- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vyzná se někdo, jestli cestující mají nárok na částečné vrácení jízdenky ale hlavně navrácení místenky, když jsme kvůli nedostatku místa museli stát v náhradním pendolínu a přestupovat namísto přímeho spoje? Mají ČD nějaké předpisy pro tyto případy?
Pokud cestujicimu misto nebylo prideleno, tak mate narok na vraceni mistenky. A co se tyce jizdenky, tak pokud jste projel celou trasu, tak narok na vraceni jizdneho neni. Ale pokud jste platil priplatek EC/IC, tak ten se v pripade zpozdeni vetsim jak jedna hodina vraci. Dale viz http://www.cd.cz sekce "Cim se ridime", tam jsou Smluvni prepravni podminky a tarif TR10.
Shnilé pražce zarostlé mechem na jednom z nefrekventovanějších tratí v Praze hovoří za vše. Ta výhybka snad pamatuje ještě Františka Josefa, jak se asi na ní dělala ta důkladná revize? Oťukala se kladívkem?
Ta vyhybka tam byla "na doziti". V tomto prostoru se buduje "nove spojeni" - nove, vicekolejne tunely pod Zizkovskym vrchem. Takze se stavajici trate nekontoluji/opravuji nijak intenzivne - za chvili se budou predelavat ci rusit.
"Lokomotiva a pět vagonů vyskočilo mimo koleje..."
nejhorší co může na našich drahách být jsou ty děsný vagony, jako student každý pondělí a pátek se sápu do toho vagonu a s plnou krosnou, to je fakt na mašli.. jako ty starý lidi z toho musí být uplně mimo.. pak se diví, že vlakem nechtějí lidi jezdit.. ty starý lidi se do vagonů nedostanou a mladý lidi mají auta..takže jezdí většinou jenom studenti.. kupte nový vagony, do kterých se nepoleze jako na Sněžku a možná uvidíte, že začnou jezdit lidi
Zrovna tady na těch fotkách u článku jsou vidět tři nové vozy. Druhý, třetí a pátý za lokomotivou, první je modernizovaný
Starost o občany ze strany Magistrátu a drážních lobistů aby jezdilo po Praze co nejvíce vlaků, dostává v tomto světle trpkou příchuť. Děsivá, rozpadající se infrastruktura kolejiště a vyhýbek které pamatují dobu parních lokomotiv v tomto památkově chráněném území pod Vyšehradem, včetně morální sobecké hodnoty našich vládců, včetně elektrárenské společnosti ČEZ, která na provozu prázdných vlaků profituje asi nejvíce, jsou v katastrofálním stavu a vlaky budou vykolejovat dál ?
Ale proč ne, nakonec udělají politici „vše pro svého voliče“..I když hlavně pro sebe. Na druhé straně je ovšem skupina jiných voličů, (dále jen postižení), kteří kvůli aktivitám těchto „šibalů“, nemohou v noci zamhouřit oko, pro hluk a vibrace které tyto spoje ve dne a hlavně v noci produkují.ČD za desítky našich miliónů nechala nedávno nainstalovat stovky bilbordů po republice s textem „Železnice je poezie svého druhu“.Naše peníze za tuto drahou a zbytečnou megalomanskou kampaň by však drážní rozhodovači měli utratit hlavně na výměnu zdevastovaných kolejišt, a vyhýbek zejména v centru Prahy. A utrácení našich prostředků za sponzoring např.Davisova poháru, firmou která právě žádá od státu další miliardy přestože je těžce ztrátová (viz MF Dnes z 10.2.2007), zavání už zpronevěrou.
Že vy bydlíte v Nuslích u trati? Odtud je nejvíce stížností na hluk vlaků. Nicméně dráha tu byla dříve než ty domy...
Tak prý nás po Praze budou vozit vlaky, abychom byli jako v Německu ..,nechal se slyšet nejoblíbenější politik primátor-horolezec Bém, a méně již zastaralými tramvajemi, třeba typu Porsche (také Německo).V tramvaji většina lidí stojí, třeba i hodinu.Ve vlaku nikoho stát běžně neuvidíte. Je to prostředek pro sedící, a dokonce má i své WC, můžete jet i vleže, jenom si musíte zkontrolovat zda jsou při jízdě zavřené dveře…Celou tuto akci prosazuje psychitatr Pavel Bém, se svým kamarádem Štajnerem, „radním“ pro dopravu. Vlaky v Praze, kromě špičky, jezdí téměř prázdné, ale to nevadí, protože čím více vlaků se vypraví, tím více někdo vydělá...Vlaky jsou totiž tak ztrátové, že jedna jízdenka mezi Hl. a Smích.nádražím při 50 osobách v „pantografu“ přijde odhadem na minimálně 1.000 Kč. Jízdenka v červeném starožitném, ale smrdícím dieslovém motoráču, který jezdí kyvadlově na stejné trase, a většinou v něm sedí 1 - 2 cestující, vyjde odhadem na 9.000 Kč.
Máte pravdu, že ve špičce jezdí podstatně méně lidí než ve špičce, nicméně ani to pražské sedlo nebývá špatné, obsazenost příměstských vlaků cca 25-50%. Špičkové vlaky jsou pak narvané (i stojícími) a tudíž nenahraditelné.
Žádný motoráček mezi Smíchovem a hlavním nependuje, jediná městská linka jezdí z Libně do Roztok a rozhodně není nevyužitá.
Využít vlaky v rámci pražské MHD je dobrý nápad, současná MHD už místy moc nestíhá a vlakové spojení je v určitých relacích bezkonkurenční, jen je potřeba pár nových zastávek a zahustit interval.