Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za propadlou občanku hrozí velká pokuta

Téměř čtvrt milionu lidí si do konce letošního roku mělo vyměnit občanský průkaz. Doklady, které jsou starší než deset let, už totiž od 1. ledna nebudou platit. Pokud se prokážete neplatnou legitimací, hrozí vám pokuta až deset tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

About

Zlodějna

Je to zlodějna! Dnes mě okradli...:-(

0/0
8.2.2007 16:38

Pilat

policejni stat ? !

;-D(Y)

0/0
1.1.2007 7:46

Pilat

Re: policejni stat ? !

mate to tam jak na Kube ;-D

0/0
1.1.2007 7:48

Kleki Petra

Re: Re: policejni stat ? !

Přesně. Stejně jako na Kubě i u nás je občanský průkaz zároveň cestovním dokladem.:-)

0/0
8.2.2007 16:46

pepe999 from Salford

Tak je to spravne!!!!

Vsechny doklady vymenit a hlavne obcanky!!! Pak si jeste nechat implantovat cip s GPS, at ma goverment prehled kde jste a je to komplet. V UK obcanky nevedou a prvni pokud o jejich zavedeni velice rychle ztroskotal...;-D;-DR^

0/0
31.12.2006 19:26

RidicTatry613

Orwelle, Orwelle

ty jsi mel pravdu, velkou pravdu

0/0
30.12.2006 19:24

kotatkoxxl

hmmmm, to se mám na co těšit

já mám OP propadlou už od října a bez problému funguji s pasem. Zatím jsem s tím problémy neměla. pokud vím, tak pas plnohodnotně nahrazuje OP, tak jak mě někdo může chtít pokutovat, když mám doklad k ověření totožnosti v pořádku. Kdybych měla propadlou OP a jiný doklad žádný... budiž, ale takhle ... ;-O8-o

0/0
29.12.2006 19:41

doktor_bota

Re: hmmmm, to se mám na co těšit

Pas nepochybně stačí, pokuta se týká prokazování se propadlou občankou. Jen je třeba některým policajtům trochu pomáhat při přemýšlení, protože jsou lehce zranitelní a logicky se bojí neznámých věcí.:-)

0/0
29.12.2006 19:45

kotatkoxxl

Re: Re: hmmmm, to se mám na co těšit

jasně, ale jak já budu dokazovat na úředě při podání žádosti o novou OP, že jsem se jí neprokazovala a tím pádem nemusím platit pokutu??? Vždy se prokazuji platným dokladem

0/0
29.12.2006 20:48

doktor_bota

Re: Re: Re: hmmmm, to se mám na co těšit

Ohlas na nejbližší služebně PČR ztrátu. Nevíš, kdy k ní došlo, jsi zvyklá chodit s pasem. Zabere to cca 15 minut a máš klid...

0/0
29.12.2006 22:26

eman1

Re: Re: Re: Re: hmmmm, to se mám na co těšit

Má starou belu. Městský úřad ji může za ztrátu občanky vyměřit pokutu cca 500 Kč. (Nevím kolik, ale určitě to zadarmou není- bylo to 200 asi před rokem) Normální by mi připadalo jít na úřad a požádat o vystavení nové občanky bez nějakého vykrucování, neměl by to být problém.

0/0
1.1.2007 18:41

Rada8

Re: hmmmm, to se mám na co těšit

jen počkej, až ji půjdeš měnit. manžel zapomněl vyměnit občanku po svatbě, a když mu teď měla propadnout, tak mu při výměně napařili 3000. být tebou, tak rychle dám udělat novou - pokuta je v závislosti na době prodlení:-(

0/0
29.12.2006 22:18

Tryskoprd

Re: Re: hmmmm, to se mám na co těšit

Proč jí radši "neztratil"?

0/0
31.12.2006 7:57

jeenedobik

Re: Re: Re: hmmmm, to se mám na co těšit

:-/ :-© :-( protože je to blbej hospodskej, manžel vedoucí na berňáku! (Y)

0/0
1.1.2007 13:55

Zmuda

Nějak se začínáme vracet před rok 1989....

..alespoň co se úředního šimla týče. To se musí změnit.

0/0
29.12.2006 12:06

buxus

Re: Nějak se začínáme vracet před rok 1989....

Já si myslím, že co se týče úředního šimla se nezměnilo skoro nic. Jistě ubyly buzerace typu "uveďte příbuzné v zahraničí", čím byl váš otec, výjezdní doložky, devizové přísliby, atd. Ale zase mnoho nového příbylo. Něco se nezměnilo - stále sebou musím v autě mít kvůli silniční kontrole celý šanón dokumentů, privatizovalo se povinné ručení, ale pořád to kontroluje státní policie (proč?), atd.

0/0
29.12.2006 13:24

Auggiecz

Re: Re: Nějak se začínáme vracet před rok 1989....

Tak že bysme zprivatizovali i policii? ;-)

0/0
29.12.2006 16:07

barbudo

Re: Nějak se začínáme vracet před rok 1989....

... pře rokem 89 platily občanky 30 let staré ...

... to až demograťy začali každé tři roky vymýšlet nový typ občanky, espézetky, baknkovky, taxíku ...

0/0
29.12.2006 15:01

Yurek

Re: Re: Nějak se začínáme vracet před rok 1989....

Je třeba dát vydělat spřáteleným a rodinným firmám. A ty firmy se mění podle toho, kdo je zrovna u lizu. Na tom přece není nic divného, o peníze jde vždy až v první řadě.

0/0
31.12.2006 19:19

Gabidos

žádná pokuta

Stát si má zabezpečit tuto identifikaci sám, bez roho aby nás otravoval. To je jako by statkář trestal ovci, která není označená.

Ovšem tento článek je plivnutí do našich obličejů ze strany státu!!!

0/0
29.12.2006 11:33

fel_low

Re: žádná pokuta

Buďte sdílnější - vysvětlete nám, kdo to nechápou, jak mi stát vydá nový průkaz totožnosti bez mé součinnosti...8-o

0/0
29.12.2006 12:19

Gabidos

Re: Re: žádná pokuta

Pozve si tě jako k soudu nebo jinému jednání. Pozve.

To je má představa.

0/0
29.12.2006 12:22

doktor_bota

Re: Re: Re: žádná pokuta

Aha, takže nebudu mít možnost si vybrat den, kdy si pro OP dojdu a místo toho mi stát nařídí, kdy přijít musím. To by mě zajímalo, co na tom vidíš pozitivního. Protože když bez řádné omluvy nedorazíš k soudnímu jednání, které uvádíš jako příklad, hrozí ti dost velké problémy, nejen finančního charakteru.

0/0
29.12.2006 19:32

Gabidos

Re: Re: Re: Re: žádná pokuta

Idiote, příjde ti dopis, že tě poníženě prosí, aby ses dostavil v nějakém širším termínu.

0/0
1.1.2007 9:47

buxus

Re: Re: žádná pokuta

Už jsem psal dole, že nejde o to, že si máš dojít pro průkaz totožnosti. Buzerace spočívá v desetitisícové pokutě. Každý občan si ve svém zájmu musí vyměnit průkaz včas. Jinak ho čekají problémy při vyřizování dalších dokumentů (nový typ pasu, řidičák, atd.), nebo v půjčovně, atd. Desetitisícová pokuta je znakem buzerace a nejhorší na tom je, že budou penalizovat horentní sumou lidi, kteří jen prostě na něco zapomněli, zatímco na na lidi, kteří průkaz nemají vůbec se vykašlou (bezdomovci), protože s nimi nic nesvedou.

0/0
29.12.2006 13:28

LazyFatMan

Zase vtipný ilustrační obrázek

Občanky vydané do konce roku 1996 od Nového roku neplatí.

Na obrázku je datum vydání 30.5.2000, což je ještě ke všemu úterý, kdy se na většině ouřadů neouřaduje :-P

0/0
29.12.2006 11:12

________________________________

Re: Zase vtipný ilustrační obrázek

Jistě jsi byl zklamaný, že 30.5.2000 nebyla sobota nebo neděle. Ale i to "neúřední úterý" je docela úlovek! ;-D

Dokonalost je v detailu a důslednost podporuji - bez ironie!

0/0
29.12.2006 11:19

eman1

Re: Re: Zase vtipný ilustrační obrázek

Důsledný teda není, ještě zapoměl dodat že rodné číslo není pravé.

0/0
29.12.2006 11:28

nnattalli

Re: Re: Zase vtipný ilustrační obrázek

u nas jsou na obcankach kazdy den:-)

0/0
29.12.2006 14:46

sepp__cz

Re: Zase vtipný ilustrační obrázek

Boze, vy nemate toho moc co na praci v zamestnani, co?..

0/0
29.12.2006 11:33

LazyFatMan

Re: Re: Zase vtipný ilustrační obrázek

Děkuji za nazvání Bohem. Jsem doma, ale taky mám ho\/no co na práci :-D

0/0
29.12.2006 13:36

fel_low

Re: Zase vtipný ilustrační obrázek

Zase vtipný komentář k ilustračnímu obrázku.

Víte, co je to "specimen"?

0/0
29.12.2006 12:22

________________________________

Re: Re: Zase vtipný ilustrační obrázek

Ne "co", ale "kdo". Je to modelka nebo model, co se nechává fotit na vzory dokladů, přece.

0/0
29.12.2006 15:41

Hujajá

Re: Zase vtipný ilustrační obrázek

Nejen to. Ale i občanům narozeným před rokem 1936 končí platnost jejich OP dnem 31.12.2008.Rv

0/0
29.12.2006 12:40

nnattalli

Re: Re: Zase vtipný ilustrační obrázek

no to budou rodice jasat:-(

0/0
29.12.2006 14:47

Lumen Co-morous

stát jen šikanuje

Co kdyby úředníci nařídili fízlům, aby nepokutovali podle zmršeného silničního zákona, ale byli také trochu shovívaví?

0/0
29.12.2006 10:56

barbudo

Re: stát jen šikanuje

... co se Vám na silničním zákoně nezdá?

0/0
29.12.2006 11:08

Transalp

Re: Re: stát jen šikanuje

Zřejmě nevíte, že zákon např. praví, že pokud si rozbiju na kole v lepším případě vlastní blbostí, v tom horším prací údržby silnic, nos, tak mám věnovat 20-50 tisíc státu. Dále např. stržení 7 bodů za nabourání auta, které má nárazník a reflektor dražší než 50000,-. Ale hlavně jde v principu o to, jak je trestán stát, když zapomene přes víkend omezení na třicítku u silnice, kde se nic neděje, jak je trestán stát a jeho figurky, když oni sami daná pravidla nikoli občas nedodržují, ale ignorují. Na celodenní diskusi je nepoměr mezi počtem sebraných bodů a rizikem chování vůči ostatním (např. těch 7 bodů za lehké ťuknutí do MB S-Klasse).

Není Vám vůbec divné, že i mnozí poslanci a ministři se nechali veřejně slyšet, že je potřeba 411/2005 Sb. změnit?

Nepřijel jste náhodou po delší době z ciziny? Takže odpověď na Vaši otázku co se mi nezdá, najdete zde http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006080604 

0/0
29.12.2006 11:33

Die Hard

Re: Re: Re: stát jen šikanuje

stat ktery zapomene tricitku na silnici je potreba neprodlene rozpustit8-o

0/0
29.12.2006 11:55

AIadin

Re: Re: Re: stát jen šikanuje

Za způsobení nehody bez zranění žádné body nejsou, jen za nezastavení při ní, neohlášení atd.

0/0
29.12.2006 13:39

Jonathan 007

Re: Re: Re: Re: stát jen šikanuje

Není tam náhodou 7 bodů za nehodu bez zranění, ale  při překročení škody 50 tis. Což není žádný problém. To je ťukes dvou "oktávek"na parkovišti.:-/

0/0
29.12.2006 14:02

AIadin

Re: Re: Re: Re: Re: stát jen šikanuje

Ne. Je to za nezastavení při nehodě, neohlášení atd. Nikoliv za ZPŮSOBENÍ. To je jen u těžkého zranění a smrti, ale tam už je to stjně fuk.

0/0
29.12.2006 18:59

barbudo

Re: Re: Re: stát jen šikanuje

... a kdepak to v tom silničním zákoně píšou?

0/0
29.12.2006 14:59

Daňový soumar

Likvidační buzerace

No nového roku přeju VŠEM ouřadům, aby vychcípali v tech nejukrutnějších bolestech!!!

0/0
29.12.2006 10:06

_Aleister_

Re: Likvidační buzerace

to jsem zvědavý, kdy se budou měnit "nové" typy za nějaké novější, s SCD čipem na biometrické údaje. hádám tak za rok, za dva. to zase nebude zbytečná akce... hlavně že mají ouřadové práci...

0/0
29.12.2006 10:51

Mr-Rubikon

úředníci všech zemí EU.....

... polibte si p*del (Y)

0/0
29.12.2006 9:52

kája1970

debilita a tupost státní správy jako vždy

nezklamala......pro úředníky,vy byste měli ty doklady těm lidem nosit domů, dobytci, za to platíme takový nehorázný daně......:-©:-©

0/0
29.12.2006 9:37

Chytrakz hospody

Klasická tupost státní správy.

Mi (státní úředníci co neumíme ani čeesky , ale máme FCE English) naděláme chyby a tyt se občene starej.!(Y)

 Na každé OP je vyznačena platnost. Když skončí, tak jsi du OP vyměnit. Pokud mi daj "starej model" je to věc státu, nikoliv občana. Pokud OP platí, tak platí. Akorát lze upozornit občana na to, že na staré OP nelze cestovat, ale je nutno mít pas. ;-O

0/0
29.12.2006 9:31

dislektik-idnes si na mě zasedla

každého věc ale s větrnýmy mlýny se bojovat nedá

;-D;-D

0/0
29.12.2006 9:22

RodoDendron

Nechutná buzerace...

Už vidím jak se staří a nemocní důchodci plazi na úřad...

0/0
29.12.2006 8:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.