Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sněmovna zamítla více reklamy pro Českou televizi

Rozsah reklamy v České televizi zůstane na polovině procenta vysílacího času. Zvýšení, které navrhoval poslanec Petr Rafaj z ČSSD, poslanci neschválili. Problém ale zřejmě budou brzy řešit znovu. Na reklamním trhu zuří tuhý boj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sporadany_obcan

Veřejnoprávní status ČT je PŘEŽITEK!!!

Myšlenka veřejnoprávní TV, dotované z konces. poplatků, vznikla v době, kdy: NEEXISTOVALA konkurence ve vysílání nebo byla velmi omezená a technicky prakticky nemožná, NEEXISTOVALY digitální technologie pozemského vysílání, NEEXISTOVALY v praxi satelitní technologie TV a rozhlasového vysílání, NEEXISTOVAL INTERNET v současné podobě (umožňující široké veřejnosti nezávisle sledovat on-line dění z různých zdrojů včetně video-zpravodajství), NEEXISTOVALY mobilní technologie umožňující další alternativní informační toky, NEEXISTOVALY běžně dostupné audio-video záznamové a reprodukční technologie.

Veškeré výše uvedené věci DNES EXISTUJÍ v hojné míře a jsou prakticky široce dostupné všem vrstvám obyvatelstva.

Upínat se proto k tzv. veřejnoprávnímu statusu jedné TV stanice, která má jedině zajistit pro obyvatelstvo odpovídající informovanost a vyváženou kulturu - protože není jiná alternativa, JE NESMYSLNÉ a už dávno neodpovídá současnému stavu rozvoje médií a jejich všeobecné dostupnosti.

0/0
8.2.2007 20:00

Sporadany_obcan

Re: Veřejnoprávní status ČT je PŘEŽITEK!!!

Z výše uvedených důvodů je třeba VEŘEJNOPRÁVNÍ STATUS ČT změnou příslušného zákona ZRUŠIT a stejně tak zastavit nesmyslné vybírání dodatečných peněz od občanů, představujících v podstatě druhé zdanění příjmu (musíte vydělat cca minimálně 150Kč, abyste mohli zaplatit dnešních 120).

Lze k tomu přistoupit jistě několika metodami, jednou z nich je PRIVATIZACE.

Pokud má v dnešních podmínkách široce dostupných alternativních médií naše společnost a zákonodárci i přesto potřebu zajistit TV vysílání v určitém rozsahu například pro národnostní menšiny apod., NENÍ NIC SNAZŠÍHO, než povinnost toto zajistit uložit příslušným zákonem a promítnout do licenčních podmínek současných komerčních subjektů celoplošně působících na trhu a toto pod zákonnou sankcí kontrolovat. 

0/0
8.2.2007 20:19

useknutahlava

Re: Re: Veřejnoprávní status ČT je PŘEŽITEK!!!

Nesouhlasím s posledním odstavcem. Protože se dá žít i bez televize, tak nevidím jediný důvod, proč by nějaké skupiny obyvatel, měly mít státem vynucené vysílání.

0/0
8.2.2007 20:28

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: Veřejnoprávní status ČT je PŘEŽITEK!!!

V tom jsme spolu zajedno! R^

Nabídl jsem tu možnost jen formálně, aby i ortodoxní "televizáci" viděli, že lze i tyto věci případně řešit jinak, než tak příšerným způsobem, jaký funguje dnes.

0/0
8.2.2007 20:34

useknutahlava

Re: Veřejnoprávní status ČT je PŘEŽITEK!!!

Na televizi se dívám každý rok několik hodin a z toho, co tam vidím, mě to přijde jako zbytečnost.

Nevidím tedy důvod, proč by stát měl mít jakoukoliv kontrolu nad televizí. Ať si diváci sami rozhodnou, co chtějí v televizi vidět, na základě svobodného trhu a ne na základě nedobrovolného financování a následného státního přerozdělování.

0/0
8.2.2007 20:21

pedrooo

V opozici by najednou socánci dávali.....:))) Dáte jim peníze, budou samostatní a budou šít do vlády- že si oranžovci nevzpomenuli dříve?:))))

joo, megalol:)))

0/0
8.2.2007 19:48

LimonadovyJoe

Hola, hola, hola privatizace volá.

Ovšem těžké pro každou vládu, která se k tomuto odvážnému kroku odhodlá bude, utkat se s vlivnou skupinkou vyvolených, kteří mají ze státní socialistické televize výnosný tunýlek(Hřebejk, Kraus atd.) a s maslou blbů, kteří jim věří, že je to televize "jich všech".

0/0
8.2.2007 19:25

Sporadany_obcan

Re: Hola, hola, hola privatizace volá.

R^ R^ mluvíš mi z duše, jinými slovy jsem tady tohle dneska také už párkrát psal...

0/0
8.2.2007 19:41

Fireboy

Jen vice penez Bigbruderum, Poutum ..

Kazdy, kdo chce CT odebrat penize za reklamu si neuvedomuje, ze ty same penize tady nakonec natecou do soukromych televizi, ktere za jejich cast budou tocit show pana Novotneho ci Rychleho nebo jine podobne kvalitni porady. Omezovani CT v reklame je prachobycejna vylobbovana levarna.

0/0
8.2.2007 17:12

PES na cesneku

Re: Jen vice penez Bigbruderum, Poutum ..

No jasně, oplátkou nám ČT poskytne zábavnou show pana Hrona, Šípa a Édy Hrubeše, co? :-©

0/0
8.2.2007 17:21

qualcom

Re: Jen vice penez Bigbruderum, Poutum ..

bednu můžu vypnout, ale to znamená zdražení reklamy, protože ti zm%rdi z Novy A Primy, jelikož budou mít monopol tak zdraží reklamy čím i zboží v krámech

0/0
8.2.2007 19:40

Majkyho_pupik

to sporadany obcan

libi se mi jak tady resime stale to same, jiste kvalita bez dotaci je bolsevicke heslo a ja s nim hluboce nesouhlasim, na druhou stranu mi ukaz kvalitni ceskou televizi bez dotaci...:-)zadna neni, takze v tomto mimoradnem pripade privru oci a nenecham trhu aby si s tim poradil, neb je evidentni ze si s tim poradit neumi...

0/0
8.2.2007 17:01

Sporadany_obcan

Re: to sporadany obcan

Jenže představa, že jen nějaká státní autorita může lépe posoudit kvalitu jakéhokoli produktu (včetně vysílání TV) je také vrcholně poplatná bolševické ideologii.

Ano, budiž, ať je něco jako "inspekce" (pro dohled na dodržování licencí), ale o tom, kdo se na co bude koukat ať si rozhodnou (a musí rozhodnout) sami lidi. A sami lidi ať si platí, za co chtějí. A ne, že nějaká autorita řekne, že ČT je nejkvalitnější a proto že na ni budeme všichni povinně platit - to je zrůdnost.

0/0
8.2.2007 17:07

Sporadany_obcan

Re: to sporadany obcan

Líbí se mi ale, že dáváš do roviny to, že peníze = kvalita.

A já říkám navíc, že soukromé peníze přinášejí zákonitě vždy vyšší kvalitu, než erár, státní dotace, či příspěvek z koncesí, který je zde nemravně vybírán na ČT.

0/0
8.2.2007 17:10

Pavelpod22

Re: Re: to sporadany obcan

při vší úctě k Vašemu intelektu, položte se na otázku, který druh kulutry "si na sebe vydělá" - komiksové střílečky, počítačové střílecí hry, akční americké filmy, reklamní branže či navrhování obalů výrobků? Některé druhy tv seriálů a japonské spotřební hračky? Žádná kultura či umění si na sebe nevydělá (krom velmi úzké špičky reklamních fotografů a už za živa proslavených umělců). A o kvalitě "kultury dělané na zisk" si nedělejte iluze, má své jasné limity.

0/0
8.2.2007 17:16

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: to sporadany obcan

ok, fajn, ale jak to souvisí s ČT? ;-)

0/0
8.2.2007 17:23

Majkyho_pupik

Re: Re: to sporadany obcan

vase teorie se jiste dobre posloucha ale realita ceskeho trhu dava za pravdu me bohuzel neb soukrome penize na cesky tv trh zatim prinesli jen nechutny brak. a k tem poplatkum uz bych se opravdu nechtel vracet, kdyz bude platit jen ten co se diva, nemam nic proti tomu

0/0
8.2.2007 17:22

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: to sporadany obcan

soukrome penize na cesky tv trh zatim prinesli jen nechutny brak ???

;-D ;-D ;-D

To je nějaká modifikace věty vystřižené z Rudého práva ročníky přibližně 1970 - 1989?

0/0
8.2.2007 17:26

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: to sporadany obcan

ne realita:-)co se tyce free tv zcela urcite bohuzel...

0/0
8.2.2007 18:00

Tryskoprd

Na Čt

snad už měla být reklama dávno zrušená!? Co ti posranci zas řešej?

0/0
8.2.2007 16:41

Sporadany_obcan

Re: Na Čt

Tudy zjevně cesta nevede.

ČT už měla být místo toho dávno zprivatizovaná a poviné poplatky na ČT zrušeny.

0/0
8.2.2007 16:48

VladKasparek

Nenažranost ČT

se opět projevila. Já bych ty zmetky zredukoval na jeden veřejnoprávní kanál hrazený z koncesionářských poplatků a šmytec.

0/0
8.2.2007 16:39

Pavelpod22

Re: Nenažranost ČT

naučte se číst - tohle není akce čt, ale soukromých reklamních agentur. Jedná se o dočasné řešení nerovnováhy na trhu KOMERČNÍCH tv, vzniklé opožděním digitalizace (dík poslancům a nově). Peníze, které by čt získala takto navíc, by byly účtovány zvlášt (na digitalizaci nár. tv archvivu). Současné komerčky (hlavně Nova) využívají této situace k prudkému zvyšování - zdražování - cen reklamy. není tu konkurence, tohle je komerční problém (nejedná se o čt). Zpoždění digitalizce prostě velmi vadí.

0/0
8.2.2007 17:01

Pavelpod22

Re: Re: Nenažranost ČT

Celá tahle akce je akcí soukromých reklamních agetur, kterým vadí cenové vydírání ze strany novy.

0/0
8.2.2007 17:02

PES na cesneku

Veřejnoprávní program?

Abeceda hvězd, show Vladimíra Hrona, ...a teď srandičky, show pro gumy, Banánové rybičky, show Haliny Obrovské, to je dnešní program ČT pro menšiny a milovníky kultury, pořady, které vám soukromé TV nenabídnou. ČT okamžitě privatizovat ;-€;-€

0/0
8.2.2007 16:35

Sporadany_obcan

Re: Veřejnoprávní program?

R^ 100% souhlas

0/0
8.2.2007 16:41

Majkyho_pupik

Re: Veřejnoprávní program?

a na ct2 porad pro neslisici, klubovy film a vzdelavaci cyklus. K tomu sport na CT2 i 4 a 24 hodin nonstop zpravy ma CT24, mne to pride vic nez verejnopravni..R^

0/0
8.2.2007 17:03

iboom

LETIŠTĚ SÍLÍ: lepší děj= vyšší sledovanost

Seriál Letiště včera večer suveréně zvítězil se sledovaností 1095000 diváků a tak drtivě porazil jak film Koktejl na Nově s 873000,tak i seriál Horákovi na ČT1 s 867000 diváky.8-oejvyšší počet diváků za dobu svého vysílání zaznmenaal i cyklus Neuvěřitelné životy,který si nenechalo ujít 952000 lidí u televizních obrazovek.Do Top 9 se vvešel i seriál Sběratelé kostí(Bones) s 491 tisíci diváků.!...Více na http://www.novinky.cz/10/88/46.html nebo na http://www.prima-tv.wbs.cz/.

0/0
8.2.2007 16:22

Homer1

pakárna

Všechny televizní stanice by měly mít jednotné podmínky pro reklamu. Není jediný důvod, proč má ČT mít daleko menší reklamní prostor než třeba právě NOVA.

1) Dal bych všem stejné reklamní podmínky.

2) ČT by za veřejnoprávní služby dostávala od státu dohodnutý příspěvek (za politickou publicistiku, za povinné zpravodajství, za Romále apod. - prostě za jasně definované povinnosti které utváří "veřejnoprávnost" a jsou prodělečné).

Takhle to vyhovuje jenom těm šmejdům z Novy a ten jejich ředitel alespoň mohl držet tlamu a nezvracet ty kraviny co jsou na konci článku.

0/0
8.2.2007 16:18

Sporadany_obcan

Re: pakárna

To je zajímavá varianta k privatizaci, kterou navrhuji...

Asi bych "hlasoval" pro tento návrh, pokud by privatizace byla neprůchozí R^

0/0
8.2.2007 16:20

Homer1

Re: pakárna

Zapoměl jsem dodat, že kromě "veřejnoprávního příspěvku" by si jela ČT "za své" jako podnikatelský subjekt a ne jako příspěvková organizace.

Jinými slovy, tv poplatky by nebyly vůbec.

0/0
8.2.2007 16:23

Tryskoprd

Re: Re: pakárna

A kdo by platil ten "veřejnoprávní příspěvek" ?

0/0
8.2.2007 16:45

buxus

Dost dobře nechápu lidi, kteří zde argumentují kvalitou programů ČT

To je skutečně nutné posvětit ČT ze zákona, povinným vybíráním příspěvků a přednostním přidělováním frekvencí jako jediný standard kvality na televizním trhu? To opravdu nemůže vzniknout nová stanice, která by mohla dělat obdobně kvalitní a třeba i jinak programy, která by se mohla účastnit grantu - čerpání části z vybraných poplatků? A které by bylo možné přidělit kanál v multiplexu?

0/0
8.2.2007 16:13

Sporadany_obcan

Re: Dost dobře nechápu lidi, kteří zde argumentují kvalitou programů ČT

To je dobrá myšlenka a navíc jsem přesvědčen, že taková TV by pak ani žádné zdroje z poplatků nepotřebovala.

Popř. by mohla zavést exkluzivní "pay-channel" pro náročné, nic proti!

0/0
8.2.2007 16:18

fantomas III

Sněmovna zamítla více reklamy pro Českou televizi

Nejlepší by bylo,kdyby na ČT běžela reklama celý den a zrušili se koncesionářské poplatky.;-D

0/0
8.2.2007 16:06

Majkyho_pupik

to buxus

proc by CT neexpandovala na 4 kanaly kdyz udrzi poplatky na rozumne mire a nabidne vetsi kvalitu nez tv zdarma?CT koprudukuje filmy, mozna ze vam uniklo ze T v jejim nazvu znamena televize a v televizi a nejen v ni se pousteji i filmy...natocit film dnes muze kazdy, k tomu CT ani jeji kamarady nijak nepotrebujete, jeste neco?:-)

0/0
8.2.2007 15:50

Sporadany_obcan

Re: to buxus

To ať se klidně děje, ale až poté, co se stane placení za ČT dobrovolné.

0/0
8.2.2007 15:57

buxus

Re: to buxus

Tohle je tedy dost pochybná argumentace. Natočit film může každý a ČT kliku k tomu jistě nepotřebuje - pokud sežene nějakého jiného investora/sponzora. A právě ta parta kámošů z ČT rozhoduje komu a kolik se dostane z peněz koncesionářů.

A je zřejmé, že ČT nedrží poplatky na "rozumné" úrovni - nejde o to, že si je může (snad) každý dovolit, jde o to, že se takhle vyberou čtyři miliardy a blokují se frekvence i peníze třeba pro nové stanice, které by mohly mít zajímavé a lepší programy pro určité skupiny diváků.

0/0
8.2.2007 15:58

Majkyho_pupik

Re: Re: to buxus

kdo rozhoduje kolik da komu na film?lidi kteri nedaji grant jinemu nez z CT?delas si legraci?:-)neni to spis o uvolneni digitalni tv?pak bude desitky novych tv a sem velmi zvedav jestli ty zdarma dosahnou aspon trochu urovne CT neb zatim se to zadne ceske free tv ani v naznaku nepodarilo

0/0
8.2.2007 16:09

buxus

Re: Re: Re: to buxus

To ti píšu nahoře - proč se musí začínající televize dělat výhradně zdarma? Proč musí - navěky věků - ČT všechny televizní poplatky požrat sama? Proč nemohou jiné stanice čerpat takto vybrané prostředky třeba formou grantů?

0/0
8.2.2007 16:17

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: to buxus

protoze ostatni tv muzou mit neomezene reklamy a CT ne?:-)

0/0
8.2.2007 16:19

buxus

Re: Re: Re: Re: Re: to buxus

Myslím, že by si to s ČT všichni rádi vyměnili - pro začínající TV, zvláště s kvalitnějším programem či něčím novým, je tohle přece spíš nevýhoda.

Končím s tím, že se nedohodneme, ty prostě obhajuješ strnulý, statický systém, favorizující jednoho monopolistu, který nechce k poplatkům (a pokud možno také k volným kanálům) nikoho jiného pustit. To, že v současné době dělá možná o něco lepší programy, nemůže být navěky platná, zákonem posvěcená pravda. Z hlediska ČT to chápu, ale z hlediska občana je to prostě nefér hra.  

0/0
8.2.2007 16:27

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: to buxus

ano v nasem statnickem a strnulem systemu mame nejuspesnejsi komercni televizi z cele vychodni a stredni Evropy:-)R^

0/0
8.2.2007 16:36

buxus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to buxus

Končím diskusi s tebou jak jsem začal. Máš opravdu mimořádnou schopnost odpovídat na něco jiného než o čem je řeč. Mluvím o vybíraných poplatcích a monopolu na jejich užití. Ty opět vytahuješ Novu. Měj se, přeji ti příjemný večer s ČT - já mám v plánu něco lepšího než večer u bedny.

0/0
8.2.2007 16:41

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to buxus

jen ti naznacuju ze nas system neni strnuly...podobny system plati ve velke casti EU..

0/0
8.2.2007 16:50

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to buxus

sem rad ze nase diskuze je na stejne urovni, nevim jak s ni totiz souvisi muj a tvuj vecerni program:-)

0/0
8.2.2007 16:58

nnattalli

mejte se a uzijte si toho debilniho blba

;-D;-D;-Dco cumi na NOVU a keca

0/0
8.2.2007 15:45

Ještějednounaposledy

Docela mne fascinuje, že se zase našel poslanec, který

" ... pomocí tzv. přílepku k jednomu z bankovních zákonů prosazoval navýšení reklamy ve veřejnoprávní televizi na původní jedno procento vysílacího času." Před časem se myslím vyskytl zákaz měnit nemocnic na akciové společnosti v rámci "protihlukového" zákona. Takoví "zástupci lidu", to už je fakt na blázinec.

0/0
8.2.2007 15:36

nnattalli

Vite co je prima, uz 5x jsem CT psala o odhlasovaci formular, 3x

prisel ve Wordu na ten jim dlabu, chci PDF, a 4 x mi vyhrozovali, ze platit musim, oni nevedi, ze kdo tu nezije nemusi;-D;-D;-D;-Dbanda neschopnejch dementu, a ted mi ani neodpovidaj

0/0
8.2.2007 15:36

celtic

Re: Vite co je prima, uz 5x jsem CT psala o odhlasovaci formular, 3x

dlažbo ty neumíš s wordem...?8-o;-D

0/0
8.2.2007 15:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.