Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sledovací systém Věra může do misí NATO

Česká armáda bude využívat pasivní sledovací systém Věra v zahraničních misích NATO. Aliance na rozsáhlém cvičení v Řecku ukončila testování speciální české jednotky pro pasivní sledování a elektronický boj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Monstrum Anonymič Anonymov

Z historických kronik....

Majore, majore vidím na radaru jadernou raketu.

Americký major: Zničit.

A tak byl zničen Pražský Hrad....

0/0
21.11.2006 19:51

Narvik

O Veru ma zajem daleko vic zemi

http://www.beobachter.cz/clanky/ekonomika-a-trhy/americane-koupili-ceskeho-vyrobce-radiolokatoru-vera-a-tamara >-

0/0
21.11.2006 12:05

QT1

Pasivní radar zachytí jen aktivní zdroj

Možná by novináři namísto popisu zachycování "stealth" letounů mohli napsat, jak to funguje ve skutečnosti. Systémy typu Věra dokáží zachytit jen aktivní zdroje signálů. Pokud letí letadla s vypnutými radary (u západních armád naváděných z AWACSů, které ale operují bezpečně v týlu), je potřeba použít i klasický radar, aby obránce viděl útočníky. Zapnutý pozemní radar je ale ten nejsnazší cíl pro stíhačky, které letí v pasivním módu. Pokud pozemní radar zaměří AWACS, nemusejí ani zapínat svůj zaměřovací radar. Proto je nutné mít silné pozemní radary, které jsou opět v týlu a chráněné, ale které vidí na bojiště, kde už Věra dokáže posbírat odrazy, které klasický radar nevidí. Týlový radar, to je ta hrůza, proti které se protestuje u Slavkova. Budoucnost radarové obrany je proto v kombinaci systémů jako Věra a silných týlových radarů. Samostatně je oboje k ničemu. Proč to píšu? Potřebujeme obojí, když už se píše o Věře, mělo by se to k tomu dodat...

0/0
21.11.2006 10:38

Janhura

Re: "Letadlo je aktivní zdroj mnoha druhů elektronických signálů

a činnost Věry není závislá pouze na tom, zda má zapnutý radar." - Toto je úryvek z obsáhlého rozhovoru s konstruktérem Věry (Tamary), který byl před časem publikován.

0/0
21.11.2006 11:42

thx

Re: Re: "Letadlo je aktivní zdroj mnoha druhů elektronických signálů

Např. všechny leouny USAF/USNAVY v boji letí v režimu EMCON (emision control), nevysílájí žádné signály, které mohou sloužit k zaměření, stealth letouny používají nativně ještě přísnější režím (oodstíněné generátory, radary vypnuté nebo  vrežimu LPI (Low Probability o Intercept). VERA je jen doplňovkým průzumným prostředkem, podobné používají USA (na letadlech) již desítky let..

0/0
21.11.2006 13:20

Rotující Adalbert

Re: Re: Re: "Letadlo je aktivní zdroj mnoha druhů elektronických signálů

Ale tak samozrejme, ze jen pasivni senzory jsou nedostatecne. Uz jsem to tu psal pred casem, ze idealni cesta je diverzifikace fyzikalnich principu u pouzivanych senzoru. Letadlo vyzaruje i jine druhy zareni, ne jen z radaru. Jde o silu signalu a tedy i vzdalenost na ktreou jde tento signal zachytit. Vera tedy skutecne neni odkazana jen na vysilani palubniho radaru. Troufam si tvrdit, ze neco podobneho (myslim tim velmi podobne vlastnosti) jako Vera nema na letadlech nikdo. Jinak primitivni pasivni senzor radaroveho zareni mel uz i Mig-21;-)

0/0
21.11.2006 14:39

thx

Re: Re: Re: Re: "Letadlo je aktivní zdroj mnoha druhů elektronických signálů

Taková F22 vám toho opravdu, ale opravdu moc nevyzáří, ale možná budete mít šanci analyzovat nějké klamné signály, takže se Věrce žíly nezkrátí;-P

0/0
21.11.2006 18:00

Rotující Adalbert

Re: Re: Re: Re: Re: "Letadlo je aktivní zdroj mnoha druhů elektronických signálů

Aaa pan je zrejme konstrukter F-22jky :-D Letadlo je nadite elektronikou, vše na 100% neodstinite. Jak jsem psal, jde o vzdalenost na jakou to jde zachytit a ta jiste nebude velka. Uz jenom kvuli tomu, ze letadla typu F-22 apod. jsou podobnym systemem nucena k "radiovemu tichu" je samo o sobe uspech. Hlavnim senzorem napr. F-22 zustava jeho radar. Spolupracujici AWACS toto nevyresi.

0/0
22.11.2006 11:39

cejkis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Letadlo je aktivní zdroj mnoha druhů elektronických signálů

USAF nedávno zveřejnila, že během posledního cvičení RED FLAG, kterého se účastnila první letka F22 byla prokázána totální převaha a neviditelnost při vzdálenosti větší než 80km od nepřítele. Vzhledem k možnostem stad-off zbraní a AIM120 je to totální převaha.

0/0
28.11.2006 22:44

cejkis

Síly rychlé reakce NATO

To není o NATO, to je o dopravních letadlech USAF. Bez nich jsou evropské armády, včetně té naší naprosto nemožné.

0/0
21.11.2006 9:33

pekelně masitý Higgsův boson

Taky bych měl o Věrku zájem ...

Tamara je už sice dobře zajetá, ale zase pěkně stará ;-)

0/0
21.11.2006 9:09

PanePávekJáNechciKTurkovi

Re: Taky bych měl o Věrku zájem ...

my meli kdysi na gymplu Verku a o tu byl straslivej zajem. dalo by se rict ze to byl takovej soustaci system Vera

0/0
21.11.2006 10:36

pekelně masitý Higgsův boson

Re: Re: Taky bych měl o Věrku zájem ...

A byl to systém aktivní nebo pasivní? ;-)

0/0
21.11.2006 11:32

Profi.Profi

Pákistán, Egypt

Koukám, že těch "prima" zájemců bylo víc....

Nechcete to rovnou střelit Íránu, aby na ně nikdo nemohl a aby dál mohli popravovat vrtáním vrtačkou do hlavy??

0/0
21.11.2006 8:57

petr_sleder

Re: Pákistán, Egypt

Samozřejmě je lepší prodat rovnou celou firmu Spojeným státům, kde si můžou každého "sprostého podezřelého" z terorizmu mučit a zavírat bez soudu. ;-)

0/0
21.11.2006 9:28

Janhura

Že by Věru prodávala ČR?

Před několika dny jsem někde v novinách četl, že firmu koupil někdo ze zahraničí, tuším Američané. Takže vynález je původem český, ale radary Věra jsou dnes americké.

0/0
21.11.2006 8:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.