Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé si na tvrdší podmínky zvykli, hlásí Ruzyně

S přísnějšími bezpečnostními opatřeními v letecké dopravě mají problémy prý jen někteří Rusové. Ne všechna letiště jsou ale tak pečlivá, jak jim nařizují zákony Evropské unie. Test iDNES.cz na letišti v Praze zásadní potíže neodhalil, letadla létají na čas.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

EWCZ+

Neracte si stezovat,

EU jiz pracuje na tom, aby se i do letenek promitly zelene taxy za CO2 vyfuneny do ovzdusi. Cca 40 Euro k letence - to by bylo, abychom uz ten prosty lid neodnaucili poletovat po svete!

Poddanym takovyto luxus neprislusi!

0/0
7.12.2006 19:48

TommyCZ

Jo, zvykl jsem si

...i na kratke cesty po Evrope jezdit autem. :-P

0/0
7.12.2006 17:47

petr_sleder

O to přece vždycky šlo ne?

Stádo sice ze začátku nespokojeně bečí ale za pár měsíců se srovná a bude poslouchat. Stejné to bude, až nás na letištích začnou svlékat a kurtovat pro jistotu svěrací kazajkou. To by bylo, aby nás nedostali pořádně pod kontrolu. :-/

0/0
7.12.2006 17:20

soulbringer

prej zvykly

ted jsem se vracel z francie... jak v parizi tak i v praze jsou proste DOBYTCI... kvuli novym pravidlum si clovek  nesmi vzit zadnou tekutiny ani zazatkovane BORDEAUX... samozrejme to v zavazadlovem prostoru neprezilo...

- zamestnanci letist jsou a budou hovada, nicmene podku od nas cestujicich chteji platit letistni poplatky a nechat se buzerovat - coz kvuli hrozcicimu terorismu vice menen chapu, tak by se mohli take zkvalitnovat vlastni sluzby... :-/

0/0
7.12.2006 11:35

lkkv

Re: prej zvykly

Pokud minis, ze zamestnanci jsou hovada jen kvuli tomu, ze ti nepusti flasku do letadla, tak bys mozna mel nejdriv vedet, ze ta hovada, ktera tohle vsechno vymyslela sedi v Bruselu...:-(

0/0
7.12.2006 15:19

Pan Navratil

Re: Re: prej zvykly

Sorry, to hovado, který hází báglama s Bruselem nemá nic společnýho.

Jinak máš pravdu.

0/0
7.12.2006 15:40

wildge

Kontrola v cilove destinaci

Jak by mohla kontrola v cilove destinaci pomoct zabezpecit let? Vzdyt by to byla naprosto zbytecna buzerace...

Uz ted je to saskarna.

0/0
7.12.2006 10:28

houbeless

pekna fotka

ta fotka v clanku se opravdu povedla. Neco takoveho bych z fotaku hned smazal. A vy takovou rozmazanou zrudnost date do clanku. Ten fotograf mel v sobe taky flasku becherovky, ne?

0/0
7.12.2006 10:20

beeeel

buzerace

Cestující si zvykli?

Co nám asi zbývá? Když nechce člověk strávit den v autě případně pár týdnů na lodi, prostě se musí nechat šikanovat. A teroristi si stejně vždycky způsob najdou..PS: Nakolik zákaz tekutin zvýší tržby letištním obchodům je taky velmi zajímavý "detail".

0/0
7.12.2006 10:06

wildge

Re: buzerace

Tax free shopy by se mely v cele EU co nejdrive zrusit.

0/0
7.12.2006 10:34

Pan Navratil

Re: Re: buzerace

Jako proč?

0/0
7.12.2006 11:10

InstinkTT

2 hodiny predem?

To teda nevim kdo tam takhle brzo jezdi. Ja jsem tam hodinu pred odletem a bohate to staci. A co se tyce tech kontrol, jsou kapku prisnejsi, ale ne nejak zasadne. Rozhodne probihaji jen na letisti pri odletu. V cilove destinaci jsem jeste nikdy zadne kontroly zalepenych sacku ani rentgeny nezazil.  Tak nevim co se tu zase vytvari za bludy. 8-o

Zajimavou situaci zazil jeden chlapik, ktery mel v kufriku luxusni parfem (objem 150ml) a asi pekne drahy. Nechteli ho s tim pustit i kdyz mel uz asi pulku vypotrebovanou. Premlouval personal dost dlouho a myslim, ze to nakonec nejak proslo. Ale prijde mi to naprosto absurdni ze takhle prudi. ;-€ Kdyz uz ho nechteji pustit, maji nabidnout moznost samostatneho poslani te podezrele drobnosti jako spoluzavazadlo. 

0/0
7.12.2006 9:58

beeeel

Re: 2 hodiny predem?

S tím souhlasím, mám takový dojem, že o žádné kontrole před letadlem a v cílové stanici tohle nařízení EU nemluví. Minimálně se o nich nezmiňují oficiální stránky žádného letiště.

0/0
7.12.2006 10:09

wildge

Re: 2 hodiny predem?

V Helsinkach jsem jednou prijel 70 minut pred odletem a nestacilo to, i kdyz jinak to bezne staci.

Posilani zabavenych veci by melo byt standardem.

0/0
7.12.2006 10:33

beeeel

Re: Re: 2 hodiny predem?

Taky jsem byla v pokuseni zminit Helsinki... A po tech narizenich uz to tu nestihaji ani, kdyz prijdete 2hodiny predem :-(

0/0
7.12.2006 18:59

Pan Navratil

Re: 2 hodiny predem?

Chápu, že i luxusní parfémy se dělají do tupláků, ale na cesty nevidím důvod tahat víc, než 50 ml standard. Ale je to pochopitelně celé absýrd.

0/0
7.12.2006 11:11

ula

Pavel Eichler je pěkný ......

Takovou sračku by pane redaktore, člověk opravdu pohledal.... Tohle je málem na žalobu o šíření poplašné zprávy, protože tolik lží v jednom článku je naprosto neuvěřitelné

0/0
7.12.2006 9:57

alfabet

Čerstvá zkušenost

Moje čerstvá zkušenost je z minulého týdne. Kontrolní detektory jsou na Ruzyni v teminálu Sever 2 přesunuty hned za pasovou kontrolu a jsou zde páskami vymezené klikaté přístupy. Problém vidím v tom, že před vlastními detekčními branami není dost místa a fronta se plynule nerozptyluje. Naše čekání obnášelo cca 40 min. a to není sezóna. Nejsem si jist, jak budou tyto kontroly zvládány v plné sezóně. Vlastní kontrola byla důsledná, ale plně korektní. Jinou kapitolou je cenová politika free shopů - za  láhev Evianu (jinou obyčejnou vodu nenabízejí) 90,- Kč - to zavání vyděračstvím.

0/0
7.12.2006 9:54

Homer1

Re: Čerstvá zkušenost

Typická kur_árna jako na koncertech. Vlastní vodu z "bezpečnostních"

důvodů si přinést nemůžeš ale můžeš si koupit v areálu flašku za kilo.

Ale nikdy jsem nepochopil v čem ta bezpečnost spočívá. Budu tam vevnitř

stát se stejnou flaškou ale  s tím rozdílem že jsem byl dotlačen  k

tomu abych se nechal okrást. Protože flaška vody za kilo JE zlodějna.

0/0
7.12.2006 10:17

Pan Navratil

Re: Re: Čerstvá zkušenost

Protože na koncertech se vydělává i na občerstvení, to je ale překvapení, že? ;-D

0/0
7.12.2006 11:12

Chytrakz hospody

Díky terorizmu

a megalomanii EU a USA, ztratila letecká doprava to, co nan ní bylo nejcennější. Rychlost a později i bezpečnost.

0/0
7.12.2006 9:20

me2di

Re: Díky terorizmu

Opravdu za to muze EU a USA?:-)

0/0
7.12.2006 9:21

Pan Navratil

.

Nevšiml jsem si, že by teroristé nařizovali neúčinné, zato co nejvíce ponižující eskapády na letištích.

0/0
7.12.2006 9:39

me2di

Re: .

Kdyby nebylo teoristu:-)

0/0
7.12.2006 10:03

Pan Navratil

.

Teroristé vyhazují letadla průběžně už desítky let ale najednou se začnou všichni stavět auf. Na to ti teda neskočím.;-D

0/0
7.12.2006 11:13

Homer1

Rusácká svoloč

Už jste viděli někdy nějaké rusáky se kterými by nebyl problém???;-€

0/0
7.12.2006 9:17

me2di

Re: Rusácká svoloč

To vis, u nich si muzes kourit kde chces, v letadlech chlastat co chces...ty nase demokraticky vymozenosti jim moc nevoni:-)

0/0
7.12.2006 9:18

Homer1

Re: Re: Rusácká svoloč

Nechceš Ivane pod rentgen? Šup s tebou do zrezlýho čínskýho kontejneru a repatriace na sibiřsko-čínské pomezí...:-P (A mohli by trochu vyklidit Vary a Prahu...).

0/0
7.12.2006 9:25

me2di

Re: Re: Re: Rusácká svoloč

:-)

0/0
7.12.2006 9:27

Pan Navratil

.

Jasně, typickým znakem demokracie je šikana na letišti. ;-D Ty jsi ale Uhl.

0/0
7.12.2006 9:45

me2di

Re: .

To je ta nejvetsi urazka, jaka vubec muze byt;-(

0/0
7.12.2006 10:03

Pan Navratil

Re: Re: .

Jé tak to mělo být spíš veselé, to se omlouuuuuvááám, fakt.:-)

0/0
7.12.2006 11:13

me2di

At udelaj specialni letadla pro muslimy...a je klid

kdyz si chcou vyhazovat letadla, tak at se svyma:-)

0/0
7.12.2006 9:15

b.bombicka

pakárna

Je to pěkná pakárna a na nic. Když bude chtít terorista dostat něco do letadla, tak to udělá.Stačí se infiltrovat do letištního personálu a je to. Jinak je to buzerace obyčejných lidí. Nejvíc mě to štve s pitím-100 mililitrový pití neznám a i kdyby, tak mi na x hodin fakt nestačí. A to nemluvim o tom, že většina letů (hlavně charterů) má zpoždění, tudíž to nejsou 2 h před odletem, ale i 3-4 a více. Jistě, pití si můžu koupit ve freeshopu, ale při poslední návštěvě (září 2006) 0,5 l obyč vody (ne Evian a spol) stála 50 Kč!!! Jsem jen zvědavá, kdy se budem muset svlíkat do naha a ukazovat všechny tělesný otvory, jestli tam něco nepašujeme. Těhotný asi budou kontrolovat zvlášť důkladně, zda nemají v břiše teroristu.:-/ Jinak v kontextu s těmito kontrolami, je "ftipné", že při rozdávání jídla, dostanete kovový příbor, kterým klíďopíďo můžete ohrožovat cestující i letecký personál.

0/0
7.12.2006 9:11

wildge

Re: pakárna

V letadle piti dostanes, to neni problem. Ale vazne me stvalo, ze jsem hodinu a pul cekal na odlet a nikdo neprisel a nenabizel vodu. Dokonce tam ani nebyl nikdo, komu by se o ni dalo rict. To mi prijde jako prasarna.

0/0
7.12.2006 10:31

b.bombicka

Re: Re: pakárna

To vim taky, že v letadle pití dostanu.;-)Ale ne při čekání na letadlo a chartery mají dost často zpoždění.Tzn. že po odbavení tam taky člověk trčí x hodin a pití si musí kupovat jen drahý v duťáčích a to je svinstvo.

0/0
7.12.2006 11:19

me2di

Jsi mohamedan...kontrola

jsi krestan vem si do letadla co chces:-)

0/0
7.12.2006 9:11

Pan Navratil

Re: Jsi mohamedan...kontrola

Jasně, takovej křesťan s Ulsteru, to je nepochybně beránek.;-D

0/0
7.12.2006 9:43

apokalypsa

Tohle neni dlouhodobe udrzitelne

Tak snad neni uz daleko doba, kdy se konecne zacnou lidi kontrlovat podle "zdraveho selskeho rozumu" - jsi muslim ? pricmoudly ? odnekud z tramtarie ? detailni kontrola...anebo te na palubu vubec nepustime :) Co takhle udelat aerolinku jen pro krestany ? v Anglii sveho casu u jmen cestujicich dopisovali "G" jako gypsy = s nejvetsi pravdepodobnosti rizikovy cestujici (z hlediska toho ze nebude vpusten na uzemi GB a aerolinka bude muset zajistit cestu zpet na svoje naklady)

0/0
7.12.2006 8:56

_Pixie

Re: Tohle neni dlouhodobe udrzitelne

to nejde protože selský rozum byl povětšinou nahrazen politickou korektností

0/0
7.12.2006 8:58

me2di

Re: Tohle neni dlouhodobe udrzitelne

R^:-)

0/0
7.12.2006 9:11

me2di

Re: Tohle neni dlouhodobe udrzitelne

Ono to tak je, akorat se o tom nemluvi, sem tam zkontrolujou nejakyho nemohamedana at maj korektnici klid

0/0
7.12.2006 9:12

Z-S

Proc by asi meli neporusenost pytliku

kontrolovat v cilove destinaci? Pokud i pres tato opatreni nekdo pronese bombu, cilova destinace uz stejne bude leda sest stop pod zemi. A zadna druha kontrola tesne pred vstupem se nekona ani na rade jinych, podstatne vetsich EU letist. Autor by si mel zkontrolovat neporusenost vlastniho pytliku, asi se mu tlaci semeno na mozek...

0/0
7.12.2006 8:08

Nannius

Re: Proc by asi meli neporusenost pytliku

Kontrola v destinaci je narizena, neni to pozadavek autora. To same plati o kontrole pred vstupem do letadla. Nauc se cist, nez zacnes kritizovat.

Ja mam zkusenost s letem Fort Walton - Jacksonville - Newark - JFK - Brusel - Praha a to v rijnu 2001. Ve Fort Waltonu mi jen mavli a poslali me do letadla, v Jacksonville jsem musel vyndat baterky z diskmana a vyzout boty...

0/0
7.12.2006 8:34

Z-S

Re: Re: Proc by asi meli neporusenost pytliku

To nevim jestli je narizena, to mozna tvrdi autor, ale tu smernici nikde nevidim kde bych to mohl precist. To je hezky ze mas zkusenost z roku 2001, ja mam posledni zkusenost z letu Praha Kodan a zpet minuly tyden. Ani v Kodani zadna druha kontrola pytliku ani niceho jinyho pred vstupem do letadla nebyla. Mimochodem ani pasek jim nevadil. Jo jinak notebooka jsem musel vykladat z baglu pravidelne uz pred dvema rokama a obcas se i zout (specialne kdyz jsem mel zimni bagancata se spoustou plechovych hacku).

0/0
7.12.2006 9:05

Z-S

Re: Re: Re: Proc by asi meli neporusenost pytliku

PS: jo a kontrola na priletu nebyla ani v CPH, ani v Praze, kdyz uz autor tak chrabre kritizuje Dortmund, mozna by se mel nejdriv poptat doma. Podle me neumi cist on.

0/0
7.12.2006 9:07

Fonon

Mně vyzuli z bot už na letišti v Sioux Falls už v srpnu 2004

a nějaká američanka tam nadávala, že to je možný jenom tam, nikde jinde to nezažila

0/0
7.12.2006 7:26

blba-holka

Re: Mně vyzuli z bot už na letišti v Sioux Falls už v srpnu 2004

no vidis, a ja byla zuta jiz v lete 2000 v Tel Avivu

0/0
7.12.2006 8:47

rzlm

* * *

Spíš než vytahování namistrovaného redaktora, že něco pronesl, by mě zajímalo, proč jsou tato opatření zavedena. Takže opět další článek vo hovně.

0/0
7.12.2006 6:53

SZYslak

no comment

Takze az nakej arabak pronese do letadla sulku semtexu zastrcenou v (Y) tak se zacnou vsem cestujicim koukat do zadku? Mj. vzpominam jak jsem pred nekolika lety vezl do USA litr Becherovky v kufru, dalsi litr koupil v duty free, v 1,5 litrove flasce od ledoveho caje byl Rum tuzemsky a ustni voda AB Dent obsahovala Absinth ;-D Jo, to byly casy.

0/0
7.12.2006 5:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.