále studené války - uzbrojení bolševiků. Jak to souvisí s naší reformou?

0/0
11.4.2007 8:26

Swooppy

Re: Pokud bývalý poradce Che Guevary reformu odmítá, je to pro ni dobré vysvědčení!

Pokud se reformy zastává takový nýmand,jako jste vy,tak je opravdu něco "shnilého na království Českém".

0/0
11.4.2007 9:57

briza

Re: Pokud bývalý poradce Che Guevary reformu odmítá, je to pro ni dobré vysvědčení!

Naopak. Za Reagna vzrostly dluhy kvuli prudkemu snizeni dani po kterem nasledoval obrovsky propad rozpoctove bilance. Tehdy se Reagan lekl a dane zvysil jeste drive nez se stacilo snizeni dani promitnout do ekonomiky. Vysledkem byl jak dluh tak recese, ktere nasledne hasil Bush starsi (a stalo ho to zvoleni do druheho obdobi)

Mas ale pravdu v tom, ze to s nasi soucasnosti nesouvisi.

0/0
11.4.2007 10:49

Kuttlirz

Re: Re: Pokud bývalý poradce Che Guevary reformu odmítá, je to pro ni dobré vysvědčení!

Vytahuješ jednu konkrétní daňovou položku, já mluvil o složené daňové kvótě. Ta se zkrátka dramaticky snížila a následoval růst, který trvá dodnes a kterého eurozóna nikdy nedosáhla. Recese je čistě tvoje pohádka.

0/0
13.4.2007 10:35

mates_one

ad P.S.:

Jestli ono to nebude náhodou tím, že Valtr patří do socanského tábora...

0/0
11.4.2007 8:06

Harry_sportsman

Re: ad P.S.:

Typické - zase jednomu modrému soudruhovi došly argumenty ...

0/0
12.4.2007 8:33

rezjir

Jednoznačný souhlas

Tato reforma nemá žádný makroeekonomický smysl, ničemu nepomůže, vše pouze zničí a prohlobubí regionální disparity, na jedno satelitní městečko vytvoří desítky ghet.

P.S. Úroveň a záběr této kritiky mě mile překvapily. 

0/0
11.4.2007 7:23

Kuttlirz

Re: Jednoznačný souhlas

Dobré rétorické cvičení na komunistickou schůzi: po redukci na přísudky zní - nemá, nepomůže, zničí, prohloubí disparity, vytvoří gheta. Známý vzorec, stačí jen dosadit další okrasná slovíčka.

0/0
11.4.2007 8:32

rezjir

Re: Re: Jednoznačný souhlas

Rétorické cvičení jste tu předvedl pouze Vy. Útok je nejlepší obrana, že?

  A neprohloubí disparity?

0/0
12.4.2007 9:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.