Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto smetlo na Kladensku dvě starší chodkyně

Černá neděle na silnicích pokračuje. U Lidic, na hlavním tahu z Kladna do Prahy, srazilo osobní auto 80letou a 71letou chodkyni. Starší z nich oživovali svědci tragédie i záchranáři marně. Druhá skončila v kladenské nemocnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kleki Petra

Ke každému přechodu třímetrovou štangli se zářivnou a schodišťový vypínač..

Kdo chce přejít, zmáčkne, řidič nemůže být na pochybách.

A nebo nějakou jinou ptákovinu, například ocelové sloupky vyjíždějící z vozovky jako před ministerstvem obrany v Londýně.;-)

0/0
15.1.2007 15:55

killy

Hmmm. Ještě kousek názoru:

1) Už jsem zviklanej, jestli to bylo na přechodu = článeček i po aktualizaci mlčí a přitom každej trefenej na přechodu je mocně inzerovanej, že asi jako vina toho řidiče........  2) Dost podobnejch událostí je právě z toho, že mediálně i zkresleně legislativně, je dost lidí nesmyslně přesvědčeno, že na přechodu mají absolutní přednost a že 1 tuna plechu (12t, 50t) zastaví vždycky na 10 m.

0/0
15.1.2007 10:41

killy

A ze zákona:

§5 písm. h)Řidič je povinen: S výjimkou řidiče tramvaje umožnit chodci, který je na přechodu pro chodce nebo jej ZŘEJMĚ HODLÁ použít, nerušené a bezpečné přejití vozovky; proto se musí řidič takového vozidla přibližovat k přechodu pro chodce takovou rychlostí, aby mohl zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, a POKUD JE TO NUTNÉ, je povinen před přechodem pro chodce ZASTAVIT vozidlo,  §54 odst(3) Jakmile vstoupí chodec na přechod pro chodce nebo na vozovku, nesmí se tam bezdůvodně zastavovat nebo zdržovat.........  Chodec NESMÍ vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku BEZPROSTŘEDNĚ před blížícím se vozidlem !!!!!!!! ........  No a ty základní otázky života, smrti a kriminálu jsou:   Pro řidiče: co to je "zřejmě hodlá" a pro chodce: co to je: "bezprostředně"

0/0
15.1.2007 10:59

babacek

Re: Hmmm. Ještě kousek názoru:

No moje zkušenost říká něco jiného.Když si uvědomím věk těchto důchodkyň tak vím,že nevbíhají do vozovky .ale naopak mnohdy davají přednost autům i tam kde mají absolutní přednost,tedy když mají na semaforu zelenou.:-/

0/0
15.1.2007 15:40

modem

.

Podle mě to nebylo na přechodu,ale mimo obec. X krát se mi stalo,že šel chodec mimo obec (tedy na kraji vozovky) v hodně tmavém oděvu. Takový člověk není v šeru nebo za tmy téměř vidět. Přitom by stačilo tak málo a použít takové ty blikátka na kola, dát si to na rukáv.Hned by byli chodci lépe vidět.

0/0
15.1.2007 9:59

izeizei

Nu což!

Já bych se na nějakej zákon vys.r.al, a kosil bych to jak kuželky! ;-D:-©R^

0/0
15.1.2007 8:35

old fashioned Vince III...

.......

a přitom stačíla maličkost: uzákonit povinnost chodce očním kontaktem s řidičem a zvednutím ruky dát najevo, že chce přechod použít...

0/0
15.1.2007 8:26

izeizei

Re: .......

A co když bude chtít přejít slepec, nebo bezrukej???8-o

0/0
15.1.2007 8:33

kill7

Re: .......

hm..nebo zatancovat kankán na znamení

0/0
15.1.2007 8:35

izeizei

Re: Re: .......

Myslím, že by stačil odzemek...;-D

0/0
15.1.2007 8:36

kill7

Re: Re: Re: .......

ženy v sukních kankán, ostatní dle zdravotních možností;-D

0/0
15.1.2007 8:39

izeizei

Re: Re: Re: Re: .......

I ty osumdesátiletý??? 8-o:-©;-DRv

0/0
15.1.2007 8:40

kill7

Re: Re: Re: Re: Re: .......

od 50 budou povinné skoužky jak vysoko zvednou nohu, když nezvednou nemají nárok chodit po přechodu

neboli bych navrhl heslo: Po přechodu bez přechodu.

0/0
15.1.2007 8:43

kill7

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .......

neboli zkoušky:-P

0/0
15.1.2007 8:45

pinguinone

Re: .......

..taky by mohli mit v zadnici vrtuli a pres prechody se vznaset..:-/

0/0
15.1.2007 9:58

Pan Navratil

Re: .......

... a vyznačit kolem přechodu nějakou barvou zónu, kde se NESMÍ chodec zdržovat, přítomnost v této zóně by byla znamením o záměru přejít, naopak zevlování zde by byl přestupek. Nemám problém s předností chodců, mám problém s debilama, co stojí na chodníku  u přechodu, přibrzďuju, čučí. Zastavím, čučí. Zatroubím, čučí. Pak čučí, jak jim vysvětluju, co jsou za hovada.

0/0
15.1.2007 10:09

pinguinone

Re: Re: .......

..rekl bych ,ze zona jako nepsany zakon jiz existuje ,ale v doliku neplati psane zakony ,natoz nejaka ticha dohoda...;-D   chodec se rozhledne a  vstoupi do vozovky.. ale zustane stat.. v ten okamzik se brzdi... jak vozidlo zastavi ,tak chodec pokracuje dal.. teda ve slusne spolecnosti..:-P

0/0
15.1.2007 10:21

babacek

Re: .......

Tak to jednou zkus.A pak uvidíš kolik řidičů bude reagovat. Vetšina si bude klepat na čelo jestli nejsi vadný.

0/0
15.1.2007 15:42

chemba

Tak dlouho se vstupuje před auto na přechodu, až auto nedobrzdí.

podle mě z toho zákona mají lidi v hlavě zmatek. Jel jsem včera večer (zhoršená viditelnost ) přes obec předpisovou 50. Silnice vymetená. Přede mnou na dohled nikdo, za mnou na dohled nikdo.K přechodu z autobusové zastávky přichází skupinka 4 lidí.Zastavili se a hledí na mě. Já na ně. A v okamžiku kdy jsem si jistý -vnitřně, že mě nechají přejet ( za mnou nejede nic) tak asi 17 chlapec rázným krokem vstoupil na přechod a ani hlavu neotočil.Všichni ostatní zůstali v klidu stát . Asi šel aby starším na chodníku ukázal že jsou hloupí a že stojí zbytečně.Já to dobrzdil , ale nevím kolikrát to tomu chlapci ještě vyjde.Možná jednou, možná 50x. A možná jsem byl poslední kdo dobrzdil.

0/0
15.1.2007 8:12

barbudo

Re: Tak dlouho se vstupuje před auto na přechodu, až auto nedobrzdí.

... závažným způsobem jste porušil pravidla ...

0/0
15.1.2007 8:19

_m-

Re: Re: Tak dlouho se vstupuje před auto na přechodu, až auto nedobrzdí.

Jo, to tomu klukovi potom vytesejte na náhrobek.....:-/

0/0
15.1.2007 9:10

pinguinone

Re: Re: Tak dlouho se vstupuje před auto na přechodu, až auto nedobrzdí.

;-)  zcela beznym v doliku..

0/0
15.1.2007 10:00

izeizei

Re: Tak dlouho se vstupuje před auto na přechodu, až auto nedobrzdí.

Buď rád, že tě ta stojící skupinka nevytáhla z auta a nezlynčovala! ;-DR^

0/0
15.1.2007 8:37

ADukla

kdyby, kdyby, ...

Kdyby radsi poldove misto pokutovani za 45 a za 55 km rychlost jeden tyden projeli silnice a opravili nebezpecna mista na silnici, bylo by hned min nehod. Ale to ne. Jim se tahle situace a par mrtvejch vylozene hodi do propagandy o pomale jizde a "skvelem" danove-bodovem systemu.. V[>-]

0/0
15.1.2007 5:19

barbudo

Re: kdyby, kdyby, ...

... kdyby jel předepsanou rychlostí, nezabil by je ...

... tak to myslíte?

0/0
15.1.2007 7:59

231

Re: kdyby, kdyby, ...

Já jsem myslel, že od spravování silnic je správa komunikací. U vás to dělá policie?

0/0
15.1.2007 9:57

TomášM

Pro všechny co brojí pro přednost na přechodu

doporučuji nejdřív si v zákoně přečíst, co to vlastně znamená "dát přednost". To totiž není zastavit před přechodem, když je na něm nebo u něj člověk....

0/0
14.1.2007 23:38

machrnavsechno

Re: Pro všechny co brojí pro přednost na přechodu

jdu si radsi precist manifest, to je zajimavejsi cteni

0/0
14.1.2007 23:40

Lektik

Re: Re: Pro všechny co brojí pro přednost na přechodu

Jdi radši do prdeIe, ty nuloR^

0/0
15.1.2007 17:40

barbudo

Re: Pro všechny co brojí pro přednost na přechodu

... s výjimkou řidiče tramvaje umožnit chodci, který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít, nerušené a bezpečné přejití vozovky; proto se musí řidič takového vozidla přibližovat k přechodu pro chodce takovou rychlostí, aby mohl zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, a pokud je to nutné, je povinen před přechodem pro chodce zastavit vozidlo ...

0/0
15.1.2007 7:51

michal1500

extrémně nebezpečný úsek

Pokaždé, když tím místem projíždím za tmy, modlím se, aby na ten přechod nechtěl někdo náhodou vstoupit. Chodec na kraji přechodu tam není vůbec vidět, místo není dostatečně osvětlené a při rychlosti 70 by člověk nebyl schopen zastavit. Taky je nepochopitelné, že z jedné strany je tam rychlost 60 a z druhé, řekl bych té přehlednější, 70. Už tam dávno měl být semafor - minimálně pro chodce, ale raději i pro chudáky z Buštěhradu, kteří se na hlavní silnici často nemůžou vůbec dostat. Lituju ty dámy i toho řidiče.

0/0
14.1.2007 23:30

machrnavsechno

Re: extrémně nebezpečný úsek

nelituj, kdyby na ty baby spadlo letadlo tak se o tom moc nebude psat, u nas frci hlavne ty nehody na silnicich ...... mezi tolika mtvol z letadla by si dvou bab nikdo nevsiml ;-D

0/0
14.1.2007 23:35

PortyMP

Re: Re: extrémně nebezpečný úsek

Ty si opravdu normálně debil.....RvRvRv

0/0
15.1.2007 6:22

Lektik

Re: Re: extrémně nebezpečný úsek

To bude prdeI, až ti takhle přejedou třeba tvoje deti. Jdi se léčit, ty mentální hovadoRv:-©

0/0
15.1.2007 17:39

hbf

Re: extrémně nebezpečný úsek

Taky tam nemusíte jet 70, ne? Nota bene, když víte, že je tam blbě vidět. Lze jet totiž i pomaleji, než Vmax ...

0/0
15.1.2007 12:09

gumídek1

Re: Re: extrémně nebezpečný úsek

jo, to udělej a všichni za tebou tě před přechodem začnou předjíždět, i já to tam znám. byla jen otázka času, kdy se tam něco přihodí. štěstí je alespoň v tom, že to byly starý báby a ne děti.

0/0
15.1.2007 23:56

machrnavsechno

šly panenky silnicí silnicí ....

přejeli je řidiči, řidiči ;-D

0/0
14.1.2007 23:08

Lektik

Re: šly panenky silnicí silnicí ....

Jsi ubohej dementRv

0/0
15.1.2007 17:37

FrantaV

Menší upřesnění...

... pro ty kdo tu hned začali křičet o nedodržování 50ky.

Ten přechod je mimo obec na hlavní výpadocve z Kladna. de-facto uprostřed polí. Lidice zacinaji az par set metrů od něj. Autobusová zastávka je umístěna extrémně nebezpečně, ale levnější než stavební úprava bylo osadit 2x značku "60" a tím to skončilo.

Jestli se řidič kochal, nebo mu tam chodkyně vlezly těsně před čumákem ví jen on a ony.

0/0
14.1.2007 22:36

barbudo

Re: Menší upřesnění...

... a značky přechodu tam jsou taky?

0/0
14.1.2007 22:40

gumídek1

Re: Re: Menší upřesnění...

taky.

0/0
15.1.2007 23:58

lolek77

Re: Menší upřesnění...

Stejně idiotská situace je na silnici z Brna do Rousínova, kde jedete povolených 90 a  jediný přechod pro chodce mimo obec je potenciálním nebezpečím.

0/0
14.1.2007 23:16

mosulský machredž

oo

A důchodců na silnicích bude neformálně přibývat geometrickým tempem - já teda budu rád, když v osmdesáti budu moct popíjet svůj korbel piva a dívat se na fotbal v telce- na silnici polezu jenom v nevyhnutelném případě, ale nevím, kdy by takovej vůbec mohl nastat - pokud se budu chtít projít, určitě nepolezu jak jojo na silnici ;-€

0/0
14.1.2007 22:12

Tomach

Re: oo

Ono je diskutabilni jestli budes chtit byt vecne zalely ve svem brlohu nebo se taky nekdy podivat na svet. Jestli si budes moct dovolit sluzku ktera Ti bude nosit nakupy a podobne. A jestli Ti nebude vadit ze nikoho neuvidis protoze Tvi znami budou taky tak stary a prece nepolezou jak jojo na ulici....

Jinak z toho co tu bylo napsano se da tezko urcit vinik, alespon ke cti ridice nutno uznat ze neujel jak je v ceskych krajich beznym zvykem. jestli jeste neodmitl dechovou zkousku tak je pomalu kandidat na medaili :-/. Pokud ale vlitnul do babicek na prechodu pak to mozna bude jeho vina protoze se nepredpoklada ze by 80ti leta babicka nejak hbite utikala pod kola auta... i kdyz kdo vi, pockejme si na vysetreni udalosti.

0/0
15.1.2007 1:20

Pan Navratil

Re: oo

Dovoluji si vás upozornit, že v 80 letech jsou návštěvy u lékaře (lékařů) spíše pravidlem, než výjimkou.

0/0
15.1.2007 10:07

RumFighter

je to samozrejme smutna zprava

a neberte muj prispevek jako reakci na tuhle nehodu, k niz toho moc nevim, ale spis na reakce tady. Naprosto souhlasim s kamaradem, ktery rika, ze nekteri lide si mysli, ze maji zelezne nohy... Nekteri lide si vlezou na prechod, jako by si ani nejakou brzdnou drahu (ano, i pri 50/kmh) neuvedomovali. Nebo oblibene- prebihej ulici pred autobusem na zastavce

0/0
14.1.2007 21:56

mpes

Re: je to samozrejme smutna zprava

ideálně potmě za deště v tmavém oblečení ... V Senici (Slovensko) mi takhle vlezl chlap přímo pod kola, naštěstí si to asi uvědomil a udělal ten krok zpátky. Jinak byl mrtvej, já ho viděl na poslední chvíli :-(

0/0
14.1.2007 23:15

babacek

Re: je to samozrejme smutna zprava

To je ten dnešní uspěchaný svět. Lidé již se přetali řídit pravidlem,spěchej pomalu.

0/0
15.1.2007 15:45

Rumbas.Mc

Piráti

Bohužel dokud budou jezdit na našich silnicích piráti, kterým pravidla silničního provozu nic neříkají, budou umírat nevinní lidé. S tímto článkem to v podstatě nesouvisí. Ale z jedním expertem jsem se dnes setkal. Jel v černém BMW 720i, evidentně si myslel, že mu ostaní řidiči na silnici překážejí. Proto mne začal předjíždět přes odbočovací pruh v protisměru a posléze i přes plnou čáru ač musel vědět že po třista metrech přijde kruhový objezd , který ho stejně zbrzdí. Musel všem dokázat, že on je tu pánem. Dovolil jsem si na něj zatroubit a lehce si poťukat na čelo. Tento pán to zjevně bral jako urážku na své cti proto po té co mně předjel prudce zašlápl brzdy a tímto mně chtěl ohrožovat. Pro mé štěstí jsem tento manévr předpokládal a tak jsem včas, ale již se zvukovým doprovodem pneumatik dobrzdil. Jel jsem za ním ještě cca tři kilometry a sledoval jeho další počínání. Během této doby tento řidič několikrát pozapomněl na to, že by měl dát znamení o změně směru jízdy. pokračování-----

0/0
14.1.2007 20:44

ADukla

Re: Piráti

A pak kdo je tady vetsi blb. Ten kdo predbiha, nebo ten kdo bezduvodne troubi a desi tak chodce az k infakrtu. Takove pokrytce, kteri vodu kazi a vino piji mam nejradsi. :-© A jestli jsi predpokladal, ze po tvem provkacnim manevru to zabrzdi, tak jsi zrejme tohle udelal docela cilevedome - provokaci jsi ohrozil zcela vedome a zbytecne ostatni a za tohle bych te dal hned zavrit! Rv

0/0
14.1.2007 20:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.