- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
doufam ze ten vesnicky krupan z Liazky byl jiz obvinen z obecneho ohrozeni ....
Rozhovor se strojvedoucim toho vlaku: http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?id=1621
Vzhledem k tomu, že jsem seděl v prvním kupé za lokomotivou, tak jsem to šel obhlídnout a bylo to asi takto. Ten řidič tam vjel přes světla kvůli tomu, že vedle stál pracovní vlak. Když byl na přejezdu, padly závory. Místo aby prorazil dřevěnou závoru, tak vystoupil a nechal to tam stát. Ubrzdilo se tak na 20 metrů a dál se nemohlo kvůli policii, která přijela asi po půlhodině a nějakou dobu nevěděla co s tím, vzhledem k tomu, že se nestala žádná nehoda. Takže tak.
Jak to bylo podle zelpage.cz: Dnes (7.2.) v 9.44 na železničním přejezdu před stanicí Kolín byl nucen zastavit vlak EC 370 s použitím rychlobrzdy, neboť na přejezdu stál odstavený nákladní vůz Liaz, jehož řidič vjel přes blikající výstražné světlo na přejezd a byl uzavřen závorami.Hnací vozidlo zastavilo asi 10 m před autem. Řidič svoje počínání zdůvodnil tím, že viděl u přejezdu pracovníka v monterkách a proto si myslel, že se na přejezdu pracuje a neplatí pro něj signalizace. když byly spuštěny závory místo projetí a přeražení dřevěných závor vystoupil z auta, zamkl ho a šel se zeptat co se to děje. Díky včasné reakci strojcedoucího vše dopadlo tak jak dopadlo. EC 370 byl opožděn kupodivu jen o 63 minut.
Tak to je fór!
Nebyl to zase ten osmipromilový Čurda?
... až přestane blikat tak jedu. Ale na přejezdu se musím rozhlédnout, protože bílá nebliká. A rychlost max 30. Až začno blikat bílá tak můžu jet max 50 a nemusím se rozhlížet jestli přijíždí vlak. Závory jsou jen takový doplněk.
A že se teď nestala nehoda byla obrovská náhoda.
asi ses nedival pozorne.Hirosima mu proste zdechla,pripadne mu dosla bionafta
A stejně tak vidím vlak (i když náhodou světla neblikají) tak taky stojím. Kromě toho, že je to ve vyhlášce, tak se jedná o elementární pud sebezáchovy.
Předchozí diskuse mě velmi zaujala. Takže provinění řidiče náklaďáku spočívá v tom, že se řídil signálem závory, místo, aby se řídil signálem červeného světla. Důvod: poloha závor nemá vypovídací schopnost o tom, jestli se blíží nebo neblíží vlak. Já chápu, že závory je drahé a složité zařízení a že všechno má své objektivní důvody. Nicméně můj selský rozum mi řiká, že situace má jednoduché řešení. Mohou-li být poloha závory a signálního světla v rozporu a je-li rozhodující pro řidiče signální světlo, pak by bylo velmi užitečné závory odmontovat a ponechat jen světla.
Zavora je pouze doplnkova vystraha, hlavni vystraha jsou svetla. Pochopitelne bez zavor by to bylo podstatne jednodussi a i levnejsi, jenze to by motoristi museli ta cervena svetla respektovat.
"Návěstí na přejezdu fungovalo. Zatím nevíme, jak a proč se nákladní auto na přejezd dostalo," řekl iDNES.cz mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.
Pane Ondrůji, mám pro vás senzační odhalení. Po přezkoumání všech možných dalších variant a vyloučení jakéhokoli zásahu vis major mi nezbývá než konstatovat, že dotyčné auto tam přijelo. Odpověď na otázku "proč" vyplývá z technické podstaty automobilu samotné.
Pro upřesnění redakci, vlak EC370 nekončí v Hamburgu, ale pokračuje až do Dánského Aarhusu.