Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlak sešrotoval auto, tlačil ho 600 metrů po kolejích

Na železničním přejezdu v obci Troubsko na Brněnsku se ve čtvrtek večer srazil vlak s osobním autem. Po nárazu ho před sebou tlačil ještě dalších 600 metrů. Ze zcela zdemolovaného vozu hasiči vyprostili dva lehce zraněné mladíky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

OldFaker

Frikulíni mají vždy rychlejší...

...ruce a nohy než mozek... Tam může pod vlak vjet jen čistý idiot, vlak je vždy dobře slyšet ( když mi neduní husté hifi ), semafory jsou dobře vidět ( teda, když na ně nekašlu a na trať je vidět, i když omezeně( teda, když nemám černá skla ). Resultát: nevyšel jim pokus o sebevraždu, a je to další potvrzení faktu, že dětem auta do ruky nepatří...

0/0
23.2.2007 16:09

danny44

Půl metru...

Eště že nebyli o půl metru "rychlejší" - to by tam ty sanitky asi byly zbytečný.... Andělé strážný asi měli včera pohotovost....

0/0
23.2.2007 15:01

Jan.Emil

Jestli je to ten přejezd, který myslím já,

Je to jeden z nejnebezpečnějších přejezdů v republice.

Z místa odkud by mohl být bezpečný výhled do trati není na trať vidět, protože trať tam vede v zářezu zarostlém keři. Vidět na trať je tam až když jste už na kolejích, ale to samozřejmě může být pozdě. Závory tam nejsou, tak nezbývá než spoléhat že se ta červená světla rozsvítí, když pojede vlak. Vždycky jsem si myslel, že je jenom otázka času, než se stane malér.

Je dobře, že to kluci relativně ve zdraví přežili, ale to auto bych nechal zaplatit drahám, aby si konečně uvědomily, že ten přejezd mají pořádně zabezpečit. Instalovat závory anebo alespoň vysekat křoví kolem trati.Rv

0/0
23.2.2007 13:30

Pan Navratil

.

Hm, tak tentokrát se viníka nehody výjimečně zastáváte vy, že? ;-)

Že je přejezd na prd, to je smutný, ale to neomlouvá řidiče. Prostě když někam nevidím, tak tam nemůžu najet. Teda můžu, ale na vlastní riziko.

0/0
23.2.2007 13:32

Korsičan

Re: .

myslíte vylézt, vykouknout a pak se zase vrátit a rozjet se?no ale to by mohlo dopadnout stejně, jako když někam nevidím  a vjedu tam

0/0
23.2.2007 13:40

Pan Navratil

Re: Re: .

Musí postupovat jako při couvání, nebo vyjíždění na hlavní komunikaci.

0/0
23.2.2007 14:39

Jan.Emil

Re: .

Nevím jestli to tam znáte, pane Navrátile, ale ten přejezd je fakt nebezpečný a dráhy by s tím měly něco dělat. Bezpečně ten přejezd zkrátka projet nelze. Osobně se tomu přejezdu raděj vyhýbám, ale to nelze samozřejmě požadovat po všech, protože tam není zákaz vjezdu.

Podle mne vzhledem k tomu, že tam trať vede v zářezu by bylo nejrozumnější tam postavit nadjezd.

Přitom úprava výhledu na trať by tam byla jednoduchá a možná levnější než škoda vzniklá z této dopravní nehody. Tady jde o jasný šlendrián Českých drah, který dříve nebo později musel někdo odskákat.

0/0
23.2.2007 13:40

Michal Novotný

Re: Re: .

Prave kvuli spatnemu rozhledu je tam prejezdove zabezpecovaci zarizeni, ktere je v pripade nehody v 99,9% funkcni. Takze staci neprejizdet prejezd na cervenou.

Podle www.k-report.cz pred prejezdem stal vlak smer Strelice a tak si nejspis mysleli, ze to jeste projedou, ale nepodivali se na druhou stranu, odkud jel druhy vlak. Takze se jedna o slendrian, ale ridice toho auta. A pokud PZZ nefunguje, tak vlaky musi 60 metru pred prejezdem zpomalit na 10 km/h a houkat. Pokud by se tohle nestalo, tak teprve budou na vine drahy.

0/0
23.2.2007 14:37

Michal Novotný

Re: Re: Re: .

Jeste jeden prispevek na Novinkach: Tak především signalizace fungovala,byla slyšet až ve vlaku,který stál ve stanici.Řidič si asi myslel,že když vlak stojí,proč by čekal,že?Nepočítal ale s rychlíkem,který právě projížděl v opačném směru.Jestli ho tlačil 400 nebo 600 metrů to je jedno,byl to fofr.A žádné vozidlo se tam normálním způsobem nedostane,je to fakt v úvozu,proto šli záchranáři pěšky.Vina řidiče auta je jednoznačná.

0/0
23.2.2007 15:01

Pan Navratil

Re: Re: .

No párkrát jsem tamtudy jel. Jinak viz nahoře.

0/0
23.2.2007 14:38

Jan.Emil

Re: Re: Re: .

Stejně nemívám dobrý pocit, když tam projíždím. Uklidnil mne pan Novotný, když napsal: "A pokud PZZ nefunguje, tak vlaky musi 60 metru pred prejezdem zpomalit na 10 km/h a houkat. Pokud by se tohle nestalo, tak teprve budou na vine drahy." Jenže stejně když to ten strojvůdce neudělá a vykašle se na to budou sice na vině dráhy ale mně to nebude nic platné.

99,99% nehod na přejezdech není vinou železnice a v  tomto případě to nebylo jinak. Někteří si patrně myslí, že vlak může zastavit na fleku podobně jako jejich auto vybaveno ABS. Ještěže se v tomto případě dohromady nic nestalo. Nebývá to však pravidlem. Vlak vážívá kolem 2000 tun proti 1,5 tuny váhy auta nemívá auto velkou naději

Kluci by měli vyhledat svého pana faráře, aby sloužil bohoslužbu na poděkování jejich Andělům strážným.

0/0
23.2.2007 15:41

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: .

To je pravda, a samozřejmě si také myslím, že by se měly takové přejezdy zpřehlednit, ať už zákon říká cokoliv. Prevence je nejlevnější.

0/0
26.2.2007 10:50

0608

Re: Re: .

Vážený příteli, České dráhy s tím nemůžou dělat vůbec nic a to proto že jim zmíněný přejezd stejně jako všechny ostatní nepatří ! ! ! ! ! ! Pokud je přejezd ve špatném technickém stavu tak za to nese odpovědnost státní podnik Správa železniční dopravní cesty SŽDC která je vlastníkem všech kolejí na území ČR .ČD jsou pouze nájemci -dopravce který zajišťuje přepravu a laždý rok platí SŽDC zhruba 4.5 miliardy korun .:-)

0/0
23.2.2007 19:36

Jan.Emil

Re: Re: Re: .

To kdo je vlastníkem kolejí ale nic nemění na skutečnosti, že je tam přejezd nevyhovující.

Jako všude, vždy se čeká až se stane něco vážného. Dokud se tam nezabije určitý počet lidí, tak se s tím nic nedělá. Taková je praxe v ČR. Měl by se nad tím někdo zamyslet.

0/0
23.2.2007 23:31

mfvp

ta levá strana vypadá

jako by tu vectru sjel i vlak v protisměru...

0/0
23.2.2007 13:17

Ing_Honzik

Vlak auto tlačil ještě 600 metrů???

Může mi to někdo vysvětlit? Chápal bych to, kdyby se jednalo o rozjetý naložený nákladní vlak, jehož hybnost by byla pochopitelně obrovská.

Ale osobák? Ten přece musí v pohodě zastavit na mnohem kratším úseku. Hehe, napadá mě, že strojvedoucí spal a vzbudil ho až rámus toho auta, které před sebou tlačil... ne, to je hloupost ;-)))

Ale teď mě napadá - strojvedoucí byl prostě od okamžiku nárazu v šoku, třeba nebyl dost zkušený vzhledem takovým situacím a prostě něž správně zareagoval...

Protože moc rychle ten vlak v okamžiku střetu jet nemohl, to by v autě našli jet mrtvoly... Určitě jel míň jak 70 km/h, možná o dost míň...

Je mi divný, že se nad těmi 600 metry ještě nikdo nepozastavil...

0/0
23.2.2007 13:12

jkarlicek

Re: Vlak auto tlačil ještě 600 metrů???

Jestli měl na sobě pověšený dva vagóny a sypal to stovkou (a to to Apollo nebo co to bylo, není to z fotek moc vidět, v pohodě umí) a viděl ho až na poslední chvíli, tak je to tak akorát. Ale jsou to samozřejmě všechno jen dohady...

0/0
23.2.2007 13:26

Pan Navratil

Re: Vlak auto tlačil ještě 600 metrů???

No tak mohl jet dost rychle, holt se nechali šikofně trefit. A co když to auto poškodilo luftsystém?

0/0
23.2.2007 13:30

jkarlicek

Re: Re: Vlak auto tlačil ještě 600 metrů???

Pokud myslíš průběžnou vlakovou brzdu, tak tu klidně může poškodit. Tlak je potřeba na odbrzdění, při brzdění se naopak z potrubí vzduch odpouští. Takže přetržení brzdové hadice neznamená nic jiného, než okamžitý plný brzdný výkon (zablokovaná kola, kojenice mazající se jak Rama na chleba atd. atd.)

0/0
23.2.2007 14:08

231

Re: Re: Vlak auto tlačil ještě 600 metrů???

Vlak brzdí podtlakem. Takže přerušenej vzduchovej systém vyvolá brždění.

0/0
23.2.2007 14:17

Pan Navratil

Re: Re: Re: Vlak auto tlačil ještě 600 metrů???

A ucpanej?

0/0
23.2.2007 14:37

houba_

Re: Vlak auto tlačil ještě 600 metrů???

http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=1621

tech 600m je zcela realnych, jednak at se ti to libi nebo ne, tak hybnost takoveho vlaku je porad obrovska, vzduchove brzdy maji dlouhou prodlevu na reakci a do plneho zaberu, takze z tech 600m mohlo byt ve skutecnosti naplnobzdreno jen treba na 450m

0/0
23.2.2007 16:57

Ing_Honzik

Re: Re: Vlak auto tlačil ještě 600 metrů???

Díky za link, houbo_ - ale to jsi mou nechápavost brzdné dráhy dlouhé 600 metrů zrovna moc nevysvětlil, spíš naopak - vždyť v tom článku ten strojvůdce píše, že náklaďák uviděl při cca 150 km/h a brzdnou dráhu odhadnul na 600 metrů - pravda, při těch 150-ti už mírně brzdil.

Trochu jsem zagůglil a našel brzdnou dráhu v případě aut: 31 m z rychlosti 70 km/h a 192 m z rychlosti 160 km/h - zajímavě to s rychlostí narůstá... (Pozn.: 57 m z rychlosti 90 km/h)

Ale já bych se bavil opravdu o cca 70 km/h - vzhledem k minimálním zraněním dvou mladých kluků: když tedy ze 150 km/h je potřeba 600 metrů, proč zastavoval náš vlak taky 600 metrů z podstatně nižší rychlosti???

Samozřejmě, samozřejmě - lze velmi diskutovat o rozdílnosti vlaků a o době reakce a nástupu plného účinku brzd, to jo - ale to je jen dolaďování, i když v nezanedbatelných desítkách procent - ale v principu je jasně vidět, že abychom se dostali na důvod těch našich 600 metrů, tak tu chybí něco hodně nezanedbatelného...

0/0
23.2.2007 19:19

drevak_patlak

Re: Re: Re: Vlak auto tlačil ještě 600 metrů???

EC u Kolína zabrzdilo na krátké vzdálenosti ze dvou důvodů. Jednak už vlak brzdil (kvůli snížení rychlosti v oblouku), čili odpadlo prodlení v nástupu brzdy. Za druhé to EC tam bylo sestaveno s nových vagónů s vmax 200 km/h, které mají podstatně účinější brzdy, v tomto případě zaúčinkovala magnetická kolejová brzda. Tu "obyčejný" rychlík s vmax 100 km/h (víc tady není) nepotřebuje. Magnety jsou opravdu účinné a pro normální brzdění se pokud vím nepoužívají (ze 160 km/h se běžně brzdí cca už 2 km předem, aby cestující nepopadali), jsou jen zálohou právě pro případ nouze, takové zabrždění je dost brutální, byť účinné.

0/0
23.2.2007 20:27

Stanislav Krčma

Re: Re: Re: Vlak auto tlačil ještě 600 metrů???

Je dobře, že jste se dopátral toho, že brzdná dráha roste s kvadrátem rychlosti. Když si toto člověk uvědomí, chová se pak na silnici jinak. To by se mělo učit povinně v autoškole.....

0/0
24.2.2007 7:51

TomášM

Škoda

další 2 zbytečný mr(d)koši mohli chladnout v márnici

0/0
23.2.2007 12:43

svazak1

Re: Škoda

ty ses ale dement.... klukovi ani nezaschl inkoust na ridicaku a uz byl malem tuhej a ty bys mu to jeste pral...RvRv utikali snad pred policajtama nebo jeli z el pasa???Rv

0/0
23.2.2007 13:01

Pan Navratil

To bude mít

tatíček radost!

0/0
23.2.2007 12:37

iuos

hmm

smutek z rozbitého auta bude zastíněn úlevou, že se jim nic nestalo... s občasným stínem představy, co se mohlo stát...

jen by mne zajímalo, kdo bude hradit drážní škody - ale asi z pojistky auta

0/0
23.2.2007 12:39

killy

Klasicky řečeno:

Měli z (Y) kliku !!!

0/0
23.2.2007 12:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.