Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dvě stopy po Pinochetovi

Až zemře Ariel Šaron, bude ta otázka znít stejně. Až zemřou bratři Mašínové, také znovu zazní. Ale nyní, nad předvčerejší smrtí chilského diktátora a prezidenta Augusta Pinocheta, tu to dilema stojí se vší historickou palčivostí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

franta straka :D

BTW

zkuste si predstavit jak by vypadaly dejiny 20. stoleti kdyby v rusku v roce 1917 byl nejaky podobny pinochet ktery by zlikvidoval lenina trockyho apod. proti zlu se musi bojovat i treba se zbrani v ruce a v kazde valce trpi nevinni lide

0/0
13.12.2006 15:28

bikshit

Pro porovnání...

Můžeme porovnávat Hitlera, Pinocheta, Saddáma nebo Napoleona. Všichni toužili po moci, jenže poslední z nich se alespoň choval jako voják. Ostatní neváhali vyhladit desítky tisíc nebo dokonce milióny lidských životů.

Je to dostatečné zdůvodnění "hospodářské a ekonomické revitalizace"?

0/0
13.12.2006 7:44

svarak z krabicoveho vina

Re: Pro porovnání...

Napoleon Bonaparte byla mnohem větší zrůda než Pinochet, celkem oprávněně na něj sedí označení Hitler 19. století. Generál Pinochet má na svědomí asi 3 000 mrtvých lidí - mrtvých komunistů, podotýkám já. Kdyby ho ale v roce 1973 nebylo, byla by z Chile další nešťastná země typu Nikaragui, Panamy či Salvadoru a trpěly by milióny. Navíc podotýkám, že Pinochet dobrovolně předal moc demokratům, takže s jeho touhou po moci to asi nebylo tak horné, spíše chtěl jako vlastenec zachránit svou zemi a národ před bolševickým morem, což se mu 100% podařilo. Pinochet pochopil, že nad bolševiky se nedá vyhrát s rukavičkami na rukou, Čest jeho památce! R^

0/0
13.12.2006 10:37

franta straka :D

hans59

me spis podvedome desi podobni pseudohumaniste jako jsi ty:-/

0/0
12.12.2006 21:33

Vilgerfortz

..

Už jsi čet Pinočet?

0/0
12.12.2006 21:28

franta straka :D

ja myslim

ze s komousema udelal presne to co se s nima udelat musiR^

0/0
12.12.2006 21:25

bikshit

Re: ja myslim

Ano, zavraždit 200 000 tisíc lidí, kteří mají jiný názor, než vláda , to je přece "demokracie". Nebo se pletu?

0/0
13.12.2006 7:30

rychlošípák

Re: Re: ja myslim

Nepleteš se!!! A protože lidové demokratické (socialistické) státy, vedené komunistickou ideologií měly o řád až dva vyšší "demokracii", musely zavraždit o řád až dva více lidí (dle odhadů více obětí jak celkový počet obětí 2. světové války). Můžeš si ty milióny zavražděných vlastních občanů v době míru  přepočítat (Kambodža, ČLR, SSSR, Kuba, Severní Korea.... a svou "troškou přispěly i NDR, PLR, ČSSR, MLR..). Nic není černobílé... :-/

0/0
13.12.2006 8:45

franta straka :D

Re: Re: Re: ja myslim

no kdyz k obetem politickeho razu pripocitas i obeti hladomoru a valek vedenych radikalne levicovymi rezimy tak se dostanes nekam za 100 milionu obeti presne cislo samozrejme uz nikdy nikdo nespocita proto tyhle a podobny krafy o 200 000 ktery sou navic jeste stonasobne(!) zvelicenym nesmyslem doslova blednou

0/0
13.12.2006 15:37

svarak z krabicoveho vina

Re: Re: ja myslim

Hele ty b-shite, dolož tu nesmyslou cifru 200 000 lidí, nebo zavři zobák.

0/0
13.12.2006 10:38

franta straka :D

Re: Re: ja myslim

komunisti kdyz se dostanou k moci vyhlasuji tzv. "tridni boj" de fakto obcanskou valku proto pinochet masinove a jini meli pravo pozvednout zbran;-)anglicani za druhy svetovy taky zabijeli civilisty pomoci bombardovani nemeckych mest ve jmenu demokracie a taky na to meli pravo protoze byla valka;-)

0/0
13.12.2006 15:25

babacek

Něco na tom je.

Pimochet svou zem zvelebil i když bylo nutné vládnou železnou pěstí a dnes je jedněma pohříván s úctou a druzí na něj plivou.U nás jsou masový vrazi jako Gottwald některými oslavováni do dnes a má i své pokračovatele.Až zemře Fidel ( pokud se již tak nestalo) bude pohřben a uctíván jako Bůh i když na jeho rukou je krev.A co se týče Mašínů tak na ty většina ani nevzpomene a budou stále většinou vnímáni negativně i když by vlastně měli být též oslaveni.

0/0
12.12.2006 13:36

Konstrukter

Tak tak

Taky vím o jedném hodném pánovi, který měl ruce od krve, ale hospodářství mu šlapalo... Celé Německo se díky němu dostalo z hluboké krize... Čekám, že se tu taktéž brzy objeví oslavný komentář na tohoto pána...

0/0
12.12.2006 10:20

velky bratr

Re: Tak tak

Tento pan prohral valku a proto je obecne odsuzovan, kdyby ji vyhral a my se tu ted bavime nemecky, tak by jej pochopitelne ceska vlezdoprdelka oslavovala velmi vydatne.

Jukneme do USA: je tam taky jeden pan s rukama v krvi, taky maj schodek rozpoctu jak prase, kterej je dlohodobe neudrzitelnej a mnozi ekonomove tvrdi, ze nemaji odvahu odhadovat co jeho konani za deset let s ekonomikou udela.

Jukneme do Ruska, taky je tam pan s rukama po ramena v krvi a ekonomika roste, mistni jej vesmes chvalej a dokonce i nas ma spousta lidi pocit jaky je to dobry panovnik. Ted jeste svede utoky na ty lecebny na cecenske teroristy, provede genocidu, svet zatleska a zas bude dobre...

Kazdy takovy pan je hodnocen podle toho, s kym se kamaradi, ne podle toho co dela.

0/0
12.12.2006 10:44

Kapitan_John@centrum.cz

Re: Re: Tak tak

A v Česku máme přitepleného zloděje s tenisovou raketou! ;-O(Y)

0/0
12.12.2006 13:22

Ondratej

Re: Re: Re: Tak tak

ty hraješ tenis? že kradeš, to už víme ... ale tenis?

0/0
12.12.2006 13:49

orkrist

Re: Re: Re: Tak tak

V Česku máme několik takových rudých nul, jako jsi ty, bohužel!(Y)

0/0
12.12.2006 21:42

Hans59

Nelze na krvi nevinných postavit jakékoliv blaho jiných

je úplně jedno, jestli je diktátor pravicový, nebo levicový. Nic na světě mu nedává právo vzít jiným život. Pak totiž všechny morální hodnoty, kterými se ohání jsou relativizovány. A jestliže zrelativizujeme cokoliv, jako autor článku, pak je taky dobrý i fašizmus a komuniumus a i otroctví a není důvod ani příčina se proti nim stavět kromě našeho ega, které s tím nesouhlasí kvůli svému osobnímu postavení. A taky je tedy při respektování relativizace hodnot boj za fašizmus, komunizmus a otroctví přípustný, omluvitelný, legální a morálně hodnotný. Až tam se dá dospět omlouváním vraždy pro blaho.

Ostatně, superekonomických výsledků se dá dosáhnout zejména otroctvím a superkontrolou obyvatelstva, začínající kontrolou jejich dat, mailů, telefonů, pohybu, kam je už nakročeno.

0/0
12.12.2006 9:41

QT1

Re: Nelze na krvi nevinných postavit jakékoliv blaho jiných

Kdyby ty komunisty nevyhazoval z letadla Pinochet, tak by oni vyhodili jeho. U nás jsme proti komunistům v 48 nic násilím neudělali, oni pak zabili tisíce svých odpůrců. Kdyby někdo ÚV v 48 pověsil, tak by to bylo sice preventivní, ale správné.

0/0
12.12.2006 10:04

Abdalazíz Chatran

Re: Re: Nelze na krvi nevinných postavit jakékoliv blaho jiných

ty o tom nevíš vůbec nic..sám Allende Pinocheta jmenoval generálem..což sice teda nechápu, ale minimálně to ukazuje, že jeho vláda z politických důvodů nikoho neperzekuovala :-P takže tvrzení, že kdyby nezabíjel politicky jinak smýšlející lidi, že by zabili oni jeho je tím pádem nesmysl..když si ho sami postavili do čela armády..

0/0
12.12.2006 13:33

svarak z krabicoveho vina

Re: Re: Re: Nelze na krvi nevinných postavit jakékoliv blaho jiných

Spíš to jen dokazuje, že Allende byl trouba se špatným úsudkem.

0/0
13.12.2006 10:40

velky bratr

Re: Nelze na krvi nevinných postavit jakékoliv blaho jiných

Ano, proto uzavreme sve hranice nejen Cinskemu, ale i americkemu, britskemu, ruskemu, ... zbozi. Obchodovat budeme tak maximalne s rakouskem, protoze jeho hrichy jsou uz davnou minulosti.  Jo, jsem pro, ale neni to realizovatelne.

Krev nevinych bude vzdy na ceste k uspechu a jinak to nasi politici neumi. Jen jde o to, zda je ten politik nas spojenec ci nepritel - podle toho pak posoudime jeho ciny. Pinochet si nepadl do oka s vetsinou sveta a proto je to hajzl, Bushovi lize boty pulka sveta a proto je to svetec. Ne pro ciny, ale pro puvod se hodnotime.

Jukneme do naseho parlamentu, podle ceho se schvaluji zakony normy a narizeni? Podle toho, kdo je navrhl,m ne podle toho, zda jsou potrebna, efektivni, smysluplna...

0/0
12.12.2006 10:39

Daňový soumar

Byl to dobrý pobíječ komančů

Dobrý komanč je pouze dobře pověšený komanč!

Čest jeho dobře odvedené práci i památce.

0/0
12.12.2006 9:34

Hans59

Re: Byl to dobrý pobíječ komančů

viz výše.

Z praktického hlediska ještě tvůj výkřik k tomu neproduktivní. PO pověšených komančích s vysokou pravděpodobností by nasledovali jejich protivníci. Takže o ničem, z hloupé hlavy nikdy nemůže vypadnout nic než to, co na druhém konci těla.

0/0
12.12.2006 9:49

hasmen

Re: Byl to dobrý pobíječ komančů

Stalina s Hitlerem také tak bezmezně obdivuješ?Oni totiž dělali to samé.

0/0
12.12.2006 9:49

velky bratr

Re: Re: Byl to dobrý pobíječ komančů

Stalina s Hitlerem meli taky preventivne povesit, svet by byl lepsi. A mozna nebyl, protoze by se nasli jini/stejni hajzlove. A jako hajzly je hodnotime proto, ze nam dnes nemohou poroucet, kdyby hitler vyhral valku, je to pro nas dnes osvoboditel a bavime se nemecky.

0/0
12.12.2006 10:41

franta straka :D

Re: Re: Re: Byl to dobrý pobíječ komančů

skvele napsanoR^

0/0
12.12.2006 21:32

Cauchyho-Riemannovy podmínky

milé socky

vím že vás to asi překvapí, ale reformy které AP udělal dostali chille na špici v jižní americe ..:-)

0/0
12.12.2006 8:46

mtis

Re: milé socky

Na Kubu nemá.... ;-);-);-)

0/0
12.12.2006 8:49

Hans59

Re: milé socky

například?

Kolik byl za Pinocheta skutečný příjem na hlavu 60% nejchudšího obyvatelstva Chile?

0/0
12.12.2006 9:45

Cauchyho-Riemannovy podmínky

...

zabít komunistu je jako zabít prase, jen na zabíjačce se na prase alespoň připije ..:-)

0/0
12.12.2006 8:42

rezjir

Háček tví v tom

že Pinochet přijat pozici velitele armády s rukou Salvátora Allendeho, tehdejšího prezidenta, a tímto aktem všechny jeho aktivity vzal za své, a tedy nese za ně spoluodpovědnost.

 

0/0
12.12.2006 8:33

pečlivý čtenář

Autor má určitě pravdu

Chilané se měli a mají skvěle. Proto si hned jak jim to pinochet dovolil zvolili levici. V žádné zemi latinské ameriky nepřinesl tamní kapitalizmus blahobyt. Dokonce tyto státy nesnesly srovnání s kubou 90.tých let a to byla v Embargu bez sovětské pomoci. Proto je teď LA rudá jak rajče. Už ani smrtelné nebezpečí v podobě intervencí USA není dostatečnou protiváhou chudoby a špatných životních podmínek.

O tom že všechny státy LA byly v područí Západních korporací nebo mafiánů ani nemluvě...

0/0
12.12.2006 8:17

nikerer

Re: Autor má určitě pravdu

schéma chování lidí na celém světě je vždy stejné:

1) máme se dobře, ale myslíme si, že bychom si zasloužili mít se o hodně líp. Proto máme roupy a volíme levici, která nám to slibuje.

2) v čele s levicí to jde do pr.dele, jsme zadlužení, nikdo nemá nic kromě "sociálních jistot"

3) proto se naštveme a volíme pravici, která to dá všechno do pořádku a pracovití bohatnou více, neschopní méně

4) nepamatujeme si průser s levicí a proto dochází k návratu do bodu 1

0/0
12.12.2006 8:29

pečlivý čtenář

Re: Re: Autor má určitě pravdu

To je zajímavé, že u nás je to právě naopak. Nás v ČR tahá ze svrabu levice :-)

0/0
12.12.2006 9:04

231

Re: Re: Re: Autor má určitě pravdu

Ani jsem si nevšiml, že by někdo Českou Republiku tahal ze svrabu. Základní otázka tedy je koho myslíte tím "nás".

P.S. Jediný kdo je tahán ze svrabu jsou některé firmy např. KAPSCH.

0/0
12.12.2006 9:24

Hans59

Re: Re: Autor má určitě pravdu

Domnívám se, že parafrázuješ prof. Bělohradského, akorát si to trochu otočil, takřka o 180 stupňů.Levice vybojovala po průšvihu pravice ve 2SV sociální stát a když už byl občánek na tom tak dobře, že měl o základ postaráno, začal se ohlížet doprava, zda by nemohl dostat více, ale to už selektovaně, jenom on. Zbytek jsi už obšlehnul vcelku dobře.

0/0
12.12.2006 9:53

tewet

Re: Re: Re: Autor má určitě pravdu

No to je snad vtip, ne? Průšvih pravice? O čem to ksakru mluvíš? Nebo jsi jen fanda zmíněného profesora? Toho, co opisuje od Derridy, Lyotarda, Deleuze, Guattarriho a dalších levicových "akademiků"?

0/0
12.12.2006 10:34

Cauchyho-Riemannovy podmínky

Re: Autor má určitě pravdu

levici si zvolili i v německu, ostatně všude kde to pravice postavila na nohy .. :-)

0/0
12.12.2006 8:43

cybermiky

čest jeho památce

Pan Pinochet byl moudrý člověk. Na hrubý pytel marxismu se musí dát hrubá záplata R^

0/0
12.12.2006 7:57

babacek

Re: čest jeho památce

Na hrubý pytel .............!

Moc pěkná věta.R^:-)

0/0
12.12.2006 13:38

lynxxx

Kdyby v únoru roku 48

převzal násilím moc od slabého Beneše nějaký podobný český generál a rozprášil za pomoci armády (pozavíral a částečně pozabíjel) komunisty, udělal kapitalistické reformy a následně uvolnil prostor demokracii, byl bych mu vděčný. Za pár tisíc mrtvých komunistů by to přece stálo.

0/0
12.12.2006 6:27

12th

Re: Kdyby v únoru roku 48

Demokraté své nepřátelé nezabíjejí,ty nejsi demokrat ani náhodou...

0/0
12.12.2006 6:56

lynxxx

Re: Re: Kdyby v únoru roku 48

No kdyby komunisti nezabíjeli. Když je válka, je třeba bojovat.

0/0
12.12.2006 6:59

12th

Re: Re: Re: Kdyby v únoru roku 48

V 48 bylo 3 roky po válce...

0/0
12.12.2006 7:04

lynxxx

Re: Re: Re: Re: Kdyby v únoru roku 48

Bylo. A tak jsme objetovali svobodu na víc než 40 let.

0/0
12.12.2006 7:43

12th

Re: Re: Re: Re: Re: Kdyby v únoru roku 48

Tys toho asi obJEtoval hodně ... ;-D

0/0
12.12.2006 7:49

modryhovnival

Re: Re: Re: Kdyby v únoru roku 48

Problém je v tom, že takoví jako ty vždycky čekají za dubem jak se to vyvine a bojovat nechají ty druhé, třeba zrovna ty opovrhované socky.

0/0
12.12.2006 7:23

lynxxx

Re: Re: Re: Re: Kdyby v únoru roku 48

Ty toho víš. V Chile se dostaly socky k moci a armáda jim to zatrhla. Sice ne zrovna mírné řešení, ale v tu chvíli jediné správné.

0/0
12.12.2006 7:45

modryhovnival

Re: Re: Re: Re: Re: Kdyby v únoru roku 48

To není odpověď. Já bych rád věděl, co bys dělal ty, případně co jsi dělal před 89 nebo tví roditelé, taky jste stříleli komouše?

0/0
12.12.2006 8:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.