Diskuze

Francouzský rychlovlak překonal rekord: 574,8 km/h

Francouzi chtějí být nejrychlejší - alespoň na železnici. Speciální vlak TGV na trase mezi Paříží a Štrasburkem dosáhl rychlosti 574,8 km/h a překonal tím svůj vlastní světový rekord téměř o šedesát kilometrů v hodině. Překonání se čekalo a jde především o prestiž.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JN

Velkoknize Slovanski

3. 4. 2007 17:49
To nic není . . . připravuje se Duškův rychlovlak !!!

České dráhy mají koncem roku 2016 vypustit tzv. Duškův rychlovlak, pohybující se rychlostí až 820 km/h. Ano, čtete dobře, slovy osmsetdvacet kilometrů za hodinu !!!!! Bém prý slíbil Praze olympiádu :-©, tak České dráhy na oplátku zase rychlovlak ;-O

(Y)

0 0
možnosti
MM

mozkovna

3. 4. 2007 16:49
Farncouzsky Dzihad nedavno vyzval k pokladani nalozi na trate TGV!

Zcela bez povsimnuti probehla nedavno zprava, ze extremni islamiste z Francie budou pokladat na trate naloze, pokud vlada nezrusi zakaz o noseni nabozenskych znaku do skol. Dost by mne zajimalo, jak by to s takovym vlakem dopadlo, kdyby pri takove rychlosti vyletel z koleji. Kam by se asi propadly akcie Alstomu... :-/

0 0
možnosti
HP

ixt

3. 4. 2007 17:30
Re: Farncouzsky Dzihad nedavno vyzval k pokladani nalozi na trate TGV!

No ono za těch +30 let historie TGV už pár nehod měl, a několikrát z kolejí vylítnul. Díky štěstí a solidní konstrukci byly ale ztráty na životech minimální (na vysokorychlostních tratích LGV dokonce nulové). A i bobmový útok už TGV zažil - v r. 1983 (dva mrtví). Samozřejmě to může být příště horší, ale rušit kvůli tomu TGV se určitě nebude.

0 0
možnosti
B

Boguš

3. 4. 2007 15:40
adsfa

... škoda že to ještě nevyšroubaovali o nějakých 8km/h výše .... pak by se i maglev nechytal ....

PS: ale takovéty hnědé TGV, ty starší se mi líbíli víc. Jak tvarem tak barvou ....

0 0
možnosti
WD

wildge

3. 4. 2007 14:53
Jeste maglev v Cine

Prvni 30km linku na svete tam sice postavili Nemci, ale dalsi, mnohem delsi, si uz Cinani postavi sami, z obslehnutych technologii.

Z technickeho hlediska, obchodovani s Cinou je hazard.

0 0
možnosti
KE

Pan Navratil

3. 4. 2007 15:41
Re: Jeste maglev v Cine

Musíš do technologie vložit pár pastiček. Pak se chytnou a ...

0 0
možnosti
WD

wildge

3. 4. 2007 14:46
Hmmm

Nebyla ta zprava tady uz vcera?

Jinak sice Japonci jsou o chlup pomalejsi, ale jezdi tak uz nejaky ten patek.

A hlavne, pri beznem japonskem zemetreseni by byla Pariz srovnana se zemi.

0 0
možnosti
HP

ixt

3. 4. 2007 14:55
Re: Hmmm

No on TGV taky už jezdí nějakej ten pátek, a těch linek co má, není pomálu. První TGV je ze začátku 70-tých let. Oba Shinkanzen i TGV (linové) jezdily kolem 300km/h od devadesátých let.

0 0
možnosti
HP

ixt

3. 4. 2007 14:38
TGV / Shinkanzen / Maglev

Jen pro upřesnění několika nesprávných údajů v dřívějších příspěvcích: TGV je skutečně nejrychlejším kolejovým vlakem, a to jak ve speciální úpravě, tak i v běžném linkovém provozu. Maximální i cestovní rychlost Shinkanzenu je nižší. Japonský JR-Maglev je prozatím jen experimentální souprava, takže cestovní rychlost na lince je zatím irelevantní. Maximální rychlost je o chlup vyšší, jak ale uvedeno, jedná se zde o vznášení na magnetickém polštáři a ne o kolejový vlak (to je ale z hlediska cestujícího fuk - hlavní je rychlost a dostupnost). Jediným linkovým takovým vlakem je Maglev v čínské Šangaji, ten ale není ani japonský, ani čínský, ale je německé výroby. Průměrnou cestovní rychlost má pořád nižší než TGV, i když špičkově dosahuje vyšší maximum než linkové TGV.

Více o drážních rekordech zde:

http://en.wikipedia.org/wiki/Land_speed_record_for_railed_vehicles#Scheduled_trains

0 0
možnosti
JD

King_Feanor

3. 4. 2007 14:30
no

myslím, že pokud se budou stavět napříč Evropou tyto rychlodráhy a vlak bude jezdit i přes 300km/h, tak má letecká dopravu další těžkou konkurenci... Každopádně je to lepší jet vlakem než letadlem... Teda pro přírodu a na spotřebovaný benzín. ale aby se začali stavět po cestě malé výkoné JE, které by zásobovali jen tyto spešl rychlí vlaky :-). To by byl mazec... sednout v Brně do vlkau a být za půl hodinky ve Vídni a za tři  někde v Itálii...

0 0
možnosti
HP

ixt

3. 4. 2007 14:48
Re: no

Obrovskou výhodou TGV proti letadlům je to, že na nádraží (které je většinou v centru měst a na letištích) můžeš klidně přijít na poslední sekundu. Takto ušetříš několik hodin - při letu většinou potřebuješ zhruba hodinu na cestu na letiště, další hodinu tam musíš být předem kvůli odbavení, a pak se zase většinou potřebuješ zase dopravit do centra, což taky může vzít další hodinu.

0 0
možnosti
JH

honzin73

3. 4. 2007 14:21
info

[>-]koho zajimaji informace o zeleznici,tak vlakynet,k-report,zelpage:-)

0 0
možnosti
DB

epoxy

3. 4. 2007 14:39
Re: info

napsat k tem strankam i koncovky (.net, .com,.cz...) by taky nebylo od veci...tohle j info na dve veci :-(

0 0
možnosti
BW

Brainwashington

3. 4. 2007 14:19
Nechápu !

Když ćlověk jede TGV, tak očekává, že ho dobře nakrmí pořádným obědem a že si dá i šlofíka. K čemu takovádle rychlost když po cestě si může dát akorát tak maximálně hamburger ???! Fujtaxl!

:-(

0 0
možnosti
AA

astrix

3. 4. 2007 14:56
Re: Nechápu !

No právě, že si může z Paříže zaskočit do Štrasburku na večeři...

0 0
možnosti