Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ministr plánuje povinné zimní pneumatiky

Ministr dopravy Aleš Řebíček (ODS) chce, aby používání zimních pneumatik bylo povinné. A přemýšlí o tom, jak toto nařízení dostat do zákona. Podle něho totiž zimní pneumatiky prokazatelně zvyšují bezpečnost na silnicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

baronfonlempl

Zbytečné je nařizování zimních pneumatik.

Již delší dobu propaguji jiné opatření. Když se řidiči zpříčí kamión přes silnici a zablokuje dopravu, vytáhnout ho z kabiny, zmlátit a nakopat do žaludku.

0/0
28.12.2006 22:59

gagaryn

***

Proč by se nemohly automobilky společně s úředníky domluvit a udělat jeden druh auta a ostatní auta zakázat. To by bylo účinné řešení. Měnila by se akorát barva podle států.

0/0
24.12.2006 16:10

doktor_bota

Re: ***

A to jako proč?

0/0
24.12.2006 16:39

Beranal

Zajímavé

Prosinec byl nejteplejší za posledních 40 let a nehody se budou svádět na "zimní pneumatiky" když nikde žádný sníh ještě nebyl. Nebo ono snad zimní pneumatiky nekloužou na náledí ?? Opravdu úsměvné. Ohánět se zde šumavskou Kvildou nebo Finskem to je jako kdyby propagátor "letních pneumatik se oháněl  Itáliíí. Já říkám dost bolševickým  regulacím, Středočeský kraj a příležitostný řidič není řidič z povolání ve Finsku nebo na Šumavě.!!

0/0
22.12.2006 22:31

rzlm

Re: Zajímavé

0/0
24.12.2006 15:27

jjumbik

Re: Zajímavé

mimochodem, možná by ses měl zajímat o to, o co u zimních pneumatik jde hlavně - mimo zimního vzorku jsou tu i teplotní vlastnosti, letní okolo nuly ztrácí vlastnosti gumy...

0/0
24.12.2006 16:06

menesis

Re: Re: Zajímavé

No jo ale tejde bylo nad 6 stupnu

0/0
28.12.2006 22:50

menesis

Kde jste !!

Tak je konec prosince a zmni pneu se mne sjely jako nikdy bo je neustále nad 6 stupnu. Kde jste zastanci poinnych pneu;-D

0/0
22.12.2006 21:59

36903690

Ti co nemají na zimní pneumatiky,

nemají přece nárok, při smyku čelně vrazit a případně zabít řidiče jedoucího ve svém pruhu a na zimních pneumatikách. Nebo snad jim to zákon dovolí formou zvláštní výjimky!!  Jsem pro povinost používat zimní pneumatiky. Problém je trochu ve stanovení doby použití.

0/0
7.11.2006 7:57

-=koloděj=-

Dost zásadní problém je ...

... kdy přezout. Já letos jsem to trochu "zaspal", ovšem protože minulej víkend bylo sluníčko a 20 nad nulou tak se dalo těžko předpokládat že bude na konci tejdne sněžit, takže jsem gumy přezouval až teď v sobotu, měl jsem je připravené ale stejně jsem musel nějak zvládnout snížek na konci tejdne na letních.

Co se ovšem týče toho, že "někteří na to nebudou mít", to není pro mě žádný argument - pokud nemá někdo na provoz, nemá si pořizovat auto. Nikdo není "povinen" jezdit autem, je to výsada pro kterou je nutno splnit určité předpoklady.

0/0
6.11.2006 23:03

dislektik-idnes si na mě zasedla

at si políbí zadnici blb

kdo asi tak bude přehazovat dvakrát do roka těch 20 kol!!!!

0/0
6.11.2006 18:34

Nunkii

Blb jsi asi ty a ještě k tomu línej, hrozná kombinace

Když máš na víc jak jednou auto, tak máš  i na zimní pneumatiky, a když né tak jedno vozidlo  prodej :-D. No a když jsi línej tak si objendej nějakýho otroka, třeba ti to za bakšiš přezuje,  lemro líná :-P.  Mám rád takový magory, který zůstanou viset v mírném stoupání a kvůli tomu zacpou cestu těm  zodpovědnejm, kteří mají  rádi bezpečnost. Nazdar  

0/0
6.11.2006 22:01

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Blb jsi asi ty a ještě k tomu línej, hrozná kombinace

já se bavím o nákladním voze když pojedu na zimních do Španělska tak co mi z těch zimních asi tak zbude joudo

0/0
23.12.2006 15:10

McMatej

Bodový systém

Jen by mi zajímalo, jestli zastánci zákona o případném zavedení povinosti používat v zimě zimní pneu stejně horlivě a v zájmu bezpečnosti hájili zavedení bodového systému, dodržování předepsané rychlosti, alkohol atd. ;-P

0/0
6.11.2006 17:30

Zdenda-69

Re: Bodový systém

To je, myslím, trochu mimo argument. Alkohol - jasně, rychlost - tam jde o buzerační přístup, jestli jsi jel o tři kiláky rychleji nebo ne a mnohde nelogické značení. Ale pokud platí, tak platí. Jestli někdo ale někdo jede v obci stovkou a na dálnici dalece přes 200, tak ať cáluje jak mourovatý ..... Bodový systém ano, ale ať jsou rozumné vzájemné proporce. Což mnohdy nejsou. Např. jestli je schopen parlament odhlasovat pokutu půl milionu za chybějící známku, tak to je debilita nevyšší. Pokuta cyklistovi, který spadne na hubu - taky nesmysl.... Toto všechno prošlo za Šimonovského. Jestli se teď holedbá, jak on byl proti a co se tam všechno vloudilo mimo něj, měl to rovnou stáhnout .... Rv  

0/0
6.11.2006 18:30

barbudo

Re: Re: Bodový systém

... 3 kiláky navíc v obci je 12% v brzdné dráze ...

... rozdíl mezi zimní a letní gumou může být menší ...

... mimochodem, pokuta cyklistovi na hubě v silničním zákoně není ...

0/0
6.11.2006 20:50

McMatej

Re: Re: Bodový systém

A tohle není buzerace? Při + 7 stupních letní gumy v pohodě, při + 6 už ne?? Například 31. listopadu letní pneu v pohodě, 1 prosince už ne?? Nebo jak jinak to chce v zákoně specifikovat? Každý ať jezdí s tím co má a jak umí a až si rozbije čuňu, budou se přičítat přitěžující okolnosti. Ale myslím, že to není nic nového.

0/0
6.11.2006 20:57

Zdenda-69

Musím říct,

že já taky nepřezouval ani za boha, poněvadž jsem v zimě jezdil málo a se slabým, starším  autem. Ale poté, co vstoupila v platnost mediálně totálně zmaštěná novela pravidel ohledně přednosti chodců (kteří byli mediálně masírování, že můžou skákat do cesty na přechodu bez přemýšlení), tak teda přezouvám. Ono těch pár metrů na přechodu může být rozhodujících a spoléhat se na policii, že mi nepřišije vinu i když mi tam trouba vkročil pár metrů před autem, se teda rozhodně nechci. A jak policie posuzuje nehody na přechodech snad víme. Téměř vždy osolí řídiče, pokud nemá sakra dobré svědky .... To pro ty, co jezdí "jen" po městě ....;-) 

0/0
6.11.2006 13:17

iuos

hmm

a až to bude uzákoněný, tak se zase bude řešit, že některý zimkní gumy (samozřejmě ty levný) jsou naprosto nevyhovující a tak se vytvoří atest na zimní gumy... a diskuze se tu bude vést na téma "kdo má levný zimáky z hypermárketu, ten nemá co dělat na silnici, protože je nebezpečnej"

0/0
6.11.2006 12:26

Pan Navratil

Re: hmm

No pochopitelně.

0/0
6.11.2006 12:58

Zdenda-69

Re: Re: hmm

Já myslím, že by se mohla zrušit komplet celá vyhláška pravidel silničního provozu. Nechme to na zodpovědnosti a selském rozumu každého ......  

0/0
6.11.2006 13:03

iuos

hmm

nokurvaže ;-D;-D;-D každej by jezdil rychle "aby to peklo měl už za sebou" a byl v bezpečí doma ;-D;-D;-D  

0/0
6.11.2006 13:10

iuos

hmm

navíc by se změnil vozový park - žádná střední třída by neexistovala - byly by pouze těžký offroady s klecema pro bohaté a pak vraky pro chudé - proč utrácet na nový auto, dkyž cestou do práce bude pěkně obouchaný, že.... ;-D;-D;-D já jsem pro...

0/0
6.11.2006 13:11

Zdenda-69

Re: hmm

;-D

0/0
6.11.2006 13:11

doktor_bota

Re: hmm

Vidíš, zrovna u tebe jsem si myslel, že než něco napíšeš, tak se zamyslíš.

Víš, když si někdo koupí levné zimáky z Tesca, tak je silně pravděpodobné, že v létě jezdí po jejich letní alternativě, tedy cenové. Což, jak snad uznáš, znamená, že po nákupu levných zimních se jízdní vlastnosti jeho auta zlepší srovnatelně s dražšími pneu.

0/0
6.11.2006 13:05

iuos

hmm

děkuji ;-) ale právě proto, že jsem se zamyslel, tak jsem si vyvodil, jaká bude situace na diskuzi za pár let, až budou zimní gumy uzákoněný.. stačí si pročíst pár diskuzí v sekci auto...

0/0
6.11.2006 13:07

doktor_bota

Re: hmm

A nemyslíš, že vzhledem k tomu, že na silnicích ročně zbytečně zemře jedno malé městečko, je zvyšování nároků na bezpečnost aut spíš pozitivem? A nepiš mi, že se to má nechat na dobrovolnosti a zodpovědnosti řidičů, to bychom mohli skutečně zrušit zákony komplet.

0/0
6.11.2006 13:13

iuos

hmm

stoupni si, zcela evidentně si sedíš na vedení... ;-)

0/0
6.11.2006 14:54

Pan Navratil

Socky,

když na to nemáte, protože příliš mnoho propijete, jezděte hromadnou dopravou.

0/0
6.11.2006 12:03

Mácin

Zimní gumy a statistika

Určitě mi statistici dají za pravdu, že v mercedesech a bavorácích zahyne méně lidí než ve škodovkách a třeba v trabantech. Takže napříště dáme do zákona, že na silnici můžou jenom bavoráci a mercedesi, ostatní ne.

Nechápu proč bych měl utrácet za zimní gumy, když jezdím pouze v okolí bydliště na jižní Moravě, kde ikdyž napadne sníh je hned po něm. A za druhé, snad jedu tolik kolik ubrzdím, jinými slovy, když budu vědět že je náledí, tak pojedu krokem, tomu se říká selský rozum. Už i to celoroční svícení je blbost, ale budiž to nestálo a nestojí tisíce Kč tak jako zimní gumy. Až na ně budu mít tak si je klidně koupím, ale ne díky policejní buzerace.

0/0
6.11.2006 11:31

vitak69

Re: Zimní gumy a statistika

Prostě se smiř s tím, že jezdíš po státních silnicích a tak budeš dodržovat zákony. jen idiot jezdí v zimě na letních pneu, to nemá co dělat s nějakou podnikatelskou lobby! jestli na ně nemáš, odevzdej značky do depozita a odstav auto, než někoho zabiješ, joudo!;-D

0/0
6.11.2006 11:34

HugoWomaacka

Re: Re: Zimní gumy a statistika

"jen idiot jezdí v zimě na letních"

gratuluju k dobře provedené masáži a výplachu mozku....

neříkám že zimní gumy nejsou v zimě výhodou, ale co člověk co jezdí jen ve městě do obchocu a když je na silnici sníh tak prostě nevyjede?

0/0
6.11.2006 11:46

krok_original

Re: Re: Re: Zimní gumy a statistika

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2005112804

0/0
6.11.2006 11:58

Zdenda-69

Re: Re: Re: Zimní gumy a statistika

Když jezdíš jen ve městě do obchodu, tak ti zimní obutí vydrží klidně 5 let a když jezdíš na zimních, tak neojízdíš letní a tak ti vydrží taky něco déle. I v tom městě do obchodu nemusíš dobrzdit křižovatku, přechod ! (se podívej kolem sebe, jak chodci skáčou do vozovky pod nesmyslným vědomím, že mají absolutní přednost) , kolonu - podívej se kolik karambolů bývá ve městě, když namrzne. Když jezdíš jen v zimě do obchodu, tak si kup na inzerát rozumně sjeté za pár stovek nebo protektory. Copak musíš mít Michelinky na svou stodvacítku nebo Favorita ?  

0/0
6.11.2006 13:10

Mácin

Re: Re: Zimní gumy a statistika

Jo jasně, tak v tom případě chci vidět nezvratnou studii každé nehody, která prokáže, že kdyby dotyčný měl zimní gumy, že by se to určitě nestalo. Nic takového totiž s určitostí říct nelze, vždycky za nehodu může více věcí.

0/0
6.11.2006 11:49

Pan Navratil

Re: Re: Re: Zimní gumy a statistika

Jasně, když se ti na prvním sněhu vymlátí auta >jenom< s letníma, tak to prostě o ničem nesvědčí.

0/0
6.11.2006 12:04

Mácin

Re: Re: Re: Re: Zimní gumy a statistika

A kdeže se tak stalo ? Nebo jde zase jen o výkřik do tmy ?

0/0
6.11.2006 12:14

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Zimní gumy a statistika

A kdeže? Ve čtvrtek to tvrdila policejní mluvčí v TV. No, to je taková ta bedna na obrázky, na kterou taky nemáš.

0/0
6.11.2006 12:24

Mácin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zimní gumy a statistika

Jo ták ve čtvrtek. A voco tam šlo, jaký byl povrch silnice, jaký byl prokazatelný důvod havárie ? Ono nesmíte věřit všemu co vidíte na TV Nova, milý pane.

0/0
6.11.2006 12:35

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zimní gumy a statistika

Bourali >>jenom<< ti na letních. Tečka.

0/0
6.11.2006 12:58

doktor_bota

Re: Zimní gumy a statistika

No jasně. A proč vlastně vyměňovat sjeté gumy, přece když budeš vědět, že máš galusky, tak tomu přispůsobíš jízdu, ne?

0/0
6.11.2006 11:40

Mácin

Re: Re: Zimní gumy a statistika

Ne ale když něco udělám, tak si to pak vyžeru. Ale tvrdit, že gumy mohou za vše je blbost. Ani sami experti nedokážou zdůvodnit kdy za nehody mohla guma a nebo něco jiného.

0/0
6.11.2006 11:51

HugoWomaacka

Re: Re: Re: Zimní gumy a statistika

přesně tak, když někdo při řízení nepoužívá mozek, nebo to prostě neumí, nepomůžou mu ani pneušky s hřebama.....

0/0
6.11.2006 11:54

Zdenda-69

Re: Re: Re: Re: Zimní gumy a statistika

to máš sice pravdu, pal čert takového troubu, ale problém je, že on je schopen udělat problém i tobě. V lepším případě ti znepříjemní život nebo tě obere o čas, v horším ti způsobí přímou škodu ....  Nejde o mě, pokud jsem machr a nevadí mi, že si vyrobím problém jde o to, že tenhle problém ovlivní nebo postihne někoho druhého, kdo o to naprosto nestojí ......

0/0
6.11.2006 13:01

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Zimní gumy a statistika

Tohleto chlopíci nechápou. Ale řekl bych, že právě v jejich případě by ty zimní nepomohly.

0/0
6.11.2006 13:03

doktor_bota

Re: Re: Re: Zimní gumy a statistika

Troubo... Když něco uděláš a někoho zraníš nebo zabiješ, tak to není jen tvoje věc. I pokud zraníš nebo zabiješ jen sám sebe, tak to není jen tvoje věc.

0/0
6.11.2006 13:01

HugoWomaacka

jo jo, podnikatelské lobby zas jak tak koukám vítězí nad rozumem, patřičně zpracovaným a promasírovaným masivní reklamou......

0/0
6.11.2006 11:20

iuos

hmm

souhlasím s tebou, ale pššštt

0/0
6.11.2006 11:21

vitak69

Re: jo jo, podnikatelské lobby zas jak tak koukám vítězí nad rozumem, patřičně zpracovaným a promasírovaným masivní reklamou......

Nesouhlasím s tebou, protože je to neuvěřitelná blbost!;-D

0/0
6.11.2006 11:40

HugoWomaacka

Re: Re: jo jo, podnikatelské lobby zas jak tak koukám vítězí nad rozumem, patřičně zpracovaným a promasírovaným masivní reklamou......

jasně ale hlavně proto, že TY (ač nerad) si do zimáků už investoval, tak ať cálujou i další viď ty rozumbrado;-D

0/0
6.11.2006 11:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.