Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ředitel programu prohrál svou bitvu o Český rozhlas

Český rozhlas je od Nového roku bez programového ředitele. Ten dosavadní, Jaromír Ostrý, k 31. prosinci funkci opustil a vrátil se do Brna na pozici šéfredaktora. Zprávy z útrob rozhlasu naznačují, že za jeho odchodem stojí neshody se zbytkem vedení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

radio1

Uražený redaktor

Možná p. Eichler zapomněl dodat, že s ním muselo ČRo 4 Radio Wave ukončit spolupráci :-/ a jeho informace mají daleko k realitě!

0/0
3.1.2007 12:34

Turdus

ČRo versus zbytek

Když to shrnu, tak stanice Českého rozhlasu jsou v klasickém radiovém éteru jediné jakž takž poslouchatelné. S čestnou výjimkou Radia 1, je zbytek toho co se line z éteru možno označit jako kulturní merde, je to všechno ten samý typ komerčního rádia s neposlouchatelným žvaněním pseudomoderátorů a tak odhadem třiceti písničkami hranými dokola. Prostě hlukový smog, nic víc.

Co se týče Českého rozhlasu - Radiožurnál je kvalitní zpravodajská stanice, ovšem s tak příšernou hudbou (komančské zombie zde mají pré), že se prakticky diskredituje a odsuzuje k poslouchání jen se skřípěním zubů. Vltava má výborné pořady, jako jediná hraje trochu jazzu a zajímavé world music, ovšem zase vše je oděno v zatuchlém kabátě zkostnatělé dramaturgie, že i zde by bylo třeba čerstvého větru. Tyto výtky k ČRo však trvají už od sametového převratu, takže nic nového pod sumcem :-/

0/0
3.1.2007 12:34

redback

Re: ČRo versus zbytek

Na dobrou celopločnou zpravodajskou stanici a nekomerční hudební kanál by Českému rozhlasu stačil rozpočet asi 20% současného. Není třeba zbytečně platit tisíce zaměstnanců.

0/0
3.1.2007 13:08

(gbd)

Re: Re: ČRo versus zbytek

Ten rozpočet by byl o dost větší než 20% současného... Oni například "zahraniční zpravodajové" jsou dost luxus - právě proto je nemají jiná rádia.

Reorganizace by asi potřeba byla, žel, zřejmě jako všide i zde se má dít spíš "vymístěním" redaktorů mezi externisty než změnou struktury "aparátu".

0/0
3.1.2007 13:45

radio1

Uražený redaktor

Možná p. Eichler zapomněl dodat, že s ním muselo ČRo 4 Radio Wave ukončit spolupráci :-/ a jeho informace mají daleko k realitě!

0/0
3.1.2007 11:00

redback

Český rozhlas je komunistický moloch ...

který vyžaduje čím dál, tím víc peněz. Když tečou prachy do kasy, tak o nic nejde. Horší je, když se někdo musí živit sám a je závislý na tom, co prodá. :-(

0/0
3.1.2007 10:40

ďArtagnan

Re: Český rozhlas je komunistický moloch ...

Přesně tak!!!:-)

0/0
3.1.2007 10:50

(gbd)

Re: Český rozhlas je komunistický moloch ...

Je to moloch, ale vážná hudba, kulturní pořady a zahraniční zpravodajství se reklamou neuživí.

Komerční mohou být leda "středoproudé" nebo "výrazně lokální velkoměstské" stanice. (Ten druhý případ tedy jen v Praze, Brně a možná Ostravě, jinde není dostatečná koncentrace posluchačů na kilometr čtvereční.)

0/0
3.1.2007 11:09

redback

Re: Re: Český rozhlas je komunistický moloch ...

Na vážnou hudbu potřebuje šest programů + regionální? To asi ne.

0/0
3.1.2007 12:51

(gbd)

Re: Re: Re: Český rozhlas je komunistický moloch ...

Ono jich "v éteru" zas tolik není: celoplošné jsou Radiožurnál, Praha a Vltava + regionální. (Což je asi tak to, co je třeba.)

Krom toho je tu ČRo 6, dříve Svobodná Evropa, které by se mělo (snad) stát zpravodajským zázemím i pro ostatní kanály a pravděpodobně jen čeká na "digitalizaci". Ostatní (Leonardo, Wave, D-dur) jsou snad k slyšení jen na Internetu.

Vzhledem k tomu, že si programy vzájemně "půjčují" podle svého zaměření mi to až tak přehnané nepřipadá. (Jen ten "byro-aparát" by mohl zeštíhlet.)

0/0
3.1.2007 13:39

beda venerabilis

Re: Re: Re: Re: Český rozhlas je komunistický moloch ...

No ještě je tu Česko, které je sice s ČRo6 hodně propletené, ale totožné není. Tahle rádia( Česko, Leonardo, Wave, D-dur) jsou k dosažení na digitálu a s postupující digitalizací TV budou naonec k mání všude (podobně jako ČT24). Pokud jste už v dosahu digi signálu, jsou Česko, Leonardo a D-dur dostatečným důvodem k pořízení toho boxu. Wave tada spíš neposlouchám

0/0
4.1.2007 13:55

RodoDendron

Re: Re: Český rozhlas je komunistický moloch ...

Pokud někomu chybí vážná hudba, ať si ji jde koupit do levných knih, je jí tam spousta a levně... Ještě, že nevlastním rádio...

0/0
3.1.2007 19:28

Karpeles

http://www.blisty.cz/2007/1/3/art32101.html

http://www.blisty.cz/2007/1/3/art32101.html

0/0
3.1.2007 10:03

marte

Nechci platit 45 kč sockám z rozhlasu!!!

ať jsou makat a nesouloží v kanceláři na stole, jak to viděl známý na vinohradské. šukat se má doma za svý... ;-DRvV[>-]  

0/0
3.1.2007 9:48

Gabidos

Re: Nechci platit 45 kč sockám z rozhlasu!!!

Tak to neplať.

0/0
3.1.2007 10:52

jiekeren

Už podle četnosti příspěvků...

... by se možná dalo odvodit, jak velký je skutečně zájem o ČRo?

Vážně má v dnešní době Český rozhlas své opodstatnění v takto rozsáhlé struktuře a množství kanálů?

Sám rádio vůbec neposlouchám, ale nevzpomínám si, že bych kdy slyšel naladěný ČRo - u kohokoli v autě, v restauraci, ve firmě... kdekoli. Neříkám, že ho neposlouchá nikdo, ale ten nepoměr bude naprosto drtivý.

0/0
3.1.2007 9:41

cinsky_buh_srandy

Re: Už podle četnosti příspěvků...

já sám osobně poslouchám ČRo a znám spustu lidí, co ho poslouchá ;-)

0/0
3.1.2007 9:47

jiekeren

Re: Re: Už podle četnosti příspěvků...

Já neříkám, že to neposlouchá NIKDO. Ale zdá se mi, že rozhodně to nebude dost na to, aby to opodstatňovalo tak přebujelou organizaci. Kterou navíc platíme všichni.

0/0
3.1.2007 9:55

cinsky_buh_srandy

Re: Re: Re: Už podle četnosti příspěvků...

tak do té organizace nevidím, jak to funguje, ale v celku jsem s tou stanicí spokojen, rád poslechnu i Vltavu a ČRo Praha

0/0
3.1.2007 10:10

jeka

Re: Už podle četnosti příspěvků...

Já prakticky nic jiného než ČRo neposlouchám - snad ještě Country radio a pak už nic ...

0/0
3.1.2007 9:54

jiekeren

Re: Re: Už podle četnosti příspěvků...

OK, druhý člověk, na iDnes, v hlavní zprávě v deset dopoledne, v úřední den...

Zatím máte každý pro sebe svůj vlastní kanál ;-)

0/0
3.1.2007 9:56

cinsky_buh_srandy

Re: Re: Re: Už podle četnosti příspěvků...

;-DR^

0/0
3.1.2007 10:08

(gbd)

Re: Re: Re: Už podle četnosti příspěvků...

Přidej si dalších několik za naši kancelář.

Ostatně, většina mých známých je dost "zpruzená" tím, co se line v hospodách a obchodech z reproduktorů - mnohem radši by slyšeli právě některý ČRo kanál, pokud vůbec něco. (A k práci si pouští "Vltavu".)

0/0
3.1.2007 10:34

jiekeren

Re: Re: Re: Re: Už podle četnosti příspěvků...

Jak jsem psal na začátku, já to neposlouchám vůbec. Ale kdykoli jsem to zkoušel třeba u vaření (to mně baví), tak tam buď žvatlal nějaký intelektuál o ničem, hrála hudba typu Helenky Vondráčkové, dramatickým hlasem kdosi předčítal něco vysoce hodnotného a pod. Ani jedno neodsuzuji - má to své posluchače. Ale PROČ TOLIK KANÁLŮ?

(U vaření sí teď pouštím Červeného trpaslíka a pod. Jsem holt primitiv.)

0/0
3.1.2007 10:44

(gbd)

Re: Re: Re: Re: Re: Už podle četnosti příspěvků...

Pominu-li (pro tentokrát) kvalitu, tak by *měl* existovat jeden zpravodajský kanál (styl "slovo a hudba", ale rozhodně lepší než současný "Radiožurnál"), jeden "kulturní" kanál ("Vltava") a "regionální" kanál ("Praha" + regionální vysílání).

Ostatní je sice tak trochu "nadstandard", ale protože nevyžaduje další "přídavný aparát" (no - neměl by), tak vlastně nevadí.

Ostatně: však nám "digitalizace" brzy ten rozhlasový "trh" trochu pročistí...

0/0
3.1.2007 11:05

_lu

Re: Už podle četnosti příspěvků...

:-) podle mnozstvi prispevku se vskutku neda soudit, protoze posluchaci CRo asi ctou jine inetove noviny;-) to za a) a za b) CRo je jedno z nejposlouchanejsich radii u nas a ma nejpevnejsi posluchacskou zakladnu;-)

0/0
3.1.2007 10:24

jiekeren

Re: Re: Už podle četnosti příspěvků...

No tak asi budu muset žít s vědomím, že posluchači ČRo jsou dobře skryti někde v ilegalitě, možná mají nějaký mně neznámý internetový deník. Třeba to mají všechno na té své posluchačské základně ;-)

Jen se tak tak trošku děsím představy, že ve skutečnosti ta základna nebude až tak velká, jak "průzkumy" a "statistiky" říkají a bude složena zejména z těch, co nečtou ŽÁDNÉ internetové noviny, protože jde z převážné části o důchodce. To by asi vysvětlovalo vše.

Slibuji, že se budu dnes ptát všech koho znám, jestli občas ČRo poslouchají. ;-)

0/0
3.1.2007 10:33

(gbd)

Re: Re: Re: Už podle četnosti příspěvků...

Jen to opravím: posluchači ČRo nemají potřebu přispívat do diskusí na iDNES, neboť je obvykle považují za stoku a ztrátu času.

0/0
3.1.2007 10:36

jiekeren

Re: Re: Re: Re: Už podle četnosti příspěvků...

Takže ani ty to neposloucháš. Pořád jenom tři ;-)

Apropos - posluchači ČRo jsou tedy taková sekta vyvolených? To je bezpochyby moc dobře, protože těch nikdy není dost. Proč si to ale nechají platit od těch ostatních primitivů?

0/0
3.1.2007 10:40

(gbd)

Re: Re: Re: Re: Re: Už podle četnosti příspěvků...

Popravdě soudím, že ČRo je ten jednooký král mezi slepými.

Z "daní" (jasně...) je placen hlavně proto, že žádná česky vysílající stanice u nás si nemůže dlouhodobě dovolit platit zahraniční zpravodaje, výrobu kulturních pořadů typu "nedělní pohádka" či přenosy vážné hudby - tedy pořady.

Je pravda, že tu "kulturu" možná poslouchá "menšina", ale stále je to více, než má posluchačů drtivá většina mimopražských rádií.

0/0
3.1.2007 10:58

56xjf

Re: Už podle četnosti příspěvků...

No možná je to proto, že Radiožurnál nemůžete poslouchat jako kulisu. Já ho poslouchám a obvykle když dojedu autem na parkoviště, očkám, až příspěvek skončí, protože mne zajímá. No ale asi máme každý jiný vkus.

0/0
3.1.2007 11:45

Montaigne

a koho to zajímá

že nějakej strejda přišel o lépe placený flek?:-)

0/0
3.1.2007 9:40

crezpenan

mně také bolí jedna věc

psal jsem,že v oblasti Ústí nad Labem

není slyšet CRO2 na UKV.Z rozhlasu mi napsali,že za to může rada pro vysílání..

A co mi napsala rada? že za to může rozhlas..

0/0
3.1.2007 9:30

dislektik-idnes si na mě zasedla

kolik je mrtvých a raněných

??

0/0
3.1.2007 9:09

John.Major

Re: kolik je mrtvých a raněných

Na tebe si zasedla demence, ty mongoloidní hovadRv

0/0
3.1.2007 17:22

VLDX

Stabilizovaná instituce?

To bych ani neřekl. Je to prostě kolos - obdoba Českých drah, ze kterého nikdo nechce vypadnout. Takže se všichni v rozhlase drží zuby nehty a přitom tato instituce potřebuje rozsáhlou restruktualizaci. Je potřeba zrušit spoustu regionálních poboček a nechat je jen na vstupy z regionu. Velikost ČRo je pouze komunistický přežitek. Dnešní moderní firmy musejí být flexibilní, ne mamutí kolos, ve kterém se nedají provádět prakticky žádné změny :-©Rv

0/0
3.1.2007 9:08

Pablo Kickasso

Re: Stabilizovaná instituce?

nesouhlasim s Vami..treba zrovna pobocka v mem regionu je jedna z mala stanic, ktera se tu da bez uhony na zdravi a psychice poslouchat..hudebni schema si sice dovedu predstavit na zcela jine urovni, ale zase nejsem bombardovan doslova debilni reklamou jako ze soukromeho radia.

0/0
3.1.2007 9:18

crezpenan

přesně od r.1985 se datuje pokles úrovně

Radiožurnálu-dokonce již nevidím rozdíl mezi veřejnoprávním a privátním..o pitomé hudbě z obou ani nemluvit !

0/0
3.1.2007 8:40

drbas

Re: přesně od r.1985 se datuje pokles úrovně

proc od 1985?

0/0
3.1.2007 9:04

crezpenan

Re: Re: přesně od r.1985 se datuje pokles úrovně

protože jsem musil místo celodenního poslechu přejít na jiné stanice.

Začaly se tam řešit věci typu lyžování za motorovým člunem ap. Přestali komentáře ze zahraničí o politice a začali o hovadinách z Rakouska a Itálie(Lunardi),z Německa se také dozvídáme nekonfliktní věci-jen ne důležité !

0/0
3.1.2007 9:22

56xjf

Re: Re: Re: přesně od r.1985 se datuje pokles úrovně

No chtěl jsem Vám původně poslat mail, ale vače adresa nabízí pouze zavináč.

Dost dobře nerozumím Vaší poznámce "přejít z celodenního poslechu"?

Jinak s Vámi samozřejmě souhlasím. V roce 1986 se například řešily cíle a následně závěry 16. sjezdu KSČ a 26.sjezdu KSSS.  To bylo pro posluchače jistě mnohem zajímavější:-P.

0/0
3.1.2007 11:43

Pablo Kickasso

mno..

..za Český Rozhlas Wave bych pánovi rád poděkoval..jen kdyby ho tak chtěl Rozhlas už konečně vysílat celoplošně..a co se týče sjednocení nočního programu, tak to prosím NE!

!

0/0
3.1.2007 8:23

33095

měl by letět a hdně dlouho nedopadnout

Tento rok jsem se těšil že silvestr strávím poslechem radia , vždy byl silvestrovský program na radiožurnálu nejlepší , ale tenhle rok se vyznamenaly pod heslem žádné trapné scénky a laciné vtipi probíhala dost trapná diskuze na téma " kdo mi tento rok nejvice pomohl" , vydržel jsem jen do přízpěvku někoho z Košic který děkoval svému tchánovi že ho dostal k policii a pak přiznal že dělá na ministerstvu , tak tavouhle zábavu fakt neberu

0/0
3.1.2007 7:07

John.Major

Re: měl by letět a hdně dlouho nedopadnout

;-D

0/0
3.1.2007 15:42

[eT]

O cikánech se, kur/wa, nesmí ani

diskutovat? Trapná idnes :-/

0/0
3.1.2007 5:10

HAL_9000

Re: O cikánech se, kur/wa, nesmí ani

Pochybuju, že by tvůj slepičí mozeček vyplodil něco, co by se mohlo nazvat diskuzí, takže ti to může bejt vlastně jedno...

0/0
3.1.2007 6:37

[eT]

Re: Re: O cikánech se, kur/wa, nesmí ani

V chanove je internet?

0/0
3.1.2007 7:05

John.Major

Re: Re: Re: O cikánech se, kur/wa, nesmí ani

Vypadá to tak. Jinak bys nemohl psát ne?:-©

0/0
3.1.2007 15:41

doktor_bota

Re: O cikánech se, kur/wa, nesmí ani

Diskutovat ano. Požadovat zplynování a podobně nikoliv.

0/0
3.1.2007 8:03

Montaigne

teoreticky a s nadsázkou požadovat se nesmí

zato krást a parazitovat v reálu jest dovoleno? A nebyla to bota, když ti dali toho doktora?;-D

0/0
3.1.2007 8:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.