Diskuze

Izraelci by válku s Hizballáhem nazvali Velkou ostudou

Operace Selhání, Velká ostuda, Pitomá válka. Tak nějak by obyčejní Izraelci pojmenovali loňskou válku s libanonským hnutím Hizballáh. Jsou naštvaní, protože přes měsíc trvající konflikt, při němž zemřelo skoro čtrnáct set lidí, k ničemu nevedl. Oficiální název války teď hledá ministerstvo obrany.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
R1LS

Richard 1. Lví srdce

14. 3. 2007 21:48
Izrael má pět ponorek třídy Dolphin

Izraelské ponorky s jadernými střelami dokáží zničit nepřítele židovského státu. Podle odhadů vojenských expertů by muslimové zaplatili za zničení státu Izrael nejméně 100 miliony mrtvých jedinců ve vlastních řadách.

:-)

0 0
možnosti
G

GameraX

14. 3. 2007 19:28
AIPAC zase tlačí Ameriku do války

Lobystům AIPACU se podařilo přesvědčit americké demokraty, aby vyškrtli z návrhu zákona ustanovení, že prezident Bush by pro případnou válku s Iránem potřeboval souhlas Kongresu. Ještě někdo pochybuje, že Izrael neovlivňuje americkou zahraniční politiku?

0 0
možnosti
G

GameraX

14. 3. 2007 19:29
Re: AIPAC zase tlačí Ameriku do války

AIPAC lobbying helped remove a provision from a bill that would have required President Bush to seek congressional approval for war against Iran. A number of congressional sources confirmed that the American Israel Public Affairs Committee backed dropping the provision from the Iraq war spending bill introduced Tuesday by Democrats. The bill ties funding to deadlines for withdrawal from Iraq.

http://www.jta.org/cgi-bin/iowa/breaking/100580.html

0 0
možnosti
R1LS

Richard 1. Lví srdce

14. 3. 2007 16:20
Ježek

Koukám, že Ježek se tady zase přihlásil pod nicky Majkyho_pupik a Júlinek šíšal. Dokonce na sebe reaguje jinými svými nicky aby sám sebe podpořil.

;-D

0 0
možnosti
PFS

pepe999 from Salford

14. 3. 2007 15:18
Souhlas, tragedie...

V pripade vitezstvi, by byl Libanon srovnany se zemi...R^R^

0 0
možnosti
JK

Majkyho_pupik

14. 3. 2007 14:57
ale

urcite se na nasem serveru najde spousta zoufalcu, kteri budou stale a dokola omylat, ze to bylo velke vitezstvi Izraele. Asi jsou proste informovanejsi nez samotni izraelci...:-)

0 0
možnosti
SI

mtis

14. 3. 2007 15:10
Re: ale

No tak si nějakého najdi a popovídej si s ním.

 A v mezičase mi můžeš zdůvodnit, proč to bylo velké vítězství Hizballáhu, když

a. jich padlo mnohem víc než Izrealců, b. jim vybombardovali půl infrastruktury, c.sám Nasralláh řekl, že kdyby tušil co bude, tak by do toho nešel, d. nebyl splněný jediný požadavek Hizballáhu a e. přesto se další únosy už nekonaly. ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
4

4mzFva

14. 3. 2007 13:44
Sbohem, (slavná) armádo

Rumsfeldovo dogma vojenské „transformace“ – technologického vylepšení vojenských kapacit tak, aby umožňovalo rozhodující vítězství s nasazením menšího počtu vojáků – v Iráku křiklavě selhalo. Stejně tak nedokázal Izrael navzdory drtivé technologické převaze porazit v Libanonu Hizballáh. Za 33 dní dopadlo na severní Izrael více raket a střel než na Velkou Británii za celou druhou světovou válku. Izraelci tedy dnes musí počítat se zbrusu novým fenoménem: asymetrickou entitou zvanou Hizballáh, jejíž palebná síla je srovnatelná se státem.

Teprve několik po sobě jdoucích válek odhalí slabiny okupanta, neboť jeho neustálé posilování zvyšuje počet cílů pro povstalce, a to mnohem rychleji, než se okupant dokáže přizpůsobovat měnícímu se bojišti.

0 0
možnosti
4

4mzFva

14. 3. 2007 13:45
Re: Sbohem, (slavná) armádo

Britové připouštějí, že se iráčtí povstalci za pouhé tři roky vyrovnali s technologickou převahou nepřítele takovým způsobem, jakým se to IRA v Severním Irsku nepodařilo za 30 let.

Válka v Iráku i izraelské války s Hamásem a Hizballáhem ukazují hranice toho, čeho lze dosáhnout vojenskou silou, a současně ospravedlňují diplomacii a mírové řešení konfliktů. Pokud jde o přístup ke složitým politickým a kulturním střetům, je vytváření mezinárodních i regionálních aliancí kolem legitimního cíle důležitější než prostá vojenská kapacita.

http://www.project-syndicate.org/commentary/benami3/Czech

R^

0 0
možnosti
V

VentreSaintGris

14. 3. 2007 12:36
hmm

Tahle operace byla evidentně zpackaná (válkou bych to nenazíval) a to zmnoha objektivních i subjektivních příčin.

Mě ale napadlo, jak by se v tomto smyslu měly pojmenovat všechny dosavadní Arabsko-Izraelské války";-D

Nějaké návrhy ? Třeba "Velká (Násirova) huba, holé neštěstí" . nebo "A Arab stvořil ho*no za šest dní" ......

0 0
možnosti
IN

Júlinek šíšal

14. 3. 2007 13:04
Re: hmm

...našlo by se vůbec něco, co jste nezpackali? ...8-o

0 0
možnosti
JR

jack_rupnick

14. 3. 2007 9:20
,

a co holokaust - to je přece z ostudy kabát, takhle se nechat odvádět na porážku nějakými němci ;-D

0 0
možnosti
PS

Hrdý Budžes

14. 3. 2007 11:26
Re: ,

Zajimavy nazor. Co by z ostudy meli mit Cesi? Kosili?

0 0
možnosti
R1LS

Richard 1. Lví srdce

14. 3. 2007 5:59
Ježek

Koukám, že Ježek se tady zase přihlásil pod nickem Pilat. Brzy se určitě přihlásí pod nickem maniac cop.

;-D

0 0
možnosti
AW

Pilat

14. 3. 2007 2:58
vzhledem k tomu ze utok na Lenano pripravovali uz dlouho

posledni zpravy hovori ze Olmrd o tom mluvil min 2 mesice pred utokem, dopadli jak sedlaci u Chlumce :-P

0 0
možnosti
AW

Pilat

14. 3. 2007 2:58
Re: vzhledem k tomu ze utok na Lenano pripravovali uz dlouho

samozrejme Lebanon ;-) 

0 0
možnosti