Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ochranka: Šestnáct hodin na nohách a bez toalety

Šestnáctihodinová směna dlouho do noci, na kterou hned ráno navazuje další podobná. To navíc může trvat nepřetržitě i šest dní v týdnu. Malý počet přestávek a půlhodina na oběd, omezená možnost jít na toaletu. Tak může vypadat práce detektiva v hypermarketu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pinguinone

.. sem nakouknul na inzeraty..

..Tesko hleda doplnovace zbozi za 95 KC na hodinu..  tak nevim proc nekdo jde saskovat za 60 ..:-/

0/0
29.12.2006 9:45

Fredero

Firmu, kde se zjisti podobny pristup k zamestnancum by meli napoprve piodle jejiho obratu odsoudit k pokute klidne milionu korun..

A pozdeji klidne jeji sefy odsoudit na nekolik let do vezeni za porusovani prav cloveka, omezovani atd.. Neco by se naslo-podobne firmy je treba nejtvrdeji stihat!Rv;-€

0/0
29.12.2006 9:25

jarjary

ochranka

Clanek me zaujal,jiz z pohledu ctenare,tak z opacneho pohledu,tuto praci jsem vykonaval.Musim rici,ze mate se vsim pravdu.

0/0
29.12.2006 8:21

eBalkan

Své křestní jméno říci nechtěla.

A co pane investigativni zurnalisto zadat treba do google: havlikova agency rs :-P;-D

0/0
28.12.2006 16:04

bobcat

Re: Své křestní jméno říci nechtěla.

A co třeba ctít přání té ženy? Autor netvrdí, že jméno neví, ale že jej nechtěla uvést. A to by mělo být v rámci novinářské etiky akceptováno. Aspoň já jsem si za svých novinářských let otot nikdy nedovolil

0/0
30.12.2006 10:27

barbudo

Zajímalo by mne, za co berou peníze jejich šéfové ...

... protože výkon po 16 hodinách stání musí být opravdu hodnotný ...

0/0
28.12.2006 15:00

René, já a Rudolf

jediny mozny komentar...

PROSTE SE MELI LIP UCIT A NEMUSELI DELAT TOHLE. ;-D

0/0
28.12.2006 13:54

Milan_Seliga

Re: jediny mozny komentar...

Z článku jsem pochopil, že tam šel jako brigádník a brigádníky dělají hlavně studenti... On je to paradox, protože nejpodřadnější práce dlěají lidi v průběhu vysokoškolského vzdělání a většinou posluhují lidem bez maturity... I když většinou jsou ti lidi v pohodě, mnohdy lepší než "vzdělaní", ale není nic horšího než debil bez vzdělání co má radost že si může vyskakovat na vysokoškoláka...

0/0
28.12.2006 14:01

lopenik

Re: Re: jediny mozny komentar...

není nic horšího než debil bez vzdělání co má radost že si může vyskakovat na vysokoškoláka... R^R^R^R^R^ v tom vam davam jednoznacne zapravdu.

0/0
28.12.2006 16:50

hovnoprdel1

Re: jediny mozny komentar...

to ale z globalniho hlediska vubec nic neresi, nekdo tu praci delat musi, vsichni nemuzou byt jaderni fyzici, ze...

0/0
28.12.2006 14:06

Chmelař

Re: jediny mozny komentar...

 mně to moc vtipný nepřijde

0/0
28.12.2006 19:44

stanikgor

Trestní oznámení...

Mě by jenom zajímalo,zdali tento klučina, po tom co zjistil,podal trestní oznámení.Vždyť je to jeho zákonná povinnost.A pak už je to jenom na soudech.Za tak hrubé porušení lidské důstojnosti a porušení zákonníku práce bych to viděl na zavření výšejmenovaného marketu.Jinak jsou veškeré podobné sondáže o ničem a jenom podporují politiku hrubosti,schvalovanou klikou kolem ODS.

0/0
28.12.2006 13:38

René, já a Rudolf

Re: Trestní oznámení...

aaa, pan bude nejspis pravnik, ze? :o))) proc to oznameni nepodate sam, kdyz jste takovy rozumbrada? Je to i Vase zakonna povinnost :o))

0/0
28.12.2006 13:53

stanikgor

Re: Re: Trestní oznámení...

Moje povinnost by to byla,kdybych měl k tomu důkazy.Já je nemám a taky o tom nepíši do plátků.

0/0
28.12.2006 14:02

hovnoprdel1

Re: Re: Re: Trestní oznámení...

To se pletete, zadne dukazy mit nemusite, pokud vite o poruseni zakona mate to oznamit...

0/0
28.12.2006 14:09

resident evil

Re: Trestní oznámení...

Zákoník práce se běžně v těchto bezpečnostních službách porušuje, ale nikdo s tím nic neudělá. jestli v článku psali, že jsou běžné i 15ti hodinové směny, tak musím podotknout, že běžné jsou 24 hodinové směny a třeba 10x obden. Jo, ti chlapi si musí nějak vydělat, a to nahoní pouze hodinama - běžný průměr u naší firmy je 300 hodin měsíčně a nejsou výjimky kolem 400 hodin za měsíc. V období svátků, dovolených ap. jsou běžné i 48 hodinové směny. Průměrný plat: 53,10 hrubého na hodinu!!!

P.S. a ne všichni jsou neodučení, je zde mnoho maturantů i vysokoškoláků, jen prostě není práce v jejich oboru, tak je pro ně tohle přestupní stanice...

0/0
28.12.2006 17:41

harpyje

-

Práce v hypermarketu je svojí minimální náročností na kvalifikaci určená hlavně pro brigádníky - pro ně je to ideální, nemusí nic umět a vydělají si peníze. Pracovat v hypermarketu na plný úvazek může asi jen blázen.

0/0
28.12.2006 13:33

Diskutervas

V článku je napsáno jasně

Tam kde jsou odbory, to mají zaměstnanci lepší. Dobrý článek pro zdejší ODS ultras a pro neoliberály. Než se nechat ojebávat v supermarketu apod., tak radši být na soc. dávkách. 

0/0
28.12.2006 13:27

Lvy

Jste trapní s tím článkem

Nemůžu si pomoct, ale mě to snad ani nepřipadá jako práce. Oni tam jen stojí a čučí a nemají žádnou zodpovědnost, postě nic.

Srovnejte si to s lidma co skutečně musí pracovat např. v průmyslu, v dolech nebo naopak třeba doktoři na nekonečných službách. Prostě nesrovnatelné...

0/0
28.12.2006 13:06

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Jste trapní s tím článkem

to je jasné ale nechcat 16 hodin no nevím to je o močáku!!

0/0
28.12.2006 13:18

Diskutervas

Re: Jste trapní s tím článkem

Víš, jak se musí nudit? A jak je musí bolet nohy? Furt stát na nohách? A o tom močení už napsal někdo přede mnou.

0/0
28.12.2006 13:24

Milan_Seliga

Re: Jste trapní s tím článkem

Práce v ochrance může být dobrá, jen si člověk musí umět vybrat... Miluju třeba brigády na Brněnském Výstavišti, většinou se postává po dvojicích, takže se hlodinu stojí venku a hodinu sedíš na strážnici a můžeš si dělat co chceš. A odpoledne kdy už opadne provoz se zruší pár stanovišť a najednou musíš ven jen jednou za čtyři hodiny. Ideální pro psaní bakalářky nebo učení se na státnice :)

0/0
28.12.2006 13:58

Marpes

no co...

tak ať tam nedělaj pokud se jim tam nelíbí.

0/0
28.12.2006 12:44

Diskutervas

Re: no co...

a pak jim budeš nadávat do parazitů a nemakačenků na dávkách.

0/0
28.12.2006 13:28

me2di

Myslite, ze novy zakonik neco zmeni?

Nebo, ze by jiny zakonik neco zmenil?:-/

0/0
28.12.2006 10:57

(gbd)

Re: Myslite, ze novy zakonik neco zmeni?

Změní. Ale obávám se, že k horšímu.

0/0
28.12.2006 11:01

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Myslite, ze novy zakonik neco zmeni?

jo státním úředníkům pomůže!

0/0
28.12.2006 11:17

foxy2

Vyjasneni

Clovek neni socka, protoze malo vydela. Clovek malo vydela, protoze je socka.

0/0
28.12.2006 10:50

dislektik-idnes si na mě zasedla

práce není zajíc nikam neuteče

a je smutné jak se u nás chovají subjekty z tzv. dobrého západu.

0/0
28.12.2006 10:49

kotatkoxxl

Re: práce není zajíc nikam neuteče

to rčení je jinak : " Práce není penis, klidně postojí i dva dny." ;-D

0/0
28.12.2006 11:10

(gbd)

Re: práce není zajíc nikam neuteče

"Práce neuteče - nemá nožičky. Jenže se taky sama neudělá - nemá ani ručičky."

0/0
28.12.2006 11:20

mayqo

Kocoure, a muzes mi rict proc by meli do zahranicni politiky

mluvit lemplove co se neumeji postarat ani o sebe??? ;-D;-D;-D

0/0
28.12.2006 10:44

Kocourek69

Re: Kocoure, a muzes mi rict proc by meli do zahranicni politiky

Protože se to týká i jich. Apropo: Je mi Tě hluboce líto pokud si myslíš že všichni kteří nevydělávají statisíce viz. ty zmiňované maminky na mateřské dovolené jsou lemplové.

0/0
28.12.2006 10:54

prtcakus

Mnó,

ja štím aj každých 15 min (niekedy i cez noc) a seriem zhruba 3x za deň... Holt, to by nebolo pre mňa... ;-D;-D

0/0
28.12.2006 10:44

mayqo

Re: Mnó,

kup si pliny ;-D a udelas kaireru u bezpencostni sluzby ;-D

0/0
28.12.2006 10:45

b.bombicka

příspěvek

Ač mám na"detektivy"v hypáčích a supráčích svůj názor,tak myslím,že tolik urážek od zdejších přispivatelů si nezaslouží.Mmch nevím,kde vzali to"moudro",že vzdělání (v jejich podání VŠ) je nějaký patent na rozum.Znám dost vysokoškoláků,které i vyučení převýší svojí inteligencí.A zajímalo by mě,kdyby všichni"blbci" dali na vaše"chytré"rady a začali studovat,tak rázem bude problém-kam všechny ty studenty umístíme,již teď je na většině škol poptávka převyšuje nabídku a za několik se objeví další problém-kde zaměstnáme tolik doktorů, právníků, inženýrů, magistrů...a kdo bude dělat tu manuální práci,která je (dle přispivatelů zde) pro d*bily.Kdo bude vyvážet popelnice,péct pečivo,prodávat zboží, uklízet,řídit "socku",zedničit,svářet,vyrábět v továrnách...??!!A pro zdejší chytrolíny-každý bohužel nemá na to vystudovat VŠ a nemusí být lempl línej a neznamená to,že je horší člověk.A mmch,poznatky ze škol jsou většině lidí stejně k ničemu (nemluvím o lékařích a spol.),důležitá je hlavně praxe!

0/0
28.12.2006 10:33

syselpolni

Re: příspěvek

Já mám spíše ten dojem že Vy patříte k těm co to nepochopili.

0/0
28.12.2006 10:38

mayqo

Re: příspěvek

o tom zadna, ale kdyz si nekdo stezuje tak by mel zacit u sebe, proc je tak blbej ze na nej zbyde jen takovahle prace ;-D:-©

0/0
28.12.2006 10:42

(gbd)

Re: Re: příspěvek

No, ta práce občas zbývá i na vysokoškoláka, zvlášť, když na pohovorech slyší: "vy máte sice VŠ, ale my radši vezmeme středoškoláka, však on se to taky naučí a můžeme mu dát nižší plat".

0/0
28.12.2006 10:46

foxy2

Re: Re: Re: příspěvek

Pak jsi na spatnem pohovoru. Co takhle VS zatajit? ;-D

0/0
28.12.2006 10:48

syselpolni

Re: Re: Re: příspěvek

výmluvy...

Mám SŠ, ve firmě kde jsem nastoupil na dělnické místo jsem skončil jako obchodní ředitel s jedním z nejvyšších platů ve firmě. Měl jsem před sebou na příjmacích pohovorech desítky lidí a víte kdo z mých podřízených to dotáhl nejdál? Vyučený kuchař, který si při práci dodělával maturitu. Dnes jsme oba na vlastních nohou, mimo firmu, a v úplně jiných oborech.

0/0
28.12.2006 10:50

(gbd)

Re: Re: Re: Re: příspěvek

Jasně.

Ale když jsem si hledal práci (což trvalo 4 měsíce), tak jsem tu větu v různých obměnách slyšel mockrát.

Teď napravuji v jedné firmě věci po SŠ, který "byl levnější", ale "samouk".

0/0
28.12.2006 10:56

b.bombicka

Re: Re: příspěvek

No víš každej nemůže mít IQ 200 a být členem menzy.A hlavně, nedodržování zákoníku práce není problém jen v hypermarketech,ale ve spoustě firem, jenže většina lidí je ráda, že má nějakou práci. Lidi v Praze či dalších městech si můžou jakžtakž vybírat, ale jsou místa, kde jsou lidi (i se vzděláním) rádi za jakoukoliv práci. A chytré rady typu přestěhovat sem vůbec nepište.

0/0
28.12.2006 10:50

občan z kraje města

jste mimo realitu

Sehnat schopného vysokoškoláka je velice obtížné, je jich velký nedostatek. Sehnat méně kvalifikovaného člověka je snadnější, ale pracovitého je taky problém. Na druhou stranu ten kdo něco umí si nechá za práci dobře zaplatit a nepotřebuje ani zákoníky práce a podobné nesmysly. Problém však je, že mnohdy není z čeho lidi zaplatit a tak musíte zaměstnat i ty lemply, hodnota jejichž práce je na hranici rentability a ve výsledku jsou to nekvalitní produkty a protivní zaměstnanci.

0/0
28.12.2006 10:46

b.bombicka

Re: jste mimo realitu

Já nechápu, proč si všichni myslí, že jen vysokoškolák je člověk a k tomu pracovitej????To jste prosim Vás jako vzali kde???? Mmch,většina firem je ochotná Vás slušně zaplatit, pokud jste flexibilní, tj. jste ochotni pracovat 10-16 h denně a být v pozoru i o víkendech a svátcích. Chápu, že některým zde to vyhovuje-obzvlášť pánům a navíc těm svobodným, jenže oni existují i lidi, kteří jsou pracovití a chtějí být za to slušně ohodnoceni, ale na druhé straně nehodlají obětovat své práci celý život.

0/0
28.12.2006 10:54

pekelně masitý Higgsův boson

Re: Re: jste mimo realitu

Jasně, ale budou placeni tolik, kolik odpracují ... pač domácí kojení zaměstnavatel ještě naštěstí proplácet nemusí ;-D

0/0
28.12.2006 10:58

(gbd)

Re: jste mimo realitu

Dost záleží na tom, "kdo shání". Jakmile to dostane do referátu nějaká "personalistka", která má za úkol sehnat co nejlevnějšího "otroka", který bude tvrdit, že to zvládne a bude dost "flexibilní" aby si nechal všechno líbit, je zle. To pak občas končí "fluktuací zadků na jedné židli" (když se zjistí, že ten dotyčnej nejni pracovitej a ve zkušebce se s ním vyrazí dvéře).

0/0
28.12.2006 10:59

občan z kraje města

máte pravdu

i tak to chodí.Radikálně se to řeší přenesením výroby do zahraničí.

0/0
28.12.2006 11:15

superpiryn

To zdejším

ODS fans ale nevysvětlíš ;-D

0/0
29.12.2006 10:09

občan z kraje města

hurá pro sociální dávky, práce je pro hlupáky

Znám situaci v bezpečnostních agenturách. Prakticky všechny mají problém přežít. Ostraha provozovaných objektů je většinou ztrátová a nejhorší je to pro stát. Stát běžně vybere ve výběrovém řízení dodavatele, který nabízí hlídání za 35 Kč/hod. Na druhou stranu mají firmy platit minimální mzdu (což si každý dokáže spočítat, že je včetně odvodů cca 50Kč/hod). Jak to kdo řeší je pak výsledek, většinou načerno zaměstnaní ukrajinci.

0/0
28.12.2006 10:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.