- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
České dráhy mají koncem roku 2016 vypustit tzv. Duškův rychlovlak, pohybující se rychlostí až 820 km/h. Ano, čtete dobře, slovy osmsetdvacet kilometrů za hodinu !!!!! Bém prý slíbil Praze olympiádu , tak České dráhy na oplátku zase rychlovlak
Zcela bez povsimnuti probehla nedavno zprava, ze extremni islamiste z Francie budou pokladat na trate naloze, pokud vlada nezrusi zakaz o noseni nabozenskych znaku do skol. Dost by mne zajimalo, jak by to s takovym vlakem dopadlo, kdyby pri takove rychlosti vyletel z koleji. Kam by se asi propadly akcie Alstomu...
No ono za těch +30 let historie TGV už pár nehod měl, a několikrát z kolejí vylítnul. Díky štěstí a solidní konstrukci byly ale ztráty na životech minimální (na vysokorychlostních tratích LGV dokonce nulové). A i bobmový útok už TGV zažil - v r. 1983 (dva mrtví). Samozřejmě to může být příště horší, ale rušit kvůli tomu TGV se určitě nebude.
... škoda že to ještě nevyšroubaovali o nějakých 8km/h výše .... pak by se i maglev nechytal ....
PS: ale takovéty hnědé TGV, ty starší se mi líbíli víc. Jak tvarem tak barvou ....
Prvni 30km linku na svete tam sice postavili Nemci, ale dalsi, mnohem delsi, si uz Cinani postavi sami, z obslehnutych technologii.
Z technickeho hlediska, obchodovani s Cinou je hazard.
Musíš do technologie vložit pár pastiček. Pak se chytnou a ...
Nebyla ta zprava tady uz vcera?
Jinak sice Japonci jsou o chlup pomalejsi, ale jezdi tak uz nejaky ten patek.
A hlavne, pri beznem japonskem zemetreseni by byla Pariz srovnana se zemi.
No on TGV taky už jezdí nějakej ten pátek, a těch linek co má, není pomálu. První TGV je ze začátku 70-tých let. Oba Shinkanzen i TGV (linové) jezdily kolem 300km/h od devadesátých let.
Jen pro upřesnění několika nesprávných údajů v dřívějších příspěvcích: TGV je skutečně nejrychlejším kolejovým vlakem, a to jak ve speciální úpravě, tak i v běžném linkovém provozu. Maximální i cestovní rychlost Shinkanzenu je nižší. Japonský JR-Maglev je prozatím jen experimentální souprava, takže cestovní rychlost na lince je zatím irelevantní. Maximální rychlost je o chlup vyšší, jak ale uvedeno, jedná se zde o vznášení na magnetickém polštáři a ne o kolejový vlak (to je ale z hlediska cestujícího fuk - hlavní je rychlost a dostupnost). Jediným linkovým takovým vlakem je Maglev v čínské Šangaji, ten ale není ani japonský, ani čínský, ale je německé výroby. Průměrnou cestovní rychlost má pořád nižší než TGV, i když špičkově dosahuje vyšší maximum než linkové TGV.
Více o drážních rekordech zde:
http://en.wikipedia.org/wiki/Land_speed_record_for_railed_vehicles#Scheduled_trains
myslím, že pokud se budou stavět napříč Evropou tyto rychlodráhy a vlak bude jezdit i přes 300km/h, tak má letecká dopravu další těžkou konkurenci... Každopádně je to lepší jet vlakem než letadlem... Teda pro přírodu a na spotřebovaný benzín. ale aby se začali stavět po cestě malé výkoné JE, které by zásobovali jen tyto spešl rychlí vlaky :-). To by byl mazec... sednout v Brně do vlkau a být za půl hodinky ve Vídni a za tři někde v Itálii...
Obrovskou výhodou TGV proti letadlům je to, že na nádraží (které je většinou v centru měst a na letištích) můžeš klidně přijít na poslední sekundu. Takto ušetříš několik hodin - při letu většinou potřebuješ zhruba hodinu na cestu na letiště, další hodinu tam musíš být předem kvůli odbavení, a pak se zase většinou potřebuješ zase dopravit do centra, což taky může vzít další hodinu.
koho zajimaji informace o zeleznici,tak vlakynet,k-report,zelpage
napsat k tem strankam i koncovky (.net, .com,.cz...) by taky nebylo od veci...tohle j info na dve veci
Když ćlověk jede TGV, tak očekává, že ho dobře nakrmí pořádným obědem a že si dá i šlofíka. K čemu takovádle rychlost když po cestě si může dát akorát tak maximálně hamburger ???! Fujtaxl!
No právě, že si může z Paříže zaskočit do Štrasburku na večeři...