Diskuze
Test MF DNES: Přijímačky jsou těžké i pro dospělé
Děkujeme za pochopení.
hhonza
Doplňte i/y a zdůvodněte?
..pokr3.. 3.otázka: Můžeme si být jisti, že těch chlapců bylo více? Nebyl náhodou chlapec sám a pozorovatelů více? 3.důkaz: Spatřili oba - tzn. dva pozorovatelé (podle -i zřejmě páni, muži, dědci nebo přírodovědci) - chlapce - tzn. jednoho chlapce - živy a zdrávy - (již ony) zde patrně, během onoho pozorování, došlo k neuvěřitelně rychlé změně pohlaví pozorovatelů ze samců na samice (latinsky prý protandrní hermafroditismus). 3.závěr: Žák 9.třídy si má z této věty vzít ponaučení : Nikdy nikomu a ničemu nevěř! Táta žáka 9.třídy si má z této věty vzít ponaučení: Nepouštět mámu na tenis. Máma žáka 9.třídy si má z této věty vzít ponaučení: Pořídit si příště dceru (s chlapci je pořád nějaký problém). Ať žije čeština a tvůrce(i) testu zvlášť. ..konec
hhonza
Doplňte i/y a zdůvodněte?
..pokr2.. 2.otázka: Není spíš důležité, pro posouzení zdravotního stavu pozorovatele(lky,lů,lek), KDO a JAK než KOHO(CO) to spatřil(a,i,y) a ČÍM? 2.důkaz: Důkaz nelze provést bez lékařského vyšetření pozorovatelů - zejména zraku, tj. zda vůbec vidí a mohli-li tudíž vůbec něco pozorovat a dále bez znalosti situace na místě pozorování, tj. kde se nacházeli pozorovatelé, kde se nacházel objekt jejich pozorování, jaké byla viditelnost a povětrnostní podmínky, kolik bylo hodin, jak byl objekt pozorování oblečen apod. 2.závěr: Provést neprodleně vyšetření, konfrontaci a rekonstrukci! pokr3..
hhonza
Doplňte i/y a zdůvodněte?
..pokr1.. Slyším-li větu "Spatřili(y) oba chlapce živi(y) a zdrávi(y)." tak vím, že nevím, jak na tom se zdravím byli oni dva chlapci, a zárověň, že ani nevím, kdo byli oni pozorovatelé (zda jen muži, muži-ženy, muži-ženy-děti, muži-děti, jen ženy, ženy-děti nebo jen děti). Ze správného řešení a důležitého odkazu na 4. pád plyne, že i všechna následující řešení budou správně: Spatřil ... živy a zdrávy /on byl živ a zdráv/ Spatřila ... živy a zdrávy /ona byla živa a zdráva/ Spatřilo ... živy a zdrávy /ono bylo živo a zdrávo/ Spatřili ... živy a zdrávy /oni byli živi a zdrávi/ Spatřily ... živy a zdrávy /ony byly živy a zdrávy/ atd. 1.otázka: Jak (jakým způsobem) by je neznámý(á,í,é) pozorovatel(ka,é,ky) musel(a,i,y) spatřit, aby platilo něco jiného? 1.důkaz: Tvrzení "Spatřili oba chlapce mrtvy a nemocny." (4. pád mn.č. - spatřili pány) je NEpravdivé (mrtvý nic nevidí). 1.závěr: Nevidí-li nic mrtvý pak ani mrtví nic nevidí a z toho plyne, že řešení je chybné! pokr2..
hhonza
Doplňte i/y a zdůvodněte?
Z testu pro 9. třídu: Pro žáka: Doplňte i/y a zdůvodněte? Spatřili oba chlapce živ- a zdráv-. Chlapci byl- zdráv-. Správné řešení: Spatřili oba chlapce živy a zdrávy. = (4. pád - spatřili pány); Chlapci byli zdrávi. (1.pád - byli páni).
Pro rodiče (použití slovesa plynout): a) Jaká otázka vyplývá ze zadání pro žáka? b) Jaká skutečnost plyne z druhé věty? c) Jaké otázky a ponaučení plynou z první věty? Zdůvodněte proč je uvedené řešení správné.
ad a) Otázka: Manželka se ptá proč je na konci věty "Doplňte i/y a zdůvodněte?" otazník, když je to rozkaz?
ad b) Skutečnost: Z druhé věty, spolu s manželkou, s naprostou jistotou víme, že hlapců bylo víc než jeden a všichni (oba dva, tři, čtyři, ...., sto, ...., milion, atd.) byli zdrávi (zdraví).
ad c) pozn. máma(manželka) šla na tenis, budu odpovídat sám: pokr1..(1-4)
afix
??
Dále bych chtěl upozornit, že do školy člověk nechodí jen proto, aby se naučil to, co mu bude "k něčemu..." To bychom mohli udělat soupis instrukcí, které bude člověk v životě potřebovat a transmisivně je žákům předkládali k osvojení... Dítě se má ve škole něco dozvědět ze své historie, aby pocítilo hrdost k národu, k němuž náleží, matematiku, aby se naučilo myslet a užívat různé algoritmické postupy a řešit problémové úlohy, fyziku, aby pochopilo procesy, které v přírodě probíhají a nenechalo se "opít rohlíkem" (od nejrůznějších sekt a náboženských proudů) apod. Z většiny z toho zbyde žáku "jen" povědomí, které ovšem utváří celiství obraz o světě a formuje jeho světový názor...Toho ovšem nedosáhneme, budeme-li žáky učit jen jak se zapne počítač, jak se vyplní daňové přiznání apod. Pak by totiž národ byl snadno ovladatelný, neuměl by přemýšlet a neznal skutečné lidské hodnoty.
afix
?
Tak to mě na MFDnes zas dopálili. S přijímacími testy pracuji už hodně dlouho, ale takhle už se testy dávno nedělají. Většina škol používá testy SCIO a ty vypadají úplně jinak. Pokud si chtějí hrát v MF Dnes na profesionály, pak nechápu, proč nenechali test zpracovat skutečného odborníka. Bohužel si spletli pojem "slovní druh" a "větný člen". Protože se ptali na slovní druh, stačí bohatě odpověď "rád je přídavné jméno". Je to samozřejmě v dané větě také slovní druh, kokrétně zde je to jmenná část přísudku, ale na to se neptali, chtěli znát slovní druh. Takže, tento test není validní, evidentně ho nevypracovával skutečně odborník na teorii testů a už vůbec to není test, který by byl dnes používán...Ale to už mě na u některých redaktorů MFDnes nepřekvapuje...
doubrawka
Takový test je holý nesmysl.
Ona si každá škola připravuje přijímačky podle sebe. Pomáhám teď neteři s matikou, tak jsme prohlížely přijímačky z různých škol. Je jasně vidět, kde si na matematice zakládají a přijímačky jsou pak skutečná hnusárna - např. matematicky zaměřené gymnázium. Naopak gympl zaměřený na jazyky mívá z matematiky přijímačky jednoduché až primitivní, ale zase přitvrdí v češtině. Někde jsou přijímačky postavené na schopnosti žáků uvažovat, někde je zkoušejí ze znalosti vzorečků a pouček. Co škola, to jinak postavené přijímačky - podle nároků školy a schopností učitelského sboru. Nějaké obecné závěry jsou dost nesmyslné.
osmera
Opravdu zbytecnosti
No cekal jsem nejake normalni otazky ktere skutecne vyzkousi jestli je clovek (dite) rozumne a zvlada normalni znalosti. A misto toho jsou to takove divne otazky ze by i ucitelka cestiny mela nekdy co delat.
To jako kdyz budou prijmacky treba z dejepisu tak budou muset vedet jaky byl namestek ministra pro prales v Ugande v roce 1965.
Co by tam melo byt, jednoduche rovnice, slovni uloha, nejake znalosti z fyziky (rovnomerny pohyb, spotreba benzinu), nejaky obsahy obvody, z cestiny zakladni pravopis bez chytaku, prehled v literature (nemusim vedet kdy se autor narodil, ale potrebuju vedet ze patril mezi obrozence. Proste normalni prehled.
Krak
Re: Opravdu zbytecnosti
Přijímací testy nemají ověřovat jestli je někdo rozumný a zvládá normální znalosti. Přijímací testy (pokud se konají) by měly zřetelně diskriminovat od těch nejlepších po ty nejslabší, protože školy nejsou nafukovací...
bimek
horor
j*bem vam mariju take k*kociny! tohle normalni clovek nemuze splnit takze se ani nedivim ze vetsina skolaku kouri cigara a travu aby jim z toho nej*blo!!!
AmalkaVila
Je to jinak
Je to úplně jinak
Ne že jsou přijímačky těžké i pro dospělé ale I DOSPĚLÍ JSOU BLBÍ JAK BLBEČCI VE ŠKOLE.
Vždyť drtivá většina národa neumí ani základní počty nebo základní pravopis co se učí na prvním!! stupni ZŠ.
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar
Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...
Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste
Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...
Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump
Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...
USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek
USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...
Prodej stavebního pozemku 742 m2 Kunín
Kunín, okres Nový Jičín
2 200 000 Kč