Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opálit se ani nemusí

Dotaz: "Budou se dotovat i ostatní lidé jako Romové? Potřeboval bych dvě stě tisíc..." Říha, Dolní Němčí. "To se budete muset jet někam opálit, začít dělat s rodinou binec, na náměstí dělat ohně, a potom se vás teprve někteří politici zastanou: On je chudák." Čunek, místopředseda vlády.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dezidor

Zakažte zas diskusi !!!

Zakažte zas diskusi !!! Vždyť si tu zas někteří přispěvatelé dovolili vyjádřit svůj názor, který není v souladu s ideologií iDnes. 

0/0
3.4.2007 16:47

erben3

.

To je slovíčkaření. Jsem rád, že Čunek mluví otevřeně, nazývá věci pravými jmény a nekličkuje v diplomatické mluvě. Držím mu palce. R^A BTW nevěřím, že je vinen v nějakých korupčních aférách kolem něj. Jen se někomu zrátka nehodí do krámu.

0/0
3.4.2007 10:11

Jerry97

Re: .

Rv:-©Rv

0/0
3.4.2007 18:33

Zingy

Čunek jako jiní

 Názory lidí, které se tu objevují jen bohužel potvrzují to, co svět prostě ví. Že rasismus  - orientovaný většinou možná pouze proti určitým etnickým skupinám - v našem myšlení prostě je. A je tam hlavně proto, že většina lidí takovéto smýšlení považuje za formálně správné, takže se proti neozýváme, dáváme k dobru různé vtipy - a Čunek neudělal nic jiného, než mluvil tak, jak mu zobák narostl v přesvědčení, že je to správné. Proč by ne, když jiný čelný politik bagatelizuje problém malé odpovědnosti člověka za životní prostředí na planetě - bez ohledu na to, do jaké míry jsme jako lidstvo vini za ty či ony události. Ono je vždy pohodlnější namísto úsilí o ideály nechat se vynášet k moci na vlnách, které umíme číst. Těžký životní boj o ideály zůstává v historii lidstva spíše údělem pěšáků, sociálně a ekonomicky poražených lidí, kteří věří na takové hodnoty, jako jsou tolerance, slušnost, upřímnost, pracovitost či dokonce láska.

0/0
2.4.2007 20:06

Jerry97

Re: Čunek jako jiní

Sem bych ho zavřel!  ;-€    http://www.cunek.info/fotogalerie/archa.jpg

  A zahodil bych klíč!  ;-D

0/0
3.4.2007 17:34

Beranal

Řekl bych osobně

Kdo nechce být cikán ten se stane normálním Čechem kterého nikdo nediskriminuje, naopak takového člověka si všichni váží že se dokázal vymanit z té komunity, barva pleti tady nemá žádný význam, takových příkladů známu několik. Tohle platilo už za socialismu, spolupracovníka romského původu asimilovaného na Čecha nikdy nikdo nediskriminoval ani neoznačoval za cikána. Kdo chce být parazitující cikán ten dnes tvrdí že je jakýsi Róm, a pokřikuje o diskriminácii, protože on by chtěl být z 5 dokončenými třídami také henten manažér za 100 000,- měsíčně akorát že ho tý čehúnský rasistí diskriminují. A není náhodou také rasismus tvrdit o nás čehúnech obecně že diskriminujeme "Rómy", řekl bych že to je rasismus jako vystřižený, to je daleko horší tvrzení než tvrdit že cikáni kradou, to kradení u cikánů je většinová skutečnost ovšem to tvrzení o čehúnech rasistech je z větší části lež.

0/0
2.4.2007 19:50

ant.

Re: Řekl bych osobně

R^R^R^

0/0
2.4.2007 21:56

wcbaba

Re: Řekl bych osobně

Myslím si o sobě, že nejsem rasistka, ovšem každodenní zkušenosti  s chováním romských spoluobčanů ............. 

0/0
3.4.2007 8:35

erben3

Re: Řekl bych osobně

Jo. Tak to sedí. R^

0/0
3.4.2007 10:12

Al Ladin

Politický slovník

Rádoby špičkový politik by se měl vyjadřovat jiným způsobem. Používat výrazy jako opálený je pro politika nevhodné. Buď měl říci cikán, anebo se nezmiňovat o barvě pleti. A jestli jeho reakce byla určena politikům, tak ji měl směřovat k politikům. Stejně s cikánama nic nezmůže, snažil se jenom získat trošku na popularitě.

0/0
2.4.2007 19:34

Projíždějící

Re: Politický slovník

A proč nenazvat věci pravými jmény? Jinak pokud vím, tak Čunek neříkal o cikánovi Opálený, ale řekl že pokud by chtěl slušný občan něco od státu, tak by se musel jít někam opálit, což je pravda. Já bych dodal, že ještě by se mohl načernit globinem na boty, když chce něco vyřídit na úřadě.

STOPRASISMU NAŠICH ÚŘEDNÍKŮ VŮČI BÍLÝM OBČANŮM!

0/0
2.4.2007 22:45

erben3

Re: Re: Politický slovník

R^

0/0
3.4.2007 10:13

Péťa.

Cikáni se nejvíce bojí

zrovnoprávnění s ostatními občany.

0/0
2.4.2007 13:49

Huffnaggelův duch

Sorry

ale já si myslím, že Čunek to nejvíc pokazil svojí omluvou. Nonení snad pravda, že romské etnikum bylo minimálně mediálně za poslední léta zvýhodňováno? Vzpomeňte si na Matiční, která se řešila kdoví kde...

Podle mě má platit: Platíš nájem, odvádíš daně? Máš zajištěnu ochranu od státu, ať seš třeba žlutozelenej.

Neplatíš, nepracuješ i když můžeš? Nemáš nárok na NIC!

0/0
2.4.2007 11:53

Huffnaggelův duch

Re: Sorry

..No není...;-)

0/0
2.4.2007 11:53

Projíždějící

Re: Re: Sorry

OMLUVA ZA PRAVDU BYLA CHYBOU.

0/0
2.4.2007 16:21

celim

No já si myslím,

že Čunek jen vyjádřil mínění cca 92% obyvatel, jak prokázala reprezentativní TV anketa (10 000 hlasů!)

0/0
2.4.2007 11:28

_m-

Re: No já si myslím,

Čunek má pravomoc k tomu, aby zkusil nápravu sociálního systému.,  narozdíl od 92% obyvatel.

0/0
2.4.2007 11:32

celim

Re: Re: No já si myslím,

No pravomoc zrovna nemá, ale možnosti určité ano! Otázkou je, za jak dlouho se z něho stane řadový senátor! Úplatek, jak se zdá po dokázání nevěrohodnosti svědkaně, asi nevzal, ale řekl, co si myslí (poněkud neomaleně ) nahlas a to je neodpustitelné!

0/0
2.4.2007 11:45

relax100

Proč se nesmí říkat pravda?

Nevím kdo za tím stojí, ale vždy se najde mnoho blbečků, kteří okamžitě zaútočí na každého, kdo  třeba jen náznakem pojmenuje věci pravými jmény. Je to takový problém pochopit slova Čunka, že špatně nastavený sociální systém cigány nemotivují k práci a pořádku? Že politici se bojí říct, že většina cigánů lže, krade a podvádí, že většina cigánů je líná a nepracuje, že pokud se tito lidé nechtějí přizpůsobit a nechtějí platit nájemné, tak jedinou možnou podporou státu by mělo být vybudování ubytoven mimo slušné lidi, ale součastně by měli dodat, že si nesmírně váží cigánů, kteří se dokáží poctivě postarat o svoji rodinu, kteří dokáží vychovat ze svých dětí slušné a pracovité lidi a kteří jsou šikovní a pracovitý. Tito lidé, to mají samozřejmě mnohem těžší.

0/0
2.4.2007 11:14

vmvanjan

Re: Proč se nesmí říkat pravda?

přesněR^ A jestli tady ještě není právní stát, tak ho urychleně dobudovat a měřit všem stejně. Neplatíš nájemné = exekuce. Kradeš = do lochu. Bez ohledu na barvu pleti.

0/0
2.4.2007 11:24

Projíždějící

Re: Proč se nesmí říkat pravda?

Pravda se nesmí říkat protože se neumíme postavit za politika, který národu říká pravdu.

STOP RASISMU NAŠICH ÚŘADŮ PROTI PRACUJÍCÍM A SLUŠNÝM LIDEM!

0/0
2.4.2007 16:19

relax100

Proč se nesmí říkat pravda?

Nevím kdo za tím stojí, ale vždy se najde mnoho blbečků, kteří okamžitě zaútočí na každého, kdo třeba jen náznakem pojmenuje věci pravými jmény. Je to takový problém pochopit slova Čunka, že špatně nastavený sociální systém cigány nemotivují k práci a pořádku? Že politici se bojí říct, že většina cigánů lže, krade a podvádí, že většina cigánů je líná a nepracuje, že pokud se tito lidé nechtějí přizpůsobit a nechtějí platit nájemné, tak jedinou možnou podporou státu by mělo být vybudování ubytoven mimo slušné lidi, ale součastně by měli dodat, že si nesmírně váží cigánů, kteří se dokáží poctivě postarat o svoji rodinu, kteří dokáží vychovat ze svých dětí slušné a pracovité lidi a kteří jsou šikovní a pracovitý. Tito lidé, to mají samozřejmě mnohem těžší.

0/0
2.4.2007 11:13

kestrik

Jak tak na to nahlizim, z toho vseho pro mne vyplyva

1) Kdyz cikan rekne, ze jsem "gadzo" a "sejr", nic se nedeje. Pokud se budu ale ja vyjadrovat o "ciganech" a o "topinkach", hned je to rasismus

2) Prekrucovani slov se honosi a dal pusobi na lidi. P. Cunek ani slovem nezminil "romskou narodnost", presto je oznacen za rasistu. Misto toho, aby se novinari a ostatni "poblitici" pozastavili nad tim, ze jeho vyjadreni nerozumi, IHNED VSICHNI MOC DOBRE VI, CO TIM p. CUNEK MYSLEL !   To mi pripomina zakladku a hodiny literatury, kdy jsme pod vedenim ucitelky rozebirali jakousi basen od jakehosi autora  a patrali po tom "co tim chtel autor rici". Najednou jsme meli ostrovtip jako ted Topolanek s Bursikem.

3) Dle p.Cunkem receneho plati "POTREFENA HUSA SE VZDYCKY OZVE"

4) My nejsme rasisti, kdyz si rasisticky vykladame pravdu. Rasista je ten, kdo na pravdu "slusnou formou" upozorni. Rodice mne ucili "jaka otazka-takova odpoved".  Ctenar se ptal, p.Cunek odpovedel ve stejnem duchu (nadnesene).  PROC JE TO TEDY p.CUNEK, KTERY JE OSTOUZEN ?

0/0
2.4.2007 10:31

orinka3

ministr Čunek

mi poslední dobou připadá, že ztrácí rozum. Glanc už ztratil hodně dávno - omluva je esence trapnosti, žvanivosti a bezradnosti, jak se z toho vykecat.

0/0
2.4.2007 9:34

trinit

Rict pravdu to se tady nenosi

Cikany nikdo nema rad ne pro jejich barvu,ale mentalitu. http://video.google.com/videoplay?docid=-4190938042466443086

0/0
2.4.2007 1:27

minutos007

Re: Rict pravdu to se tady nenosi

Pravda se některým nelíbí, ale dokud si ji nepřiznají, romskou otázku nevyřeší...

0/0
2.4.2007 7:56

Bouše

Ta Čunkova omluva je hodně trapná -

nejspíš předpokládá, že jsme všichni úplně pitomí a že mu sežereme všechno, co nám předhodí, buran.:-/

0/0
1.4.2007 22:17

Péťa.

Re: Ta Čunkova omluva je hodně trapná -

A co měl asi říci, když se nebylo za co omlouvat a on byl přinucen se omluvit?

0/0
2.4.2007 13:44

mosulský machredž

oo

A co Hus - měl pravdu ?

0/0
1.4.2007 21:45

Jerry97

Xenofob se omluvil

http://zpravy.idnes.cz/cunek-se-omluvil-za-xenofobni-vyroky-o-romech-fo3-/domaci.asp?c=A070401_163327_domaci_mia

0/0
1.4.2007 21:25

Jerry97

Re: Xenofob se omluvil

Škoda je to že ten xenofobickej posera se neomlouvá. On se vymlouvá.

0/0
1.4.2007 21:41

Péťa.

Re: Re: Xenofob se omluvil

Jak se taky mohl omlouvat, když vlastně nebylo za co? Ta vynucená omluva zákonitě musela takto vyznít.

0/0
2.4.2007 13:46

Jerry97

Re: Re: Re: Xenofob se omluvil

Podporujete li Čunka, podporujete pak všechny ty blázny kdo Romy, jako skupinu, bezhlavě pomlouvají. Toto se již skoro nikde v civilizovaném světě neděje. A proto jsem si jistý že z tohoto světa nový Hitler už nikdy nepřijde. Jo, je pravdou že ti s IQ menším než jejich věk i v civilizních zemích stále politováníhodné menšiny škaredě pomlouvají.  Tito chlapci a děvčata za to ale nemůžou, oni se tak narodili. A já ostatně nemám žádné obavy ze oni mají šanci se do moci dostat.  Čunek je ale chytrej kluk, tak jako byl Hitler, a když ON tak blbě kecá, já se pak trošičku klepu. Vyhoďte ho, PROSÍM VÁS !!!  Díky předem!  :-)

0/0
2.4.2007 19:16

starej skaut

Re: Re: Re: Re: Xenofob se omluvil

Běž do (Y) i s cikány, Džamilou, Žako-pako ,Uhlem a dalšími negromily.Neměj strach,ještě chvíli se bude cikánům takhle podkuřovat a vstanou noví bojovníci za rasově čistou /minimálně Evropu/. Es kommt der Tag, du Ksindel!!!Rv(Y)

0/0
2.4.2007 19:29

osvetitel

<><><>

Clanek je pravdivy a s autorem souhlasim!Na jednu stranu je az nechutne,z jakou malichernosti se nici politicke kariery,tech co mluvi pravdu,ale delaji to politicky nekorektne,ale na druhou stranu je otazka, jestli by stim problemem opravdu neco udelal,ke spokojenosti vsech,nebo zda jen se snazi odvracet pozornost od svych problemu?!Kazdopadne jako politik mel volit lepsi slova,tak aby neurazil slusne lidi,kteri jsou v kazde rase,at uz jde o jakekoliv procenta!Obvzlast kdyz ten problem nejsou pouze ti "neprizpusobivi" ale hlavne ti v politice,kteri ten problem neumi nebo nechteji resit,ke spokojenosti vsech!Pokud to mysli poctive,a chce to resit,tak mu tleskam,a jeho omluva za nevhodne volena slova,by mela stacit!!!Pokud ale volil silna slova pouze kvuli kontraverzni reklame,ktera mela odvratit pozornost,od jeho problemu,pri vedomi,ze vetsinna lidi ho podpori,na ukor nejake menciny,,tak ho to asi bude stat "kreslo".

0/0
1.4.2007 21:20

víťula_

a za co by se měl Čunek omlouvat?

On řekl že u některých typů politiků (př. Martin Bursík) musíte být cikán, dělat bordel, nedodržovat zákony a pak si Vás všimne a řekne: To je chudák, koupíme mu byt. A já s ním, možná až na ten zbytečně konfliktní tón, docela souhlasím. To že se u nás po desetiletí praktikuje vůči cikánům rasismus naruby je zcela zřejmé. Když banda cikánů neplatí nájemné, dělá v domě bordel, tak není vyhozena na ulici, ale dostane na ničení nový byt. Když banda cikánů parazituje na sociálních dávkách a pak se přijde na to že je zneužívají, tak se dozvíte že sebrat jim dávky je rasismus. Prostě u nás cikáni nemají žádnou odpovědnost, je na pohlíženo jako na diskrimnované chudáky a aby si Vás opravdu nějaký humanista všiml a něco pro Vás udělal, musíte se, jak řekl Čunek, jet někam opálit a pak dělat ve městě bordel. Je škoda, že když někdo jenom popíše skutečnost, je za to odsuzován.

0/0
1.4.2007 20:11

Helena1

Někdo musí tu nepříjemnou pravdu říci!

A nesmí to být pose*ra!

0/0
1.4.2007 19:44

t.lexx

Nejvíc se serou

do cikánů ti, co jim vůbec nerozumí. Mám několik dlouholetých přátel tmavší pleti a vím že my bílý, to máme mnohem snazší. Vše bych ale nechal přirozenému vývoji. I násilná pomoc se míjí účinkem.

0/0
1.4.2007 14:42

t.lexx

Re: Nejvíc se serou

A na Čuňáka se stačí podívat, abych poznal co je to zač. Všichni jsme občas rasisti, ale všeho moc škodí.

0/0
1.4.2007 14:46

Vanislav

Re: Re: Nejvíc se serou

odky je rikat pravdu rasismus? Popiras snad, ze cikani jsou ciste statisticky nejhorsi cast populace? Nikdo jiny tak malo nemaka a nesaje tolik penez ze statniho rozpoctu. Kdyz ja prijdu o barak kazdej se na me vykasle. Kdyz o barak prijde posra*ej cikan dostane bydleni od statu :-©

0/0
1.4.2007 14:56

t.lexx

Re: Re: Re: Nejvíc se serou

To už dávno není pravda. Já se absolutně cikánů nezastávám, ale co je to nejhorší? Pokud vím, tak tuhle republiku rozkradli a vysávají min. z 90% bílý

0/0
1.4.2007 15:10

roman131729

Re: Re: Re: Re: Nejvíc se serou

no ano,tuto republiku rozkradli komunisti a mezi nima moc cikánů asi nebylo

0/0
1.4.2007 15:26

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Nejvíc se serou

Toto pravda stale je.A to ze cikani maji nastaveny lepsi podminky nez vsichni ostatni je take pravda. Nevim co se tu jeste resi. Staci se podivat na nake sidliste a okamzite se poznaji byty ve kterych bydli cikani

0/0
1.4.2007 15:29

TrueRobos

Re: Nejvíc se serou

Židi a Cikáni žijí v našem prostoru srovnatelně dlouhou dobu. Židi byli úspěšní, Cikáni ne (a nebo ano, ale po svém). Otázka zní, proč se k nim stavět jinak? Chápu aktivní snahu o začlenění nových přistěhovalců. Ne lidí, kteří žijí na našem území stovky let. Rv

0/0
1.4.2007 16:51

misot

Už se nedivím, že vládě chybí finance,

když k nim má přístup rasista trestně stíhaný z korupce.

0/0
1.4.2007 11:24

Vanislav

Re: Už se nedivím, že vládě chybí finance,

nedivim se ze nas stat je tak v riti kdyz v nem ziji lidi jako ty. Bud lzes nebo nemas informace. Tak jako tak :-©

0/0
1.4.2007 14:57

Culeto

Pane Komárku

sic byl a je výrok Jiřího Čunka nešťastný mám pocit, že se snažil skutečně pro ty lidi něco udělat, evidentně mu za to nepoděkovali.

Jinak, co se týče trestního stíhání. Existuje zde presumpce neviny ad.1).Ad2.) obžalovaný (ne odsouzený) nemá povinnost bránit zuby nechty, je na žalobci , jaké důkazy předloží a teprve potom na obviněném , jak je rozptýlí.Tedy pokud je obžaloba slabá, nemusím v podstatě udělat nic a soud by měl v případě pochybností rozhodnout v můj prospěch.Vzhledem k tomu, že ke stíhání Čunka došlo poněkud narychlo (bylo zde nebezpečí s promlčení takové věci) dá se říci, že obžaloba má poněkud těžkou práci. O tom jak rychle dojde k vyšetření není jen na p. Čunkovi, ale i na orgánech činných v trestním řízení.

Na závěr otázka : pokud je Čunek xenofobní, prohlášení ODS o romech české národnosti ze včerejška je a nebo není čisté ?

0/0
1.4.2007 10:58

celtic

trošku se zapomíná....

že Čunek o Romech jen nemluví, ale taky pro ně něco dělá...Místo aby je vyrazil pro neplacení na ulici jak rozhodl soud, tak jim nechal postavit nové byty. Proto nechápu proč si právě Romové na něho stěžují!8-o Nikdo jim nebránil koupit si ve Vsetíně byty, domy, paláce...(ale ze svého)!:-)

0/0
1.4.2007 10:30

Depek

Re: trošku se zapomíná....

Taky se trošku zapomíná, že Čunek nakoupil ze vsetínského rozpočtu baráky po zastrčených dědinách mimo region a svůj místní problém vyřešil tak, že jej do nich prostě vyexportoval. Starostové z těchto dědin ale musí být z toho tvého Čunka v extázi. Jen co je pravda. R^

0/0
1.4.2007 10:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.