Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlík vykolejil po srážce s autem

Krátce po půl desáté večer vykolejil mezi stanicemi Vraňany a Cítov u Kralup nad Vltavou rychlík jedoucí z Prahy do Děčína. Podle mluvčího Českých drah Aleše Ondrůje byl příčinou havárie střet vlaku s autem na přejezdu. Nikdo nebyl vážněji zraněn. Trať je neprůjezdná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

j_kbc

Projížďka po pražcích díky podvodu, omylům a nízkým investicím.

Navíc centrálstop, který dokáže vysílačkou odstřelit spuštění brzdy je až dále na trati blíže k Děčínu.

Jinak bych popřál těžce zraněnému a i ostatním zraněním včasné uzdravení bez dalších následků, stejně jako překonání stresu u účastníků nehody.

0/0
23.3.2007 10:04

j_kbc

Projížďka po pražcích díky podvodu, omylům a nízkým investicím.

Je nutno podotknout, že policie, záchranka i hasiči byli v době zastavení vlaku na místě. Jde jen o to kolik času uběhlo od nahlášení k průjezdu rychlíku a zda nešlo tomuto vykolejení zabránit.

Zůstávají nezodpovězeny otázky:

Proč byla audina na kolejích, když přejezd se zdál být v pořádku včetně závor a zvukové signalizace?  3 lidé z auta a 2 policisté nedokázali odtlačit auto nebo ho před tím převalit na střechu, nebo použít tažné lano?  Neobjížděl náhodou řidič závory? Z diskuse k temati na idnes vyplynulo, že by bylo dobré označit přejezdy, aby do budoucna nedocházelo k mýlkám tratí.

Již při zavádění Pendolína se ukazovalo, že se zvyšování rychlosti, je potřebné k tomu vybavit i zabezpečovací zařízení. Zde se ukázalo jak je nezbytná komunikace se situací na trati a ovládáním lokomotivy.

0/0
23.3.2007 10:04

j_kbc

Projížďka po pražcích díky podvodu, omylům a nízkým investicím.

Cestoval jsem vlakem 19. března 2007 ve 20:55 z Prahy do Lovosic. Nastoupil jsem do 3 vozu od zadu a v klidu jsem si četl knížku. Za Hněvicemi cítím náraz a plynulá jízda pokoleních se mění v mírné houpání. Asi jedeme po pražcích. Paní v kupé se mě ptá: „Co se to děje? Viděl jste na přejezdu ty policajty?“

Vyjdu do uličky a vidím, jak vychází paní z jednoho z kupé směrem k okénku v uličce a celá se třese. Pán který jde za ní jí zachytává.  Jedna slečna mi několikrát opakuje: „Dneska jsem se vrátila letecky z Anglie a tady se nám tohle stane…“

Když vyjdeme ven z vlaku je vidět, jak nadzvednutá lokomotiva nárazem na auto následně vyletěla z kolejiště a hybností vlaku byla otočena. První vagon ji následoval a otočil se proti směru jízdy a spadl na bok. Další vagon vybočil do leva a jeho poloha je vidět z okénka našeho kupé. Blesky létají jak se utržený kabel naráží na náš vagon ve kterém světla stále ještě svítí.

0/0
23.3.2007 10:03

Pan Navratil

Re: Projížďka po pražcích díky podvodu, omylům a nízkým investicím.

Správně se píše

"... jak lokomotiva nadzvednutá nárazem"

to jen tak na okraj.:-)

0/0
23.3.2007 10:18

j_kbc

Re: Projížďka po pražcích díky podvodu, omylům a nízkým investicím.

Je nutno podotknout, že policie, záchranka i hasiči byli v době zastavení vlaku na místě. Jde jen o to kolik času uběhlo od nahlášení k průjezdu rychlíku a zda nešlo tomuto vykolejení zabránit.

Zůstávají nezodpovězeny otázky:

Proč byla audina na kolejích, když přejezd se zdál být v pořádku včetně závor a zvukové signalizace?  3 lidé z auta a 2 policisté nedokázali odtlačit auto nebo ho před tím převalit na střechu, nebo použít tažné lano?  Neobjížděl náhodou řidič závory? Z diskuse k temati na idnes vyplynulo, že by bylo dobré označit přejezdy, aby do budoucna nedocházelo k mýlkám tratí.

Již při zavádění Pendolína se ukazovalo, že se zvyšování rychlosti, je potřebné k tomu vybavit i zabezpečovací zařízení. Zde se ukázalo jak je nezbytná komunikace se situací na trati a ovládáním lokomotivy.

0/0
23.3.2007 10:19

j_kbc

Re: Re: Projížďka po pražcích díky podvodu, omylům a nízkým investicím.

Navíc centrálstop, který dokáže vysílačkou odstřelit spuštění brzdy je až dále na trati blíže k Děčínu.

Jinak bych popřál těžce zraněnému a i ostatním zraněním včasné uzdravení bez dalších následků, stejně jako překonání stresu u účastníků nehody.

0/0
23.3.2007 10:24

oracle29

Přeju pánům mnoho let dovolené za mřížemi ...

(kromě toho že jsou zřejmě naprosto tupý) Rv

0/0
21.3.2007 22:40

Buster

Takže to nakonec není nehoda,

ale pojišťovací podvod?! To jsou teda magoři!

0/0
20.3.2007 12:50

Stanislav Krčma

Informace:

Nechápu systém, kterým naši novináři vybírají události o kterých nás budou informovat a shánět k nim podrobnější údaje. Viz tato nehoda. Prakticky nikde se o tom nepíše, přičemž je to velmi závažná událost (mnoho zraněných, provoz na důležité trati je stále přerušen). Přitom jsem už dneska např. z rádia slyšel tolik (pro mne) zbytečných zpráv....Ach jo.

Jediný dostupný pramen: www.nova.cz

0/0
20.3.2007 10:49

wildge

Co o tom pise CD

http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=43338

0/0
20.3.2007 10:21

Ventill

a jinak nez pan ondruj

http://www.pozary.cz/clanek.asp?id_clanku=6879

0/0
20.3.2007 10:10

Pan Navratil

Re: a jinak nez pan ondruj

Tak to je síla!!!

To musel být super zážitek, když ti takhle před ksichtem lítá vlak!

Každopádně odpovědné osoby asi neprožívají super chvíle + překvapuje mne, že policisté neovládají železniční signalizaci. Jestli byla v okolí rovná trať, tak mohli minimálně snížit rychlost nárazu. Bilance nehody mohla být mnohem horší.:-/

0/0
20.3.2007 10:23

Ventill

Re: a jinak nez pan ondruj

autor je clen HZSP CD Praha - rozumej drazni hasici

0/0
20.3.2007 10:26

Jops81

Re: a jinak nez pan ondruj

peknej odkaz. diky tiR^

0/0
20.3.2007 13:39

vlmach

Il.foto

Ilustrační foto nemá chybu.K nehodě rychlíku taženého el.lokomotivou dát fotografii "brejlovce" na os.vlaku v Žel.Rudě.

0/0
20.3.2007 10:04

Pan Navratil

Re: Il.foto

Od toho je to ilustrační foto. Buď rád, že za ty prachy, co platíš za idnes, tam není autobus.

0/0
20.3.2007 10:12

231

Re: Il.foto

http://www.novinky.cz/krimi/dva-lide-byli-tezce-zraneni-pri-nehode-rychliku-na-melnicku_111706_98mih.html

0/0
20.3.2007 11:26

Gott Karel

ČD

Jojo, ČD to je řád a disciplína, vlaky na sebe prostě musí navazovat. A když nemaji na co navázat, tak ten vlak prostě zruší a je to. Pořádek musí být!

0/0
20.3.2007 10:04

český venkovan

... a co je nového ráno ... haló redakce.... když už tam máte toho redaktóra...

0/0
20.3.2007 7:19

Jops81

Konecne zase jednou autobusem

tak jsem se zase po peti letech svezl autobusem a zjistil jsem, ze se tam taky krasne spi :-)

A 10 minut zpozdeni neni zas tak hrozny

0/0
20.3.2007 6:39

fekkal

Vlaky na kamiony!

:-)

0/0
19.3.2007 23:56

JelenoviPivoNelej

brr

No je to hnusnej pocit, kdyz si uvedomim ze touhle trasou casto jezdim domu, sice ne takhle pozde..ale je to neco jinyho kdyz slysite ze to vykolejilo na jiny trase nez na te "vasi" :-/ Nechtel bych to zazit!

0/0
19.3.2007 23:55

Jablkon

Re: brr

no, víš, docela hnusnej pocit je, když ti v televizi tvrděj že nějakej psychopat s několika nabitejma pistolema jezdil opakovaně metrem s cílem vystřílet poslední vagon soupravy přesně v tom úseku kde posledním vozem denně jezdíš...

0/0
19.3.2007 23:58

fekkal

Re: Re: brr

A teď si vem, že ti v noci za barákem mimozemšťani udělaj' kruh v obilí. To je teprv nářez R^

0/0
19.3.2007 23:59

Jablkon

Re: Re: Re: brr

tak to nevim... nikdy jsem vedle pole nebydlel ;-(

0/0
20.3.2007 0:02

fekkal

Re: Re: Re: Re: brr

Já už vlastně taky hodně hodně let ne a ve městských parcích mimozemšťani evidentně nekutí Rv

0/0
20.3.2007 0:06

draq

Re: brr

je to hnusnej pocit jezdit vlakem

0/0
20.3.2007 2:42

Pan Navratil

Re: Re: brr

Náhodou je to fajn, potkáš jen málo pitomců s oktávko fkombajnu woe fmetle a na hlínách, jak tě musí poučit, že jsou králové silnic.;-)

0/0
20.3.2007 10:42

mc_cormic

Asi...

neumí strojvedoucí dobře brzdit!!! Když se mu nepodaří zastavit vozidlo ze 100 km rychlosti na 50 metrech!RvRvRv;-€

0/0
19.3.2007 23:17

Vlakoň

Re: Asi...

tak nám poraď jak bys brzdil ty??

Pro tvoje info orientační váha toho rychlíku:

lokomotiva 80tun + (asi) 6x osobní vagón 40tun = velmi odhadem celá souprava přes 320 tun

Traťová rychlost 140 km, kolik skutečně ještě nikdo nesdělil.

0/0
19.3.2007 23:26

Vlakoň

Re: Re: Asi...

špatně jsem to napsal

traťová rychlost je 160, ale tyhle vagóny smí jen 140

0/0
19.3.2007 23:29

Jablkon

Re: Re: Asi...

no ono ani tak nejde o to, jaká byla kinetická energie (1/2 * hmotnost * kvadrát rychlosti) vlaku, ale jaké jsou k dispozici brzdy. I takový vlak by šel zastavit skoro na místě, mít dostatčně silný raketový motor ;-D Jenže ten vlak nemá a ani by to nemělo smysl, protože při takovém brždění by cestující dopadli výrazně hůř než když vlak odhodí auto a sjede do pole.

Jinak "klasickými" brzdami samozřejmě vlak nemůže brzdit tak rychle jako auto, protože mnohem snáz přejde do smyku...

0/0
19.3.2007 23:36

fekkal

Re: Re: Re: Asi...

A co kotva? Proč prostě nevyhodit kotvu?

Také bychom mohli mít ve vlacích katapultovací sedačky pro pasažéry.

0/0
20.3.2007 0:02

Jablkon

Re: Re: Re: Re: Asi...

Hlavně v Pendolinu. Když cestou do Ostravy u Přerova zdechne, aby se cestující mohli do cíle dopravit katapultem a nemuseli čekat na náhradní vlak nebo bus R^

0/0
20.3.2007 0:27

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Asi...

Co si pamatuju, tak nějakej chlapík chtěl pendolíno zastavit, tak ho popad rukou za čumák, ale nějak to nevyšlo nebo co.

0/0
20.3.2007 8:54

gavial

vymáhání škody

By mě zajímalo, po kom budou ČD vyáhat škodu (jako že určitě budou). Jestli po policistech, pak to zaplatíme všichni.Rv

0/0
19.3.2007 22:46

alfabet

Vážení páni redaktoři,

váš diletantismus je do nebe volající! To je tak těžké vzít si jízdní řád ČD (respektive rozkliknout ho na internetu, pokud se neorientujete v klasické knížce) a zjistit, že na trati Praha - Děčín není žádný Přítov, ale Cítov. Pokud rychlík vykolejil u Cítova, samozřejmě nedojel do Hněvic, ale také ne do Roudnice, Lovosic, Ústí! Jestli jste tím chtěli demonstrovat, že nedojel do první další stanice, tak to jsou Dolní Beřkovice! Apropó: v článku píšete o tom, že trolej jiskřila (ta asi ano, trať je elektrifikovaná), ale jako ilustrační foto uveřejníte dieslovou lokomotivu! Kdybych takto kvalifikovaně postupoval ve své podnikatelské činnosti, dávno jsem na úřadu práce jako nezaměstnaný.

0/0
19.3.2007 22:39

Jablkon

Re: Vážení páni redaktoři,

kdybyses do toho jízdního řádu podíval sám, zjistil bys, že Hněvice měly být nejbližší příští zastávkou vlaku, takže určitý smysl to má...

nicméně uznávám, že je značně amatérské ke všem "vlakovým" událostem strkat toho brejlovce, jako by si neuměli připravit těch ilustračních fot několik a pak dle situace volit motorový vůz, nebo rychlíkovou elektrickou mašinu nebo... ještě dva, tři další, to by stačilo

0/0
19.3.2007 22:45

alfabet

Re: Re: Vážení páni redaktoři,

Tož jsem se do toho jízdního řádu podíval a zjistil jsem, co jsem tušil: žádný rychlík (podle článku to byl rychlík) v Hněvicích nestaví, všechny osobáky naopak staví jak v Hněvicích, tak v Dolních Beřkovicích. To jenom pro upřesněnou. Ale jinak nic ve zlým, zřejmě máš k "mašinkám" také blízko, soudím podle toho brejlovce (kde jsou ty doby, když to byla T 478.3).

0/0
19.3.2007 23:00

petr.machy

Re: Re: Re: Vážení páni redaktoři,

Ty děláš do vlaků? Starý značení se mi taky mnohem víc zamlouvalo, v tomhle novým se orientuju jen zřídka. Ale nechápu proč tam cpou brejlovce, neni na týhle trati náhodou stejnosměrná soustava a tudíž nějaká stejnosměrná lokotka? A ne diesel-elektrika... Nevim, nikdy jsem tam nejel.

0/0
19.3.2007 23:04

alfabet

Re: Re: Re: Re: Vážení páni redaktoři,

Samozřejmě, že tam je stejnosměrná elektrika. Pendolino se na trati Praha - Děčín zkoušelo jako na první trati u nás.

0/0
19.3.2007 23:06

Vlakoň

Re: Re: Re: Re: Re: Vážení páni redaktoři,

tady máte řazení toho rychlíku (pokud bylo dodrženo)

http://www.zelpage.cz/razeni.php?dotaz=784

0/0
19.3.2007 23:08

Jablkon

Re: Re: Re: Re: Re: Vážení páni redaktoři,

Pendolino zvládá všechny tři napájecí soustavy, které se v současnosti v okolí používají (český stejnosměr i stříďák + nějaký myslim německý stříďák s odlišnými parametry). Na týhle trati se podle mě testovalo proto, že 1. koridor byl v té době jediný víceméně hotový nerozkopaný, přitom tady je výrazně menší provoz než na Pardubice tak by asi míň vadilo kdyby nááááhodou zustalo stát někde v polích ;-)

0/0
19.3.2007 23:55

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vážení páni redaktoři,

Pendolino se tu zkoušelo také proto, že v té době ještě nebylo vybaveno kompenzátorem a rušilo zabezpečovací zařízení. Míra rušení ale závisí na použité trakci a pod stejnosměrnou byla nejmenší. V kombinaci z relativně novými kolejemi (tj. nezrezlými), jejichž kolejové obvody jsou díky tomu odolnější k rušení, to byla v podstatě jediná trať, kde se mohlo na výjimku jezdit i bez odrušení bezpečně.

0/0
20.3.2007 8:47

Jablkon

Re: Re: Re: Re: Vážení páni redaktoři,

jistěže je pitomost cpát na koridor brejlovce. i když, zrovna včera v Řeži (mezi Prahou a Kralupama) jsem diesel potkal :-) ale to byla jen nějaká manipulačka, každopádně když už tak by bylo lepší strčit tam ešus, ten tu aspoň jezdí, i když ne na rychlíkách do Děčína ale jen na courákách do Roudnice. jenže to by pro pány redaktory bylo asi moc složitý, pořídit si vícero vlakových ilustračních fot a brát je podle potřeby.

co je zrovna tady za napájecí soustavu netušim. asi spíš ta stejnosměrná, ale to je jedno, v ČR je v tom stejně bordel tak radši máme spoustu vícesystémových mašin, pokud vim tak tady rychlíky tahaj Pershingy, nebo jak se tomu řiká...

0/0
19.3.2007 23:52

alfabet

Re: Re: Re: Vážení páni redaktoři,

Sorry, pokud se jednalo o R 784, ten v Hěnvicích staví, omlouvám se. Ale zase nehrajou ty v článku uvedené časy...

0/0
19.3.2007 23:04

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Vážení páni redaktoři,

Zpoždění?

0/0
19.3.2007 23:08

Kylchap

Re: Re: Re: Vážení páni redaktoři,

Chyba lávky. Byla to T478.4048. Z výroby přišla do Děčína, takže na této trati jezdila. Po elektrifikaci byla předisponována do Chomutova a jezdila do Prahy, Liberce, Plzně a Karlových Varů. Teď je v Plzni a jezdí do Domažlic.

0/0
19.3.2007 23:22

Jablkon

Re: Re: Re: Vážení páni redaktoři,

hmm, nic ve zlym, ale když jsem si dal v idosu vyhledat Praha - Hněvice, vyplivlo mi to asi 8 rychlíků (tímto směrem) denně které tam staví.

v mašinách se jakž takž vyznám díky ČSD setu pro Transport tycoona :-P ale speciálně brejlovce jsem znal už dááávno protože pocházim z Liberecka kde za mých mladých let snad ani žádná jiná mašina (krom motoráků) nejezdila ;-)

0/0
19.3.2007 23:44

Honza13

Jako ilustrační foto

bych dal černý obdélník. Jako že je tma.

0/0
19.3.2007 22:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.