Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Richards: Porazit Taliban potrvá ještě rok

Mezinárodní jednotky budou na porážku bývalého vládního Talibanu v Afghánistánu potřebovat ještě další rok. Tvrdí to britský generál a velitel sil ISAF v zemi David Richards. Upozornil přitom, že boj s extémisty bude drahý a spojenci budou muset do Afghánistánu vyslat posily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rebbe

Zabil jsi mně strejčka, dostaneš přes držku

to se stane Tálibáncům. Útok na USA se nevyplatil ani Japoncům.

I když třeba Syřané (BAAS) zkouší situaci zvrátit, Tálibán je stejně na konci, jako byl Pol Pot nebo je Fidél Castro. Osa  Carácas- Havanna -Teherán - Phonjang  skončí stejně, jako osa Berlin, Řím, Tokio.

0/0
27.1.2007 21:01

katerinann

Medialni masaz

http://www.ericblumrich.com/news.html

0/0
24.1.2007 16:13

gosia

Re: Medialni masaz

Souhlasím.Média ve službách "demokracie". Američané bojují za prapodivné ideály, moc a ropu, aby mohly vypouštět smrady do atmosfery.A mají výhodu, nedají se uplatit, nebo koupit, což američané nejsou schopni pochopit. Pozor na kazdého muze dojit, kdo není pro americany, nebo zapadní orientaci, je nedemokratický a potencionální terorista.Vymívání mozků.Dobře, ze vysílá Al-jazeera v AJ.Doporučuji, at si kazdy udelá obrazek.Bůh je jen Jeden!! 

0/0
24.1.2007 17:12

captain cook

Re: Re: Medialni masaz

Za co bojujes ty je taky jasny.. a tvuj mozek uz je vymyty..temi rucnikari. :-P 

Cesko je zeme, kde vladne zapadni kultura [>-]uz ranneho stredoveku. Tu se nepodarilo znicit hordam od Uralu se srpem a kladivem a nepodari ani nejakym rucnikarum s koranem v ruceRv

 jo a mimochodem, v cestine se vymyvani pise s -y. To te na syrske ambasade nenaucili, ze ne?;-D

0/0
24.1.2007 17:46

Montaigne

Re: Re: Re: Medialni masaz

ty tam máš taky jednu kardinální pravopisnou chybu, ty ses taky česky neučil, když ses plavil na Sandwichovy ostrovy, že ?:-)

0/0
25.1.2007 9:26

_m-

Talibane Talibane

do roka a do dne !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
24.1.2007 15:07

petr_sleder

To by mě zajímalo

co ten šašek bude říkat za rok. ;-D

0/0
24.1.2007 14:59

nonick

Dávám Talibanu rok...

...maximálně dva...!

0/0
24.1.2007 14:42

Oxena

Re: Dávám Talibanu rok...

Nebylo ovšem řečeno který rok 2112 nebo 2115? To už tam budou akorát chrabrá americká vojska  obyvatelstvo bude pobité.

0/0
24.1.2007 14:56

nonick

Re: Re: Dávám Talibanu rok...

Aha...nojono...to napřed musíš vidět Pelíšky! ;-D

0/0
24.1.2007 15:17

Pilat

vyvrazdime je vsechny az k demokracii

jan bych zmenil ten nadpis

Porazit Taliban potrvá ještě rok - y

:-PR^

0/0
24.1.2007 14:41

Richard 1. Lví srdce

Re: vyvrazdime je vsechny az k demokracii

Ježku, ty se z té podpory islamistů jednou zblázníš.

;-D

0/0
24.1.2007 19:30

Monstrum Anonymič Anonymov

Tak kolik se tento rok urodilo Talibanců ?

Už se může sklízet úroda ?

Nebo se bude sklízet pole plné amíků ?8-o

0/0
24.1.2007 13:25

dukeprvni

Mala pozornost pro zdejsi sockomace!!! A tez at' zije a vzkveta US of A!!! :-))))!

Jaky je rozdil mezi Leninovou, Stalinovou a Paroubkovou cestou k socialismu.

Leninova cesta k socialismu je jako tunel - vsude tma a zima jen na konci blika male svetelko.

Stalinova cesta k socialismu je jako prazska tramvaj - par lidi sedi a ostatni visi.

A Paroubkova cesta k socialismu je jako zaoceansky parnik - par socanu u kormidla a ostatni zvraci.R^:-P;-D;-D;-D

0/0
24.1.2007 12:51

Kentus

K těm výhodám:

Abychom získali realistický náhled na Talibán, musíme si říct, jak se ujal moci a jak vládl. Bylo to nóvum oproti předchozímu stavu, protože opravdu sjednotil zemi navzdory systému kmenových vůdců. Jaké "výhody" vlastně nabízel? Wahábismus a demagogické tvrzení, že je to jediný správný způsob víry. S tím si podmanil zemi: Některé vůdce a kmeny přesvědčil, jiné zastrašil a jiné prostě brutálně povraždil. Tedy stejný způsob, jaký je praktikován dnes (snad doufám kromě té brutality). A byl úspěšný, až na některé velitele na severu. Dohromady se nejedná o žádné kouzlo. Antiamijci tu dnes sborově tvrdí, že opakovat stejný postup je nemožné. Zdá se považují Taliban spojený s Afghanistánem stejně jako hory a obloha. Mýlí se.

 

                                    :-) Kentus s úsměvem :-)

0/0
24.1.2007 12:32

Majkyho_pupik

Re: K těm výhodám:

nevim co si mysli antiamijci ale ja si myslim ze ten zpusob ktery zvolil taliban byl sice kratkodobe velmi uspesny ale pokud chces stejnym zpusobem postupovat i ted tak bych nechtel aby se ceske jednotky dal ucastnili akci v Afganistanu neb bych nechtel byt u pocitani rakvi

0/0
24.1.2007 12:39

Kentus

Re: Re: K těm výhodám:

To by nechtěl nikdo. A proto navrhuješ nalévat nějakému Mullovi Umarovi i mé peníze, jakožto daňového poplatníka? S vírou, že se polepší? No promiň, ale toho bych se zase nechtěl účastnit já. Rv

 

                                    :-) Kentus odmítá :-)

0/0
24.1.2007 12:43

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: K těm výhodám:

v tom pripade je mozna na case si priznat ze zapad neni schopen tuhle zem nikdy opravdu zkrotit a upravit dle svych predstav a uz vubec ne do 1 roku...

0/0
24.1.2007 12:46

Kentus

Re: Re: Re: Re: K těm výhodám:

Nějak se otáčíme v kruzích. Kdo chce někoho krotit? :-)

 

                                         :-) Kentus znova a znova :-)

0/0
24.1.2007 12:47

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: K těm výhodám:

treba tim ze do roka porazi taliban?:-)taliban nikdy neporazi pokud nebudou sami afganci chtit a zatim jak to vypada porazit taliban nechteji

0/0
24.1.2007 12:49

Kentus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: K těm výhodám:

A to ti zase nakukal kdo? Už jsem ti tu zopakoval politiku Západu tak, jak je popsaná v programech NATO a proklamovaná jejími zástupci. Já myslím, že je správná a v horizontu pár let k cíli dojde. Je mi lhostejné, jestli to bude za rok nebo za dva. :-)

 

                                   :-) Kentuse už to nebaví :-(

0/0
24.1.2007 12:53

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K těm výhodám:

mne nikdo, ale ten pan o kterem je ten clanek pod nimz je tahle diskuze to tvrdi:-)

0/0
24.1.2007 12:56

Kentus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K těm výhodám:

A ty máš důkaz, že se mýlí? Třeba mají dobře našlápnuto a do roka se podaří rozbít celou řadu skupin Talibů a pochytat pár vůdců. Třeba mají předjednané nějaké dohody s dalšími. Ovšem, i kdyby se situace skutečně výrazně zlepšovala, pořád budeš tvrdit, že jsou tam v horách furt, a tudíž je to na pytel a nic nemá smysl... :-)

 

                                  :-) Kentusův odhad :-)

0/0
24.1.2007 13:00

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K těm výhodám:

ne v pripade ze se situace do roka vyrazne zlepsi a budou pobiti vsichni talibanci a cely afganistan se za zpevu budovatelskych pisni vyda ruku v ruce vstric svetlym zitrkum rad priznam ze sem se mylil:-)

0/0
24.1.2007 14:09

briza

Re: K těm výhodám:

Jestli by vysledkem tehle uvahy melo byt, ze by se Zapad mel vuci kmenovym vudcum uplatniti podobnou taktiku jako sveho casu Taliban tak pomiji jednu zasadni vec. Kmenovi vudci stejne jako prislusnici Talibanu jsou OBOJI muslimove.

0/0
24.1.2007 12:53

Kentus

Re: Re: K těm výhodám:

No a co? Šíité a sunnité jsou taky obojí muslimové a rvou se jako koně. Turci jsou muslimové a tlačí se do liberální Evropy. Co to má být za argument? Nebo jsi přešel do tábora křesťanských fundamentalistů a tvrdíš, že co muslim, to ďábel? ;-D

 

                                     :-) Kentus se posmívá :-)

0/0
24.1.2007 12:56

briza

Re: Re: Re: K těm výhodám:

Problem neni v tom, ze obe tyto skupiny jsou muslimove, ale ze my muslimove nejsme. Jinymi slovy ... pripadny pokus Zapadu zachazet s kmenovymi vudci po vzoru Talibanu do toho vnese jeste prvek diktatu krestanu vuci muslimum. A to bude podle meho soudu sakra traskava munice.

0/0
24.1.2007 13:18

Kentus

Re: Re: Re: Re: K těm výhodám:

Nemyslím. Viz Arabské emiráty a jejich spolupráci s křesťany. Respektive kdo tam diktát bude chtít vidět, ten ho také uvidí. To je asi tak všechno. Mimochodem, podobný podtext by se dal nalézt na čemkoliv, dokonce i na stažení se. :-)

 

                                     :-) Kentus krčí rameny :-)

0/0
24.1.2007 13:24

briza

Re: Re: Re: Re: Re: K těm výhodám:

Argument o SAR je v tomto o nicem.  SAR nezije v permanentni obcanske valce a neni to zeme kde (dosud vzdy uspesny) boj proti ovladnuti zeme cizinci ma takovoiu tradici jako Afghhanistan. ;-) Na takovy argument Afghanec uslysi. Na to vem jed.

0/0
24.1.2007 14:01

Vosta Jindra

Na tuto prognózu lze říct jediné

;-D - kdyby to ovšem nebylo tak smutné

0/0
24.1.2007 12:16

Pan Navratil

Mno,

a kterej? 2012? 2025?

0/0
24.1.2007 11:51

--Raswan--

Celkem optimistické,problém neleží ani tak v Talibanu,

jako spíš v ochotě či spíše neochotě západních zemí se dostatečně angažovat.

0/0
24.1.2007 11:31

Kentus

Re: Celkem optimistické,problém neleží ani tak v Talibanu,

Taky mám ten pocit. :-)

 

                                         :-) Kentus souhlasí :-)

0/0
24.1.2007 11:33

Majkyho_pupik

Re: Celkem optimistické,problém neleží ani tak v Talibanu,

angazovat vojensky nebo ekonomicky?pokud ekonomicky tak souhlasim, dokud pro afgance bude lepsi podporovat taliban a kmenove vladce jenz neuznavaji kabul tak nemaji zadna vojenska opatreni sanci na uspech

0/0
24.1.2007 11:39

Kentus

Re: Re: Celkem optimistické,problém neleží ani tak v Talibanu,

To se ale mýlíš. Je to ten starý mýtus o penězích - že si díky nim koupíš své nepřátele. To je volovina: Koupit můžeš nerozhodnuté a oportunisty, své skutečné nepřátele tak jen vyzbrojíš. Je třeba vojensky napadat ty velitele, kteří jsou nepřátelští a dávat tím signál ostatním. Musí to jít ruku v ruce. :-)

 

                                     :-) Kentus upozorňuje :-)

0/0
24.1.2007 11:44

--Raswan--

Re: Re: Re: Celkem optimistické,problém neleží ani tak v Talibanu,

Tak tak...

0/0
24.1.2007 11:46

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Celkem optimistické,problém neleží ani tak v Talibanu,

to je uzasna teorie skoda ze praxe dava za pravdu tomu ze predstava o tom ze kdyz pobiju par afgancu, ostatni se zacnou bat je komicka, naopak tim vic afgancu zacne jeste vic nenavidet zapad a vlastni vladu...

0/0
24.1.2007 11:50

Kentus

Re: Re: Re: Re: Celkem optimistické,problém neleží ani tak v Talibanu,

Ale houbelec. Ty děláš z Afghánců nějaké děti, či co. Afghánci rozumí své domácí situaci stejně dobře, jako ty té české. :-P... Věřím, že určitým signálům porozumí. Politika nejsou jen emoce, ale i racionalita. :-)

 

                                     :-) Kentus kroutí hlavou :-)

0/0
24.1.2007 11:54

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Celkem optimistické,problém neleží ani tak v Talibanu,

ano presne racionalita, takze afganci stejne jako cesi udelaji to co je pro ne vyhodne a to na co jsou zvykli:-)

0/0
24.1.2007 12:02

Kentus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celkem optimistické,problém neleží ani tak v Talibanu,

Ty máš pořád pocit, že je pro ně výhodné podporovat Taliban, viď? Uvažuješ o nějakém pocitu souznění, přísahách, víře a pod., a proto ti vychází, že se všichni postaví proti Američanům. To je ale omyl. Nebuď blázen. :-)

 

                                        :-) Kentus s úšklebkem :-)

0/0
24.1.2007 12:05

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celkem optimistické,problém neleží ani tak v Talibanu,

pro cast afgancu je vyhodne podporovat talibance, pro cast americany, pro cast svoje kmenove vudce. spojit to dohromady lze velmi tezko a uz vubec ne jen za pomoci armady

0/0
24.1.2007 12:11

Kentus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celkem optimistické,problém neleží ani tak v Talibanu,

A vzhledem k tomu, že je nechceme všechny pobít, je nutné tlačit všemi pákami pro to, aby byl ten poměr co nejlepší pro nás. Bohužel, Afghanistán je země, kde to bez použití síly prostě nejde. Současná politika Karzáího vlády a Američanů je podle mě správná. :-)

 

                                    :-) Kentus dokončuje za tebe ;-D 

0/0
24.1.2007 12:17

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celkem optimistické,problém neleží ani tak v Talibanu,

ano soucasna politika centralni vlady je z naseho pohledu spravna, nezbyva nez souhlasit. jen nevim jestli bude uspesna do 1 roku:-)

0/0
24.1.2007 12:19

Kentus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celkem optimistické,problém neleží ani tak v Talibanu,

Musíš se umět radovat i z malých úspěchů.  ;-D

 

                                    :-) Kentusova rada do života :-)

0/0
24.1.2007 12:23

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celkem optimistické,problém neleží ani tak v Talibanu,

tak tak ,ale stejne je lepsi byt realista a to ten pan rozhodne neni:-)

0/0
24.1.2007 12:31

Kentus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celkem optimistické,problém neleží ani tak v Talibanu,

Mno, zatím je to jen jeho optimistické prohlášení proti tvému pesimistickému. alespoň pro mě má to jeho ze zřejmých důvodů větší váhu. :-)

 

                                     :-) Kentus rekapituluje :-)

0/0
24.1.2007 12:37

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celkem optimistické,problém neleží ani tak v Talibanu,

aha, no pan bush taky rikal ze za rok bude v Iraku vse ok:-)tak uvidime, za rok tady Kento a zjistime kdo mel pravduR^

0/0
24.1.2007 12:41

Kentus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celkem optimistické,problém neleží ani tak v Talibanu,

V Iráku je to o hodně zamotanější. Ale tohle stejně nemá řešení, leda to dlouhodobé. Dejme tomu, že v Afghanistánu skutečně dojde ke zlepšení. V tom případě budou skeptici stejně tvrdit, že je to jen dočasné a ne úplné. V případě, že se situace téměř nezmění, nebo dokonce zhorší, budou proamijci tvrdit, že je to těmi posilami. :-)

 

                                     :-) Kentus si zavěští ;-D

0/0
24.1.2007 12:46

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celkem optimistické,problém neleží ani tak v Talibanu,

myslim ze v Iraku a Afganistanu je to uplne stejne zamotany

0/0
24.1.2007 12:48

Kentus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celkem optimistické,problém neleží ani tak v Talibanu,

Není. V Iráku je tu velký problém podpory z Iránu a Sýrie. Plus většímu nahromadění lidí v pár městech a tudíž nárazově silnému nedostatku vojáků. V hornatém Afghanistánu je to úplně jiná válka. :-)

 

                                     :-) Kentus nemyslí :-)

0/0
24.1.2007 12:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.