Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aliance v Rize představila obří transportní letoun

Špičky NATO využily nadcházejícího summitu v Rize k představení nového letounu C-17. Ten bude Severoatlantická aliance v budoucnu využívat pro strategickou přepravu na vojenské nebo humanitární mise.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cejkis

Fakt řešení

Super, tak až zase bude chtít Evropa přepravit svá vojska na Balkán, tak už USAF nebude muset posílat 20x C17, ale už je 17kusů. Fakt řešení.

A někde tu plkali, že EU má síly rychlé reakce. Má ho.... Vždyť to není čím vozit!!!

0/0
29.11.2006 21:33

nonick

Nejzajímavější letadlo v celé historii USA a NATO:

vojenský speciál E-10c JS...

0/0
28.11.2006 8:52

Martin Kostera

Pákistán?

Žádné nové letadlo, žádná akce v Pákistánu.

Který pseudonovinář tuhle snůšku polopravd splodil? Rv

0/0
27.11.2006 20:31

xrobocop

Boeing?

Jediný C-17 který existuje je od firmy McDonnell Douglas, tak jakýpak Boeing? Více viz. http://www.military.cz/usa/air/in_service/aircraft/c17/c17.htm

0/0
27.11.2006 19:38

xrobocop

Re: Boeing?

Krom toho nový taky moc není, jeho kořeny sahají do roku 1980 a ve výzbroji USAF je od roku 1994. A obří taky zrovna není, takový Lockheed C-5 Galaxy nebo Antonov An-124 Ruslan jsou ještě zhruba o 20 metrů delší, o letounu Mrija ani nemluvě. :-P

0/0
27.11.2006 19:43

Jarda Petarda

Re: Boeing?

Hmmm Boeing jaksi Mc Donnell Douglas koupil,takze vse co tito vyrabeli jsou ted Boeingy,viz treba maly osobak Boeing 717...

0/0
27.11.2006 20:11

keryx

Nejaky divny...

autor pise ze Nato nema obri transportni letouny a co so letouny ANTONOV AN-124-100 ? ty jsou uz od brezna k dispozici NATO na Lipskym letisti v ramci Strategic Airlift Interim Solution. Je to k preklenuti do roku 2010 nez budou dodana nova letadla Airbus A 400M. To zas muselo asi z Boeingu vypadnot vsimnyho.

0/0
27.11.2006 19:29

Martin Kostera

Re: Nejaky divny...

To je nějaká blbost. A400 a An124 jsou ruzné kategorie. A tipl bych si, že zcela určitě nejsou v nájmu NATO.

0/0
27.11.2006 20:27

roba21

Re: Re: Nejaky divny...

Jo to tak. Akorát těch pronajmutých Antonovů je šest, ale jen dva jsou v Lipsku. Ostatní jsou v jakési pohotovosti v Rusku a na Ukrajině. Letadla patří přímo Ruslanu.

Pronajmutá jsou skutečně až do doby, kdy se Airbusu podaří dodat A400M. Zřejmě se v Evropě žádná jiná transportní letadla pronajmou nedala, tak museli vzít obří Antonovy jako náhradu za zatím nedodané mnohem menší A400M.

Kdyby se radši vykašlali na patriotismus a koupili nové Herculesy....

0/0
28.11.2006 17:14

Richard 1. Lví srdce

Boeing

'Většina letadel, která se ve světě používají, jsou od firmy Boeing.

:-) R^

0/0
27.11.2006 17:13

Pan Navratil

.

Nejsou.

0/0
27.11.2006 18:11

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: .

takže IL-TU atd.?

0/0
27.11.2006 18:14

Jarda Petarda

Re: .

Jsou

0/0
27.11.2006 20:15

briza

Re: Boeing

Berte ho s rezervou. Pink (Y) jine letadlo nez dopravni zatim nevidel. :-/

0/0
28.11.2006 9:26

Kleki Petra

Alianční špičky využili.

Dobrej češtin.

0/0
27.11.2006 14:51

Monstrum Anonymič Anonymov

Ten je véliký !!!!!!

jůůůůůůůů 8-o

0/0
27.11.2006 14:50

Prokupek

Je fakt velký :)

Měl jsem to štěstí, že jsem se do toho letadla mohl podívat osobně na CIAFu 2001 a je fakt neskutečně obrovský. Podle nákresů, do kterých jsem mohl nahlédnout, bylo vidět, jak se tam krásně naskládají ty tři vrtulníky nebo třeba čtyři velké transportéry atd. Super zážitek.

0/0
27.11.2006 14:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.