Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlík se převrátil po srážce s nákladním vlakem

U Káranic na Královéhradecku se srazil rychlík z Prahy s nákladním vlakem. Podle Drážní inspekce rychlík přejel návěstidlo, po střetu vykolejil a převrátil se na bok. Při nehodě byl těžce zraněn strojvedoucí rychlíku, další tři lidé byli poraněni lehce. Trať bude mimo provoz zřejmě až do neděle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zdevy

eisenboňáci

vlky na auta

0/0
10.2.2007 9:12

________________________________

Re: eisenboňáci

Souhlasím. Karkulka

0/0
10.2.2007 14:27

fedorko

163-035-9 ještě v plné kráse

http://trainweb.cz/foto/lokomotiva-163-035-9-dobrikov-u-chocne-1022

0/0
10.2.2007 0:16

barbudo

Měli neskutečnou kliku ...

... a kdyby pšoukla ta piksla čpavku, máme státní smutek až do března ...

0/0
9.2.2007 21:10

Michal Novotný

Re: Měli neskutečnou kliku ...

No, cisterny na prepravu takovych nebezpecnych latek maji dost prisne pevnostni normy, takze se jen tak lehce neposkodi.

0/0
9.2.2007 21:15

Deph

Nase zeleznice

Hned na zacatku priznavam ze jsem v tomto oboru laikem. Jako obycejny cestujici se ale presto ptam: Proc musi na ceskych zeleznicich stavet rychliky, aby se mohl uskutecnit posun nakladniho vlaku? Na zeleznicni trati PHA - HK je rychlik ten nejvyssi typ vlaku co se na ni vyskytuje. Nebylo by lepe posunovat jindy? Kdyby ten nakladni vlak Karanicemi projizdel, bude zrejmne lepsi rychlik zastavit vzhledem k hmotnosti obou vlaku a tim i spotreby energie a penez pri opetovnem rozjezdu. Ale uprednostnint posun?

0/0
9.2.2007 18:25

Crash84

Re: Nase zeleznice

Asi vás zklamu, ale ta informace že se jednalo o posun neni správná, jednalo se o vlak Pn, čili průběžný nákladní vlak...

0/0
9.2.2007 18:32

Scout_duck

Re: Nase zeleznice

Že mezi Prahou a Hradcem nic lepšího (rychlejšího nejezdí) je škoda, zrušili Expres Náchodský Primátor, dvakrát škoda. To byl v Praze za hodinu dvacet.

A proč upřednostili nákladní vlak? Protože nákladní doprava je ziskovým oddělením a tak má přednost, ne? I když o těch pět minut ... (taky laický pohled)

0/0
9.2.2007 18:35

Crash84

Re: Re: Nase zeleznice

No vlaky se taky dělí podle důležitosti. Rychlík by měl být upřednostněn před Pn. Asi chtěli výpravčí dodržet grafikon aby nedocházelo k dalším nepravidelnostem, ale to že dochází ke křižování vlaků osobní a nákladní dopravy je normální, záleží taky na domluvě výpravčích atd.

0/0
9.2.2007 18:43

Scout_duck

Re: Re: Re: Nase zeleznice

Pravděpodobně...

To mě tak ale napadá, to tam ten strojvůdce musel spát, nebo číst noviny. Jestli jel 58 km/h a nebrzdil (jestli je těch 60 km/h ta snížená rychlost) tak by přece musel aktivovat rychlobrzdu, nebo alespoň brzdit. Přece by nákladní vlak, co mu stojí v cestě musel vidět.

0/0
9.2.2007 19:04

Crash84

Re: Re: Re: Re: Nase zeleznice

Asi koukal někam do blba, každopádně tu výstrahu asi minul bez povšimnutí rychlostí cca 100 km/h, potom když viděl stuj na dalším navěstidle a asi i ten protijedoucí vlak tak použil rychlobrzdu ale ubrzdil to jenom na těch 58 km/h

0/0
9.2.2007 19:09

Bariq

Souhlas

Jako strojvedoucí s tímto názorem naprosto souhlasím

0/0
9.2.2007 19:15

Michal Novotný

Re: Re: Re: Re: Nase zeleznice

Na novinkach.cz to maji presneji:

"Předběžné závěry šetření ukazují, že rychlík minul návěst výstraha na vjezdovém návěstidle do stanice. To strojvedoucího upozorňovalo, že na dalším návěstidle svítí červená. Vlak nesnížil rychlost a zhruba stokilometrovou rychlostí pokračoval v jízdě. Rychlík začal intenzivně brzdit až před návěstidlem v poloze stůj, avšak úplně zabrzdit se mu již nepodařilo. Vjel na výhybky, kde se srazil s protijedoucím nákladním vlakem," popsal průběh nehody Jan Kučera z Drážní inspekce. Ve okamžiku střetu jela souprava rychlostí 58 kilometrů za hodinu.

Takze prehlidl tu vystrahu a potom uz bylo pozde na zabrzdeni. Cilo scenar temer stejny jako u nehody u Kropacovy Vrutice.

0/0
9.2.2007 19:10

Gropius

Re: Re: Re: Re: Re: Nase zeleznice

Ono taky pokud rychlíky mezi Chlumcem a Hradcem zastavují, bývá to v Praskačce, velmi výjimečně v Dobřenicích. V Káranicích jsem to nezažil a strojvedoucí to asi vůbec nečekal.

0/0
9.2.2007 20:42

150-022-2

Re: Re: Re: Re: Re: Nase zeleznice

Scénář naprosto stejný, výpravčí se neřídil přednostmi vlaků a poslal nákladní vlak proti rychlíku tak, že ten měl zastavit (a nezastavil). Co by výpravčímu udělalo, kdyby na mašinu zavolal a řekl "hele, nevychází to proti nákladu, tak zpomal, ať tady nemusíš zastavit", případně ještě nechat výstrahu na předvěsti a teprv po jejím minutí postavit vjezd. Takhle to většina výpravčích dělá, bohužel jsou i tací, kterejm je to naprosto jedno...Tímto ale neomlouvám fíru, tu výstrahu předhlédl sám, možná poprvé za 30 let.

0/0
9.2.2007 20:51

150-022-2

Re: Re: Re: Nase zeleznice

"Franto, proti tomu rychlíku to nevychází, tak náklad pojede až po něm jo?" "Ale Pepo, dyť mu dáš jenom minutu a von to fíra dožene".

0/0
9.2.2007 21:04

Michal Novotný

Re: Re: Re: Re: Nase zeleznice

A proc ne, obzvlast kdyz je rychlik treba tu minutu s naskokem? Ten naklad taky potrebuje nekam dojet (a treba se muze i strojvedoucimu blizit konec smeny) a rychlik se rozjizdi a brzdi lip nez naklad.

Zabezpeceni jizd vlaku je na hlavnich tratich uz celkem dostatecne, ovsem citelne tady chybi nejake zabezpeceni projeti navestidla, neco jako INDUSI.

0/0
9.2.2007 21:14

150-022-2

Re: Re: Re: Re: Re: Nase zeleznice

Jistě, proč ne, souhlas. Ale proč by výpravčí nemohl zavolat na mašinu, že to nevychází? Nebo stavit vjezd až po minutí předvěsti? Asi mohl, když většina tak činí, ale některým je to u řiti, aneb co není moje povinnost, nedělám.

0/0
9.2.2007 21:20

Michal Novotný

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nase zeleznice

Jo, s timhle souhlasim, taky vetsinou zavolam, nebo poslu kodovy prikaz, at jede pomaleji, aby nemusel zastavit.

0/0
9.2.2007 21:23

greenmouse

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nase zeleznice

0/0
9.2.2007 23:46

Michal Novotný

Re: Re: Re: Re: Re: Nase zeleznice

Tak jsem kouknul do GVD, a dalsi trasa pro ten naklad by byla az za pul hodiny, takze co je lepsi - minuta rychliku, nebo pul hodiny nakladu?

Navic tahle trat je velice vytizena a volnych tras pres den moc neni.

0/0
9.2.2007 21:21

churchill1

Tak nevím

Buďto se jedná o ilustrační fotky,nebo je někdo blbej.

V nadpisu je uvedeno,že se rychlík "převrátil",- asi vícekrát,když opět stojí na kolech.Podobně zní i vyjádření drážní inspekce,když tvrdí,že lokomotiva leží na boku.Zřejmě záleží na úhlu pohledu.Podle mne  a fotek stojí na kolech,i když mimo koleje,podle inspekce leží na boku.Tak možná leží dotyčný strojvedoucí.:-/

0/0
9.2.2007 17:51

mafrahajzl

Re: Tak nevím

:-©To víš, eisenboňáci :-© Proto vlakem nejezdím...zlatej autobus

0/0
9.2.2007 19:15

scaramango

Za to může Filip Renč

;-)

0/0
9.2.2007 16:06

skeblicka

No to se jim zase neco povedlo!

0/0
9.2.2007 15:47

NT05

Ach jo

Který Tatar psal ten článek ? Podle skladby vět a slovosledu to tak vypadá !

 Bléé iDěs!

0/0
9.2.2007 15:09

Qesospi Cobigan

Re: Ach jo

"Řečeno terminologií řidičů aut: vlak projel na červenou." ;-D Redaktor neví, co je to návěstidlo, a řídí se rčením: Podle sebe soudím tebe.

0/0
9.2.2007 15:21

marzena

Re: Re: Ach jo

a muzes nam hloupym laikum prosim lepe vysvetlit, co znamena kdyz "vlak projede navestidlo"? 8-o

0/0
9.2.2007 15:53

Qesospi Cobigan

Re: Re: Re: Ach jo

projet tam není, je tam, že vlak minul návěstidlo..."což by mohlo znamenat v terminologii řidičů aut spíš to, že "minul semafor""...těžko říci, co návěstidlo signalizovalo. Koneckonců mohlo jít i o neproměnné návěstidlo (tj. v terminologii řidičů něco jako "zákaz vjezdu"):-)

0/0
9.2.2007 16:04

Pepi_Bouchac

Re: Re: Re: Re: Ach jo

NO tak kdyz ma vlak na kolejich zakazd vjezdu, tak je to pekne v pr**li ;-D;-D

0/0
9.2.2007 16:16

Heretic1

Re: Re: Re: Re: Re: Ach jo

Jedná se li o slepou kolej tak se to docela hodí...

Hlavně by mě zajímalo co bylo na předchozích návěstidlech,že jel tak rychle..

0/0
9.2.2007 17:36

u.boat

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ach jo

Předzvěst. Ale tu fíra jaksi přehlédlRv

0/0
9.2.2007 18:30

Crash84

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ach jo

Na předchozim návěstidle byla patrně výstraha, kterou fíra asi přehlídnul...

0/0
9.2.2007 18:35

pekelně masitý Higgsův boson

Hlavně že má modrá armáda výjimku ze zákoníku práce ...

... už to tak vypadá, že jim Škromach odpustil tu práci :-)

0/0
9.2.2007 14:44

Chytrakz hospody

Naštěstí

se nesrazily, ale podle fotografie lokomotivy jen si o sebe štrejchly. Kdyby to byla pecka čenichovka to by byly následky asi katastrofální;-O;-O 

0/0
9.2.2007 14:24

český venkovan

Re: Naštěstí

Souhlas - jde o to jestli tam třeba neměl co dělat ten posun!

0/0
9.2.2007 14:24

Martin_o5

Re: Naštěstí

Když se podíváte na všechny fotky tak zjistíte, že o sebe "štrejchli" na výhybce. V tom případě měli oborovské štěstí, že jeden či druhý vlak už nebyl na stejné koleji!

0/0
9.2.2007 18:41

český venkovan

To je věta!

"...budou z toho s nejvyšší mírou vážnosti vyvozeny příslušné následky," řekl dále Ondrůj." - Asi mu seberou příděl deputátního uhlí!

0/0
9.2.2007 14:24

JPNB

Re: To je věta!

0/0
9.2.2007 15:05

český venkovan

Dělali místo?

Dnes měl jet tatíček klaus Pendolinem na Ostravu - asi mu odklonili z cesty úplně všechno aby nenarazil a narazili sami! EH!

0/0
9.2.2007 14:21

Pepa Nos4

Re: Dělali místo?

Pendolino jezdí po úplně jiné trati, tupý Tupý Čecháčku, fašounský voliči ODSS.;-D:-©(Y)Rv

0/0
9.2.2007 14:55

termin

Re: Re: Dělali místo?

A pak se divis, ze si lide mysli - co Moravak, to debil. Delas peknou vizitku.

0/0
9.2.2007 16:11

orkrist

Re: Re: Dělali místo?

a ty jsi vypatlaná komunardská piča, aby ti to nebylo líto, parazite;-D:-©(Y)Rv

0/0
9.2.2007 18:14

karel_tlacenka

rychlík je lesba

a hotovo

0/0
9.2.2007 14:04

Kleki Petra

No tak s ohledem na rychlost, jakou u nás jezdí rychlíky,

stačili možná ještě cestující před převrácením vystoupit a rozbalit si svačiny.:-)

0/0
9.2.2007 14:01

drevak_patlak

Re: No tak s ohledem na rychlost, jakou u nás jezdí rychlíky,

Tady se zrovna jezdí stovkou...

0/0
9.2.2007 15:10

pravy-lidovec

Re: Re: No tak s ohledem na rychlost, jakou u nás jezdí rychlíky,

Kleki Petra je známý primitiv ;-D minule mi tu tvrdil, že na dálnicích je max. povolená rychlost 110 km/h :-P

0/0
9.2.2007 15:42

pravy-lidovec

Re: No tak s ohledem na rychlost, jakou u nás jezdí rychlíky,

Na této trati jenom 100 km/h, takže asi jo ;-)

0/0
9.2.2007 15:11

Obraceč kalendáře

.....

Jó, na železnici ..... ,dějou se věci .....

0/0
9.2.2007 13:40

tenisovejloket

Re: .....

maj tam bordel jako v PS;-)

0/0
9.2.2007 13:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.