Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Myslivce rozčílil večerníček, po televizi chtějí omluvu

Příběh rysího mláděte Ťapa a loveckého psa Madly zvedl ze židlí české myslivce. V jednom z dílů večerníčku z dílny Václava Chaloupka po obou zvířatech dvakrát vystřelí člověk v zeleném kabátě. Přestože vypravěč dětem vysvětlí, že je to špatný lovec, myslivce scéna uráží a žádají nápravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wwwand

kauzou Večerníček jen myslivci dokazují, že jsou ještě horší než si představujeme

1) Po právní stránce postačí, pokud TV a tvůrci prokáží, že v době natáčení existoval byť jeden myslivec, který by spáchal takovéto jednání - a pak už stačí říci že večerníček byl právě o něm a že vlastně jde o jakousi reportáž pro malé děti... Tedy pokud se nějaký soudný soudce bude chtít vůbec takovou ..... zabývat.

2) Po stránce selského rozumu by si měli páni myslivci uvědomit, jaké že asi image si tímto "sporem" budují.

0/0
13.3.2007 23:53

Vanislav

Re: kauzou Večerníček jen myslivci dokazují, že jsou ještě horší než si představujeme

tak jednoduseji pro tebe. Jim jde o to ze se dava detem spatny priklad. Jak by se ti libilo kdyby se natocila pohadka kde se rika, ze kazdej volic levice je nepracujici vidlak bez zs vzdelani. Myslis ze detem dojde ze jde o pohadku a nepopisuje presne realitu - i kdyz v tomto pripade je to bohuzel pravda.

0/0
14.3.2007 22:29

viera.h

lidolovec nebo myslivec

Okresní soud v Šumperku potrestal půlročním podmíněným trestem vězení s

dvouletým odkladem myslivce, který koncem roku postřelil sáňkujícího

chlapce ve Stříbrnicích na Šumpersku v domnění, že má na mušce kance.  trestním příkazem, který dosud nenabyl právní moci. "Muž také

nesmí čtyři roky vlastnit, nosit a používat střelnou zbraň," uvedl

Kozák.

0/0
13.3.2007 22:34

Ychtil

Re: lidolovec nebo myslivec

Nemyslim, ze je to na podminku. Clovek s flintou si musi byt absolutne jist, na co strili. Stacilo malo a byl z nej vrah. Urcite to bylo kvalifikovano jako ublizeni na zdravi, ale ja bych to bral jako pokus o vrazdu. Navic lovecka munice na rozcdil od vojenske je konstruovana tak, aby zpusobila co nejvetsi poskozeni tela...

0/0
14.3.2007 11:00

6308

lovu zdar

Každý druhý myslivec je vožrala a mentál,kterému by zbraň neměla být vůbec dána do ruky,natož aby z  ní mohl střílet.Bydlím na vsi a znám je velmi dobře.Je mezi nimy pár slušných lidí,ale to jsou bohužel výjimky.Dnešní pojetí myslivosti nemá s tou pravou myslivostí téměř nic společného...např. se na podzim kachny uměle odchované naženou na rybník a někdy i na hladině postřílí,lépe řečeno popraví.Tak Lovu Zdar,blbečkovéR^

0/0
13.3.2007 19:31

martasv

Re: lovu zdar

Sám seš blbeček.

O myslivosti víš prd a o tom jak to v ní dneska chodí ještě větší. Stejně jako v celé současné společnosti se to rozdělilo na ty co to dělají pro to ,že je to baví a o přírodě a zvěři něco vědí. Ty se o zvěř převážně starají . Zvěř krmí ,ale i střílí na základě selekce aby byla zvěř zdravá . A například  ,byli to právě myslivci ,kteří svou několikaletou prací a snažením  dokázali  vakcinací a odstřelem  vymýtit u nás vzteklinu. 

No a pak tu máme pány podnikatele a slušně vydělávající manažery, pro které je to celé jen snobská zábava.Ti si střílí vetšinou po všem co chtějí,pak se jeden před druhým vytahují co kdy kde o fláknul a na jakou to bylo dálku atd.

Mezi námi myslivci jsou dobří i špatní, stejně jako je to například s řidiči .A to neřeším kolik se nás jako řidičů za rok zabije v autech. Jen posím neházejte myslivce do jednoho pytle.Většina si to nezaslouží a stará se o to aby i vše děti jednou v lese mohli vidět zvěř.

0/0
14.3.2007 11:13

Korsičan

Re: Re: lovu zdar

souhlas, ale proč tolik křiku kvůli večerníčku?

0/0
14.3.2007 13:10

morrissey

-------------------------------

A kdo tam v tom lese jako měl být, když ne myslivec,? asi instalatér,ne?

mimochodem, není to tak dávno co u Brna jeden myslivec sejmul ovčáckého psa v lese, a že z toho měl radost. Musím ale zároveň zmínit, že ta řekněme reakce čt byla totálně mimo, přišlo mi to jako jeden o koze druhej o berlích:-)

0/0
13.3.2007 16:23

tonicekXXL

Myslivci zamyslete se.

Nejde o to jestli jsou mezi Vámi většinou hodní neb většinou špatní. Jde o to, že Váš jednatel je blbec a chce cenzurovat Večerníček. Tak si to vyřešte sami.

0/0
13.3.2007 15:20

Aschau

Re: Myslivci zamyslete se.

Tak to je má šance bohužel asi stejná jako kdybych totéž chtěla řešit u svýho šéfa

0/0
13.3.2007 15:25

Gyoja

Na každém šprochu pravdy trochu

Myslivost jak ji známe je dle mého soudu anachronismus. Doby, kdy byl lov potřeba k zajištění potravy jsou pryč. Mezi myslivci jsem nějaký čas oficiálně pobýval. Časem jsem však zjistil, že za celou tradicí a organizovaností se skrývá pouhé ukojení atavistických sklonů zabíjet. Takto legální.

Co se týče vztahu myslivců k dravcům a šelmám, je to jen a pouze konkurenční boj. Dlužno říct, že jednostranný, protože dravci to tak necítí. Ti se chtějí pouze najíst. O pokrytectví panujícím mezi myslivci v rámci tohoto vztahu jasně hovoří i jejich boj s večerníčkem. Směšné a hrozivé zároveň.

Vím, že i myslivců je široké spektrum a jsou takoví, co raději sáhnou po foťáku než po pušce. Vím také, že i mezi nimi nepanuje jednota a že se dělí na "staré" a "nové" myslivce. Ti staří mají jakýsi vztah k přírodě. Vím to, znám je. Ti noví mají už jen touhu ukojit své vlastní ego.

IMHO je kauza MYSLIVCI versus VEČERNÍČEK velmi směšná, ale současné společnosti odpovídající.

0/0
13.3.2007 15:06

parohubek

Re: Na každém šprochu pravdy trochu

Velmi pěkně řečeno.

0/0
13.3.2007 15:10

Aschau

Re: Na každém šprochu pravdy trochu

Souhlasím že kauza večerníček je směšná ..... asi budu obviněna z feminismu .... ale jestli to ego neukájí hlavně chlapi :) někteří v autech, někteří se zbraní, někteří ve sportu, někteří domácím nasilím

jsem nový myslivec, nevlastím ani zbraň, chodím ven, fotím, koupila jsem pozemek a sazím kukuřici aniž bych ji sklízela, a teď budu přikupovat pozemky a chci zasadit pár stromů

zase to zobecnění - staří a nový, to je prostě blbost

0/0
13.3.2007 15:11

parohubek

Re: Re: Na každém šprochu pravdy trochu

Fajn, koupím pole, vyseju kukuřici a bude ze mě myslivec! To ostatní už dělám léta.

0/0
13.3.2007 15:15

Aschau

Re: Re: Re: Na každém šprochu pravdy trochu

Navíc plať příspěvky, pojištění, škody a krmení a klidně můžeš, jen si ještě odchoď ten roční kurz a klidně můžeš

0/0
13.3.2007 15:19

Gyoja

Re: Re: Na každém šprochu pravdy trochu

Staří a noví je trošku zobecnění, ale to, že se tak kategorizují jsem se dozvěděl právě od myslivců (těch "starých"). "Noví" to asi tak necítí.

0/0
16.3.2007 10:55

Aschau

Anketa

Někteří pejskaři nesbírají co mají = žádný pejskař nesbírá co má?

Některý myslivec je trouba = všichni myslivci jsou troubové?

Někteří řidičí jsou bezohlední = všichni řidiči jsou bezohlední?

0/0
13.3.2007 15:01

parohubek

Jednoduché:

Někteří pejskaři jsou bezohlední, proto se občas objeví v Černých ovcích.

Někteří řidiči jsou bezohlední, proto se občas objeví v kriminále.

Někteří myslivci jsou troubové, proto se občas objeví v záporných rolích ve večerníčku.

0/0
13.3.2007 15:08

morrissey

Re: Jednoduché:

:-)a do lochu s tebou

0/0
13.3.2007 16:24

parohubek

Trautenberka na vás:

Kubo, Anče, hajnej! Holoto líná! Himllaudondonrvetrkrucajselement!

0/0
13.3.2007 14:55

parohubek

Myslivci:

Kurňa, už tři týdny po psech a rasech ¨máme zakázáno střílet, tak jakto, že ve večerníčku natočeném před víc než rokem pálí po Madle čovek v zeleném hubertusu a né v oranžové kombinéze! Ihned zakázat, zavřít, zastřelit! Sieg Wald! Sieg Wald!

0/0
13.3.2007 14:45

draq

potrefená husa kope :)

Akademie věd dokonce zorganizovala průzkum v oblastech, kde se rys vyskytuje. K zastřelení rysa se přiznal každý desátý myslivec. Z patnácti rysů označených kvůli vědeckým výzkumům vysílačkou jich pytláci zabili osm.

http://zpravy.idnes.cz/krimi.asp?r=krimi&c=A050915_081301_krimi_miz

0/0
13.3.2007 14:04

parohubek

Re: potrefená husa kope :)

co nějaká reakcička, páni myslivci? ;-D

0/0
13.3.2007 14:49

Aschau

Re: potrefená husa kope :)

Každý 10 myslivec z dané oblasti ... kdyby každý z těch několika set tisíc myslivců co v ČR jsou, tak by bylo rysů do alelůja

Např. u nás rys nikdy nežil a ani žit nebude tzn. že žádný myslivec z našeho okresu ho ani střelit nemůže i kdyby byl takový trouba a chtěl

Trošku logiky do toho rozhořčení prosím

0/0
13.3.2007 14:51

parohubek

Re: Re: potrefená husa kope :)

Oblast není totéž co okres. Základ rozhořečení nijak nevyvracíte. Je to jako se hájit: "Ano, přejel jsem vám nohu, ale nebyla to Octavia, ale Supertb. Takže lžete."

0/0
13.3.2007 14:59

Aschau

Re: Re: Re: potrefená husa kope :)

V oblasti co žiju, rys nikdy nežil a žít nebude - .... viz. horní příspěvek

Takže když podle jedné oblasti hodnotíte všechny je to správně?

Já ale nemám co vyvracet. Je to tak. Bylo zastřeleno několik rysů - všichni pachatelé byli dopadeni? Byli to myslivci? Mohli být, asi někteří opravdu byli ale také nemuseli. O to jde

0/0
13.3.2007 15:05

niicolla

Re: Re: Re: Re: potrefená husa kope :)

možná proto, že va vaší oblasti nežijí po nich nestřílíte....

0/0
13.3.2007 17:23

Schei8e Katze

Zabíjejte myslivce !

;-DRv

0/0
13.3.2007 13:01

parohubek

Re: Zabíjejte myslivce !

kuš

0/0
13.3.2007 15:00

rum

Jak to chodí u nás v lese.

Bydlím na vesnici a často do lesa chodím. Pravidelně potkávám při zakládání krmelců léta pouze jednoho myslivce, člena myslivecké stráže a moc fajn člověka. Při honech , ani nevím odkud, se náhle vynoří hejno bývalých komunistů s červenými nosy a dále příslušníků dnešního podnikatelského stavu s puškami za desetitisíce. Tyhle lidi v honitbě celý rok nikdo neviděl, pouze si platí příspěvky myslivecký jednotě. Tomu jedinému člověku, co se o zvěř celý rok stará, bych nutné odstřely povolil. Ostatním bych flinty sebral. Nebo ne, ať si je vezmou a jdou si zahrát na paintballové hřiště bojovku.

0/0
13.3.2007 10:11

gug_gug

Re: Jak to chodí u nás v lese.

Souhlas, u nas na vesnici taky. Pred vanocemi se vyrojit obstoupi  remizky vystrilej vsechno co se hejbe i nehejbe a jdou domu. Do jara nez se vysadi novi zajici se na poli nehne ani chlup.

Uprimne receno, kdo si zvoli za konicek strileni do zvirat, je chorej mozek a nemel by mit zbrojni pas.

0/0
13.3.2007 13:54

Aschau

Re: Jak to chodí u nás v lese.

Většina těch myslivců navíc se vynoří z jiných mysliveckých sdružení kde, když budeme optimisté, tak pro tu přírodu taky něco dělají

Počítám že ty hony u vás jsou tak 2-3 do roka a pak už vůbec

Když to tak čtu, tak bych neměla dělat nic jiného než od rána do večera chodit po lese a krmit a krmit - to podle myslivců nebo střílet a střílet a chlastat a buzerovat a střílet - to podle odpůrců

Tohle jsou normální reakce? V ČR je spotřeba 400 litrů piva na hlavu ročně - ne že bych chtěla podceňovat myslivce ale asi nebudou jediní kdo pijí. A pokud chlastají tak stejně jako většina pisatelů v hospodě u piva s kamarády či sousedy. Dost těžko si to pivko budou brát někam do lesa aby ho měli při ruce když budou tyranizovat peskaře

0/0
13.3.2007 14:57

parohubek

Re: Re: Jak to chodí u nás v lese.

Nebaví se o myslivcích, ale pseudomyslivcích. Mimichodem, velmi slušný a věcný příspěvek. Vy však paušálně hájíte to, co mnozí paušálně odsuzují. Obojí je špatně. Ale svoboda je to, že se tak děje. Budiž Vám iDnes lehká.

0/0
13.3.2007 15:03

Aschau

Re: Re: Re: Jak to chodí u nás v lese.

Pro většinu přispěvatelů tady jsou myslivci pseudomyslivci :-) a nikdy jinak

0/0
13.3.2007 15:07

morrissey

Re: Jak to chodí u nás v lese.

To u nás na vesnici.....co to melu...., sem z města:-)

To u nás ve městě, potkáte myslivce zřídka:-)

0/0
13.3.2007 16:26

Tectosagos

Jak to chodí u nás v lese.

"Pravidelně potkávám při zakládání krmelců léta pouze jednoho myslivce, člena myslivecké stráže a moc fajn člověka. Při honech , ani nevím odkud, se náhle vynoří hejno bývalých komunistů s červenými nosy a dále příslušníků dnešního podnikatelského stavu s puškami za desetitisíce. Tyhle lidi v honitbě celý rok nikdo neviděl, pouze si platí příspěvky myslivecký jednotě."

Přesné. R^

0/0
13.3.2007 17:21

Ruger

Dobrá diskuse! Krev stříká na všechny strany.

;-DAle je asi skutečně kouzelné, že jsou myslivci a "myslivci". Zvlášť ti "lidoví" umí bouchat opravdu dobře. Je bez diskusí, že náš zákon, umožňující výkon práv myslivosti  zasahuje zcela bezprecedentním způsobem do práv občanů , bouchal Vám může  beztrestně vstoupit na Váš pozemek a dělat co se mu zlíbí...

Díky filozofii posledních let se výrazně snížil počet profesionálů o les skutečně pečujících. Navíc každý z nich pečuje  o mnohonásobně větší plochu, než tomu bylo v minulosti.

Ale nazpět k odstřelu chráněných druhů - ještě nikdo mi neodpověděl, že jak je možné, an burzách bez problémů sehnat trofeje rysa, nebo dravců (po prolusrování kupujícího - nejlépe na doporučení).  

0/0
13.3.2007 9:32

DohnalJiří

Docela brutální diskuse!

Na myslivost a myslivce se dívám kriticky, myslím,že si to určitě v mnohých ohledech zaslouží. Příspěvky v této diskusi jsou ale přespříliš.Ted si dovolím něco napsat v řeči některých diskutujících: Pejskaři a koňáci jsou jen arogantní hovada,co si myslí že jim patří svět a že volná krajina je určena jen pro jejich "miláčky"Vůbec je nezajímá,že volným pohybem svých "miláčku" omezují nás ostatní. Často se starají o ně lépe než o vlastní děti.Měli by se jít léčit.Jak pak se vám to dámy a pánové líbilo.Ještě bych připoměl, že volný pohyb psů je řešen dále ve vyhláškách obcí,kde je většinou stanoveno,že pes musí být na vodítku,dále soud by vyhodnotil paragraf v zákoně o myslivosti ohledně volného pohybu psů, jako že pes musí být na vodítku,jinak nemůže být ovládán. 

0/0
13.3.2007 6:57

jardasch

Re: Docela brutální diskuse!

No to jste to tedy vylepšil. Docela by mě zajímalo kolik koní a psů Vás omezuje na třeba na Václaváku a jak. Předpokládám, že patříte do skupiny lidí, která neudělá bez auta ani krok. Možná by jste se měl jít léčit své schizofrení představy, ve kterých je svět plný psů a koní, kteří omezují a znehodnocují Váš život. Jinak Váš výklad o ovladelnosti psa je opravdu velice svérázný, nezbývá jen doufat, že nejste vyučující na právnické fakultě či předseda soudu.  A vy jen doufejte, že nebude jednou odkázán právě na pomoc těch "AROGANTNÍCH HOVAD", kteří mimo jiné pomáhají postiženým vrátit se alespoň částečně k normálnímu životu.   

0/0
13.3.2007 8:22

DohnalJiří

Re: Re: Docela brutální diskuse!

Díky za Vaši reakci.Ve svém příspěvku jsem chtěl jen naznačit jak se asi cítí určitá skupina lidí (myslivci) po přečtení této diskuse a zkusil jsem zaútočit na jinou skupinu lidí (pejskaři) podobnou demagogii jakou má většina přispěvovatelů v této diskusi proti myslivcům.Nic není přeci jen černé nebo bílé.Ještě jednou díky za Vaši oprávněnou protireakci.

0/0
13.3.2007 8:56

2Mac7

Re: Re: Docela brutální diskuse!

nepochopil jste ;-)

0/0
13.3.2007 11:20

Moravský Slovák

Re: Docela brutální diskuse!

Ona by se pohádka pro děti neměla brát příliš vážně. Pan Chaloupek to jistě myslel dobře, ale myslíte, že je možné, aby si pes sám otevřel okno auta?

A dále zajímavé je, že proti scénáři neprotestuje správa Národního parku Šumava Z toho seriálu tak nějak vyplývá, že pracovník náodního parku se půl roku v pracovní době zabýval výhradně hledáním svého zatoulaného psa.

0/0
13.3.2007 9:21

gug_gug

Re: Docela brutální diskuse!

To by me zajimalo jak vas omezim se svym psem ci konem. Pokud jdu se psem tak ho mam na volno, ale jelikoz me posloucha tak je celkem jedno jestli je navolno nebo na voditku. Pokud jedu na koni, ta na nem sedim a ovladam ho... jak vas omezuji timto ??

0/0
13.3.2007 13:57

phill_marlowe

Nemeli by se myslivci lecit?

Mam pocit, ze by jim moc slusela kolektivni hospitalizace. Napr. obsah teto vynikajici fotogalerie http://www.paclavice.cz/index.phtml?go=myslivci&page=foto&ma

in=59 je, rekl bych, zraly na stanoveni diagnozy odborniky na lidskou dusi. Pripada mi to skoro tak surrealisticky jako ty nejdrsnejsi skece Monty Pythonu, jenze tohle je, bohuzel, realita.

0/0
13.3.2007 0:24

phill_marlowe

Re: Nemeli by se myslivci lecit?

Neco mezi ritualem Klanu a sjezdem okresnich blbu v imidz predsedu JZD v NDR z prvni poloviny 70. let. A zde "veselo na nahance" s "Kakao" Krausem http://www.paclavice.cz/fotografie.phtml?id=946

Diagnoza toho kleciciho ucastnika ritualu by me obzvlast zajimala http://www.paclavice.cz/fotografie.phtml?id=917

0/0
13.3.2007 0:25

gug_gug

Re: Nemeli by se myslivci lecit?

ne strilet :-)

0/0
13.3.2007 13:58

Jesita_Uko

Skvele

cela tato saskarna jen ukazuje co jsou myslivci za pakaz. Potrefena husa se vzdy ozve;-D. Znam par mysliveckych particek z Krusnych hor. jako pres kopirak. Podhodnocovani stavu zvere. Nasledne odstrel na cerno, aby bylo maso do mrazaku ci za prachy, aby bylo za co chlastat. Protoze chlastani, to jde myslivcum ze vseho nejlepe. A pak jako spravna junta strili z oken po polich. Prece se nebudou namahat vychazet ven do zimyRv

0/0
12.3.2007 23:07

bumbrlicek

Myslivci střílejí po Večerníčku

Jak je mi známo, myslivci kromě těch předválečných ze staré školy s oblibou střílejí na všechno, co se pohne. Hádanka: Kdy je v lese nejvíce nebezpečno? Když mají myslivci poslední leč! Současní myslivci si pletou les se střelnicí na cvičišti.

0/0
12.3.2007 19:28

Pan Navratil

toa:

To, že jste občanem České republiky z vás jaksi automaticky nedělá spoluvlastníka Lesů ČR, víte? Taky nemůžete jen tak lozit po stožárech vvn a koupat se v bazénu v Temelíně proto, že ČEZ patří státu.

Jinak dělejte si se psem co chcete, i v honitbě, ale počítejte s tím, že nějakej pojašenej matěj, třeba i myslivec, ho vyhodnotí jako psa mimo kontrolu a podle toho s ním naloží. To říkám jako radu. Děcko při přecházení přechodu taky raději držíte za ruku, i když mají chodci přednost.

Tím neomlouvám vraždící bídáky.

A nakonec: Proč tu tolika lidem vadí, že se myslivci starají o zvěř a pak ji třeba i střílí? Co je vám na tom divného? Byli jste někdy nadávat zemědělcům, že chovají krávy, prasata a třeba kuřata jenom proto, aby je zabili a prodali?

0/0
12.3.2007 17:06

utanův stín

Re: toa:

Nebyl. Ale kdyby každý podzim ty krávy, ta prasata a kuřata vykopali na pole, namontovali na traktory kulomety a jeli to postřílet, šel bych.

0/0
12.3.2007 17:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.