Diskuze

Gripen byl špatná volba

Poslední dobou se v našich médiích objevuje vážné podezření, že při výběru nových nadzvukových letounů sehrála významnou roli korupce. Pro mě tato kritika není žádné novum, ale jako všichni, kteří se k věci vyjadřují, nemám žádné důkazy, které by nekalé jednání potvrzovaly.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TP

Blamik

28. 2. 2007 23:58
Nicméně jen špatný rádce může stavět nedotažený Eurofighter

proti osvědčenému Gripenu. Vše je otázkou taktického uvažování a logických závěrů nad účelem. Jsou ůkoly které F16 nedokáže, nadruhou stranu lze to samé říci o Gripenu. F18 je sice zajímavý stroj ale při svém vyšším odporu má zase dražší "normovzduchohodinu". Je to jen otázka reprodukce informací. Ale prosím nebavme se o Eurofighteru. Z toho se motá hlava nejednomu evropskému parlamentu. proč od jeho objednávek rozumné země odstupují? Je to jako s Windows.... bez druhého servis packu je to jen díra do rozpočtu. Ještě bych doporučil k nastudování ceníky BAE, Boeing/McDonell Douglas....

0 0
možnosti
TK

osvetitel

1. 3. 2007 6:42
Re: Nicméně jen špatný rádce může stavět nedotažený Eurofighter

A v cem je ten Gripen tak osvedceny blamiku?Snad ne v leteckych soubojich nad Stokholmem?8-o;-DAle jasne ze pro vase propagacni ukoly je Gripen OK!Mate ho stejne jen na lesteni a na vyzkum pro Svedy, jak dlouho vydrzi fungovat!;-D

0 0
možnosti
PH

celtic

28. 2. 2007 22:44
ano, Klaus byl špatná volba.....!

sakra teď jsem si spletl diskusi....sorry, mažu vedle...;-)

0 0
možnosti
TK

osvetitel

28. 2. 2007 22:45
Re: ano, Klaus byl špatná volba.....!

I ty jeden popleto!;-D

0 0
možnosti
M

misot

28. 2. 2007 16:38
Z dokumentu švédské televize vyplynulo že:

úplatky byly připraveny pro činovníky ODS, ČSSD a lidovců. Jsem zvědav zda stejně jako u Kubiceho zprávy z toho vynechají ODS a lidovce.

0 0
možnosti
MC

tehla

28. 2. 2007 17:23
Re: Z dokumentu švédské televize vyplynulo že:

Nevím, zda z toho vynechají ODS, vím ale, že ze 63 zvolených poslanců ODS bylo při 14. hlasování 51. schůze PS PČR, tedy při hlasování, které mohlo rozhodnout o nákupu Gripenů, 63 poslanců za ODS proti... Je tedy zvláštní, jestli je považuješ za koupené konsorciem BAE.

Já to zatím chápu tak, že peníze pro ně mohly být připravené. Nikdo z nich ale pro ty peníze ruku nezdvihl. Za KDU byli proti jen Kvapil a Holáň, ostatní pro, za ČSSD nepřítomni Turek a David a ostatní byli pro, KSČM všichni přítomní byli proti kromě Filipa (zdržel se), Ransdorfa a Fischera (byli pro proti názoru zbytku strany!), US - pro byli Kühnl, Pilip, Korbel, Paulík, Svoboda, Perger, Němec a Pešek. Pro byl taky nezařazený Paulík, proti Machatá.

Zajímavé, tohle hlasování asi říká dost buď o přístupu ke zvolené variantě obrany, případně k nabídnutým penězům. A nebo k obojímu..........

Počkejme tedy na další důkazy.

0 0
možnosti
N

navigator

28. 2. 2007 16:32
Gripen...

S 12 Gripeny Česko jako leteckou mocnost sice nikdo brát asi nebude,

čas však určitě prokáže, že to byla

volba po všech stránkách nejlepší.

0 0
možnosti
JD

ruleta_

28. 2. 2007 10:23
.......

Gripen nebyla spatna volba, opravdu spatna volba asi neexistovala vsechny diskutovane varianty mely nejake sve +/-. Bohuzel co je alarmujici - je - postup jak se ke Gripenum doslo a vcerejsi zverejnena reportaz svedske TV je toho jenom dukazem. A vykon Jana "Kato" Kavana alias Alpy byl opravdovou tresnickou na dortu.

0 0
možnosti
TK

osvetitel

28. 2. 2007 8:13
<><><>

Chytra vlada v CR,by si nechala darovat od USA par tech novejsich  za tu "zakladnu"!A nejen ze byjste usetrili zbytecne vyhozene prachy za pronajem,ale byli by vase!;-)

0 0
možnosti
MK

briza

28. 2. 2007 9:47
Re: <><><>

Jo, podobny rozmubrada byl pred casem na Neviditelnem Psu. ;-D Ten pro zmenu tvrdil, ze Placi za svou ucast v Iraku dostanou F16 "temer zadarmo". Temer zadarmo dostali nakonec Polaci akorat v USA uver za ktery si ta letadla koupili a ktery budou jako radny uver cely splacet.

Tak ted jeste zkus tu o Otylce a 7 hamburgrech. ;-D

0 0
možnosti
LL

luko5

27. 2. 2007 23:41
Co je to za blábol v iDnes, že F 16 by vyšly levněji????

Dyť Poláci nakoupili starší F 16-ky a vyšlo je to tak draho, že téměř nejsou boje schopní.

0 0
možnosti
PJ

Shumway

28. 2. 2007 6:58
Re: Co je to za blábol v iDnes, že F 16 by vyšly levněji????

Poláci mají úplně nové stroje vyrobené přímo pro ně.

0 0
možnosti
DH

Ychtil

27. 2. 2007 23:07
Co tím myslíte, Šándore?

"Proč naše veřejnost není seznámena s faktem, že Švédové neplní podmínky

leasingové smlouvy, čímž ohrožují připravenost našich pilotů, zatímco

česká armáda jim dělá výtečnou reklamu?" To by mě zajímalo, co tím chce říct? Jak neplní, jak on o tom ví? On není veřejnost, je něco víc?

0 0
možnosti
TK

osvetitel

27. 2. 2007 23:16
Re: Co tím myslíte, Šándore?

On ma zrejme na mysli tu sirokou a neinformovanou verejnost,ktera ma nejvetsi starost o to ,co je nebo neni "sexualni navrh"!;-);-D[>-]

0 0
možnosti

Dr No

27. 2. 2007 21:50
Je zbytečné se přít

o "vhodnosti" těch kterých stíhaček pro "potřeby" naší armády. Podle tohoto kritéria se mohla klidně nakoupit třeba rogala a posloužila by danému "účelu" (to jest pro polítání pár lampasákům) taky docela dobře. Pokud ovšem vezmeme skutečný důvod, proč stát nakupuje drahé nepotřebné věci - to jest, aby si patřiční zůčastnění pořádně namastili kapsu, pak byl určitě výběr proveden zodpovědně a nepochybně byl vybrán dodavatel, který nabídl nejvýhodněší podmínky ...

0 0
možnosti
TK

osvetitel

27. 2. 2007 21:37
<><><>

Sandor ma ve vsem pravdu!Pronajali jste za nekrestanske prachy "zajice v pytli" ktereho pro Svedy otestujete, jak dlouho vydrzi litat,a potom vam ho mozna jeste draz prodaji! Ale jak by obstal opravdu v bojove akci se nikdy nedovite,protoze ho mate na ukazku a lesteni!A nedej Boze az je odkoupite aby zacali mit poruchy nebo padat!Nejspis by to tvrde narusilo CR ekonomiku!;-);-D

0 0
možnosti
MK

briza

28. 2. 2007 9:42
Re: <><><>

Klasicky blabol bez jedineho konkretniho argumentu. Rv:-/

0 0
možnosti