Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Experti: ČOI lže. Termosky ze Zlína jsou škodlivé

Odborníci na životní prostředí jsou zhrozeni prohlášením České obchodní inspekce o nezávadnosti termosek Tescoma. Zlínskou firmu i inspekci vyzývají, aby respektovali české i evropské právo. Tescoma azbest do svých termosek přidává záměrně, tvrdí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barbudo

Čím škodí zdraví ty termosky ze Zlína ...

... se ptá můj pes ...

0/0
3.2.2007 23:25

Vifon

Ekoteroristé

Áaaa naši ekoteroristé našli novou platformu pro své zviditelnění......;-(

0/0
3.2.2007 6:14

danny44

Ad: Poslední titulek...

K čemu tam je přilepenej ten poslední titulek (Za vše může Tescoma) doplněný o "vyjádření"zástupkyně ČOI, která bez jakýcholi souvislostí... To se zase pisálkům z iDnesu něco povedlo :-© ;-€ 

0/0
2.2.2007 23:20

danny44

Ekologičtí experti....

Jestliže tahle individua prosazují nějaký názor pak normální lidé si mohou být jisti, že je to přesně naopak....

0/0
2.2.2007 23:15

barbudo

Jo, a u kamen mají experti izolační desku 1x1m ...

... z azbestocementu a suší si na ní utěrky ...

0/0
2.2.2007 22:58

Flat Vamp A.V.T.

...

...stačí jedno vlákénko azbestu - a máte rakovinu pohrudnice jedna báseň.

0/0
2.2.2007 16:29

opportunity

Re: ...

Jo, azbest... s tím jsme si v kabinetu biologie vyhráli! :-)

0/0
2.2.2007 16:38

Soami

Re: ...

Ehm - To zavání šířením poplašné zprávy. Pán je vědec?

0/0
2.2.2007 19:33

lipl

Aktivisté a experti?

To mi ňák nejde dohromady...

0/0
2.2.2007 16:08

jgolem

Re: Aktivisté a experti?

no .... experti na aktivismus  .... asi

0/0
2.2.2007 17:00

danny44

Re: Aktivisté a experti?

Experti na aktivismus.... ;-D

0/0
2.2.2007 23:16

Tonda Brno

Tak termosky vám vadí?

A už jste se někdy dívali v paneláku na ty azbestocementové roury, které zajišťují větrání? Ty vám snad nevadí?

0/0
2.2.2007 15:24

mibo

Re: Tak termosky vám vadí?

Opravdu přínosný příspěvek. Asi jako když naši opálení spoluobčané argumentují: já ukrad jen peněženku, ale to nic není, protože někdo vytuneloval banku. Rv

0/0
2.2.2007 17:56

invos

ČOI nelže

Hlupáci: technologie termosek je asi 50 let starý patent USA, kdy se azbest ve formě třech cca cm2 terčíků vkládá dovnitř do vakuového prostoru mezi vnější a vnitřní plášť. Ty terčíky uvidíte, když si do termosky posvítíte, jsou asi uprostřed. Azbest není v kontaktu s potravinou, v kontaktu s potravinou je pouze sklo. Azbest se teoreticky uvolní, když tu Dewarku rozbijete.. pravděpodobnost, že se po rozbití nadýcháte azbestových vláken je velmi malá, pravděpodobnost, že po nádechu vlákna dostanete rakovinu je asi 1:9 milionům.. Tento azbest je ve většině termosek na trhu, nejen v Tescomáckých.. Existuje i technlogie, která používá jiné, než azbestové terče, ale termosky jsou méně kvalitní a o dost dražší.. Kdyby jste se podívali do Vašich umakartových koupelen na elektrorozvody tak by jste zjistili, že jsou všechny na azbestových podložkách 10x10 cm a to nikomu nevadí... Neplašte zbytečně!! Nikomu žádné nebezpečí nehrozí!!

0/0
2.2.2007 14:52

Heralik3

Re: ČOI nelže

Jo, ja neplaším, já jsem si chtěl to nechal vysvetlit, takže děkuji a vím, že zase šlo v podstate o ho.... a ze EU ma zase na kazdeho jiný metr. A ze nektere pseudoorganizace jsou proste mimo:-)

0/0
2.2.2007 15:01

killy

Se připojím..... Máš recht...

Ty tělíska z asbestu,  obsahujou něco, co působí jako "getr" při výrobě elektronek... sežere to poslední zbytky vzduchu po vyčerpání nádobky. Mýlím se?  Jestli ne, tak je celá diskuze na kulový... a nic není nebezpečnýho....odkazuju na poznámky (níže) o eternitu na střechách, kterej stárne a práší.. a naši domkáři by tedy údajně měli zhynout na rakovinu plic...... Považuju celou akci za bruselskou provokaci.....

0/0
2.2.2007 15:03

gaudí

Re: ČOI nelže

Naprosto souhlasím s invos který zřejmě přesně zná konstrukci a technologii výroby termokonvic. Je to přesně tak jak píše, jenom podle mých zkušeností bezazbestová technologie výroby dewarovy nádoby je sice dražší ale rozhodně ne méně kvalitní.

STUŽ a další jsou v tomto případě poněkud mimo.

Ale tím líp pro mne, lidi přestanou kupovat Tescomu a přejdou ke konkurenci bez azbestu :-)

Díky pane Šuto.

0/0
2.2.2007 15:18

mmkk

Re: ČOI nelže

Tady nejde o to, zda je výrobek škodlivý nebo ne. Příp. zda někdy může škodit.

Zákony jasně říkají, že je zakázáno uvádět na trh výrobek s obsahem azbestu ...

Takže výrobce porušuje zákon !. I když to u nás dělá skoro každý kdo jezdí autem nebo chodí pěšky :-).

0/0
2.2.2007 15:20

Vanous1

Experti???

v tom clanku se pise  nevladni neziskovce, expert je podle mne nekdo, kdo tomu opravdu rozumi, ne skupinka lidi kolem bejvalyho ministra

0/0
2.2.2007 14:29

danny44

Re: Experti???

R^

0/0
2.2.2007 23:17

habit

... termoskám vůbec není radno věřit...

0/0
2.2.2007 14:28

prasátečko

Re: ... termoskám vůbec není radno věřit...

? a k čemu vlastně jsou termosky? ... vy je snad někdo používáte? ... kácíte v zimě v lese dříví nebo co? (toť asi jediný místo kde se to dá užít nebo... ??? ;-))

0/0
3.2.2007 23:10

Heralik3

Díky za vysvetlení

Děkuji vsem za vysvetleni toho, proc je v te termosce asbest, já věděl tak nějak akortá to, že se pouzival azbestovy oblek na ohen a tedy jsem si odvodil, ze to je izolant:-) No, rtermosku nepouzivam, ale myslím, že tak horke to asi nebude, bordelu je vsude mraky, a neni odizovolanej vubec.

0/0
2.2.2007 14:13

Heralik3

Re: Díky za vysvetlení

Jo a jeste neco, pisete ze by se dalo pouzit vakuum. Ale ze je to neekonomické. A me zajima, jak to tedy resi ostatni vyrobci v Evrope? Ti tam asbest nedavaji? Asi ne. Ale co tam teda davaji a proc to same tam nedava Tescoma? Nemela by pak tyhle problemy.

0/0
2.2.2007 14:14

RoninW

Re: Re: Díky za vysvetlení

v evropě se už skoro nic nevyrábí

0/0
2.2.2007 14:15

Heralik3

Re: Re: Re: Díky za vysvetlení

A z ceho teda pijou Italove? Preci tam nedovazi jen Tescoma.

0/0
2.2.2007 14:16

RoninW

Re: Re: Re: Re: Díky za vysvetlení

to ne,  ale buduje si značku, jiní to prodají "nounejm", není tudíš efektivní s nimi bojovat. Samo že je v tom kus konkurenčního boje

0/0
2.2.2007 14:20

Heralik3

Re: Re: Re: Re: Re: Díky za vysvetlení

Nojo, ale porad je to tu hlavní. Ty Noname termosky asbest mají či ne? A pokud ano, proc nejsou take zakazany a staženy z trhu?

0/0
2.2.2007 14:23

RoninW

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za vysvetlení

azbest mají, stěží se dá dohledat dovozce a i výrobce, neznám přesně zákony, někdo tu říkal že na dovoz se zákaz nevztahuje, o to se traky Tescoma opírá

0/0
2.2.2007 14:25

RoninW

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za vysvetlení

v Číně je běžně továrna , kde se vyrábí výrobek, kde se na něj v pondělí lepí Tescoma, v úterý Teckomat, ve středu Tiskamat, ve čtvrtek Traskama, v pátek Toscána, v sobotu Trockama av Neděli Takmata....tam víkendy neexistují a volno mají 1 den v roce

0/0
2.2.2007 14:28

Heralik3

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za vysvetlení

No, pokud vim, tak vyrobky, u kterych neni jasny dovozce ci vyrobce, nesmi vubec na EU trh a mely být zlikvidovany, ne? Proc to plati jen pro nekoho? Proc teda nesmetou vsechny ty konvice?

0/0
2.2.2007 14:31

RoninW

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za vysvetlení

to by bylo krásné.....

firmy se zakládají a ruší podle potřeby, to už je ale na jiné téma a to ochrana Evropského trhu jako takového.

naschle mám povinosti

(;-D a dám si k nim kafe;-D)

0/0
2.2.2007 14:38

Paterson

Termosku mám doma

Jejich termosku mám doma. Zpráva mě překvapila. Na druhou stranu nevím, zda v jiných termoskách azbest není. Azbest má být údajně někde za výplní, takže by se mohl uvolnit až po prasknutí těsnění. Azbest je nebezpečný po vdechnutí (to vím jen z doslechu) ale popravdě řečeno, pokud termoska praskne, tak putuje rovnou do koše a ani mě nenapadne, abych se z ní pokoušel pít. Inhalace z prasklé termosky (aspoň u mě) taky nehrozí.

0/0
2.2.2007 14:06

RoninW

Re: Termosku mám doma

asbest budce u všech, leda by byla vyrobena celá přímo v EU, tj. každý kousek, s vdechováním máte pravdu.

Jinak doplňuji, na spoutě střech je ho tuny a práčí se z něj

a ve spoustě ..většině paneláků jsou z něj rozvody v jádrech i odtahy VZT

takže  žádnou paniku, termoska vám neublíží míň než zpomalovače hoření v klávesnici a myši co právě držíte

0/0
2.2.2007 14:09

Heralik3

Re: Re: Termosku mám doma

....termoska vám neublíží míň než zpomalovače hoření ....

:-) Takze z logiky věty vyplývá, že nám termoska ublíží strašně moc:-)

0/0
2.2.2007 14:16

RoninW

Re: Re: Re: Termosku mám doma

;-D;-D chtěl jsem jenom říct, že nemá smysl utíkat před hadem, když stojíš mezi štíry

0/0
2.2.2007 14:17

Heralik3

Re: Re: Re: Re: Termosku mám doma

;-D Ja pochopil, jen me pobavila ta zamotaná věta stylu "Neruším?" "Ne, naopak", tak často pronášená :-))

0/0
2.2.2007 14:24

RoninW

Re: Re: Re: Re: Re: Termosku mám doma

.8-o..aha...jak to čtu po sobě máte pravdu, mějl jsem napsat ...neublíží víc...R^

0/0
2.2.2007 14:29

rychlošípák

Experti...

... z neziskové organizace?? S několika experty od ekologických hnutí (Green peace, Hnutí duha a Děti země) jsem se setkal a bylo to dost strašné. Kromě toho, že byli zapáleni pro "věc", neměli žádnou kvalifikaci (ani vzdělání). Pokud budou zhrození "experti" vystupovat anonymně a nebudou známí, abych si mohl ověřit, že něco ve svém oboru znamenají (třeba z odborných publikací v zahraniční literatuře), tak je to pro mne jen výkřik "expertů" do tmy!!!

0/0
2.2.2007 13:31

darkhalf

Re: Experti...

Zrovna mě napadlo to stejné...souhlas...R^

0/0
2.2.2007 13:33

NT05

Re: Experti...

"Experti" ze školky dostali taliánské (pod)mazání a tak lobují za záchranu lidstva...

0/0
2.2.2007 13:47

Tryskomys Muf

Re: Experti...

Klidne ten azbest z termosek bumbej, chytraku. Mas overenou kvalifikovanost expertu COI, kdyz tady tak zapalene hovoris o neziskovkach ? Statni sektor ma v drtive vetsine mene kvalifikovane a schopne lidi, nez neziskovy. :-©:-©

0/0
2.2.2007 13:57

rychlošípák

Re: Re: Experti...

Nevím proč bych to měl dělat, protože si tím zlepšíš své ego?? Navíc bumbání třeba i kafe s azbestem ti neublíží, dýchání (dlouhodobější) prachu azbestových vláken ano!! Dělám v oboru přes 15 let a dovolím si tvrdit, že tomu tak trochu rozumím. Tvůj názor ti neberu, všechny termosky vyhoď a dělej si co chceš, já si budu v klidu žít svůj život a hrozbu vzniku rakoviny z POŽITÍ azbestových vláken klidně risknu. Být tebou začal bych se strachovat o život jako takový. Zabít tě s podobnou pravděpodobností může meteor u vás doma na dvorku a to že zahyneš při dopravní nehodě, je pravděpodonější o 5 až 9 řádů, kór jestli jezdíš častěji autem... Ovšem vysvětlovat něco lidem, kteří si myslí (neví, ale myslí jako Dana Kuchtová o Temelínu), že mají pravdu je zbytečné házení perel ....

0/0
2.2.2007 18:57

blastula

Kšeft je kšeft

Aspartam je taky stabilní a bezpečný jen do 34°C a v těle je 39°,E- čka se nezkouší ve vzájemné kombinaci ale jednotlivě a prospěšnost fluoru pro zuby je víc než problematická( zato je to technologický odpad , na kterém je ještě nutné něco trhnout) Tak čemu se divíte u nějakých pitomých termosek...

0/0
2.2.2007 13:17

h@luzak

Re: Kšeft je kšeft

Mluvíte mi z duše. Jistě, pijte limonády bez cukru. Nebudete tlustí, ale rakovina vás nejspíš nemine. Děsí mě reklamy, které říkají "maximální povolené množství paracetamolu" (cca před 4 lety taková v televizi běžela). Každý rozumný zubař řekne, že fluor se hodí na remineralizaci - ale ať je ho málo a rozhodně pořádně vypláchnout pusu. A také, že mechanické čištění je důležitější než fluor. Pokud jde o ten paracetamol, mohli by k tomu dávat doplňkovou reklamu na transplantaci zničených jater..

0/0
2.2.2007 14:09

RoninW

Re: Re: Kšeft je kšeft

všeho moc škodí

0/0
2.2.2007 14:18

modem

.

Buďme akční. Zakažme používat eternitové střechy, obsahují azbest. To by byla prdel v české kotlině.

0/0
2.2.2007 13:12

RoninW

Re: .

ty už jsou dávno zakázané. Nové se nevyrábějí snad už 10 let.

Nutno přiznat že nástupce azbestového eternitu - bezazbestový Betternit stojí za  h o v n o   a nic nevydrží. Stávající střechy jsou však nepostihnutelné, jen při opravách a výměnách je nutné s nimi zacházet jako s nebezpečným odpadem s příslušnými ochrannými prostředky atd. Dodávám že v jádrech většiny paneláků je stále azbestu dost :-(

0/0
2.2.2007 13:41

modem

Re: Re: .

Máte pravdu.Investor opravy pak dá za likvidaci staré krytiny dost slušnou vatu. Jen aby někoho nenapadlo tu nepostihnutelnost napadnout. Joko např novola Zákona o ovzduší,která se chystá, má údajně jít po soukromých domcích a zdrojích znečišťování. Mám dojem,že budou chtít zakázat topit tuhými palivy (uhlím). Dřeva se to snad nedotkne.To patří mezi ekologická paliva.To by byla moje finanční smrt.Já topím dřevem v půlce domu a druhou vytápím el přímotopy.To bych asi fakturu za elektřinu těžko rozdejchával.Nebo dají na uhlí takovou ekologickou daň,že lidi donutí topit plynem nebo elektřinou.

0/0
2.2.2007 14:01

RoninW

Re: Re: Re: .

zateplit, utěsnit a rekuperaci s VZT

ale o tom více na tzb.info.cz, možná trochu na livig.cz - poradny a diskuze

0/0
2.2.2007 14:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.