Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bursík přemýšlí o zdanění oxidu uhličitého

Ministr životního prostředí se rozhodl sáhnout do peněženek znečišťovatelů životního prostřední. Zvažuje, že by se v rámci ekologické daňové reformy mohla platit daň z oxidu uhličitého. Ten jako skleníkový plyn přispívá k oteplování planety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

houff

A co takhle přemýšlet o nabídce altarnativ?

Ale ne jen kecama. Koukněte, kdo je největším nutitelem a současně i odpůrcem např. vodních a větrných elektráren u nás! Orgány ochrany životního prostředí! Větrnou elektrárnu? Ano, ale ne v krajině! Vodní elektrárnu? Ano, ale ne na vodním toku! Jedním (no, více) slovem: Paprťála, paprťála... žbruch... a budeme tomu říkat slivovice (rozuměj energetická politika státu);-)

0/0
14.2.2007 10:43

Cislo 2

Re: A co takhle přemýšlet o nabídce altarnativ?

Alternativou je atomová energie, ale to by ten, kdo chce zavést tuto daň, nesměl být její odpůrce. Kapacita řek v ČR na výrobu elektrické energie je velmi omezená, stejně tak větrná ...

0/0
14.2.2007 10:50

jmacak

co budeme dýchat?

Konečně se začíná konkrétně uvažovat jak zlepšit naše ovzduší třeba zvýšením daně za znečištění. Co myslíte že tu bude k dýchání když to nezlepšíme.!

0/0
14.2.2007 9:58

Cislo 2

Re: co budeme dýchat?

Pokud by existovala běžně dostupná forma výroby tepla bez související produkce C02, tak bych tu daň chápal. Jinak je to populistický krok, který zvýší příjmy rozpočtu a nesníží produkci CO2.

0/0
14.2.2007 10:48

gagaryn

***

To znamená, že už nebudu moc topit svými ekologickými briketami?Rv;-O

Pet-lahev nacpaná novinami, pilinami, rozdrcenými pneumatikami a zalitá vyjetým olejem.R^

0/0
14.2.2007 8:42

houff

Re: ***

Nebeč, kup motor z vyřazeného traboše a uděles si doma ve sklepě soukromé inhalatórium. Tam na tebe Bursík nemůže;-)

0/0
14.2.2007 10:32

crazydork

Celé je to EKOTEORISMUS !

Tohle je zhouba nasi zeme[>-], kdo nebude topit vlastni vetrnou elektrarnou,ten bude platit ekodane? http://www.beobachter.cz/clanky/domaci/teroriste-utoci-na-cesko

0/0
4.2.2007 18:34

houff

Re: Celé je to EKOTEORISMUS !

Blázníš? Větrná elektrárna? Ten rušivý element naší krajiny? A největší překážka tahů jakýchkoliv ptákú kamkoliv? Tu větrnou elektrárnu máš na mysli?!?!?! Jedině v podzemí! Tam pravda tolik nefouká, ale budou eliminovány její nepříznivé dopady na životní prostředí!8-o

0/0
14.2.2007 10:37

rebbe

Sáhnutí do peněženky je celý účel tohoto hnutí,

ale ne do své, nýbrž do cizí. A divíte se? Už ve středověku stáli lapkové před každým mostem nebo uvnitř lesa a požadovali vehementně příspěvek na vlastní výzkum.

Zeleným dosud republika nepatří, ale chovají se už, jako by byla jejich.

0/0
4.2.2007 16:37

JTB

Re: Sáhnutí do peněženky je celý účel tohoto hnutí,

Spíš myslím, že se stávající generace chovají tak, že jim patří celá planeta. A pak bude pozdě brečet.

Naprosý souhlas s Bursíkem

0/0
4.2.2007 23:52

buxus

Zelený odezdikezdismus

Bursík, Kuchtová a další zelení se občas proslaví nějakým nápadem na individuální akci. To je k ničemu. To co měla SZ udělat už dávno a co se od ní jako od ekologicky orientované a vládní strany očekává, je předložení návrhu schůdného a rozumného scénáře pro udržitelný rozvoj v oblasti energetiky. SZ by se o to možná i pokusila, kdyby nebylo jedné drobnosti - jediným skutečně podstatným zdrojem elektrické energie, který neemituje skleníkové plyny je jaderná energetika.

0/0
4.2.2007 14:15

Helena1

Bursíku, vrať se z paláce na zem!

Vůbec nevíš o čem mluvíš! Dojeď se někdy podívat do menších měst a na vesnici! A pohovoř s lidma co tam žijí! Změníš hned názor!

0/0
4.2.2007 11:26

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Bursíku, vrať se z paláce na zem!

no to těžko, za pálení pet lahví jen at platí!

0/0
4.2.2007 11:29

mtis

Re: Re: Bursíku, vrať se z paláce na zem!

Hlavně by mne zajímala nějaká metoda nebo právní předpis, podle které by se dalo na dotyčné paliče petek došlápnout, protože o spoustě vím ... stačí se projít večer po okolí, a to že mám ekologické topení je zcela znehodnoceno těmi starousedlými barbušímy babkami a dědky z okolí, kteří v tech svých bubínkách spálí naprosto cokoliv co hoří ... :-P:-P:-PRv

0/0
4.2.2007 14:18

JTB

Re: Bursíku, vrať se z paláce na zem!

Chudáci, nebudou mít čím zasmraďovat okolí. Já menší města v zimě docela znám a je to o zdraví. Jen pro šetřivost českých buranů...

0/0
4.2.2007 23:53

CML11

Re: Re: Bursíku, vrať se z paláce na zem!

A myslíte, že ti lidé přestanou šetřit až jim někdo napaří další daně?Asi těžko.Jejich ekonomickou situaci to dál zhorší a tak budou muset šetřit ještě víc než dnes.Tihle lidé palivo nekupují, vždycky ho prostě někde "seženou". Když jim zavedete daň, pořád bude ekonomičtější ji zaplatit, než přejít na ekologický a zároveň výrazně dražší druh paliva. Jediná metoda jak docílit zlepšení je pozitivní a ne negativní motivace. Kdysi tady byla podpora ekologického topení elektřinou, hromada lidí si ho zařídila a ve chvíli kdy tahle podpora skončila a ČEZ jeho uživatele přimáčkl cenově ke zdi, muselo obrovské procento těchto lidí přejít na jiné druhy paliva. Jednoduše se elektřina stala ekonomicky neúnosná.Pokud se podaří zajistit, aby byl jakýkoli ekologický způsob vytápění ekonomicky přijatelný i pro lidi s obvyklým (ne průměrným!) přijmem, pak se tu bude topit ekologicky. Zdaněním komínů toho ale nikdy docílit nelze.

0/0
14.2.2007 8:39

tenisovejloket

Re: Re: Re: Bursíku, vrať se z paláce na zem!

souhlasR^

0/0
14.2.2007 8:45

jmacak

Re: Re: Re: Bursíku, vrať se z paláce na zem!

výňatek z programu SZ -  2.3 EKOLOGICKÁ DAŇOVÁ REFORMA – impuls k modernizaci:

Výnosy ze zdanění energií použijeme ke snížení odvodů zdravotního a sociálního pojištění

Navrhujeme postupný náběh sazby spotřebních daní z hnědého uhlí, černého uhlí, zemního plynu, jádra, elektřiny a leteckého benzínu v pěti krocích tak, aby do roku 2012 byly v cenách těchto energií zahrnuty veškeré škody způsobené emisemi skleníkových plynů, pevných částic, oxidů dusíku a poškození zdraví, úmrtí, degradace půdy a koroze budov. Výnosy z ekologických spotřebních daní budou použity ke snížení povinných příspěvků na zdravotní a sociální pojištění.

....

celý text ekologické daňové reformy je na http://www.zeleni.cz/159/clanek/2-modernizace-ceske-spolecnosti/#2.3  čtěte než začnete mít zkreslený obraz :-)

0/0
14.2.2007 10:24

mtis

Babucha po expertování přes korupci ...

... letecké nehody, sionistická spiknutí, historii afgánských válek, regulované nájemné vzal i ekologii? ;-);-);-)

No tak to bude rázem globální oteplování o tolikhle >< horší ... ;-D;-D;-D

0/0
4.2.2007 10:14

dislektik-idnes si na mě zasedla

jo kdyby raději řešil třídění odpadů

a nezdražovaly PLYN blbci jedni!

0/0
4.2.2007 9:58

captain cook

Hmm, ja vzdycky myslel, ze spisovne cesky to je KYSLICNIK uhlicity

8-o:-/

0/0
4.2.2007 6:55

barbudo

Re: Hmm, ja vzdycky myslel, ze spisovne cesky to je KYSLICNIK uhlicity

... to jsme ještě měli nejpropracovanější chemické názvosloví ...

... teď už jsme světoví ...

0/0
4.2.2007 9:56

mtis

Re: Re: Hmm, ja vzdycky myslel, ze spisovne cesky to je KYSLICNIK uhlicity

Ano soudruhu, ovšem oxid byl oficiální chemický název už za hlubokého reálného socialismu, takže to kupodivu asi nebude nově zavlečený výdobytek McDonalda ... ovšem to expert tvého formátu, který vyšetřoval ještě leteckou nehodu Milana Rastislava Štefánika nemůže nikdy akceptovat ... ;-D;-D;-D

0/0
4.2.2007 10:08

barbudo

Re: Re: Re: Hmm, ja vzdycky myslel, ze spisovne cesky to je KYSLICNIK uhlicity

... rok 1984 není až tak hluboký ...

... název kysličník signalizoval jistou souvislost s kyslíkem ...

... název oxid neříká nic ...

... je jenom světový ...

0/0
4.2.2007 14:53

velky bratr

Re: Re: Re: Re: Hmm, ja vzdycky myslel, ze spisovne cesky to je KYSLICNIK uhlicity

oxid vznika oxidaci. Ne ze bych byl nadsen z latinizace nazvoslovi, ale zkuste pocitat ve fyzice se vterinou, ti vas pozenou...

0/0
4.2.2007 16:25

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Hmm, ja vzdycky myslel, ze spisovne cesky to je KYSLICNIK uhlicity

... oxidace je reakce spojená s odevzdáváním elektronů nikoli s kyslíkem ...

... ve fyzice se vteřinou počítá. Je to jednotka úhlu ...

0/0
4.2.2007 16:42

mtis

Re: Re: Hmm, ja vzdycky myslel, ze spisovne cesky to je KYSLICNIK uhlicity

Jinak pro tvou nepatrnou informaci, ta světovost českého názvosloví byla následkem deficitu odborných chemických výrazů českého původu a jejich následného umělého vytvoření, které ovšem nemělo nic společného s rozporem oxid-kysličník, ale s rozdílem mezi uhelnatý a uhličitý ... ;-);-);-)

0/0
4.2.2007 10:10

barbudo

Re: Re: Re: Hmm, ja vzdycky myslel, ze spisovne cesky to je KYSLICNIK uhlicity

... celá dnešní čeština je jazyk umělý a tak bylo snadné vytvořit propracovaný systém názvoslovný ...

... například kyslík vytvářel kysličníky, síra sirníky ...

... dnes kyslík tvoří oxidy a síra sulfidy ...

0/0
4.2.2007 14:57

rebbe

Re: Re: Re: Re: Hmm, ja vzdycky myslel, ze spisovne cesky to je KYSLICNIK uhlicity

Zdá se, že na češtinu příliš dlouho působili vzdělanci z řad KSČ, kteří si i občas pletli brojlera, čili česky kuře a bojlera, což je česky zásobník na teplou vodu. Páni dochtoři RSDr., odkud máte dnes kvalifikaci na JUDr.?

0/0
4.2.2007 16:33

MilanMilanMilan2

pane Bursíku...

Z vyhřátého salonu malostranského paláce se takovéhle kecy dobře plácají...ovšem realita na vesnicích, kde se - aby se vyšlo s penězi - topí doslova čímkoliv - je úplně jiná. Pokud ta Vaše povedená strana konečně nepřijde na to, že je třeba odstavit uhelné elektrárny a přejít na atom, tak to bude jen a jen plácání.

0/0
3.2.2007 22:22

barbudo

Re: pane Bursíku...

... když Bursík mohl ukrást barák za 200 milionů, proč se venkovani taky nesnaží?

Nadávat a stěžovat si, to umí každý ...

0/0
3.2.2007 22:26

MilanMilanMilan2

Re: Re: pane Bursíku...

Netvrdil bych, že ukradl...ale tvrdil bych, že je zcela odtžen od reality tak 60 - 80% řadového obyvatelstva v téhle zemi. Ať si těch baráků v Praze má třeba 50, do hrobu si je stejně nevezme, já mu je přeju, opravdu přeju. Ale ať nevymýšlí nesmysly.

0/0
3.2.2007 22:44

barbudo

Re: Re: Re: pane Bursíku...

... mě je taky vcelku jedno, co ukradl. Ale plyne z toho jeho odlišný pohled na svět ...

... většina lidí nekrade a tak on, jako zloděj mimořádného rozměru, nemůže řídit jejich životy ...

0/0
3.2.2007 23:02

MilanMilanMilan2

Re: Re: Re: Re: pane Bursíku...

Já ho nějak osobně neznám, ani podrobnosti o tom baráku s hernou na Míráku (např.), kde je tuším nějakým osminovým podílníkem, jak jsem četl v nějakém bulvárním plátku . Ať si klidně z hazardu bohatne, to je přece jeho právo. Nicméně osudy lidí ovliňuje. To je pravda. Pokud ODS neprosadí rozšíření Temelína, tak za chvíli dopadneme s el. en. jako s cukrem. Budeme dovážet a tvrdě platit...

0/0
4.2.2007 0:00

EWCZ+

Re: Re: Re: Re: pane Bursíku...

Ja mam ten pocit, ze hlavne jde o prodani CEZ, aby se zalataly diry v rozpoctu, ktere zpusobi ta rovna dan. A Zeleni jsou pro, aby se CEZ zasantrocil Nemcum, kteri pak nasi energetiku vyridi docela.

Kdepak po vichrici nesel nejdele proud? Aaaano, v jiznich Cechach v peci E-on.

0/0
4.2.2007 1:54

fchrz

Re: pane Bursíku...

souhlas!...je treba ukoncit uhelny program...zefektivnovani uhelnych elektraren, odsirovani a jine formy ekologizace uhli sou sice pekne ale CO2 nas to nikdy nezbavi....ATOM!!!

0/0
4.2.2007 0:42

chinook

Re: Re: pane Bursíku...

To prece nema logiku. Sam chce pouzivat uhelne elektrarny a vyrabet CO2 a lidem to bude zakazovat? To si prece protireci.

0/0
4.2.2007 18:16

_Pixie

Pouze pro holkuzdaleka - odběh od tématu

chci se zeptat: ulevilo se vám včera tím, že jste se nějdřív optala, jestli už jsem konečně vypadla a pak si začala na mě stěžovat? Řekla jste doslova, že všechno vím a nic nechápu – to jen proto, že jste třikrát tvrdila, že nemám pravdu – vašimi slovy to myslím bylo něco o pindání – a když jsem vám pokaždé sehnala zdroje o tom, že to prostě byla fakta, tak jste reagovala tím zmíněným způsobem.

Vím, že se jedná pouze o online diskusi – ovšem charakter lidí se někdy pozná i tak. Můžete se mnou nesouhlasit – ale chápat něco lze až tehdy, pokud jste seznámena s fakty – což vy jste prostě nebyla.

0/0
3.2.2007 21:30

oběšenec

Re: Pouze pro holkuzdaleka - odběh od tématu

Ta je chytrá jako rádio. Každého jenom poučuje. Kdo ji nejde na ruku není u ní slušný člověk. Pohrdá obyčejnými lidmi. A někteří zde na diskuzi ji ještě přitakávají:-©

0/0
3.2.2007 21:35

EWCZ+

Re: Re: Pouze pro holkuzdaleka - odběh od tématu

To jsou vsichni ti "zdaleka". Holt si potrebujou na svou bejvalou vlast a v ni zustavajici obcany obcas plivnout, pro svuj lepsi pocit. :-©

0/0
4.2.2007 1:56

tommi77

Hmm

Bursík by měl vysvětlit jak zavedení ekologických daní skutečně pomůže zlepšit životní prostředí. Fajn, stát vytříská ještě víc na daních, ale kde ty peníze nakonec skončí?

0/0
3.2.2007 21:09

holkazdaleka

Re: Hmm

Napr. investice do ekologickych projektu.

0/0
3.2.2007 21:11

barbudo

Re: Re: Hmm

... to bude prima ...

... něco jako ta fotoelektrárna s kWh za 13.50 Kč?

0/0
3.2.2007 21:14

holkazdaleka

Re: Re: Re: Hmm

U nas napr. postavi firma fabriku podle nejakych ekologickych kriterii, a plati min dani.

0/0
3.2.2007 21:20

barbudo

Re: Re: Re: Re: Hmm

... hmm ... a co s tím má společného bába na vsi, kterou odrbou za to, že topí uhlím ...

.... když nic jiného nemá ...

0/0
3.2.2007 21:23

holkazdaleka

Re: Re: Re: Re: Re: Hmm

Cílem je hlavně motivovat výrobce energie k zavádění nových technologií. Záměr ale ještě před sepsáním do podoby zákona musí zhodnotit odborníci.

Neni rec o babkach, topicich uhlim.

0/0
3.2.2007 21:29

oběšenec

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmm

Tak se nestarej co je u nás a starej se co je u Vás;-O

0/0
3.2.2007 21:37

holkazdaleka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmm

a proc ne? neni to snad verejna diskuze? a tady nejde jen o "cesky" vzduch, ale o cely svet.

0/0
3.2.2007 21:42

oběšenec

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmm

A jestli víš, kdo nevíc znečišťuje ovzduší. Tak je to především USA. Takže co tady meleš brouku pytlíku;-O

0/0
3.2.2007 22:11

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmm

... a co si představujete pod termíny jako "výroba energie" a "nová technologie" a třeba "odborník" ...

0/0
3.2.2007 21:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.