Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyhodit učitele? Proč ne. Ale...

O tom, že se mají propouštět úředníci, nepochybuje nikdo. I když je lidé potřebují, většinou je nemají rádi. Ale učitelé? Tradičně stojí na horních příčkách žebříčku povolání, k nimž máme úctu. A každý se ptá, nezhorší se kvalita vzdělání?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ajchi

asdf

<A target='_blank' href="mailto:lukes@vipconsulting.cz">lukes@vipconsulting.cz</A>..

0/0
1.4.2007 2:21

ajchi

hea

aergae <a href="ADSFa">awefaw</a>

0/0
1.4.2007 2:18

ajchi

asdgasd

nevim o co vam jde.

asad@zx.cz

0/0
1.4.2007 2:16

Live_in_the_death

Dle vlády se vyhodí 20000 učitelů

místo aby vyhodilo skutečně zbytečných 40 000 úředníků, tak vyhodí takové lidi, co je jich skutečně třeba. Pokud by měla být kvalitní vyúka, tak jak je dokázano, by měla být, kde učitel učí malý počet žáků, okolo 20 a ne 30 a více. Je třeba ke káždému žáku přistupovat individuálně a ne brát je jako skupinu. Takhle ty znalosti budou skutečně o biflování. Ználosti českých žáků jsou skutečně na vysoké úrovni ve srovnání s ostatními žáky. Doufám, že se naše školství nebude v budoucnu jako v USA, které jsou vzorem pro vládní stranu. Toto by byl krok vzad.

0/0
21.3.2007 14:52

Vendyna

To zas nebylo o čem psát, co?

Komentáře Martina Komárka se daly číst dokud se nezačal navážet do českého školství. Proč nikdy neudá nějaké konkrétní argumenty, statistiky apod. Tím, že napíše "je pravda, že české školství nedokáže...bla bla bla"  maximálně naštve ty učitele, kteří se opravdu snaží odvádět dobrou práci. Jděte se bodnout, pane Komárku!!!!!!! Nebo si zkuste jít pár měsíců učit!!!

0/0
21.3.2007 14:52

katula

stav skolstvi v cechach

Pedagogiku jsem studovala 3 roky v cechach a nikdy jsem nemela pocit ze u nas na fakulte to je odpad.

Ted ji studuji v zahranici a absolutne enamam pocit ze by to bylo jednodussi takhle studovat. Spiousta lidi co v zahranici studovala delala kursy ktere byly vicemene jednoduche. I ja jsem ten pocit mela kdyz jsem tu zacala ale po dvou letech studia musim priznat ze lehci to urcite v zahranici neni(mam na mysli vysokou skolu).

V cechach se zaci ve skolach sice bifluji ale na druhou stranu se uci ze pokud neco chteji tak pro to aby toho dosahli musi neco udelat. Pracuji na college v anglii a verte mi ze kreativni a volnejsi pristup k vyuce ktery dava zakum prostor k samostatnemu rozvoji se sem tam zmeni v plytvani casem.

Plus kdo rika ze zakladnim nebvo strednim vzdelanim jejich vyuka skonci?...Vzdyt prestava platit to ze clovek ktery dodelal skolu mohl vystacit se vzdelanim na cely zivot.  A kdo chce neco dokazat se tam kam chce dstat dostane...sice treba ne hned ale dostane.

0/0
21.3.2007 12:14

Englishman

Re: stav skolstvi v cechach

College v Anglii? Poněkud vágní termín, ne? Co je to za college? Secondary school pro malé Pákistánce? Místní polytechnika, kde se budoucí instalatéři učí jak utáhnout trubku a maminy v domácnosti se učí vyšívat? Nebo snad Trinity College v Cambridge? A co to znamená, že tam pracuješ? Učitelé řkají, že učí. Děláš uklízečku? Nebo snad sekretářku?

Opravdu miluju, když někdo zobecní svůj deformovaný, nepoučený pohled na jednu jednotlivost v obecné tvrzení. Nice work! R^(Y)Rv

0/0
21.3.2007 15:01

Swooppy

Články panů Komárků,Páralů,Steirgewaldů a jiných na IDnes

jsou spíš grafomanská cvičení od stolu,než solidní novinářská práce založená na alespoň částečné poučenosti o problému.Říká se tomu novinářská nádeničina a slouží jen k získání finanční odměny.Proč však noviny platí za takovýto škvár je s podivem,pokud jde danému plátku o objektivitu zpravodajství.Vše ale svědčí o opaku /p.Komárek a ost.májí prostoru víc než dost/ objektivity plátku /MfDnes/ který spíš než solidnost upřednosťňuje manipulace,polopravdy a skandály /které sám vytváří jak na jezdícím páse/ až se tlačí ven myšlenka,zda li je to vše opravdu jen náhodné zjištění?Takže,p.Komárku,co se nejdřív pokusit něco o problému zjistit,zeptat se postižených a napsat fundovaný článek/lidí se nespíš nebojíte když jezdíte MHD/ než produkovat tendenční grafomanská cvičení.Já bych Vám za to nezaplatil.MfDnes ale ano,že?

0/0
21.3.2007 11:24

Albert Nerom

Re: Články panů Komárků,Páralů,Steirgewaldů a jiných na IDnes

R^! Nelze než souhlasit. Jinak dodávám, že v posledních letech proběhla řada srovnávacích testů znalostí dětí z různých zemí a ČR nebyla nikdy ve většině oborů zdaleka mezi posledními, spíše naopak. Naše školství má samozřejmě značné rezervy a dosti problémů k řešení. To však nic nemění na tom, že p. Komárek je buď kolosální pitomec nebo žurnalistický prostitut.

0/0
21.3.2007 12:54

Englishman

Re: Re: Články panů Komárků,Páralů,Steirgewaldů a jiných na IDnes

Ano, znalostní testy české dět zvládají OK. Jenomže v tom je právě ten problém: česká škola = biflování znalostí, jejichž jediné uplatnění je při příjimačkách na následující školu. V porozumění psanému textu jsou na tom české děti naprosto katastrofálně, o kreativitě nebo samostatném vyhledávání informací raději ani nemluvím. Id*oti tleskající českému socialistickému školství pořád mávají znalostmi, aniž by pochopili, že to je při omezeném počtu vyučovacích hodin spíše minus, nikoli plus.

0/0
21.3.2007 15:14

barbudo

Re: Re: Re: Články panů Komárků,Páralů,Steirgewaldů a jiných na IDnes

... gůglování úkolů jde českým dětem velmi dobře. To je ěla naučit škola?

0/0
21.3.2007 16:51

Harry_sportsman

Pane Komárku, na základě čeho

vy i většina ostatních novinářů stále argumentujete tvrzením, že naše školství nedokáže děti připravit tak, aby obstály v moderní době? Dovolím si uvést několik protiargumentů:

1) Převážná většina absolventů našich škol, kteří se rozhodnou studovat v zahraničí, tam bez problémů uspějí, a řada z nich dokonce tvrdí, že vystudovat VŠ v zahraničí je snadnější než u nás.

2) Co se týče připravenosti na život, domnívám se, že to rovněž nebude tak špatné, když vezmeme v úvahu, kolik našich lidí v dnešní době bylo nuceno třeba i několikrát zcela změnit své povolání, a úspěšně to zvládlo.

3) Výsledky některých našich vědců v poslední či nedávno minulé době jsou s ohledem na velikost naší země téměř obdivuhodné. (Jiná věc je, že je stát neumí komerčně využít.)

Máte samozřejmě pravdu v tom, že biflování by na školách všech úrovní mohlo být méně a spíše by se měly rozvíjet schopnosti samostatného usuzování či tvořivosti.

0/0
21.3.2007 10:34

Harry_sportsman

Dodatek:

Ale takové dovednosti se vždycky budou lépe realizovat, když bude ve třídě místo 30 žáků 20 (nebo ještě lépe 15). Proto nechápu, v čem by bylo hromadné propouštění učitelů dobré...

0/0
21.3.2007 10:35

Zabiják z Prahy

Re: Pane Komárku, na základě čeho

no nevim, mne to prijde spis od desiti k peti, spis ke trem

0/0
21.3.2007 11:26

Englishman

Re: Pane Komárku, na základě čeho

Pěkné kraviny, Harry:

Ad 1) Vtip je v tom "rozhodnou". Rozhodnou se jen ti mimořádně vybavení (zejména jazykově, ale i jinak).

Ad 2) A kolik to nezvládlo, že...

Ad 3) A na obdivuhodnost poměru výsledky/velikost země jsi přišel jak? Ve skutečnosti je to značně tristní.

0/0
21.3.2007 15:09

Harry_sportsman

Re: Re: Pane Komárku, na základě čeho

Kraviny naopak píšeš ty:

ad ad1) Nesmysl - znám spoustu studentů, kteří šli studovat do zahraničí a přitom na střední škole patřili jen mezi průměrné (je to spíše o finančních možnostech než o mimořádných schopnostech).

ad ad2) samozřejmě byli i takoví, kteří to nezvládli, ale je obecně známo a v praxi potvrzeno, že Čechům dělá mnohem méně potíží překvalifikovat se než například Američanům.

ad ad3) A ty jsi na to přišel jak? Pokud ti nic neříkají jména jako prof. Holý, prof. Ilnerová, tak máš asi mezery v intelektu ...

0/0
22.3.2007 9:34

Hans59

Tady je jeden hlavní problém

Každý by chtěl za málo peněz hodně muziky, aby ty peníze mohli připlout jinam. Je potřeba zvýšit kvalitu škol se vším všudy (vybavení učební i stavební, platy, počet hodin, nové obory, počet žáků na žádáných školách, snížit počet žáků ve třídách) a přitom chceme snížit počet zaměstnanců ve školství. To je prostě demagogie.

Vládě o to nejde. Proč? Protože stejně jako zanedbáváním dětského a mládežníckého sportu, i ze škol se každým rokem vygeneruje oněch potřebných deset procent inteligentních, ketří zajistí kontinuitu rozvoje státu. Tak jak to funguje v USA už víc jak stovku let. O filozofických a humánnich aspektech se mužeme přít, ale konzervativní trhová politika ukazuje, že to je funkční model.

0/0
21.3.2007 9:42

kája1970

O tom, že se mají propouštět úředníci, nepochybuje nikdo. I když je lidé potřebují, většinou je nemají rádi.

tahle věta je fakt super. :-©

0/0
21.3.2007 9:39

barbudo

Tak propouštět se bude ...

... to znamená, že propustí tu paní učitelku, co původně hlídala děti v mateřince a teď čte dětem učebnice češtiny a matematiky.

Bude nasazena pokroková metoda samohlídání a a opravování úkolů sousedem v lavici. Jako v angličtině ...

0/0
21.3.2007 8:55

chroustík

Vážení chytří,

běžte si zkusit učit na jakoukoliv školu v dnešní době. V době, kdy žák 8. třídy pošle učitelku do ... a ta je bezmocná. To je prosím výsledek výchovy v rodině. Za mých časů by od učitele dostal takovou, že by chytl druhou o futra a vypadl na chodbu. Doma by dostal od táty druhou a do konce školní docházky by seděl a mlčel. Takže co si rodiče doma nevychovávají, to se předvádí ve škole. Divíte se, že nikdo nechce učit ?

0/0
21.3.2007 8:29

pedr64

dětí je nedostatek?

jak kde.ZŠ v 50-tis. okr. městě, třídy po 30. Pro školu je výhodnější mít v ročníku 2 třídy po 30 než 3 po 20, kvalita výuky školu nezajímá. A jestliže musí mít na II.stupni žák v jednom roce výchovu výtvarnou, hudební, tělesnou, pracovní, rodinnou, občanskou a etickou, pak je jasné, že se nejenom nedostává učitelů, ale děti jsou zbytečně nuceny trávit ve škole spoustu zbytečných hodin. Ale to je samozřejmě problém ministersva a ne školy.

0/0
21.3.2007 7:49

HuLarus

Vyhazováním se nic nespraví

Dobří učitelé prostě neexistují. Zvedněte učitelům platy nad sto tisíc a možná to bude dost na to, aby tam šel učit někdo ,kdo to umí, a rozumí tomu, co učí. Znám spoustu příkladů učitelů, o nichž celé město ví, že jsou to trotlové, ale ředitel s tím nemůže nic dělat, protože za ně nemá náhradu. Druhá věc je systém - děti s emusí biflovat, protože to po nich chtějí střední školy v přijímačkách. A ty to chtějí proto, že musí dostat studenty na vysoké školy - a ty chtějí hádejte co? Nabiflované "vědomosti". České školství je začarovaný kruh a ten se nedá reformovat, systém by se musel úplně rozbít a postavit znova.

0/0
21.3.2007 7:47

HuLarus

upřesnění

špatně jsem se vyjádřil. Jsou i dobří učitelé a je jich odhadem tak 10%. Jsou to obvykle lidé, kteří nechtějí peníze a baví je to, případně nemají odvahu jít pracovat někam jinam.

0/0
21.3.2007 7:50

Hans59

Re: Vyhazováním se nic nespraví

S biflováním je pravda, ale ne celá, protože na druhé straně, jsou situace v práci a životě, kde nelze hledat manuál, ale prostě se musí vědět. Věc odhadu poměru biflování k jiným metodam systému výuky je právě podstatou učitelského umění. Duch školy se bohužel nezměnil od dob Marie Terezie a i když jsou často v čele škol noví "pokrokoví" ředitelé, chovají se zase jako za monarchie. Zase všechno co oni považují za "in" musí být a vše ostatní je nepřípustné. A tak jsou učitelé zase v postavení neustálého ohrožení.

Procento dobrých učitelů je mnohem vyšší a nelze se opírat o stanoviska dotčených žáků nebo vlastní subjektivní zkušenost. Zajímavé je, že úspěšní žáci a studenti jsou také objektivnější v hodnocení učitelů.

0/0
21.3.2007 9:30

HuLarus

Re: Re: Vyhazováním se nic nespraví

"Věc odhadu poměru biflování k jiným metodam systému výuky je právě podstatou učitelského umění." To není pravda. Učitel do dětí musí namlátit tolik, aby s tím mohly jít k přijímačkám a k maturitě. Proč? Protože tam budou sedět lidi, kteří třeba "učí" právě jen nesmyslná data a nic jiného. Tahle suma je tak obrovská, že na nějakou kreativitu a "umění" učitele není prostor. Na osobní zodpovědnost se u nás bohužel nehraje,ale jestli chce někdo dělat přijímací zkoušku z vědomostí, má se to naučit sám. Škola má zejména trénovat hledání, zpracování a vyhodnocování informací, schopnost samostudia a rozumnou diskuzi.

0/0
21.3.2007 10:06

babacek

Proč ???

Tradičně stojí na horních příčkách žebříčku povolání, k nimž máme úctu. A každý se ptá, nezhorší se kvalita vzdělání? Ty vysokoškolský prosím,ale tyhle ???:-/

0/0
21.3.2007 5:22

Hus pečená

Propouštění to nevyřeší.

Jsou školy vynikající, dobré i špatné. A tak je to i s učiteli. Platí: Se 30 dětmi ve třídě se toho moc nezvládne. Učitelů je málo. A navíc je málo těch dobrých. To změní jen systém přípravy. A tu je problém hluboce komplikovaný. Úroveň pedagogických fakult i úroveň studentů, kteří tam přicházejí. Zdá se to být bludným kruhem, ale musí přece existvat cesta, jak z toho ven. Profesionalita, nekompomisní důraz na poctivost a kvalitu, vymést klany těch, co spolu mluví. Když se podíváte na úroveň seminárek na pajdě, je vám jasné, že problém je jak na straně žáků, tak na straně pedagogů. Nepropouštět, ale nahrazovat lepšími. I když mají třeba jiný názor než šéfové, i když nezdraví u vrbiček, nekryjí sviňárny šéfů, nevyjí s vlky. Srovnání se zahraničím, svobodná debata, stáže, peníze na ně a na literaturu. Dobré a fungující knihovny se vzdělanými a schopnými knihovníky, kteří zvládají moderní metodiku. Patřičné finanční ohodnocení, nikoli žebrácké almužny. Nikoli populistická modrá gesta.

0/0
21.3.2007 4:36

abysser

Pane Komárku...

.. pět let jsem studoval pedagogii a vězte, že všichni mladí učitelé vycházejí ze škol již s novými postupy, s absolvovanou psychologií, znalostmi alternativní výuky, přístupek k edukaci jako k managementu etc. Tady jde pouze o generační obměnu. Za deset let naše školství právě díky nové sortě pedagogů bude vypadat zcela jinak.

0/0
21.3.2007 2:52

HuLarus

Re: Pane Komárku...

V rámci svého studia jsem docházel i na nejmenovanou pedagogickou fakultu s dlouhou tradicí a pověstí kvalitní školy. A řeknu vám jedno: těm lidem, co tam studují, bych nenechal svoje dítě ani na půl hodiny. To byl neuvěřitelnej matroš. Odpad z odpadu. Když mi spolustudenti řekli "tahle zkouška je těžká" znamenalo to - musíš se na to půl dne učit. A "tenhle učitel je hajzl a vyhazuje bez důvodu, skoro nikdo to u něj napoprvé neudělá", to zase znamenalo jeden den učení. Po tom jsem si hezky popovídal s tím tzv. hajzlem, byl to milej člověk. Děti asi budu učit sám, když jsem viděl ty talenty, vstávaly mi vlasy hrůzou.

0/0
21.3.2007 7:41

pedr64

Re: Pane Komárku...

no, vzhledem k tomu, že tohle slýchám už 15 let, tak tomu nevěřím. A bohužel jako rodič dítěte na ZŠ mám špatné zkušenosti právě s těmi čerstvými absolventy PF.

0/0
21.3.2007 7:41

Hans59

Re: Pane Komárku...

právě z toho mám někdy obavu, naštěstí moje děti už to nestihne. Totiž Komenský když říkal škola hrou, měl na mysli jenom jednu, nikoliv celkovou, celou a jedinou metodu.

0/0
21.3.2007 9:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.