Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dohodnuto, armáda nakoupí stovky tatrovek

Ministr obrany Jiří Šedivý podepsal smlouvu na nákup 556 nákladních automobilů Tatra pro českou armádu za 2,6 miliardy korun. První nové vozy dostanou vojáci v polovině příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

trojuhelník

tatra

nedám na ni dopustit,nezmar auto,na Sibiři jezdila v pohodě v -50 °C,všechno chcíplo a Tatra mrskala pořád dál,viděl jsem tu novou,má prý nahradit legendární Pragy V3S,musím si zjistit,co nová Tatra obnáší. >-

0/0
15.12.2006 19:13

Likvid

Re: tatra

Nova "Tatra" obnasi podvozek z V3S a motor a kabinu z Renaulta, v podstate je to predelana ROSSka R210 (ta byla zavedena do vyzbroje na zaklade vyberovyho rizeni). Tatra na ni koupila licenci od zkrachovalych Roudnickych Strojiren a prohodila puvodni kabinu z T815 za Renaultackou, plus Renaultackej motor (co tam bylo puvodne uz si nepamatuju).

Ve zkratce - od Tatry to ma akorat logo.

0/0
16.12.2006 21:47

bohdangarbidz

Re: tatra

pokud u nás existovalo geniální auto do terénu,nebyla to Tatra ale Praga V3S.Tam kde Tatra zůstala trčet,"vétřaska" bez problémů jela dál.

0/0
16.12.2006 21:54

Likvid

Re: Re: tatra

No to je logicky, kdyz ma polovicni hmotnost.

0/0
17.12.2006 15:59

Thule

Anální povozy

Zase mrhají našimi penězi tito vesměs býv.bolševičtí zelení mozci a navíc už vůbec ne v zájmu občanů tohoto státu.Češi se svou mentalitou  žádnou"armádu"nepotřebují,jen vždy kdyžtak aby lízali někomu anál.

0/0
15.12.2006 14:18

Narvik

tyto automobily budou jezdit i v Afganistanu a Iráku

>-protoze se s nimi počítá do nově tvořených expedičních jednotek AČR http://www.beobachter.cz/clanky/domaci/cesi-v-prvni-linii-proti-al-kajde

0/0
15.12.2006 13:46

Arne_F

Tatra nezná bratra

Koncepce páteřové roury a kyvných poloos byla poprvé Tatrou použita v roce 1924 - tedy už před 82 lety. Jak se zdá, dodnes nikdo nic lepšího nevymyslel. Když se k tomu přidají kolové redukce, jako má T-805 (mám ji doma), tak to projede úplně všude. Paulus odvezl na vzduchem chlazených T-111 svou 6. armádu až do Stalingradu - Opely, Mercedesy a ostatní křápy mu zamrzly. Nakonec i legendární PV3S jsou napůl Tatry - spousta dílů z T-805, a motor je polovina dvanáctiválce T-920.

V>-

0/0
15.12.2006 13:12

Kubatech

Re: Tatra nezná bratra

Tohle není bohužel Tatrovácká koncepce, je to bývalý ROSS R210

0/0
15.12.2006 13:20

Arne_F

Re: Re: Tatra nezná bratra

Já taky neříkám, že je to echt Tatra.

Jenom mě se*ou lidi, kteří pomlouvají Tatrovky a přitom o nich lautr ho*no vědí.;-€

0/0
15.12.2006 13:23

Kubatech

Re: Re: Re: Tatra nezná bratra

Jo, to rozhodně souhlas ;)

0/0
15.12.2006 13:28

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: Re: Tatra nezná bratra

tak si v tom jezdi 12 hodin denně!

0/0
15.12.2006 19:02

pinguinone

Re: Tatra nezná bratra

.. takze je vlastne skoda , ze se toho Ttara zrekla..;-)  idealni vuz do Ruska.. bohuzel trh jsme dobrovolne opustili...

0/0
15.12.2006 13:35

Kirken

PV3S rules!

Vejtřaska bylo, je a bude nejlepší auto pro armádu. Lžíce má po staletí taky stejný tvar, tu taky nikdo nevylepší...;-) Jsou to vyhozený prachy.

0/0
15.12.2006 12:57

Sporadany_obcan

Re: PV3S rules!

;-D já když jsem v 89. roce na vojně vyjížděl na vejtřasce, ve které jsme měli elektronkové ruské vysílačky, na nějaké podělané manévry, tak jsem definitivně pochopil, že s takovou těéchnikou vyhrajeme všechny války, protože nepřítel umře smíchy do jednoho muže.;-)  

0/0
15.12.2006 13:04

Kirken

Re: Re: PV3S rules!

O ruských vysílačkách nic nevím, ale o autech jo. Vejtřasce se může smát leda trouba.

0/0
15.12.2006 13:07

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: PV3S rules!

Rád Ti věřím, že jsi znalec. Tak mi aspoň vysvětli, proč to při cca polovičním zatížení skoro nikdy nejelo do kopce, resp. šouralo se to tak max. 30-40, řidič zoufale podřazoval, no hrůza, stačilo mírné stoupání.

K přesunu materiálu/lidí po solidnějších slinicích přes půl republiky zkrátka auto nanic. Uznávám, že polní cesty a terén, tam jistě její jistá síla byla..

0/0
15.12.2006 13:23

Kirken

Re: Re: Re: Re: PV3S rules!

Armáda potřebuje terénní náklaďáky. Vejtřaska jela po silnici max 80, v terénu projela všude, měla vyšší průchodnost než Tatrovky.

0/0
15.12.2006 13:31

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: Re: Re: PV3S rules!

no to jo, ale proč těm "teréňákům" nemohli namontovat o něco silnější motory? Pravda, 80kou z kopce se to rozjelo...

0/0
15.12.2006 14:11

medved_cz

Re: Re: Re: Re: PV3S rules!

No a jaka je nejvyssi povolena rychlost vojenske kolony? 40 km/h!

0/0
15.12.2006 13:58

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: Re: Re: PV3S rules!

psal jsem MAXIMÁLNĚ 30-40, ale obvykle tak 20-30. Pro "strategický" přesun techniky k překvapení "protivníka"  - fakt supr rychlost - nemůžu si pomoci.

a mimochodem vojenská auta se také nepohybují JEN v kolonách ;-)

0/0
15.12.2006 14:07

Kirken

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PV3S rules!

Nevymýšlej si blbosti, za chvíli to snížíš na 10km/h...;-) Jestli považuješ za hlavní kritérium kvality terénního nákladního auta rychlost na silnici, tak se fakt nedá nic dělat. Papa

0/0
15.12.2006 14:11

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PV3S rules!

Ono to fakt ale do kopce nejelo. Myslím, že kriteriem kvality každého auta by mělo být, že to jede, řekněme aspoň o "něco" rychleji než koloběžka.

Zkrátka jsi mě nepřesvědčil.

Pa:-)

0/0
15.12.2006 14:17

Likvid

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PV3S rules!

To si myslis, ze jeji soucasnici snad jezdili stovkou?

0/0
17.12.2006 16:01

F Havala

Nová Tatra

Tatru podobnou na obrázku jsem asi před týdnem předjížděl na silnici a co mě zaujalo byli nápravy stejné jako u V3Sky. To jest, převod v kolech na nápravě, zvýšená náprava nad osou kol a tím velmi dobrá průchodnost terénem. Jinými slovy podvozek velmi podobný V3S. Pokud toto vozidlo bude mít solidní motor (vzduchem chlazený motor vyvinutý před 50-ti lety už patří historii) a dobré dílenské zpracování, tak to bude důstojný nástupce nesmrtelné PRAGY V3S.

0/0
15.12.2006 13:10

Kirken

Re: Nová Tatra

On ten vzduchem chlazený starý motor měl taky své výhody: jednoduchost, spolehlivost a snadnou opravitelnost v polních podmínkách.

0/0
15.12.2006 13:14

Kubatech

Re: Nová Tatra

Má to šestiválec Renault, turbodmychadlo

0/0
15.12.2006 13:20

HugoWomaacka

Re: Re: Nová Tatra

motor od žabožrouta? tak to pánbůh je ochraňuj....

0/0
15.12.2006 13:27

HugoWomaacka

Re: Re: Re: Nová Tatra

to se tý ceně nění proč divit, součástí každého vozu bude zřejmě náhradní motor a náklady na jeho výměnu, aby to vydrželo dohromady alespoň pár let...

0/0
15.12.2006 13:29

Kubatech

Re: Re: Re: Re: Nová Tatra

No jako přímo s motorem jsem zatím problémy nezaznamenal, ale dost se na tom sere elektrika (motorová).

0/0
15.12.2006 13:34

Arne_F

Re: Re: Re: Re: Re: Nová Tatra

Že by se u Rendlíka s*ala elektrika? Není možná... ;-D

0/0
15.12.2006 13:43

Arne_F

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nová Tatra

Kurňa, ruka rychlejší myšlenky... Zkrátka - šéf měl Rendlíka Megana II, v létě ho přitáhli na odtahovce z Francie(!) Selhala elektronika, auto blikalo, troubilo, stěrače stíraly, jenom to nechtělo startovat. Vive la France, vive Renault!

0/0
15.12.2006 13:46

Kubatech

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nová Tatra

No, to se u téhle Tatry stalo to samé :-) Ale přemostili jsme nějaké relátko a kupodivu to nastartovalo :-)) A doteď se to chová jak má a všechno funguje :-)

0/0
15.12.2006 14:19

Sporadany_obcan

Jestli dobře počítám, vychází mi cena na jeden kousek

na skoro 5 milionů, přesně 4.676.259Kč.

Tak nevím, není to nějak moc, když má jít o následníky "vejtřasek"???

0/0
15.12.2006 12:20

Pan Navratil

Re: Jestli dobře počítám, vychází mi cena na jeden kousek

Kupoval jste někdy v poslední době náklaďák? ;-)

0/0
15.12.2006 12:25

Sporadany_obcan

Re: Re: Jestli dobře počítám, vychází mi cena na jeden kousek

Právě že už dlouho jsem na nákupu náklaďáků nikde nebyl ;-D, proto se taky ptám, tak očekávám reakci nějakého odborníka, že to tady ozřejmí a ne nejapné otázky ;-)

0/0
15.12.2006 12:54

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: Re: Jestli dobře počítám, vychází mi cena na jeden kousek

záleží na vybavenosti vozu

0/0
15.12.2006 19:04

JBetak

Re: Jestli dobře počítám, vychází mi cena na jeden kousek

Pokud jste z Prahy, přečtěte si v městském autobuse, kolik stál.

0/0
15.12.2006 12:36

HugoWomaacka

Re: Re: Jestli dobře počítám, vychází mi cena na jeden kousek

Jasně, a kdyby tam bylo napsáno dvojnásobek nebo desetinásobek tak jim to taky zbaštíte? ono je jednoduchý prd vědět a řídit se pravidlem co je psáno to je dáno ale zamyslel jste se někdy nad tím, proč to tam tak alibisticky píšou?

0/0
15.12.2006 12:56

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: Jestli dobře počítám, vychází mi cena na jeden kousek

R^ abyste si připadal, že jedna jízda v MHD za 20Kč je vlastně zadara.;-)

0/0
15.12.2006 13:00

Sporadany_obcan

Re: Re: Jestli dobře počítám, vychází mi cena na jeden kousek

?myslíte ten autobus? Co má autobus společného se střednělehkým náklaďáčkem?

0/0
15.12.2006 12:56

HugoWomaacka

Re: Re: Re: Jestli dobře počítám, vychází mi cena na jeden kousek

on chtěl jenom říct že byl v praze a projel se tam busem ;-D

0/0
15.12.2006 13:03

krakra

T815

Pravděpodobně nepůjde o klasickou Tatru 815 ale o nový malý typ, který nemá klasické znaky Tatrovácké konsrukce.

0/0
15.12.2006 12:12

pinguinone

Re: T815

..  chces delat 111 do nekonecna..;-)

0/0
15.12.2006 12:25

Arne_F

Re: Re: T815

Koncepce páteřové roury a kyvných poloos byla poprvé Tatrou použita v roce 1924 - tedy už před 82 lety. Jak se zdá, dodnes nikdo nic lepšího nevymyslel. Když se k tomu přidají kolové redukce, jako má T-805 (mám ji doma), tak to projede úplně všude. Paulus odvezl na vzduchem chlazených T-111 svou 6. armádu až do Stalingradu - Opely, Mercedesy a ostatní křápy mu zamrzly. Nakonec i legendární PV3S jsou napůl Tatry - spousta dílů z T-805, a motor je polovina dvanáctiválce T-920.

0/0
15.12.2006 13:11

VLDX

Re: T815

Myslím si, že mohli nakoupit pokračovatele T815, ale rozhodli se pro jiný nový model s kabinou od Renaultu. Motor taky není původní tatrovácký jako v pokračovatelech T815, asi kvůli normám Euro 4 se rozhodli pro tento typ, nevím.

0/0
15.12.2006 12:43

Kubatech

Re: Re: T815

Tohle není vůbec Tatrovka, je to modernizovaný ROSS R210, které už u armády jezdí. Tatra koupila dokumentaci, trošku to upravila a jede se dál...

0/0
15.12.2006 13:22

Tholis

Názor

Je to krásná pozitivní informace:-) Je dobře že vláda konečně dává nažrat lidem a dává šanci Tatře aby se zvedla z bordelu do kterého jí namočili Američtí majitelé...

0/0
15.12.2006 12:06

Monstrum Anonymič Anonymov

A kdy budou ty Tatranky nakupovat ?

:-)

0/0
15.12.2006 11:30

ChorcheCh

hmm

A budou se prodávat neježděný V3S R^

0/0
15.12.2006 10:21

chrtil

hmmmm

no já to četl jako Tatranek ;-D

0/0
15.12.2006 9:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.