- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Navíc centrálstop, který dokáže vysílačkou odstřelit spuštění brzdy je až dále na trati blíže k Děčínu.
Jinak bych popřál těžce zraněnému a i ostatním zraněním včasné uzdravení bez dalších následků, stejně jako překonání stresu u účastníků nehody.
Je nutno podotknout, že policie, záchranka i hasiči byli v době zastavení vlaku na místě. Jde jen o to kolik času uběhlo od nahlášení k průjezdu rychlíku a zda nešlo tomuto vykolejení zabránit.
Zůstávají nezodpovězeny otázky:
Proč byla audina na kolejích, když přejezd se zdál být v pořádku včetně závor a zvukové signalizace? 3 lidé z auta a 2 policisté nedokázali odtlačit auto nebo ho před tím převalit na střechu, nebo použít tažné lano? Neobjížděl náhodou řidič závory? Z diskuse k temati na idnes vyplynulo, že by bylo dobré označit přejezdy, aby do budoucna nedocházelo k mýlkám tratí.
Již při zavádění Pendolína se ukazovalo, že se zvyšování rychlosti, je potřebné k tomu vybavit i zabezpečovací zařízení. Zde se ukázalo jak je nezbytná komunikace se situací na trati a ovládáním lokomotivy.
Cestoval jsem vlakem 19. března 2007 ve 20:55 z Prahy do Lovosic. Nastoupil jsem do 3 vozu od zadu a v klidu jsem si četl knížku. Za Hněvicemi cítím náraz a plynulá jízda pokoleních se mění v mírné houpání. Asi jedeme po pražcích. Paní v kupé se mě ptá: „Co se to děje? Viděl jste na přejezdu ty policajty?“
Vyjdu do uličky a vidím, jak vychází paní z jednoho z kupé směrem k okénku v uličce a celá se třese. Pán který jde za ní jí zachytává. Jedna slečna mi několikrát opakuje: „Dneska jsem se vrátila letecky z Anglie a tady se nám tohle stane…“
Když vyjdeme ven z vlaku je vidět, jak nadzvednutá lokomotiva nárazem na auto následně vyletěla z kolejiště a hybností vlaku byla otočena. První vagon ji následoval a otočil se proti směru jízdy a spadl na bok. Další vagon vybočil do leva a jeho poloha je vidět z okénka našeho kupé. Blesky létají jak se utržený kabel naráží na náš vagon ve kterém světla stále ještě svítí.
Správně se píše
"... jak lokomotiva nadzvednutá nárazem"
to jen tak na okraj.
(kromě toho že jsou zřejmě naprosto tupý)
ale pojišťovací podvod?! To jsou teda magoři!
Nechápu systém, kterým naši novináři vybírají události o kterých nás budou informovat a shánět k nim podrobnější údaje. Viz tato nehoda. Prakticky nikde se o tom nepíše, přičemž je to velmi závažná událost (mnoho zraněných, provoz na důležité trati je stále přerušen). Přitom jsem už dneska např. z rádia slyšel tolik (pro mne) zbytečných zpráv....Ach jo.
Jediný dostupný pramen: http://www.nova.cz
Tak to je síla!!!
To musel být super zážitek, když ti takhle před ksichtem lítá vlak!
Každopádně odpovědné osoby asi neprožívají super chvíle + překvapuje mne, že policisté neovládají železniční signalizaci. Jestli byla v okolí rovná trať, tak mohli minimálně snížit rychlost nárazu. Bilance nehody mohla být mnohem horší.
Ilustrační foto nemá chybu.K nehodě rychlíku taženého el.lokomotivou dát fotografii "brejlovce" na os.vlaku v Žel.Rudě.
Od toho je to ilustrační foto. Buď rád, že za ty prachy, co platíš za idnes, tam není autobus.
Jojo, ČD to je řád a disciplína, vlaky na sebe prostě musí navazovat. A když nemaji na co navázat, tak ten vlak prostě zruší a je to. Pořádek musí být!