Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francouzský rychlovlak překonal rekord: 574,8 km/h

Francouzi chtějí být nejrychlejší - alespoň na železnici. Speciální vlak TGV na trase mezi Paříží a Štrasburkem dosáhl rychlosti 574,8 km/h a překonal tím svůj vlastní světový rekord téměř o šedesát kilometrů v hodině. Překonání se čekalo a jde především o prestiž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Velkoknize Slovanski

To nic není . . . připravuje se Duškův rychlovlak !!!

České dráhy mají koncem roku 2016 vypustit tzv. Duškův rychlovlak, pohybující se rychlostí až 820 km/h. Ano, čtete dobře, slovy osmsetdvacet kilometrů za hodinu !!!!! Bém prý slíbil Praze olympiádu :-©, tak České dráhy na oplátku zase rychlovlak ;-O

(Y)

0/0
3.4.2007 17:49

mozkovna

Farncouzsky Dzihad nedavno vyzval k pokladani nalozi na trate TGV!

Zcela bez povsimnuti probehla nedavno zprava, ze extremni islamiste z Francie budou pokladat na trate naloze, pokud vlada nezrusi zakaz o noseni nabozenskych znaku do skol. Dost by mne zajimalo, jak by to s takovym vlakem dopadlo, kdyby pri takove rychlosti vyletel z koleji. Kam by se asi propadly akcie Alstomu... :-/

0/0
3.4.2007 16:49

ixt

Re: Farncouzsky Dzihad nedavno vyzval k pokladani nalozi na trate TGV!

No ono za těch +30 let historie TGV už pár nehod měl, a několikrát z kolejí vylítnul. Díky štěstí a solidní konstrukci byly ale ztráty na životech minimální (na vysokorychlostních tratích LGV dokonce nulové). A i bobmový útok už TGV zažil - v r. 1983 (dva mrtví). Samozřejmě to může být příště horší, ale rušit kvůli tomu TGV se určitě nebude.

0/0
3.4.2007 17:30

wildge

Re: Re: Farncouzsky Dzihad nedavno vyzval k pokladani nalozi na trate TGV!

Sinkanzen taky nema zadne ztraty na zivotech. A to uz nekolikrat vykolejil kvuli zemetreseni.

0/0
4.4.2007 9:11

Aldrin

Re: Farncouzsky Dzihad nedavno vyzval k pokladani nalozi na trate TGV!

A tim jsi chtel rict co? jako, ze na to vlastne tesis? Akcie by me ani tak nezajimaly, jako to, cu udelaj s tema rucnikarema.

0/0
5.4.2007 9:16

Boguš

adsfa

... škoda že to ještě nevyšroubaovali o nějakých 8km/h výše .... pak by se i maglev nechytal ....

PS: ale takovéty hnědé TGV, ty starší se mi líbíli víc. Jak tvarem tak barvou ....

0/0
3.4.2007 15:40

honzin73

info o zeleznici

http://www.zelpage.cz

http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=100

http://www.k-report.net/

0/0
3.4.2007 15:03

wildge

Jeste maglev v Cine

Prvni 30km linku na svete tam sice postavili Nemci, ale dalsi, mnohem delsi, si uz Cinani postavi sami, z obslehnutych technologii.

Z technickeho hlediska, obchodovani s Cinou je hazard.

0/0
3.4.2007 14:53

Pan Navratil

Re: Jeste maglev v Cine

Musíš do technologie vložit pár pastiček. Pak se chytnou a ...

0/0
3.4.2007 15:41

ixt

Re: Jeste maglev v Cine

Máš o tom nějaké konkrétní informace. Sice jsem našel zmínku, že Čína plánuje stavit další Maglevy, ale nic o tom, že by už nějaké byly v provozu, a také nic o tom, že by tu technologii Němcům už ukradli. Ne, že bych Ti nevěřil, ale rád bych znal podrobnosti.

0/0
3.4.2007 16:26

wildge

Re: Re: Jeste maglev v Cine

Ta 30km linka je v Sanghaji na letiste a postavili ji Nemci.

Dalsich asi 150 je rozpracovano. Technologie bude stejna, ale Nemci uz ji stavet nebudou. Neboli Cinani si nechali postavit ukazku a ted uz autora technologie nepotrebuji. Je to uplne stejna strategie, pomoci ktere se Japonci stali pred 2. svetovou valkou technologickou velmoci. Na zacatku kopirovali stroje i s chybami. Je ale pravdepodobne, ze za nejake patenty budou prinuceni preci jenom zaplatit.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shanghai_Maglev_Train

http://en.wikipedia.org/wiki/Shanghai-Hangzhou_Maglev_Train(V clanku se pise o jednani s Transrapidem, ale to uz je podle vseho uzavrena zalezitost. Transrapid byl moc drahy, udelaji si to sami.)

Mimochodem, pro trat z Pekingu do Sanghaje byl v roce 2004 vybran Sinkanzen.

0/0
4.4.2007 9:10

wildge

Hmmm

Nebyla ta zprava tady uz vcera?

Jinak sice Japonci jsou o chlup pomalejsi, ale jezdi tak uz nejaky ten patek.

A hlavne, pri beznem japonskem zemetreseni by byla Pariz srovnana se zemi.

0/0
3.4.2007 14:46

ixt

Re: Hmmm

No on TGV taky už jezdí nějakej ten pátek, a těch linek co má, není pomálu. První TGV je ze začátku 70-tých let. Oba Shinkanzen i TGV (linové) jezdily kolem 300km/h od devadesátých let.

0/0
3.4.2007 14:55

wildge

Re: Re: Hmmm

Ovsem TGV uz skoro deset let nejezdi pres tri sta.

Je to jen reklama. Nic vic.

0/0
3.4.2007 14:57

ixt

Re: Re: Re: Hmmm

Co to blábolíš za nesmysly!? TGV jezdí 320 v desítkách vlaků denně. A na této nové trati se počítá s cestovní rychlostí 350km/h.

0/0
3.4.2007 15:06

wildge

Re: Re: Re: Re: Hmmm

Ale nejezdi tak skoro deset let.

Tech Sinkanzenu taky nejezdi par. Samozrejme se i v Japonsku pripravuji nove , rychlejsi soupravy. A stavbu trati bych nezminoval, stavet v Japonsku je o dost narocnejsi.

Samozrejme, ze jde jen o reklamu. Pro provoz je zcela irelevantni, jestli v testech dosahli rychlosti o 150 nebo 220 km vyssi nez bude cestovni.

0/0
3.4.2007 15:47

ixt

Re: Re: Re: Re: Re: Hmmm

> Ale nejezdi tak skoro deset let

No to máš pravdu - TGV kolem 300 nejezdí 10 ale už skoro 20 let (od 1990)

0/0
3.4.2007 16:09

ixt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmmm

A mírně pod 300 jezdí TGV na linkách už 26 let (270km/h v r. 1981)

0/0
3.4.2007 16:16

wildge

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmmm

Muzes ukazat nejake zdroje? Pro TGV jsem totiz nic podobneho nenasel. Vim, ze Sinkanzen typ 500 jezdi od roku 1997 s lidmi 300 km/h (info treba tady: http://www.geocities.com/TheTropics/Cove/5750/shinkan.html ). Proto bych rad videl nejaky zdroj.

Mas pravdu, ze TGV Atlantique byl kolem toho roku 1990 staven pro tuhle rychlost, ale nikde jsem nenasel, ze touto rychlosti opravdu jezdil.

0/0
4.4.2007 9:48

ixt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmmm

Jo, uz jsem to tu uvadel nize:

http://en.wikipedia.org/wiki/Land_speed_record_for_railed_vehicles#Scheduled_trains

Maximalni rychlost mezi stanicemi u TGV:

- 270 km/h od r. 1981

- 300 km/h od r. 1990

- 320 km/h od r. 2005 Prumerne rychlosti jsou samozrejme nizsi nez 300 km/h, a to jak u TGV, tak i u Shinkanzenu, ale i tam je nejrychlejsi TGV (ale jenom o chlupek) s 263.3 km/h (proti 261.8 km/h u Shinkanzenu). Vsechno jsou to rychlosti pravidelnych linek dosahovane denne, ne zadne rekordni jizdy.

0/0
4.4.2007 15:24

podiveny

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmmm

Vážený, netřeba hledat zdroje, stačí sednout do soupravy TGV a sledovat kulkaté velké ciferníky ve vozových oddílech.

0/0
6.4.2007 8:30

Ric-pic

Re: Re: Re: Re: Re: Hmmm

A o reklamu na co, smím se zeptat???? To jako že francouzské železnice uplatily českého novináře na Idnes, aby napsal článek o rychlostním rekordu, a tím pádem se zvedne o 1000% počet objednávek českých turistů na TGV???? 8-o Než něco vypustíš do světa, zamysli se trochu ! ;-D

0/0
3.4.2007 16:16

wildge

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmmm

Samozrejme reklama pro dodavatele Alstom, ktery souperi se Siemensem (ICE) a Sinkansenem predevsim na asijskem trhu. A tam je to na ostri noze.

0/0
4.4.2007 9:13

ixt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmmm

No to si pis, ze je to reklama. A vyborna! Nemyslim teda ten clanek, ale tu rekordni jizdu. A nejen na vlak, ale i na tu trat - vydrzet vlak ritici se po ni skoro 600 km/h neni zadna sranda. Uplne neco jineho nez beznych 300 nebo 350km/h - pri tom starem rekordu (513 km/h z r. 1990), byla trat silne poskozena. Tentokrat to po ni svihali skoro 600 nekolikrat opakovane bez problemu. To urcite neni vubec spatna reklama. A samozrejme je pravda, ze to bylo delano predevsim kvuli ni a kvuli prestizi, a ze skutecny vlak bude jezdit podstatne pomaleji (350 km/h ve spicce)

0/0
4.4.2007 15:36

ixt

TGV / Shinkanzen / Maglev

Jen pro upřesnění několika nesprávných údajů v dřívějších příspěvcích: TGV je skutečně nejrychlejším kolejovým vlakem, a to jak ve speciální úpravě, tak i v běžném linkovém provozu. Maximální i cestovní rychlost Shinkanzenu je nižší. Japonský JR-Maglev je prozatím jen experimentální souprava, takže cestovní rychlost na lince je zatím irelevantní. Maximální rychlost je o chlup vyšší, jak ale uvedeno, jedná se zde o vznášení na magnetickém polštáři a ne o kolejový vlak (to je ale z hlediska cestujícího fuk - hlavní je rychlost a dostupnost). Jediným linkovým takovým vlakem je Maglev v čínské Šangaji, ten ale není ani japonský, ani čínský, ale je německé výroby. Průměrnou cestovní rychlost má pořád nižší než TGV, i když špičkově dosahuje vyšší maximum než linkové TGV.

Více o drážních rekordech zde:

http://en.wikipedia.org/wiki/Land_speed_record_for_railed_vehicles#Scheduled_trains

0/0
3.4.2007 14:38

King_Feanor

no

myslím, že pokud se budou stavět napříč Evropou tyto rychlodráhy a vlak bude jezdit i přes 300km/h, tak má letecká dopravu další těžkou konkurenci... Každopádně je to lepší jet vlakem než letadlem... Teda pro přírodu a na spotřebovaný benzín. ale aby se začali stavět po cestě malé výkoné JE, které by zásobovali jen tyto spešl rychlí vlaky :-). To by byl mazec... sednout v Brně do vlkau a být za půl hodinky ve Vídni a za tři  někde v Itálii...

0/0
3.4.2007 14:30

ixt

Re: no

Obrovskou výhodou TGV proti letadlům je to, že na nádraží (které je většinou v centru měst a na letištích) můžeš klidně přijít na poslední sekundu. Takto ušetříš několik hodin - při letu většinou potřebuješ zhruba hodinu na cestu na letiště, další hodinu tam musíš být předem kvůli odbavení, a pak se zase většinou potřebuješ zase dopravit do centra, což taky může vzít další hodinu.

0/0
3.4.2007 14:48

wildge

Re: Re: no

A hlavne vlak muze vyjizdet z centra mesta.

0/0
3.4.2007 14:49

Jakotelemanovyvrata

Re: Re: no

Dokazu si predstavit supertunely a supermosty do vsech moznych casti sveta. Potom se ale opet na takoveto spoje bude cekat stejne jako v odbavovacich halach k letadlu.

0/0
3.4.2007 15:27

wildge

Re: Re: Re: no

To uz resi cena.

0/0
3.4.2007 15:48

lazenak2

Re: Re: no

No s tím příchodem na poslední chvíli nemáte pravdu- kdo má zavazadla, musí tam být o půl hodiny dříve kvůli uložení - není to jako u nás, kdy kufry lítaj po vagoně

0/0
3.4.2007 16:27

ixt

Re: Re: Re: no

To je nesmysl. TGV jezdím a klidně můžu doběhnout na poslední chvíli i s kuframa - ůplně stejně jako i u jiných vlaků. Možná, když vezeš nějaká nadrozměrná zavazadla, která nechceš tahat sám, tak je musíš odevzdat na podatelně, ale tomu je tak všude.

0/0
3.4.2007 17:14

wildge

Re: no

Kdyby prisla EU s planem vybudovat celoevropskou sit rychlovlaku, ktere by byly s to nahradit leteckou dopravu, podporil bych to.

V Evrope by se dalo udelat spousta skvelych veci. A kupodivu by to zas tolik nemuselo stat.

0/0
3.4.2007 14:49

Aldrin

Re: Re: no

Bohuzel EU resi pic*... . Na tohle nema myslenkovej potencial. Jinak treba mezi Bruselem a Parizi takrka odpadlo letecke spojeni, neb ho hahradil Thalys, coz je dalsi verze TGV. Mimochodem, TGV melo i svou nakladni variantu. Co by tomu asi rikali zastupci silnicni loby.

0/0
5.4.2007 9:33

Pan Navratil

Re: no

Jenom aby to s tím odbavením u vlaků vydrželo...:-/

0/0
3.4.2007 15:42

honzin73

info

[>-]koho zajimaji informace o zeleznici,tak vlakynet,k-report,zelpage:-)

0/0
3.4.2007 14:21

epoxy

Re: info

napsat k tem strankam i koncovky (.net, .com,.cz...) by taky nebylo od veci...tohle j info na dve veci :-(

0/0
3.4.2007 14:39

honzin73

Re: Re: info

staci zadat do googlu;-D

0/0
3.4.2007 15:01

marzena

Re: Re: Re: info

no jóó, to nás blbečky nenapadlo 8-o

0/0
3.4.2007 16:42

Brainwashington

Nechápu !

Když ćlověk jede TGV, tak očekává, že ho dobře nakrmí pořádným obědem a že si dá i šlofíka. K čemu takovádle rychlost když po cestě si může dát akorát tak maximálně hamburger ???! Fujtaxl!

:-(

0/0
3.4.2007 14:19

astrix

Re: Nechápu !

No právě, že si může z Paříže zaskočit do Štrasburku na večeři...

0/0
3.4.2007 14:56

podiveny

Re: Nechápu !

Taky ovšem nechápu. TGV cestující  přemistuje za nejkratší možnou dobu a není pojízdnou výkrmnou. Maminka po cestě stačí akorát přebalit kojence v specielním oddíle.

0/0
6.4.2007 8:35

maron

pendolino

mě by zase zajímalo kolik to fičí natřískaná mašina českých drah, když má zpoždění. Sice je povolené maximum na českých tratích tuším 160, tak by mě zajímalo, jestli mají vlaky omezovače, nebo jestli to třeba strojvůdce může na těch 170 - 180 vytáhnout.... (samozřejmě s Pendolinem)

0/0
3.4.2007 14:13

honzin73

Re: pendolino

koukni na zelpage a nebo na vlakynet tam se vse dozvis[>-]

0/0
3.4.2007 14:17

honzin73

Re: pendolino

a nebo k-report:-)

0/0
3.4.2007 14:19

wildge

Re: pendolino

Ve Finsku jezdi Pendolina (arkticka uprava) az 210. Nemam to bohuzel z vlastni zkusenosti, sam jsem v Pendolinu zazil jen nejakych 160. Dvoupatrove IC vlaky tam jezdi 150 - 160. Jenze ve Finsku je rovina a nadrazi jen kazdych 50 km.

0/0
3.4.2007 14:59

apocalyptor

http://www.novinky.cz/04/41/02.html

jeste dalsich 350 km/h, a rekord je nas

0/0
3.4.2007 14:09

apocalyptor

Re:

0/0
3.4.2007 14:10

honzin73

rychlost

[>-]treba v priblizne velkych zemich se jezdi stejne rycle jako u nas(dansko,finsko,rakousko,svycarsko,portugalsko atd):-)

0/0
3.4.2007 14:07

honzin73

rychlost

nevim proc to srovnavate porad cd,takova rychlost se neda u nas nikdy vyuzit,szdc pocita s rychlosti do 200km/h na VTR do 350km/h,pro nas uplne idealni,bohuzel se zde 50 let budoval komunismus a pro to dnes po 15 letech jsme tam kde jsme(dekuji tim vsem nasim predkum)[>-]

0/0
3.4.2007 14:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.