Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vykolejený rychlík blokoval dopravu devět hodin

Vykolejený vlak EuroCity zablokoval dopoledne důležitou trať mezi pražským Hlavním nádražím a Libní. Lokomotiva a pět vagonů vyskočilo mimo koleje na výhybce, která praskla. Nehoda devět hodin blokovala jedno z nejfrekventovanějších míst českých železnic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xxxll

NÁROK NA VRÁCENÍ POPLATKU ZA MÍSTENKY?

Vyzná se někdo, jestli cestující mají nárok na částečné vrácení jízdenky ale hlavně navrácení místenky, když jsme kvůli nedostatku místa museli stát v náhradním pendolínu a přestupovat namísto přímeho spoje? Mají ČD nějaké předpisy pro tyto případy?

0/0
18.2.2007 9:04

Michal Novotný

Re: NÁROK NA VRÁCENÍ POPLATKU ZA MÍSTENKY?

Pokud cestujicimu misto nebylo prideleno, tak mate narok na vraceni mistenky. A co se tyce jizdenky, tak pokud jste projel celou trasu, tak narok na vraceni jizdneho neni. Ale pokud jste platil priplatek EC/IC, tak ten se v pripade zpozdeni vetsim jak jedna hodina vraci. Dale viz www.cd.cz sekce "Cim se ridime", tam jsou Smluvni prepravni podminky a tarif TR10.

0/0
18.2.2007 9:10

xxxll

Re: Re: NÁROK NA VRÁCENÍ POPLATKU ZA MÍSTENKY?

Pane Novotný, děkujeme za informaci. ještě dva upřesńující dotazy.

1.Je v jízdnce ve  vykolejeném spoji "Praha" 107 , o kterém je řeč, integrován příplatek, o kterém se zmiňujete?

2. Jak uplatňovat navrácení jizdného?

0/0
18.2.2007 9:21

Michal Novotný

Re: Re: Re: NÁROK NA VRÁCENÍ POPLATKU ZA MÍSTENKY?

Pokud jste nejel na Kilometrickou banku, tak jste priplatek mit musel. Na jizdence by melo byt napsano u druhu vlaku EC/IC. Navraceni jizdneho lze zadat u kazde pokladny, ale doporucuji spise vetsi stanice, tam s tim maji vetsi zkusenosti.

Jeste k te mistence - spravne jste si mel nechat potvrdit od pruvodciho, ze vam zadne misto prideleno nebylo. Bez potvrzeni s tim mohou byt problemy, v pripade problemu je mozne poslat "stiznost" (lze i elektronicky) a tam by to melo byt vyrizeno kladne.

0/0
18.2.2007 9:53

xxxll

Re: Re: Re: Re: NÁROK NA VRÁCENÍ POPLATKU ZA MÍSTENKY?

Děkuji.

0/0
18.2.2007 9:55

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: NÁROK NA VRÁCENÍ POPLATKU ZA MÍSTENKY?

no určitě ale kdo by se handrkoval

0/0
18.2.2007 9:10

Janina7

Re: NÁROK NA VRÁCENÍ POPLATKU ZA MÍSTENKY?

Na dráze nemá nárok nikdo na nic!!!! Nikdy neměl a nikdy mít nebude. Jen nádražáci mají nárok, každý rok, na přidání cca 2000 měcíčně!

0/0
18.2.2007 10:54

Crash84

Re: Re: NÁROK NA VRÁCENÍ POPLATKU ZA MÍSTENKY?

To už by teď museli mít platy jak poslanci...Rv:-/

0/0
18.2.2007 11:48

starej_vul

Re: Re: NÁROK NA VRÁCENÍ POPLATKU ZA MÍSTENKY?

Myslím, že by jsi se měla ucházet o práci na ČD, když to vidíš tak optimisticky ....

0/0
19.2.2007 8:03

Stíhací bombardér Havel

staší se podívat na fotky

Shnilé pražce zarostlé mechem na jednom z nefrekventovanějších tratí v Praze hovoří za vše. Ta výhybka snad pamatuje ještě Františka Josefa, jak se asi na ní dělala ta důkladná revize? Oťukala se kladívkem?

0/0
17.2.2007 22:55

medved_cz

Re: staší se podívat na fotky

Ta vyhybka tam byla "na doziti". V tomto prostoru se buduje "nove spojeni" - nove, vicekolejne tunely pod Zizkovskym vrchem. Takze se stavajici trate nekontoluji/opravuji nijak intenzivne - za chvili se budou predelavat ci rusit.

0/0
18.2.2007 1:23

Stíhací bombardér Havel

Re: Re: staší se podívat na fotky

To je mi zcela jasné, taky to podle toho dopadlo.

0/0
18.2.2007 8:41

MedaLump

Re: Re: staší se podívat na fotky

Takovéhle "na dožití" považuju za hrubou nedbalost - stoletá historie této koncepce výhybek po celém světě už nasbírala dost informací na to, aby se daly dobře předpovídat pravděpodobnosti podobných vad při známém charakteru provozu. Takže nikdo z odpovědných nemůže tvrdit, že riziko neznali. Prostě ho vědomě ignorovali a jen spoléhali, že to "ještě tu chvíli nerupne". Navíc to není v poslední době ojedinělý případ.

0/0
18.2.2007 14:10

_Aleister_

Taková únava materiálu je svině. ještě že tam ty vlaky jezdí krokem.

0/0
17.2.2007 20:25

________________________________

Hop!

"Lokomotiva a pět vagonů vyskočilo mimo koleje..."

0/0
17.2.2007 19:51

JirkaEsch

...

Chudák "potkan", vypadá úplně bezmocně... :-/

0/0
17.2.2007 19:18

Crash84

Re: ...

to jo, je to smutnej pohled;-(

0/0
17.2.2007 19:20

Vifon

Re: ...

Co já vím, říkalo se jí krysa...;-D

0/0
18.2.2007 0:03

jkarlicek

Re: Re: ...

Nebo taky šustiprdka. ;-D

0/0
19.2.2007 12:59

kapi_12

nový vagony

nejhorší co může na našich drahách být jsou ty děsný vagony, jako student každý pondělí a pátek se sápu do toho vagonu a s plnou krosnou, to je fakt na mašli.. jako ty starý lidi z toho musí být uplně mimo.. pak se diví, že vlakem nechtějí lidi jezdit.. ty starý lidi se do vagonů nedostanou a mladý lidi mají auta..takže jezdí většinou jenom studenti.. kupte nový vagony, do kterých se nepoleze jako na Sněžku a možná uvidíte, že začnou jezdit lidi

0/0
17.2.2007 18:47

Crash84

Re: nový vagony

Zrovna tady na těch fotkách u článku jsou vidět tři nové vozy. Druhý, třetí a pátý za lokomotivou, první je modernizovaný;-)

0/0
17.2.2007 19:18

Smil

Re: nový vagony

a výtah vy si nechtěl?

0/0
17.2.2007 19:34

Stíhací bombardér Havel

Re: nový vagony

Tak zkus do vlaku nastupovat z nástupiště. ;-D

0/0
17.2.2007 22:47

medved_cz

Re: nový vagony

Cha cha. Tady nekdo rozumi zeleznici. I nove vagony budou mit podlahu priblizne stejne vysoko. Problem neni ve vlacich, ale v nastupistich.

0/0
18.2.2007 1:24

captain cook

Re: nový vagony

Zkus nastupovat nebo vystupovat z techle vlaku s kufry na Hlavnim nadrazi, jako jsme to delali my, kdyz jsme jeli do a z Vidne, nebo se vraceli z Nemecka. S nami byli ve vlaku cestujici z jinych evropskych i zamorskych zemi a vsichni remcali. Skupina 6 Australanek jela z Vidne do Prahy na nejaky kongres, mely sebou extra zavazadla exponatu a mezi nami ostatnimi pasazery jsme jim pomohli z vagonu dolu. Byla to fuska. Jen doufam, ze jim nekdo podobne zas pomohl do vlaku kdyz se vracely do Vidne. CD tohle nezajima.

0/0
18.2.2007 2:43

hekrhy

Re: nový vagony

to bys jako chtel, aby se koleje zapustily pod uroven zeme, aby ty sis mohl pekne nastupovat?:-P myslim, ze vagony a nastupiste (hlavne ty novejsi, treba na koridorech) maji standartni vysku jako jinde v evrope;-) jo a jinak nechapu ty blbecky, co kazdy tyden tahaji celou velkou krosnu...tolik veci si ja nevezu ani na tyden na hory a to mam v baglu i lyzaky;-D co tam proboha tahate? nejhorsi je, ze diky takovym lidem si nemam kam dat veci ja, nehlede na to, ze krosny kolikrat prekazi na chodbe, kde se pak neda ani projitRv

0/0
18.2.2007 12:50

starej_vul

Re: nový vagony

Chlape! Trochu minela ... stížnost by měla být směrována na nástupištrě (problém s výškou) ... ale jinak ty vagony jsou fakt hrozný, ale ještě horší jsou ty podvozky, na kterých to jezdí ...

0/0
19.2.2007 8:06

profesor II

pokračování II

Starost o občany ze strany Magistrátu a drážních lobistů aby jezdilo po Praze co nejvíce vlaků, dostává v tomto světle trpkou příchuť. Děsivá, rozpadající se infrastruktura kolejiště a vyhýbek které pamatují dobu parních lokomotiv v tomto památkově chráněném území pod Vyšehradem, včetně morální sobecké hodnoty našich vládců, včetně elektrárenské společnosti ČEZ, která na provozu prázdných vlaků profituje asi nejvíce, jsou v katastrofálním stavu a vlaky budou vykolejovat dál ?

0/0
17.2.2007 17:53

kvocna

Re: pokračování II

Vyšehrad je v Libni?? To je mi novinka!! ;-D 

0/0
17.2.2007 18:26

PePe2001

Re: pokračování II

Poslední vlak by po této trati měl projet koncem roku 2008, maximálně začátkem 2009. Staví se totiž Nové spojení :-)

0/0
17.2.2007 22:09

Zde.nek

Re: pokračování II

A proč myslíte, že se staví Nové spojení? Právě kvůli tomu, že železniční infrastruktura v centru Prahy se rozpadá.

0/0
17.2.2007 22:14

profesor II

pokračování

Ale proč ne, nakonec udělají politici „vše pro svého voliče“..I když hlavně pro sebe. Na druhé straně je ovšem skupina jiných voličů, (dále jen postižení), kteří kvůli aktivitám těchto „šibalů“, nemohou v noci zamhouřit oko, pro hluk a vibrace které tyto spoje ve dne a hlavně v noci produkují.ČD za desítky našich miliónů nechala nedávno nainstalovat stovky bilbordů po republice s textem „Železnice je poezie svého druhu“.Naše peníze za tuto drahou a zbytečnou megalomanskou kampaň by však drážní rozhodovači měli utratit hlavně na výměnu zdevastovaných kolejišt, a vyhýbek zejména v centru Prahy. A utrácení našich prostředků za sponzoring např.Davisova poháru, firmou která právě žádá od státu další miliardy přestože je těžce ztrátová (viz MF Dnes z 10.2.2007), zavání už zpronevěrou.

0/0
17.2.2007 17:45

drevak_patlak

Re: pokračování

Že vy bydlíte v Nuslích u trati? Odtud je nejvíce stížností na hluk vlaků. Nicméně dráha tu byla dříve než ty domy...

0/0
17.2.2007 17:56

profesor II

Re: Re: pokračování

No právě proto se to kolejiště teď rozpadá. Ty hnusný secesní baráky se sprostě nalepily na trať už roku 1900. Kolikpak vlaků asi tehdy jezdilo ? Zeptejte se těch lidí co to tenkrát stavěli...Je jim 107 let..

0/0
17.2.2007 19:09

Pepa Nos4

Re: Re: Re: pokračování

Jo, 107? Oni to jako stavěli novorozenci, ty počtáři? ;-D

0/0
17.2.2007 23:18

profesor II

Železniční „tunel“ aneb jak se obohatit na líbivé politice PID.

Tak prý nás po Praze budou vozit vlaky, abychom byli jako v Německu ..,nechal se slyšet nejoblíbenější politik primátor-horolezec Bém, a méně již zastaralými tramvajemi, třeba typu Porsche (také Německo).V tramvaji většina lidí stojí, třeba i hodinu.Ve vlaku nikoho stát běžně neuvidíte. Je to prostředek pro sedící, a dokonce má i své WC, můžete jet i vleže, jenom si musíte zkontrolovat zda jsou při jízdě zavřené dveře…Celou tuto akci prosazuje psychitatr Pavel Bém, se svým kamarádem Štajnerem, „radním“ pro dopravu. Vlaky v Praze, kromě špičky, jezdí téměř prázdné, ale to nevadí, protože čím více vlaků se vypraví, tím více někdo vydělá...Vlaky jsou totiž tak ztrátové, že jedna jízdenka mezi Hl. a Smích.nádražím při 50 osobách v „pantografu“ přijde odhadem na minimálně 1.000 Kč. Jízdenka v červeném starožitném, ale smrdícím dieslovém motoráču, který jezdí kyvadlově na stejné trase, a většinou v něm sedí 1 - 2 cestující, vyjde odhadem na 9.000 Kč.

0/0
17.2.2007 17:44

drevak_patlak

Re: Železniční „tunel“ aneb jak se obohatit na líbivé politice PID.

Máte pravdu, že ve špičce jezdí podstatně méně lidí než ve špičce, nicméně ani to pražské sedlo nebývá špatné, obsazenost příměstských vlaků cca 25-50%. Špičkové vlaky jsou pak narvané (i stojícími) a tudíž nenahraditelné.

Žádný motoráček mezi Smíchovem a hlavním nependuje, jediná městská linka jezdí z Libně do Roztok a rozhodně není nevyužitá.

Využít vlaky v rámci pražské MHD je dobrý nápad, současná MHD už místy moc nestíhá a vlakové spojení je v určitých relacích bezkonkurenční, jen je potřeba pár nových zastávek a zahustit interval.

0/0
17.2.2007 17:54

________________________________

Re: Re: Železniční „tunel“ aneb jak se obohatit na líbivé politice PID.

...ve špičce jezdí podstatně méně lidí než ve špičce...

... na železnici, dějou se věci 8-o

0/0
17.2.2007 18:19

profesor II

Re: Re: Re: Železniční „tunel“ aneb jak se obohatit na líbivé politice PID.

a mimo špičku jezdí podstatně více lidí než mimo špičku. Zdá se mi že tu něko má špičku, ale buďme rádi, že nikdo npřišel o život. Ale vážně. Otázka bez odpovědi zůstává. Jak stará je vyhýbka ?. To je tajemství pana Štáhlavského - Ondrůjevského

0/0
17.2.2007 21:52

drevak_patlak

Re: Re: Re: Železniční „tunel“ aneb jak se obohatit na líbivé politice PID.

To mám z toho, že to po sobě nečtu. Omlouvám se, spráně má být, že mimo špičku jezdí méně lidí než ve špičce. Většina to myslím i tak pochopila.

0/0
18.2.2007 0:10

________________________________

Re: Re: Re: Re: Železniční „tunel“ aneb jak se obohatit na líbivé politice PID.

Já jsem jen tak špičkoval.

0/0
18.2.2007 0:52

MedaLump

Re: Re: Železniční „tunel“ aneb jak se obohatit na líbivé politice PID.

Nevim, ale dělat zastávky vlaků blíž, než po 50-ti km je populismusa ne "ekologickádoprava", jak se snaží někdo nakukat - on totiž i papírově plně obsazený vlak (= prakticky nacvakaný k prasknutí) veze na pasažéra víc než 2 tuny železa, průměrně jezdí poloprázdné a to železo se musí pokaždé rozhýbat a zastavit, takže spotřeba energie na cestujícího se vyrovná prům obsazenému os. autu (1tuna/hlavu, rozdíl ve valivých odporech ho s vlakem srovná)...

0/0
18.2.2007 6:40

Michal Novotný

Re: Re: Re: Železniční „tunel“ aneb jak se obohatit na líbivé politice PID.

Nesmysl ctyrvozovy pantak ma cca 200 tun, a kapacitu kolem 250 mist k sezeni, takze necela tuna na hlavu. Jizdni odpory jsou 10x mensi nez u auta a vlak se taky vetsinou mene casto ve meste rozjizdi. Nehlede na to, ze nove pantaky maji rekuperaci, takze cast enegrie se pri brzdeni vrati. A o vyraznem odlehceni mesta od zplodin a hluku neni pochyb. Take zabor pudy je mensi pri stejne prepravni kapacite.

0/0
18.2.2007 9:07

Michal Novotný

Re: Re: Re: Re: Železniční „tunel“ aneb jak se obohatit na líbivé politice PID.

Tak jsem si zjistil presnejsi udaje a u pantaky r. 451 je hmotnost na jedno sedadlo 600 kg.

0/0
18.2.2007 16:39

profesor II

Re: Re: Re: Re: Re: Železniční „tunel“ aneb jak se obohatit na líbivé politice PID.

600 kilo na sedadlo, no to je dobré, ale když je vlak skoro prázdnej, tak je určitě rozdíl mezi zaplněným a prázdným sedadlem. A co ti lidé kteří stojí v uličkách ? Je to všechno nesmysl. Panťák by měl mít z ekologických důvodů různý počet vagónů v různou dobu. Ale na to ty drážní mozky nemají dostatek mozkové kůry... A hlupáci v parlamentu jim musí všechno odkývat. Miliardu davaj... 

0/0
18.2.2007 22:20

Michal Novotný

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Železniční „tunel“ aneb jak se obohatit na líbivé politice PID.

Zato tady je kazdej chytrej. Pantak je nedelitelna jednotka, takze menit pocet vagonu je nemozne. Resi se to tim, ze ve spicce jezdi 2 jednotky a mimo spicku jedna. (Stejne jako na zapade.) Tech 600 kg jsem uvadel jako reakci na vase 2 tuny pri natriskanem vlaku. Pokud ve vlaku budou lidi stat, tak merna hmotnost je jeste mensi. A mimo spicku jezdi vlaku obsazene cca 25-50%, takze merna hmotnost je 1 - 2 tuny, stejne jako u os. auta. Ale dalsi vyse vyjmenovane prednosti tim dotceny nejsou. A obsazenost u os. aut se v dobe spicky/sedle moc nemeni, akorat ve spicce je vyraznejsi popojizdeni a tudiz vyssi ekologicka zatez.

0/0
19.2.2007 11:09

profesor II

Re: Re: Železniční „tunel“ aneb jak se obohatit na líbivé politice PID.

Motoráček samozřejmě pendluje. A je opravdu hezkej, červenej. Zvlášť když jede přes Železniční most, i turisti si ho fotěj.Jasně, že je dobré využít vlaků, ale nemaj po čem jezdit. Koleje a vyhýbky jsou zdevastované. Vždyť také Orient Expres který tudy občas projíždí, jede krokem aby si nepoškodil nádherné vagony. Nákladní vlaky a panťáky proburácejí,  zejméma v noci 60 km/hod. Aby ti vožralí už byli brzo doma,a cement ráno brzy na stavbě.Čímž ovšem ty koleje a vyhýbky poškozují. Holt památkově chráněné území, včetně drátů podél trati,za které někdo někde "tahá" Začarovaný kruh..

0/0
19.2.2007 12:03

Michal Novotný

Re: Re: Re: Železniční „tunel“ aneb jak se obohatit na líbivé politice PID.

Dalsi snuska peknych nesmyslu. Pokud mate na mysli zst. Vysehrad a zeleznicni most na Smichov, tak tam je povolena nejvyssi rychlost 40 km/h a to kvuli hluku. Orient expres tam jede uplne stejne rychle jako ostatni vlaky. A ten motoracek co tam "pendluje" jezdi z Hlavniho pres Smichov dal na Zlicin pripadne pres Rudnou do Berouna.

0/0
19.2.2007 13:17

Crash84

Re: Železniční „tunel“ aneb jak se obohatit na líbivé politice PID.

Železnice jako doplněk k MHD je osvědčený způsob jak vytáhnout lidi z aut a ulevit MHD. Jenže dnes na to ještě není infrastruktura, právě proto se staví Nové spojení, po jeho dokončení a dalším nasazení nových pantografů budou zavedeny nové diametrální linky skrz celou Prahu např. přijede vlak z Berouna, projede celou Prahou a pojede dál směr Lysá nad Labem. Je to jenom o tom naučit lidi vlaky víc využívat, ve spojení nových pantografů s vysokou rychlostí (porovnání s MHD) by mohla být železnice v Praze víc než konkurenceschopná.

0/0
17.2.2007 18:00

Rebby

Re: Železniční „tunel“ aneb jak se obohatit na líbivé politice PID.

Tramvaje, do kterych se obouvate jako do nemeckych, vyrabi ceska skodovka. S Porschem maji spolecneho jen tolik, ze firma, ktera delala design, se jmenuje Porsche. Se slavnou automobilkou ovsem nijak nesouvisi...

0/0
17.2.2007 23:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.