Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko se připojilo k úsilí o zákaz kazetových bomb

Česká republika se jako jedna ze 46 zemí připojila k deklaraci vyzývající k uzavření smlouvy o zákazu kazetových bomb do roku 2008. Nezávazná deklarace byla vyvrcholením dvoudenní konference v Oslu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

velky bratr

V kombinaci se stavbou zakladny statu, ktery je proti zakazu je to vice nez humorne.

USA jsou pro pouziti kazetovych bomb, protoze jejich pristup k zivotum je uplne jiny a proto se s nim chceme ve vojenske oblasti sprahnout pomoci zakladny, ktere se pak nezbavime, sec budeme vice chtit? Tohle mi hlava nebere, proc teda aspon nepodporime tydlety zabavny bombicky, kdyz jsme s tema amikama ve vojenskejch otazkach tak zajedno?

0/0
24.2.2007 13:46

brezen37

zákaz kazetových bomb

Kazetové bomby ,jak jinak,první použili US ve Vietnamu.Američané vyvolávají konflikty bay si mohli vyzkoušet na jiných účinky nových zbraní.Na humánnost se nikdy neohlíží.Proto mám z jejich silové politiky,propagující preventivní útoky,veliké obavy.

0/0
24.2.2007 12:53

Auggiecz

Re: zákaz kazetových bomb

"The first cluster bomb used operationally was the German SD-2 or Sprengbombe Dickwandig 2 kg,

commonly referred to as the Butterfly Bomb. It was used during the Second World War to attack

both civilian and military targets. The technology was developed independently

by the United States of America, Russia and Italy (see Thermos Bomb). Cluster bombs are now standard

air-dropped munitions for most nations, in a wide variety of types."

0/0
24.2.2007 18:39

Montaigne

a připojínme se také k zákazu

humanitárního bombardování?http://www.nato-tribunal.de/varvarin/photo_documentation.htm

0/0
24.2.2007 12:01

Richard 1. Lví srdce

Re: Ježku

Ježku, ještě se přihlaš pod nickem Filip II.

:-)

0/0
24.2.2007 18:16

centrex

Tak copak nam k tomu naplakatuje letajici vyrezana fretka NWO ???

8-o Nic? Je to vubec mozne? On si asi z toho vecneho litani s jeho plakatama sem a tam uhnal souchotiny a je asi marod. No doufam, ze uz brzo natahne brka, budiz mu zem trotlovi vyblblemu lehka.:-P;-D

0/0
24.2.2007 2:18

FDMerrill

Hmm

Ptákárna... ta smlouva nemá smysl. Stejně tak Otawská smlouva proti nášlapným minám, pokud ji nebudou dodržovat všechny státy (a především ty často válčící a ne střední a severní Evropa, kde válku naposled viděli naši dědové), ty miny mimochodem ROČNĚ zabijí nebo zmrzačí 15-20 000 lidí (oproti 11000 za posleních 30 let u kazetových, jak je uvedeno v článku).

Proč zrovna kazetové? Co je na nich tak hrůzně odlišného? Kazetové nebo nekazetové, všechny zabíjejí stejně. "Zabíjejí civilisty léta po shození" - to dělá dokonce i ta munice z 2. světové, což asi Evičce uniklo.

Výlev norského ministra je taky nářez;-D

0/0
23.2.2007 23:48

Tomach

Re: Hmm

Moje rec. A mas recht, take mne potesilo ze debilni ministry nema jen CR ;-D

0/0
23.2.2007 23:58

FDMerrill

Re: Hmm

Mimochodem články pro iDnes překládají a píší asi (po)školáci, protože těch chyb je tam požehnaně.

0/0
24.2.2007 0:10

velky bratr

Re: Hmm

Kazetove bomby se zasadne lisi tim, ze jejich presne cileni je z principu nemozne, takze jejich urceni k likvidaci nahodneho obyvatelstva je dane jejich fungovanim apriori, ne jen jako dusledek selhani odpalovaciho mechanismu v okamziku dopad, jako je tomu u ostatnich bomb.

0/0
24.2.2007 13:49

FDMerrill

Re: Re: Hmm

O řesném zaměření (jako Paveway) to nejni, hlavní argumenty jsou kvůli nevybuchlé submunici, která mrzačí civilisty. Kazetové pumy se neshazují na města, ale na cíle s velkou koncentrací živé síly nebo techniky, kde má největší účinek.

0/0
24.2.2007 21:09

Aiki75

Krása

jsem rád, že žiji ve společnosti lidi, jako jsou zde v diskuzi.

 Nevím, ale já si myslel, že válka je vždy něco špatného a zlého, kde umírají lidi. Přeji Vám, ať se tam ocitnete !

Nepopírám, že tato dohoda je bez Ruska, USA, Číny absolutně k ničemu, ale je alespoň vidět kdo stojí v čele těchto státu !

Pracděpodobně lidi jako jste Vy !

0/0
23.2.2007 23:00

Tomach

Re: Krása

Nikdo nerika ze Valka je OK. Ale tahle smlouva - ktera jak jsi se docetl neni navic nijak zavazna - je absolutni nesmysl. Bez tech zemi co se nezucastnily to nema vyznam. Sam to priznavas. Tak co tu oslavujes? Ze se statnici nazrali, pocestovali a pokecali a Vy to ted zaplatite?

Ja bych Te chtel za sefa, proste idylka. Nevyprodukoval bych nic, stalo by to majlant ale byl by jsi happy a se mnou spokojeny. Uzasny!

0/0
23.2.2007 23:11

Aiki75

Re: Re: Krása

Zabíjení a válčení je tvůj kšeft - pokud jo tak to chápu.

Ta smlouva, by měla být (teda, alespoň pro ty, kteří se tam zajeli jen nažrat) co by mělo USA, Rusku a ostatním ukázat, že přece jen lidský život není jen cifra v počtu obyvatel té a té země a že státy, které to podepsali soucítí s rodinami kde tato zbraň zabíjela. Nevím, ale pokud by mi tato zbraň zabila dítě, tak bych případnému turistovi z CZ nalil panák.

0/0
23.2.2007 23:23

Tomach

Re: Re: Re: Krása

Nepochopils...

Proste podobne vykriky do tmy bez predchozi prace v pozadi nemaji smysl. Pokud se organizatori podobne akce nedomluvi s temi staty ktere maji v dane oblasti nejvetsi vliv, pak je to opravdu naprosto bezcenne. Uz to chapes? Zabijeni a valceni neni muj kseft, odsuzuji ho. Nicmene odsuzuji take absolutne nesmyslne veci stojici danove poplatniky prachy a nic z toho (ano, je jich vic ale tenhle clanek je o tehle konkretni veci). Pokud by se s temito ostaty dohodli a podarilo se jim vsem spolecne dohodu podepsat pak by meli moje uznani. Ze ten summit vubec svolali kdyz vedeli ze se hlavni hraci nezucastni - to je podle mne blbost.

0/0
23.2.2007 23:53

Aiki75

Re: Re: Re: Re: Krása

Ne, pochopil . Myslíš, že pokud by se tam zástupci těch důležitých států dostavili, tak by je tam nepustili ?

To, že se toho nezůčastnili snad znamená, že je jim to jedno, protože oni se těch zbraní nechtějí vzdát nebo zase jsem to nepochopil ?

0/0
24.2.2007 5:18

Tomach

Re: Re: Re: Re: Re: Krása

Ja verim ze by je tam pustili ;-)

Ja jen rikam ze je to zodpovednost organizatoru podobne akce zajistit pritomnost klicovych partneru. A kdyz je ziskat nedokazi tak at nic neorganizuji. Chapes to? Organizoval jsi nekdy v zivote nejaky meeting?Nebo byl jsi nekdy vubec na nejakem?

0/0
24.2.2007 7:29

Aiki75

Re: Re: Krása

Neměla by diskuze u toho to článku být spíš o tom proč tam nebyli zástupci Ruska, USA atd.. a proč bylo Polsko proti ?

0/0
23.2.2007 23:27

Tomach

Re: Re: Re: Krása

No vidis, to je presne co jsi nepochopil. Asi neco podobneho jako kdyby mela byt svetova konference o vyuziti Marsu a USA s Ruskem by se nezucastnilo. Myslis ze by pak nekoho zajimalo ze Dolni Lhota byla proti? O tom ze bylo Polsko proti nema smysl diskutovat, jejich vyznam je nulovy. A o tom to je. Ti jejichz vyznam nulovy neni tam nebyli. Ostatnni si muzou zvatlat co chtej, treba ze do kazde pumy musi byt zabaleno 10 zvykacek pedro, ale vysledny efekt je nulovy.

0/0
23.2.2007 23:57

Aiki75

Re: Re: Re: Re: Krása

Ne, žvatlat by tam měli ti, kdo je vlastní a míní je použít.

Jenže oni dobře vědí, že  jsou v tom prachy a jejich civilisté nebudou umírat.

Ovšem nesouhlásím s tím, že tenhle sumit byl zbytečný. Je vidět kdo má zájem o životy nevinných. Můj závěr je jasný, Váš život má stejnou cenu v Rusku, v Číně a v USA ;-(

Dle toho co jsi napsal usuzuji, že tvůj závěr je:

Sumit byl zbytečný, protože se nedostavili největší vojenští strašáci světa a mužou za to ti kdo se dostavili.

0/0
24.2.2007 5:35

Tomach

Re: Re: Re: Re: Re: Krása

Tak jo. Takze to udelame takhle. Na pristi vikend svolavam velkou konferenci k odpusteni dluhu flakacum z afriky. Poslu e-mail mezinardnimu  enovemu fondu a nejvetsim bankam na svete. Chces se taky zucastnit? Mluvil jsem s kamosem a ten prijde, mozna aj s pritelkyni. Uprimne - ja jim vsechny dluhy odpustim, nemusej mi nic vracet. Doufam ze se taky dostavis a take odpustis. Doufam ze se dostavi i reditel MMF a jemu podobni.

Kurna, ale ze jim ukazeme co? Uz se tesim. No snad ty nejvetsi "neradi" nezustanou pozadu a prijdou a take tak velkoryse odpusti dluhy stejne jako ja nebo Ty nebo muj kamarad. A pokud neprijdou, pak je vytahame za usi, co ze si to odovolili neprijit.

Uz chapes co to placas? Samozrejme je vina oranizatoru ze nedokazali na konferenci dostat ty nejdulezitejsi strany. Bez toho ta konference nemela smysl. V praci uz se mi tohle taky stalo ze jsem dosel na meeting kde nebyli klicovi partneri, no tak jsem se ve dverich otocil a odesel, protoze to nemelo smysl. Chapes?

0/0
24.2.2007 7:26

velky bratr

Re: Re: Re: Krása

Treti pokus o odpoved, treba se nedopustim zadneho nedovoleneho slova. Inu MAfra v roli vekkjeho bratka je fakt husta...

Takova debata by musela byt o cene lidskeho zivota a kazdy kritik americkeho postoje by se stal hlasnou troubou vychodu...

0/0
24.2.2007 14:05

Auggiecz

Re: Krása

No jo, jenže takhle je ta smlouva jen k tomu, aby si některé státy, které hodně dlouho neválčily, polechtaly své ego. Je pěkné, že podepíšou smlovu, ale reálný efekt to mít stejně nebude. To nemá nic společného s tím, jestli je válka špatná  nebo není.

0/0
24.2.2007 0:09

sarax

Aiki75, nejste o nic lepsi..

normalne by clovek napsal "nepral bych nikomu, aby se tam ocitl", ale Vy napisete "Preji VAm, at se tam ocitnete!" Rv

0/0
24.2.2007 2:04

Aiki75

Re: Aiki75, nejste o nic lepsi..

Omlouvám se, byl jsem vytočený ;-)

0/0
24.2.2007 5:18

Tomach

PERLA!

"Přišel čas, abychom se dohodly na zákazu užívaní zbraní, které způsobují utrpení bez rozlišení civilistů a vojáků"

No tahle veta je perla. Jak gramaticky (prepodkladam ze pan ministr se nepovazuje za zenu a ani sve kolegy), tak smyslem. Uz vidim samopal jak se rozhledne a pak vojackovi rekne - kdepak, toho strilet nebudu ten je mozna civilista. Nebo balistickou strelu, ktera si to v pulce cesgy rozmysli protoze se zrovna do cilove oblasti vmotal cyklitsa ;-D

Nesnizuji tem naivnim zemim jejich usili o zakaz urcitych zbrani, ale podobna prohlaseni jim moc reputace nenadelaji. Pak se neni co divit ze Ti na kterych to stejne vsechno je se na ne vykvajznou.

0/0
23.2.2007 22:52

3 bouře

lidská válka

Zamezit používání zbraní, které nerozlišují mezi civilisty a vojáky;-D;-D. To jako chtějí ty bomby posílat adresně? Humání válka = nesmysl. Války jsou tady od toho, aby se v nich zabíjelo, mrzačilo, mučilo a znásilňovalo.  Jenom několik naivních jedinců věří, že válku lze vést bez "vedlejších ztrát". Jo doby rytířských soubojů jsou už v tahu.

0/0
23.2.2007 22:21

kapi_12

Výsledek??

doopravdy mě neustále udivuje, jak se tady OSN neustále snaží něco prosazovat a předem je už jasné, že nic neprosadí.. OSN je má úspěšnost ve vyjednávání asi jako Jackpot ve Sportce, a popravdě se tomu docela už směju, když se vždy setkají státy bez USA,Číny, Ruska a chtějí něco prosadit.. to je výsměch zdravímu rozumu a hlavně docela populismus, protože tomuhle normální člověk nemůže věřit že to bude mít úspěch

0/0
23.2.2007 22:08

Tomach

Re: Výsledek??

Nejsem si jist zda tohle byla akce OSN. Co se OSN tyce, blahopreji tajnemu agentovi Kofi Analovi, kteremu se podarilo nemozne, naprosto tuto organizaci ochromit a znemoznit a zpusobit v jejim jmenu tolik utrpeni. Az se za 50 let docteme pro koho pracoval tak mu v jeho domovine postavi pomnik.

0/0
23.2.2007 22:55

--Raswan--

No jo,proč to nepodepsat když žádné nemáme

a nemáme dokonce ani z čeho bychom je používali ;-D

0/0
23.2.2007 21:30

Aiki75

Re: No jo,proč to nepodepsat když žádné nemáme

Hmm... Bože můj, Bože můj proč dals dušu baranovi ;-(

Myslím, že tohle nebyl hlavní důvod pro podepsaní, nemyslíš (vím, že ne) ?

0/0
23.2.2007 22:53

Tomach

Re: Re: No jo,proč to nepodepsat když žádné nemáme

Presne tak!

A proto drzme pace az se naopak staty jako Sierra Leone, Burrundi a Rwanda domluvi a odsouhlasi smlouvu o povinnem 100% recyklovani vypocetni techniky a zakazu konzumace kaviaru a sampanskeho. 

Sice tam maji danych komodit mene jak v Dolni Lhote, sice vyznam te smlouvy bez podpisu vyspelych zemich ma vyznam asi jako vhozeni dvou kostek cukru do oceanu, ale to prece nebyl hlavni duvod pro podepsani, ne? ;-D

0/0
23.2.2007 23:03

Aiki75

Re: Re: Re: No jo,proč to nepodepsat když žádné nemáme

Takže si myslíš, že pokud by tam přijeli zástupci Ruska, USA a Činy a chtěli vysvětlit, proč to svinstvo potřebujem pro zabíjení civilistů tak by je tam nevpustili ???

0/0
23.2.2007 23:40

Tomach

Re: Re: Re: Re: No jo,proč to nepodepsat když žádné nemáme

Jeden z nas neumi cist. Kde jsem psal ze by je tam nepustili? 8-o

Ja jen tvrdim ze ti co tam byli se dohromady na "distribuci" techto bomb podileli maximalne tak 0,5% takze jejich ano/ne ma na vysledny efekt asi takovy vyznam jako pro ekologii recyklace pocitacu ve Rwande. Precti si to jeste jednou co jsem napsal.  Kdyby se USA/Cina/Rusko zucastnily tak je to o necem jinem. Ze organizatori nezvladli zajistit jejich pritomnost je jen a jen jejich chyba/neschopnost. Pokud videli ze to nezvladaji meli summit odvolat.

0/0
24.2.2007 7:36

Vrchní našeptávač

The Illuminati!

OSN jako organizace vznikla za ucelem ovladnout hlasy malych zemi a umlcet je. Velke supervelmoci nepotrebuji a nikdy potrebovat nebudou OSN, to pouze kvuli politickym hram se politikove odkazuji na "rezoluce OSN", aby se bylo na koho odkazat, ze to ne my, ale OSN... Bush prohlasil o OSN, ze je to zbytecna parta nekolika chlapiku... ovsem ani Putin nijak nezazaril, kdyz OSN oznacuje za zastaralou zkostnatelou spolecnost. A Cina, ta OSN nepotrebuje, Cina si to udela a rozhodne sama. A jak se zda, podobne to asi hodla resit i Teheran, ktery si to take udela s atomovym vyzkumem sam bez ohledu na OSN. Takze, k cemu OSN? Aby se mali utesovali mezi sebou, ze neco ve svete znamnaji? ;-D

0/0
23.2.2007 20:55

duhastrecht

Smlouva,

kterou podepíše  46 států, tj. čtvrtina z celkového počtu, navíc bez Ruska,  Číny a islámských zemí je jen bezcenný cár papíru a hraní na city.

0/0
23.2.2007 20:09

Cislo 2

Re: Smlouva,

Nejen cár papíru, ale další devalvace síly mezinárodního společenství. Pokud se mají věci ve světě někam hnout, podepisovat se mají smlouvy, kde je šance, že se podepíší klíčoví hráči.

0/0
23.2.2007 20:15

--Raswan--

Re: Re: Smlouva,

Klíčoví hráči to nepodepíšou protože je to naprostá hovadina vhodná tak leda pro pytlíky kteří nikdy nevedli komplexní bojové operace ;-D

0/0
23.2.2007 21:32

Cislo 2

Re: Re: Re: Smlouva,

Takže platí pro českou delegaci: Když tomu nerozumím, rozhlídnu se kolem, kdo na konferenci sedí.

0/0
23.2.2007 21:38

--Raswan--

Re: Re: Re: Re: Smlouva,

Tak nějak a hlavně tenhle podpis je takové to sezení na dvou židlích jak mají česi rádi,na jedné straně podepíšou ale na straně druhé dobře ví že to stejně nic neznamená ;-D

0/0
23.2.2007 21:40

3 bouře

Re: Re: Re: Re: Re: Smlouva,

Krásně ja tato vlastnost vidět na protektorátním prezidentovi Háchovi, který když heiloval, tak jenom tak napůl, aby neurazil a ukázal, že ještě Čech.;-D

0/0
23.2.2007 22:23

Richard 1. Lví srdce

Podle Číňanů se zlepšuje bezpečnost jejich dolů

Čínské úřady tvrdí, že situace v čínských dolech, považovaných za nejnebezpečnější na světě, se mírně zlepšila. Vycházejí přitom z oficiální statistiky, podle které loni zahynulo v neuhelných dolech o tři procenta lidí méně než v roce 2005. Nezávislí pozorovatelé ale trvají na tom, že o žádné výrazné zlepšení nejde, a připomínají, že v uhelných dolech přišlo loni o život pět a půl tisíce horníků.

:-)

0/0
23.2.2007 19:10

iuos

hmm

já to moc nechápu - v čem je smysl "zlidšťování válek"? Proč jsou některé zbraně povolené a některé ne? Když se dvě a více stran rozhodnou pro válku, proč se nesnaží vyhrát (když se někdo rozhodne riskovat život, tak snad si stojí za svojí pravdou, ne?) za každou cenu, ale vždycky se nejméně jedna strana najde, která "nepoužívá kruté zbraně"? To hraje na city OSN a spol?  Rv

0/0
23.2.2007 18:48

jack_rupnick

Re: hmm

běž si hrát se svými plynovými komorami a kazetovými bombičkami :-)

0/0
23.2.2007 18:58

iuos

hmm

mám sotva nožík... ;-) a pak samozřejmě názor na zbrojení a válčení, který jsem zde uvedl.. žaku

0/0
23.2.2007 19:04

mekon2

Re: hmm

U skutecnych valek to smysl moc nema, ale ma to smysl u takovych konfliktu jako treba  Izreal vs. Libanon. Sice Izrael to rozhlasoval jako valku jen proti Hamasu, ale pak tam ti suldi nahazi cluster bomby, ktere ohrozuji hlavne civilni obyvatelstvo roky po valce, den pred uzavrenim miru. Takovehle svinarny by ta smlouva mohla zastavit...

0/0
23.2.2007 19:45

Auggiecz

Re: Re: hmm

Proti Hamasu?

0/0
23.2.2007 21:05

jack_rupnick

kontrolní otázka

když je v pořádku používat kazetové bomby, je v pořádku i používání plynových komor ?

0/0
23.2.2007 18:36

Pilat

Re: kontrolní otázka

to zalezi na tom jaky material je urcen k likvidaci ;-D

0/0
23.2.2007 18:43

Richard 1. Lví srdce

Re: Re: Ježku

Ježku, nepřipadáš si stěmi tvými nicky už trapně?

:-)

0/0
23.2.2007 18:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.