Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Advokát: Zelenku hnalo k vraždám nutkání

S Petrem Zelenkou se viděl jen pár hodin, ale už teď má právník Jan Herout jasno, jak bude "nemocničního vraha" obhajovat. Zelenka prý měl jen jeden problém: nemohl si pomoci, když viděl lék heparin. "Nevraždil ani pro peníze, ani ze žárlivosti, ale z nutkání," hájí svého klienta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

z ozikova

Po přečtení úchylných vyjádření

pana advokáta jsem pochopil, že naše právnictví má velký problém pokud advokát může takto veřejně argumentovat. Pokud ho advokátní komora nestáhne tak je to další důkaz tristního stavu právníků v našem Kocourkově. Doporučuji panu advokátovi odstoupit od případu a vyhledat psychiatrickou pomoc. Předcházející advokát pana Zelenky měl chyby ale nebyl úchyl.

0/0
13.12.2006 10:26

bezec.........

101

Ten potrebuje akorat z hlavy udelat zeleninu,pak ho to nutkani prejde!!!A pribuzna mohla zit!

0/0
12.12.2006 18:57

Ruger

Ahoj Tyraeli! Argumentovat obsedantně-kompulzivní poruchou je docela soda.

JAk jsi správně poznamenal, jde o chorobu velmi těžkou, mýlíš se, když píšeš, že se z ní lze vyléčit (komentář Pokud je uz dva roky dobrej, je to skoro uplne sicher). Nutkavé jednání má migrující charakter, postgižený přestane  "uklízet" , a začas začne "zamykat". Nicméně jak jsi správně napsal - pacient si prostě "nemůže pomoci". Dám příklad, - Je invalidní a nemůže chodit do práce, protože se stále vrací a kontroluje zámky....Nebo pekelně uklízí  add absurdum Jedno věhlasné pražské pracoviště popsalo pacientku, která tak doma uklízela a dezifinkovala, že nechali udělat z hecu v jejím bytě mikrobiální stěry - výsledky je šokovaly - v obýváku mohl hematolog klidně tran splantovat kostní dřeň, ba co dím, mohl zde být zřízen hematologický JIP - life Island. Proč to píši - pokud by si nemohl pomoci, činil by tak bez ohledu na situaci a neselektoval by ani čas, ani prostor,ani postižené......

0/0
12.12.2006 15:50

Eve3

Re: Ahoj Tyraeli! Argumentovat obsedantně-kompulzivní poruchou je docela soda.

Snachu posedlou chorobnou cistotou a neustalym uklidem domacnosti i na pracovisti mela jedna moje starsi kolegyne...

A jak to skoncilo? Prestoze holka chodila k psychiatrovi, tak ji to moc nepomohlo, spachala, chudak, sebevrazdu - oblekla si obnosenejsi saty (aby ty lepsi setrila - stalo to v dopise na rozloucenou...), perfektne uklidila byt a skocila z Nuselskeho mostu - nechala po sobe dve male deti, kluka a holku - vzpominam si, kdyz za kolegyni do prace prisel jeji syn, aby ji tu hruzu rekl... :-(

0/0
12.12.2006 17:50

Eve3

Re: Re: Ahoj Tyraeli! Argumentovat obsedantně-kompulzivní poruchou je docela soda.

jo a jeste neco... jako duvod sveho cinu v dopise na rozloucenou uvedla, ze zjistila, ze nikdy nemuze mit "dokonale uklizeno"... ze to proste nedokaze...

0/0
12.12.2006 17:55

Bagoun

Re: Re: Ahoj Tyraeli! Argumentovat obsedantně-kompulzivní poruchou je docela soda.

Kristovo brko. Jdi s těmahle historkama od rodinnýho krbu do h*a*j*z*l*u Zrovna se chystám na kutě a chci mít krásné sny o panenské čistotě světa X;-€X

0/0
12.12.2006 22:30

Eve3

Re: Re: Re: Ahoj Tyraeli! Argumentovat obsedantně-kompulzivní poruchou je docela soda.

Jo, hochu, ja bych si taky prala, aby ten nas svet byl "panensky cisty"...

A do hajzlu nepujdu... mluvis takhle i doma??  :-/

0/0
13.12.2006 10:10

Kleki Petra

No ještěže to nebylo puzení.

0/0
12.12.2006 13:55

killy

Hmmm. Tak máme vraždy z vilnosti, úkladné, objednané,....

ze žárlivosti, předstírané, v afektu, nevysvětlitelné, .... a teď ještě ty z nutkání, viz. - Kompulze = nutkání k nějaké činnosti. Většinou se jedná o zdánlivě účelný úkon. Člověk se snaží nutkání odolat, ale to mu způsobuje úzkost a napětí. Pokud pak nakonec nutkání vyhoví, pocítí úlevu.-   Vzpomněl jsem si: Já a Cigareta......  Ale natáhnout do střkačky heparin a píchnout, no !!!

0/0
12.12.2006 13:52

perina

nutkání vraždit ??

hlavně doufám, že když má někdo nutkání vraždit, a udělá to promyšleně a plánovaně, odnáší si domů části zdravotnické dokumentace, že to snad není polehčující okolnostRv

0/0
12.12.2006 13:25

Bagoun

Re: nutkání vraždit ??

Otázka je, jestli si vůbec uvědomoval, že to může být posouzeno jako vražda.

Myslím, že se cítil jako v Americe doktor Smrt. Prostě dal Heparin lidem, který by už stejně neměli šanci na přežití. Kdyby těch kšeftů zvládnul míň, tak by možná do smrti na to nikdo nepřišel a zdravotnictví by mělo víc financí na léčení případů, kde to má smysl. To jen tak, když se na to podíváme čistě racyonálně bez citu a předsudků.

0/0
12.12.2006 14:20

Bagoun

Re: Re: nutkání vraždit ??

racionálně....pro rejpáky

0/0
12.12.2006 14:21

Homer1

Já když mám nutkání...

tak si sednu ma mísu a v klidu chvilku "medituji"...

Ale aby mi za to hrozil kriminál, to je trochu přehnané. Pan advokát to jistě myslí takhle a proto bude žádat propušetění...

0/0
12.12.2006 12:34

tyrael

Re

Dost pochybuji ze by se nato pri nejakej psychotestu nebo pohovru prislo, to by musel byt skutecne velmi zkuseny lekar. Navic pri prijimani do prace v nemocnici se zadne takoveto veci neprovadeji. A znam jednoho vyborneho chirurga ktery touto chorobou trpi.

0/0
12.12.2006 12:17

_m-

Re: Re

Vrací se to? Kluk už je dva roky "dobrej" ale já mám pořád strach.....

0/0
12.12.2006 12:20

tyrael

Re: Re: Re

Nevraci, rozhodne ne ve stejne podobe, protozete jedne konkretni fobie se zbavil, tzn uz se  nebude bat ze ej spinavy, to uz se nikdy nevrati. Pokud je uz dva roky dobrej, je to skoro uplne sicher.

0/0
12.12.2006 12:25

_m-

Re: Re: Re: Re

:-) dík

0/0
12.12.2006 12:27

tyrael

Re: Re: Re: Re: Re

Neni zac:-)

0/0
12.12.2006 12:30

Monstrum Anonymič Anonymov

Jmenuji se Petr Heparin

:-)

0/0
12.12.2006 12:13

tyrael

Vazna choroba

Tato nemoc se nazyva obsedantne-kompulzivni porucha (diagnoza F420). Jestli ji opravdun trpi, v zadnem pripade by ho nemeli zavrit. Je to tezke a obtizne lecitelne onemocneni, nikomu z vas bych to nepral.

0/0
12.12.2006 11:40

yxarinka

Re: Vazna choroba

to víš, že jo ty humanisto. Až ti takovej magor zabije příbuznýho,uvidíš to hned jinak a budeš jako první volat po provazu a nebude ti stačit ani ten fešáckej kriminál ;-€

0/0
12.12.2006 11:44

yxarinka

REDAKCE!!!!!!!

Hergot nemůžete už opravit ty smajlíky???? Když dám ten červený zamračený,skočí tam blijící (což nedává smysl)

0/0
12.12.2006 11:44

killy

Jo ?

X;-€8-o;-€;-O(Y)>-

0/0
12.12.2006 13:54

killy

Pravdu díš !

0/0
12.12.2006 13:56

pepe999 from Salford

Re: REDAKCE!!!!!!!

Zkus vymenit neco mezi klavesnici a zidli...;-D;-D

0/0
12.12.2006 13:56

tyrael

Re: Re: Vazna choroba

Ja zcela rozhodne nejsem humanista, rozhodne ne ve smyslu v jakem to myslite vy. Al e ten clovek nezodpovida za svoje ciny, POKUD touto chorobou opravdu trpi. To je jako kdyby jste chtela zavrit do vezneni schizofrenika ktery si nevezme leky a nekoho zavrazdi.

0/0
12.12.2006 11:46

_m-

Re: Re: Vazna choroba

Až tvůj příbuzný duševně onemocní a něco provede budeš jako první volat po zobjektivnění jeho chování  - ale to poznáš až něco takového zažiješ.

0/0
12.12.2006 11:46

Heralik2

Re: Re: Re: Vazna choroba

Až můj příbuzný onemocní a v rámci choroby zabije 8 lidí a přizabije dalších 10, rozhodně nevím, jestli bych měl na to ho obhajovat před pozůstalejma...

0/0
12.12.2006 11:53

tyrael

Re: Re: Re: Re: Vazna choroba

Pochopil bych ze se to neda obhajit pred pribuznymi obeti. Ale od toho mame vyssi spravedlnost-soudy. A lekari, kteri jsou fundovani aby urcili zda za sve ciny zodpovida nebo ne. Pokud touto chorobou trpi, rozhodne za sve ciny nezodpovida.

0/0
12.12.2006 11:56

_m-

Re: Re: Re: Re: Vazna choroba

Mícháš dvě věci. Jednou je Zelenkovo chování (minimálně PO první vraždě mal navštívit psychiatra) a druhé důvod tohoto chování. Já ho neobhajuju, jen říkám, že je možné že nebyl duševně zdravý a je s podivem, že si toho nikdo ve špitále nevšiml. A taky, že nemusel být sám.

0/0
12.12.2006 11:58

Heralik2

Re: Re: Re: Re: Re: Vazna choroba

No hele, ale jak vysvětlíš, že to píchal jen na konci směny? Nikdy ne na začátku, uprostřed, deset minut po jedné... ale vždy ke konci? To už se asi na nemoc hodit nedá ne?

0/0
12.12.2006 12:02

tyrael

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vazna choroba

To mas pravdu neda, ale je klidne mozne ze si zcasti uvedomoval co dela a snazil se to skryt protoze si pomohl, bude zalezet jak to psychiatri posoudi. Ovsem jestli opravdu chytry a o te chorobe si neco nastuduje a a osvoji si urcite modelove chovani techto lidi, pak to bude opravdu tezke rozpoznat zda ji opravdu trpi nebo ne.

0/0
12.12.2006 12:05

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vazna choroba

Hele, trvalo zhruba rok, než se nám povedlo přesvědčit obsedanta, že nejsme špatní a špinavý my, ale on je nemocný a donutili ho se léčit - takže ti mohu říct, že nevím, ale že jeho chování opravdu nemělo logiku.

Nehledě na to ,že třeba (fabuluju) celou směnu nutkavé myšlenky překonával (prací) a ke konci směny to už nešlo.

A znovu  - já NETVRDÍM že Zelenka byl nemocný, je to jen jedna z možností. Ale pokud ano, tak na to měl někdo přijít dřív.

0/0
12.12.2006 12:05

tyrael

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vazna choroba

Souhlasim, ta cistota je klasicky pripad. Nesouhlasim ze se nato melo prijit drive. Neni to schizofrenie nebo epilepsie aby se to nejak klinicky demonstrovalo.

0/0
12.12.2006 12:09

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vazna choroba

Ty si opravdu myslíš, že při nějakém tesytu + pohovoru s psychologem by se na to nepřišlo? Resp. že by se nepřišlo na to, že práce na tomto oddělení není pro něj vhodná? Já myslím, že ano.

0/0
12.12.2006 12:12

Heralik2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vazna choroba

Ale jeho chovaní právě že logiku mělo, věděl přesně co má dělat. Vysvětli mi třeba, jak je možné, že nikdy nepouzil NOVOU skleničku, ale vždy jen ty vyprazdněné, které zřejmě sléval dohromady. Kdyby měl nutkání, klidně i na konci směny, vezme lahvicku, která bude v dosahu, však byl v pohodě přístupný ne? Rozhodně by si ho neschovával v prázdných skleničkách a neslíval ho dohromady...... na nemocného tímto stihomanem je to moc předem naplánovaných věcí...

0/0
12.12.2006 12:10

tyrael

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vazna choroba

Zatim neni jiste jaky heparin opravdu pouzival-jestli se nato vubec kdy prijde. Neni totiz ani jiste jestli je skutecne zabil vsechny on a jestli si to ted nepribasnuje, minimalne polovina z tech zemrelych mohla vykrvacet i bet heparinu. Ani nutkani neni 100%, mohli tam byt naznaky promyslenosti, to bude otazka pro soud a pro psychiatry. Je ovsem fakt ze lide normalne nevrazdi-pokud nemaji z toho zisk nebo se nemsti nebo nezarli.

0/0
12.12.2006 12:21

_m-

Re: Vazna choroba

Přesně to mě napadlo. Ovšem jestli Zelenka trpí OCD tak na to měli ve špitále přijít. Ošetřovatelé a sestry pracující na tomto i podobných odděleních by měli být povinně kontrolování psychiatrem ať chtějí nebo ne, protože takové stísňující prostředí může být spouštěčem nejrůznějších traumat a psychických potíží.

0/0
12.12.2006 11:45

tyrael

Re: Re: Vazna choroba

Nejsem psychiatr, ale na tohle se da prijit jen velmi tezko. Pochybuju ze nejaky psychotest nebo pohovor by to odhalil.

0/0
12.12.2006 11:51

_m-

Re: Re: Re: Vazna choroba

No já myslím, že sklon k OCD by mohl odhalit nějaký jednodušší test. Já když jsem dětské lékařce popsala jak se chová náš mladý, tak se vesele zasmála (hahaha) a řekla - "vy to tu líčíte, jako by byl obsedant, nedramatizujte proboha" . Takže o co jde poznala, jen mi nevěřila. Kdyby tihle lidi měli povinnost jednou za půl roku navšítvit psychologa, tak by pomohl snad pomohl nejen Zelenkovi (a těm osmi mrtvým), ale i ostatním sestrám a ošetřovatelům, kteří svoje traumata dovedou líp zvládat, takže o nich nikdo neví. 

0/0
12.12.2006 11:56

tyrael

Re: Re: Re: Re: Vazna choroba

Jenze existuji zjevne a skryte obsedance. Ta zjevna je anpriklad kdyz se enkdo musi vratit 50x domu aby se ujistil ze netece voda. Skryta muze byt napriklad vykonat nejaky cin, pokud mate v ruce predmet. Treba pokud mate v ruce palicku, musite tukat do stolu. Nebo pokud vidite heparin, musite ho pichnout. Vim ze to zni asi legracne, ale tak to opravdu je. Neni proti tomu zadna obrana

0/0
12.12.2006 11:59

Heralik2

Re: Re: Re: Re: Re: Vazna choroba

No, to bych třeba i pochopil, ale pokud by byl takto nemocný, tak by ten heparin těžko píchal na konci směny, aby se na něj nepřišlo. Protože potom už nejde o nemoc ale o promyšlený čin....

0/0
12.12.2006 12:00

Heralik2

Re: Vazna choroba

A co to způsobuje, jak se to dá léčit a jaká je úspěšnost? :-) Jestli stačí injekce Heparinu v bdělém stavu, tak to potom ano, to by ho opravdu zavírat neměli :-)

0/0
12.12.2006 11:45

_m-

Re: Re: Vazna choroba

Nikomu nic zlého nepřeju, ale tobě bych přála být týden v kůži člověka trpícího OCD.

0/0
12.12.2006 11:47

tyrael

Re: Re: Vazna choroba

Etiologie je neznama, zpusob lecby je stejny jako u vsech chronickych ppsychiatrickych chorob. Leky, klid a cekat.

0/0
12.12.2006 11:48

Heralik2

Re: Re: Re: Vazna choroba

Pořád jste mi nenapsala co to je za nemoc.

0/0
12.12.2006 11:49

tyrael

Podstatným rysem jsou opakovaně se vyskytující obsedantní myšlenky nebo nutkavé akty. Obsedantní myšlenky jsou nápady, představy nebo impulzy, které se znovu a znovu vtírají do mysli. Vyvolávají tíseň, protože jsou násilného nebo obscénního rázu nebo

Obsedantne-kompulzivni porucha OCD

0/0
12.12.2006 11:52

_m-

Re: Re: Re: Re: Vazna choroba

Nejsem psychiatr, jenom touto chorobou trpí jeden můj velmi blízký člověk a proto to mohu popsat jen laicky. Lepší bude napsat si OCD do jakéhokoli vyhledávače.

0/0
12.12.2006 11:53

Heralik2

Re: Re: Re: Re: Re: Vazna choroba

http://cs.wikipedia.org/wiki/Obsedantn%C4%9B_kompulzivn%C3%AD_porucha

0/0
12.12.2006 11:55

tyrael

nebo prostě proto, že jsou vnímány jako nesmyslné a nedají se potlačit. Pacient je uznává jako své vlastní, i když jsou mimovolné a často odpuzující.Pacienti mají často příznaky deprese.Průběh je různý a při nepřítomnosti výrazných depresivních sympt

0/0
12.12.2006 11:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.