Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie přiznala chybu, po Zelenkovi mohla jít dřív

Policie přiznala, že její postup při vyšetřování vražd v havlíčkobrodské nemocnici nebyl v pořádku. Trestní oznámení ze zdravotnického zařízení zůstalo u policisty, který kvůli nemoci tři týdny chyběl v práci. Nikdo ho od něj nepřevzal a vyšetřování se kvůli tomu zdrželo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nonick

Jo, po pitvě je každý generál...

0/0
13.12.2006 11:52

z ozikova

V celé debatě by se nemělo

zapomínat na jednu z podstatných věcí, která díky této smutné záležitosti vyplula na povrch a to je, že homosexualita je špatná věc. Neodsuzuji homosexuály - těch je mi líto, ale homosexualní chování by se nemělo podporovat (viz schvalování zákonů letos v jarních/letních měsících).

0/0
13.12.2006 9:56

________________________________

policajt marodil kde?

Ten policajt marodil 3 týdny doma, nebo byl v nemocnici?

0/0
12.12.2006 16:10

Brundi

Re: policajt marodil kde?

Hraje to roli?

0/0
12.12.2006 18:09

killy

Jo . V nemocnici moh´ dostat heparin......

0/0
12.12.2006 18:16

utanův stín

Re: Re: policajt marodil kde?

A hele, už žiješ?

0/0
12.12.2006 18:18

Brundi

Re: Re: Re: policajt marodil kde?

Jen malicko. ;-) Dnes rano jsem vstavalo s myslenkou: Prvni, co dnes rano udelam, ze poslu tu konstruktivni kritiku. Ja nevim, jak to delam... :-D

0/0
12.12.2006 18:22

utanův stín

Re: Re: Re: Re: policajt marodil kde?

No, zatím přežívám. Užírání zvědavostí si nevšímám.

0/0
12.12.2006 18:24

utanův stín

Re: policajt marodil kde?

:-)

0/0
12.12.2006 18:18

stile

Trestní oznámení

Před chvilkou jsem si přečetl trestní oznámení sepsané JUDr. Coupalovou adresované OSZ (nikoliv policii).

Zde mě mimo jiné zaujala větička ..."aby posoudilo zda v daném případě nedošlo k naplnění skutkové podstaty z některého trestných činu ublížení na zdraví".  Tak lajdácky zprasené oznámení o věci tak závažného charakteru jsem snad ještě  neviděl.  Nide v celém textu jsem nenašel ani zmínku o podezřelých umrtí, nebo jen náznak toho, že by se mohlo jednat o tak závažný zločin. Vždyť přeci nemusela obvinit konkrétní osobu, nebo třeba mohla uvést, že mají na konkrétní osobu jen podezření a byla by zcela z obliga. 

Myslím, že paní Coufalová si zaslouží minimálně pár facek.Rv

0/0
12.12.2006 15:53

doktor_bota

Re: Trestní oznámení

Měl bys pravdu, ovšem pouze za předpokladu, že se jí vedení nemocnice uráčilo svá podezření sdělit. Pokud například neměli žádný důkaz o podávání Heparinu u těch mrtvých, mohl se ředitel například obávat, že v případě adresnějšího oznámení by mu hrozilo stíhání pro křivé obvinění. Takže nechal vyrobit to, co nakonec dostala policie, a plánoval, že by při vyšetřování poukázal na další případy. Nepočítal s tím, že se 3 týdny nic nebude dít...

0/0
12.12.2006 20:03

stile

Re: Re: Trestní oznámení

V tom je právě ten  zakopaný pes. Křivé obvinění zde nepřichází v úvahu a to z několika důvodů:

1) před sdělením obvinění lze jen těžko naplnit skutkovu podstatu tohoto TČ, navíc by musel být prokázán úmysl přivodit konkrétní osobě tr. stíhání (což je v tomto případě vyloučeno, k oznámení vedl přece fakt, že v nemocnici nadměrně umírají lidé),

2) i kdybych připustil, že by někdo mohl být za oznámení postižen, postačí v něm uvést, že je pouze podezření na konkrétní osobu a policie je povinna prověřit zda je to pravda či nikoliv. Právnička by to měla vědět.

Mimochodem z oznámení paní Coufalové  je zřejmé "pouze" podezření ze spáchání  TČ ublížení na zdraví z nedbalosti ve smylu ust. § 224 ost. 2 tr. zákona s horní hranicí trestu odnětí svobody 5 let. Pakliže by zde bylo od začátku podezření ze spáchání  8 násobné vraždy, zabývala by se tím  mordparta a k žádnému zdržení by vůbec nemuselo dojít. Navíc zákonná lhůta pro prověření oznámeného TČ je 2 měsíce - toliko k oné chybě policie  

0/0
12.12.2006 20:35

doktor_bota

Re: Re: Re: Trestní oznámení

Viz níže.

PS: kolohnát je živý a občas sem píše.:-)

0/0
12.12.2006 21:31

stile

Re: Re: Re: Re: Trestní oznámení

Odpověď máš dole, ale význam sdělení  v postskriptum mi uniká, nepleteš si mě s někým jiným:-)?

0/0
12.12.2006 22:02

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Trestní oznámení

Jen jsem to zkoušel, tvůj nick je jméno hlavního hrdiny trilogie Anthony Pierce, kterou málokdo četl. Takové celkem naivní fantasy s dobrým nápadem.

A místní kolohnát (taky jedna postava z toho příběhu) to četl.:-)

0/0
12.12.2006 22:17

stile

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trestní oznámení

No tak to mě absolutně nenapadlo, tu trilogii jsem v mládí pochopitleně četl a postava hlavního hrdiny mi byla vcelku sympatická (kaňour jeden) - Tvé myšlenkové pochody byly  zela správné. Škoda velkého Kolohnáta, maraton nezvládl a nakonec v příběhu zemřel....

Inkarnaci nesmrtelnosti jsi taky četl?

0/0
12.12.2006 22:33

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trestní oznámení

Omlouvám se, ale musím zmizet, dorazila moje lepší já, díky za debatu. Kvituji s nadšením, že nejsem ujetý na pohádky sám.:-)

0/0
12.12.2006 22:59

stile

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trestní oznámení

....to chápu, někdy příště můžem pokračovat. Tyhle pohádky taky můžu a že jsem jich už něco přečet. Přeju krásnou dobrou noc.

0/0
12.12.2006 23:03

sir Humprey

Re: Trestní oznámení

Cupalová

0/0
12.12.2006 20:25

stile

Re: Re: Trestní oznámení

..nepodstatný detail, ale díky za upozornění:-)

0/0
12.12.2006 20:38

-=koloděj=-

Kdo ví jak to vlastně bylo ...

jeden z dalších názorů na tento problém:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006121004

0/0
12.12.2006 15:23

stile

To je nádhera...

...vedení policie opět střílí do vlastních řad. Bravo :-/.

Zajímalo by mě, jak by se to samé vedení zachovalo, kdyby Zelenka nepřiznal vůbec nic a navíc si stěžoval všude, kde by byli ochotni ho poslouchat (tv žumpa,  bulvární plátky...).

0/0
12.12.2006 15:22

stile

doplnění

..nejspíš by byl vyšetřující policista ze strany policejního prezidenta označen za horlivého troubu a následně by mu bylo sděleno podezření ze spáchání TČ zneužití pravomoci veřejného činitele.

0/0
12.12.2006 19:37

kahad

Mlží

až neuvěřitelně-primař jde operovat s vědomím, že se v prostoru oddělení pohybuje vrah a zná předpokládanou oběť, ředitel podá trestní oznámení bez jasné formulace-věřím, že policisté nepřikládali takto stylizovanému oznámení větší váhu.

Problem vidím v totálním selhání primaře a ředitele ústavu!

0/0
12.12.2006 14:57

bluetake

Re: Mlží

problem je ten, ze jeden magor vrazdil lidi a pake , svete div se, sam priznal. Kdyby tak neucinil, myslet si muze kazdy ,co chce,ale bez jakehokoliv dukazu proste nemuzete obvinit nikoho. A jen tak na okraj, zadne dukazy nejsou dodnes, nejsou ani mrtvi, neni nic - jen priznani nejakeho cvoka, ktery chtel byt chycen. Ale az dostane rozum, nezbyde nic....Z pohledu prava vlastne absurdne nedoslo ani k zadnym vrazdam, neexistuji zadne dukazy, ze ti ,co zemreli ,zemreli na heparin, nejsou zadne pitevni protokoly, priste NIC. Policie dnes ma sice vraha ale jen diky tomu, ze se sam spontalne priznal....a to urcite spoustu lidi nasralo. protoze jim to pridelalo praci a starosti....

0/0
12.12.2006 15:05

doktor_bota

Re: Re: Mlží

Omyl. Trestní oznámení na neznámého i konkrétního pachatele můžeš podat, abiž by ses musel obávat stíhání pro křivé obvinění. Samozřejmě musíš umět vhodně zvolit formulaci, ale na to, aby policie prošetřila nějaké jednání, stav, nebo situaci máš nárok jako každý při pouhém podezření. A nemusíš mít ani důkazy.

0/0
12.12.2006 20:07

stile

Re: Re: Re: Mlží

..ha vždyť Ty to v podstatě víš, mohl jsem si odpustit tu přednášku výše...

0/0
12.12.2006 20:47

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Mlží

Vždyť já vím, že to vím, nahoře jsem hovořil o možných důvodech obav ředitele, v žádném případě jsem netvrdil, že by byly opodstatněné. Ale napsal jsi to hezky.:-)

Mám z vyjádření jak odvolaného ředitele, primáře ARO prostě pocit, že oba velmi dobře věděli, že se rýsuje skutečně velký průser a nějakou dobu se zabývali tím, že jako právní diletanti hledali cestu, aby se s ním nesvezli do pekla. A těžce to přehnali, nadirigovali advokátku tak, že vyrobila naprosto nezajímavé a "neinspirující" tr. oznámení, což vedlo v kombinaci s nemocí vyšetřovatele ke zpoždění a jen díky naivitě toho hovada Zelenky je vlastně vůbec co šetřit.

0/0
12.12.2006 21:30

stile

Re: Re: Re: Re: Re: Mlží

Ano, o rýsujícím se průseru nejspíš dobře věděli, ale moc se mi nechce věřit, že by o tom neinformovali paní advokátku.

Osobně si spíš myslím, že JUDr. Cupalová na skutkovou podstatu věci hodila bobek a z nedostatku času, nebo z důvodu vlastní nedbalosti a lenosti sesmolila toto trestní oznámení. 

Problém vidím hlavně v tom, že z jejího oznámení nelze dovodit nebezpečí z prodlení - takové oznámení má pochopitelně přednost před vším ostatním.

0/0
12.12.2006 21:56

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mlží

Nedovedu si představit, že by ta dáma měla vzhledem k situaci nedostatek času, pan Zelenka už byl mimo hru a sestavení oznámení tak, aby měla policie "lepší motivaci" je i při zachování profesní potřeby hájit zaměstnavatele otázkou maximálně několika hodin. Ne, domnívám se, že buď dostala neúplné informace, nebo jako právní zástupce naprosto selhala, protože přijala podezření z několikanásobné vraždy jen jako názor, což se pochopitelně odrazilo ve formulaci oznámení tak, jak píšeš.

0/0
12.12.2006 22:08

stile

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mlží

Asi máš pravdu. Ovšem osobně se spíš domnívám, že ona zcela určitě nehájí pouze zájmy nemocnice, ale i jiných klientů. Chtěl jsem spíš naznačit, že vzhledem k ostatním (pro ni důležitějším) kauzám, které má na starosti zcela chybně odhadla hrozící nebezpečí a pádem tím vzniklo ono nedokonalé trestní oznámení.

Pochopitleně můžeme jen spekulovat, jako občané se pravdu patrně nedozvíme.

0/0
12.12.2006 22:26

stile

Re: Re: Re: Re: Re: Mlží

...se Zelenkou souhlas, kdyby se sám nepřiznal, není proti němu jediný hmatatelný důkaz...

0/0
12.12.2006 22:06

-=koloděj=-

Re: Mlží

jenže pokud na někoho podáte trestní oznámení (na konkrétní osobu) a ukáže se, že to není pravda, budete souzen za křivé obvinění. Proto patrně bylo oznámení formulováno neurčitě, hledat vraha je koneckonců věc policie. Primář jim mohl říci své podezření ústně, ale prošetřit to a obvinit ho už měla být práce policie.

Mimoto, primář patrně těžko mohl zpočátku uvěřit tomu, že se jedná skutečně o vraždy, a ne náhodná selhání různých osob, případně i léků, úmyslné zavinění pro něj byla patrně poslední varianta, když už všechno ostatní vyloučil. A udělal toho IMHO opravdu dost pro dopadení pachatele, v podstatě jej podle indicií vystopoval, takže bych jej zase tolik neobviňoval. Hlavní vinu nese ten, kdo vraždil.

0/0
12.12.2006 15:17

kahad

Re: Re: Mlží

je obtížné polemizovat o tak složité kauze-vycházím pouze z mediálních zpráv.

Ale když primař Longin prohlásí v rozhovoru: "Nemysleli jsme si, že když páchá takovouto trestnou činnost, nastoupí do nemocnice v místě svého trvalého bydliště. Kdybychom to tušili, avízo bychom určitě dali", tak hrubě pochybil Hovoří zde jednoznačně o trestné činnosti.

Skutečně mám podezření, že nemocnice měla v úmyslu případ bagatelizovat.

0/0
12.12.2006 15:55

aleale

a nejhorsi je,

ze kdyby zelenka priplatil, tak se nevysetrovalo vubec ;-(

0/0
12.12.2006 14:52

killy

Jen tak naokraj, pro úplnost ...(a nejsem policajt !):

Policie obdržela oznámení 23.10.  Poslední předávkovaný pacient byl zjištěn ve dnech 22.10 - 23.10. a byl lékaři zachráněn. Takže: Sice došlo k zoufalému zpoždění počátku vyšetřování.. ale navenek se, objektivně vzato, nic závažného (úmrtí a náhodou) nestalo, za co by poliši nesli nesejmutelnou vinu....... Navíc máslíčko na hlavě má, podle mýho názoru, hlavně pan primář...kterýho nepřekvapilo 8 úmrtí z podivnýho krvácení během čtvrt roku...

0/0
12.12.2006 14:18

otmara

Policie, nikdy npřizná chybu!

Vyrubali nám kočárkárnu a tři sklepy. Vyfotili jsme pachate, a fotky jsme předali,chá,chá, POLICII ČR. A ta je znala!.První reakce: My je známe!" Druhá: Uzavíráme řízení, protože pachatel je neznámý!   Co si o tom myslíte? Jasné fotky a jasný policajt?

0/0
12.12.2006 14:14

regazzi

Re: Policie, nikdy npřizná chybu!

A jasný výsledek.

Tebe to překvapuje v našem Absurdistánu ?

0/0
12.12.2006 14:16

plastovalahev

Re: Policie, nikdy npřizná chybu!

Kočárka a spravedlnost do vlastních rukou .... ;-)

0/0
12.12.2006 14:18

killy

Kontrolní otázka: Barva pachatele ?

0/0
12.12.2006 14:20

plastovalahev

Re: Kontrolní otázka: Barva pachatele ?

blonďák z Itálii

0/0
12.12.2006 14:27

plastovalahev

Re: Re: Kontrolní otázka: Barva pachatele ?

z  Itálie, sakra ...

0/0
12.12.2006 14:28

killy

Takže osmahlej, s vlasy na žluto a´la fotbal. nároďák Rumunska ?

Takovejch mám pod oknem plnou ulici.....

0/0
12.12.2006 14:30

plastovalahev

Re: Takže osmahlej, s vlasy na žluto a´la fotbal. nároďák Rumunska ?

Ty se máš, bydlíš v Itálii ;-)

0/0
12.12.2006 14:36

nejvyssisoudce

Policie chybu přiznala

Je to politováníhodné pochybení, které se stává maxxximáálně jednouuu za deset let.

Viník bude potrestán (asi mu seberou osobní ohodnocení).

Tak co by jsme ještě chtěli?

0/0
12.12.2006 13:58

utanův stín

Re: Policie chybu přiznala

Systémovou změnu, změnu v odpovědnosti za podávání trestních oznámení a hlavu policejního prezidenta a ministra vnitra.

0/0
12.12.2006 14:12

killy

změnou v odpovědnosti za podávání trestních oznámení.....jsi myslel co ?

0/0
12.12.2006 14:28

Nannius

Re: změnou v odpovědnosti za podávání trestních oznámení.....jsi myslel co ?

od priste uz nebude odpovedny nikdo a podani se nebudou vyrizovat vubec

0/0
12.12.2006 14:37

utanův stín

Re: Re: změnou v odpovědnosti za podávání trestních oznámení.....jsi myslel co ?

To je úplně nejlepší.

0/0
12.12.2006 18:19

babacek

Nechci spekulovat,ale

opravdu by nebyl žádný další zavražděný  pokud by policista marodil dlouhodobě ? Jestipak polisté nejedí 14 dnů když jim omarodí kuchař v jejich kantýně ?:-(

0/0
12.12.2006 13:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.