Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Otec dostal 10 let za zmrzačení dcerky obřízkou

Deset let stráví v americkém vězení etiopský emigrant. Obřízkou zmrzačil genitálie své dvouleté dcery. Trest vynesl soud ve městě Lawrenceville ve státě Georgia. Je to vůbec poprvé v dějinách americké justice, kdy soud potrestal ženskou obřízku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pinguinone

.. jedine positivum na tom je ...

..ze to zaroven slouzi proti prelidneni..;-P

0/0
9.11.2006 13:13

Pan Navratil

.

Jak se ti podařilo přijít k takovému závěru?

0/0
9.11.2006 13:15

pinguinone

Re: .

..pote co jsem si precetl jakym zpusobem polemisujes s "ecasrev"  ,nemam  nejmensi potrebu s Tebou nadale komunikovat..:-)

0/0
9.11.2006 13:18

Pan Navratil

Re: Re: .

Na hrubý pytel hrubá záplata.

0/0
9.11.2006 13:21

fashion maniac

Re: .. jedine positivum na tom je ...

tak to by snad bylo lepsi rezat to chlapum, ne? nakonec rozsevaji oni;-)

0/0
9.11.2006 13:15

pinguinone

Re: Re: .. jedine positivum na tom je ...

..  souhlas..;-)

0/0
9.11.2006 13:18

Pan Navratil

Re: Re: Re: .. jedine positivum na tom je ...

Můžeš začít.

0/0
9.11.2006 13:21

sherman

Re: .. jedine positivum na tom je ...

co ma spolecnyho odstraneni klitorisu s prelidnenim 8-o

0/0
13.11.2006 10:10

pinguinone

Re: Re: .. jedine positivum na tom je ...

.. casto konci tento zakrok umrtim..:-/  a po takovem zakroku se zenske moc do sexu nehrnou...

0/0
13.11.2006 10:31

misot

VŠECHNY TYPY OBŘÍZEK JSOU TÝRÁNÍM DĚTÍ !

psychickým i fyzickým

0/0
9.11.2006 12:27

seppikub

Obrizka zen

neni zadna sranda, panove. Je to barbarsky cin , ktery poznamena zeny nejen telesne. Videli ste to nekdy ?  Jednou to bylo v TV, se vsim vsudy. Teta drzela to nebohe dite, naka samanka "operovala" starou ziletkou. Dite rvalo strachy a bolesti. Sem to vypnul...  Tradice netradice, tady  tolerance konci ! Domnivam se, ze u muzu to nebude inaci.:-/ 

0/0
9.11.2006 12:26

misot

Re: Obrizka zen

souhlas

0/0
9.11.2006 12:28

utanův stín

.

Máte někdo info o historických důvodech obřízky u žen?

0/0
9.11.2006 12:23

Auggiecz

Re: .

Most probably, female circumcision came about as a rite of passage alongside male circumcision. There exist numerous traditional reasons for the practice. Among the Somali, as with the Hofrayti in Sudan, the child is seen as androgynous and circumcision is a vehicle though which the community creates gendered persons. The clitoris becomes the signifier for the definitive assertion of sexuality - it represents 'maleness', thus in order to attain femininity it must be removed. Another justification for the continuation of the practice is that the clitoris is seen as unclean, rendering the woman/young girl dirty until it is excised.

0/0
9.11.2006 12:46

Auggiecz

Re: Re: .

Awa Thiam notes that the Bambara "excise the clitoris on the pretext that its dagger can wound the man and even cause his death. The Nandi have observed that girls in whom this harmful organ has not been removed, waste away and die at puberty"(6). Many women believe that men will ultimately derive more sexual pleasure through tight circumcisions. However, 90% of infibulated women experience no form of sexual pleasure during intercourse, according to statistics by Efua Dorkenoo (7)

0/0
9.11.2006 12:46

pinguinone

Re: Re: Re: .

..uz se tesim na Navratiluv komentar..;-D

0/0
9.11.2006 12:50

utanův stín

Re: Re: .

:-D Omlouvám se, že se u tak vážného tématu chechtám, ale odstrańovat ženám mužský prvek mi přišlo jako docela hluboká myšlenka.

0/0
9.11.2006 13:01

Auggiecz

Re: Re: Re: .

No a teď si ještě počkej, až my vám začnem odstraňovat nějakej ten ženskej prvek ;-D

0/0
9.11.2006 13:02

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: .

Chudák Genzer.;-)

0/0
9.11.2006 13:04

pinguinone

Re: .

..viz Seppi..   zena , ktera ma rozkos ( ? orgasmus )  pri styku je  "necista "...

0/0
9.11.2006 12:48

utanův stín

Jen aby byl jasný můj postoj k obřízce u žen.

Je to neskutečné barbarství, které si někteří, jako třeba tenhle Etiopan, přetáhnou s sebou do civilizace. 10 let je drsné, ale asi správné otaxování.

0/0
9.11.2006 12:20

pinguinone

Re: Jen aby byl jasný můj postoj k obřízce u žen.

..pokud vedel ,ze do ceho jde ,jeste bych mu pridal...;-)

0/0
9.11.2006 12:45

j@ck

-

navrátile navrátile, tvá vulgarita a hloupost v této diskuzi nabrala skutečně dost nechutných obrátek. je mi líto, že to musím napsat, ale je to tak.Rv

0/0
9.11.2006 11:56

Pan Navratil

Re: -

A co mám podle tebe dělat, když tu téměř každý tvrdí, že řezání překožek kojenců je nevinná, ne-li bohulibá činnost?

0/0
9.11.2006 11:58

j@ck

Re: Re: -

ženská a mužská obřízka skutečně NENÍ na srovnatelné úrovni. funkce předkožky a klitoris skutečně NENÍ srovnatelná. odřezání předkožky člověka nijak výrazně nehandicapuje ani nemrzačí. to už bys pak mohl to samé prohlašovat o zavádění náušnic u malých holčiček.

0/0
9.11.2006 12:02

Pan Navratil

Re: Re: Re: -

No vidíš. Píšu "když tu téměř každý tvrdí, že řezání překožek kojenců je nevinná, ne-li bohulibá činnost?"

a ty zase začneš o tom, jestli je to srovnatelné, nebo ne.

Tak se pak nediv, že jsem sprostý.

0/0
9.11.2006 12:06

j@ck

Re: Re: Re: Re: -

nevím, jestli to je bohulibá činnost, ale je fakt, že urologové provádí mužskou obřízku na vlastní žádost poměrně často. gynekologové ženskou obřízku neprovádí nikdy. taky nesouhlasím s tím, aby se mužská obřízka dělala automaticky v dětství, ale je to rozhodně menší zlo, než dělat v dětství ženskou obřízku.

0/0
9.11.2006 12:10

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: -

Na vlastní žádost není problém.

Ženskou obřízku dle wiki prováděli v USA legálně do 1996 (ovšem bez uvedení pramene, čili to asi bude blbost).

Zlo je zlo, ať už menší, nebo větší.

0/0
9.11.2006 12:12

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: -

"Zlo je zlo, ať už menší, nebo větší."

z filosofického hlediska možná, z praktického nikoliv.

0/0
9.11.2006 12:14

utanův stín

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -

Jacku, trochu vážněji, obřízka u mužů byla vždycky znamením, to, že dneska převládá názor, že je to zdravotní, kosmetická úprava, jejíž vedlejším efektem je výdrž v sexuální oblasti, je opravdu něco jiného. Já Navrátila chápu tak, že jestli někdo chcem obřízku, ať se rozhodne sám. Jinak je to kupírování, stejné, jako u uší a ocasů psů.

0/0
9.11.2006 12:17

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -

já s tím souhlasím. ať každý rozhodne až v dospělosti. to je rozumný postoj moderního člověka. jenže v různých částech světa žijí dodnes různí divoši. vloni jsem byl v tanzánii u masajů. tito "divoši" prováděli mužkou obříku jako iniciační obřad před celým kmenem tupým nožem a chlapec u toho nesměl vydat ani hlásku, jinak se ztrapní před celým kmenem. samozřejmě prováděli i ženskou obřízku. na tvář si žhavým železem vypalovali jakási znamená, nožem si "na ozdobu" vydlabávali přední dva řezáky nahoře, propichovali si uši a věšeli si na ně nějaká závaží, až pak měli uši dlouhé až po ramena a totálně zdeformované. v thajsku si zase ženy na krk navlékají jakési kruky a pak mají totálně zničenou krční páteř. já vážně nevím, jestli jim to máme právo zakazovat. je to jejich kultura, i když z našeho pohledu barbarská a primitivní.

0/0
9.11.2006 12:23

utanův stín

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -

Jo, tohle je dobrý téma. Tradice je prostě tradice. To je taky, z mého pohledu, jedinná omluva pro Etiopana z tohohle článku. Ale jakmile se vystěhoval do země, kde je ženská obřízka zakázaná zákonem, musí tuhle tradici (co zákon je z jistého úhlu pohledu taky) začít respektovat zase on. Takže, v jejich prostředí jistě, tam ji nejen máme, ale musíme respektovat, jakmile se přestěhují, musí oni respektovat naše názory a zákony, nebo tu nemohou žít, případně půjdou do vězení. Jednoduché. A pokud jde o ty masaje, přece bys nechtěl upřít těm dobrým hochům možnost stát se bojovníky kmene ;-€.

0/0
9.11.2006 12:30

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -

oni to mají vůbec zajímavě uspořádané. nejsou to takoví chcípaci jako my a masajské ženy taky nejsou nijak utlačované, jsou s muži poměrně v rovnoprávném postavení. do deseti let se chlapci starají o pastvu koz a ovcí, v deseti letech se jim provede obřízka, po jejímž uskutečnění kmen uspořádá slavnost (měl jsem to štěstí, že jsem se právě jedné mohl účastnit), pak se chlapec na půl roku odebere do jakési jeskyně, kde ho starší válečníci zasvěcují do povinností válečníka a bojovníka. na konci období bojovníka musí mladý masaj zabít oštěpem a mečem lva, aby dosáhl dospělosti. jen pokud zabije takto lva, tak má právo se oženit a založit rodinu. až vychová děti a dozraje určitého věku, dejme tomu kolem padesáti, tak se stává členem rady starších kmene, která rozhoduje o všech důležitých věcech. vláda a ochranáři se jim ty tradice snaží zakázat, hlavně lov lvů, přesto se to na černo děje dodnes. to samé se týká obřízky žen.

0/0
9.11.2006 12:36

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -

..v Africe at si delaji co chteji ,ale do civilisace at to netahaji.Dalsi vec je ,ze mame jakso pedagogickou povinnost...;-)

0/0
9.11.2006 12:42

utanův stín

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -

To s tím lvem je obdivuhodné. Ale líbí se mi to. Dobrej přirozenej výběr genetické informace. :-)

0/0
9.11.2006 12:43

BBarret

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -

R^ to jen tady spoustě nedomrlých hochů tatínkové umetají cestičky

0/0
9.11.2006 12:45

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -

.. no me je lito tech lvu...;-)

0/0
9.11.2006 12:46

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -

Utane, zakázána zákonem byla až poté, co měl ten čin spáchat, nicméně ani tenkrát nebylo legální podomácku odřezávat kusy dětí.

Druhá věc je, způsob prokazování (v tv bylo něco o tom, že manželka "přinutila dceru vypovídat proti němu" a podobné komentáře, které by tu záležitost případně posouvaly do roviny exemplárního přístupu atd.)

0/0
9.11.2006 13:13

utanův stín

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -

Jo to jsem četl, ale předpokládám, že nebyla zakázána kvůli tomuhle případu. Je jasné, že si toho jeho žena musela všimnou daleko dříve, než uváděla (alespoň moje naivní představy o matkách mě k tomu závěru vedou) a že tedy její tvrzení bylo nejspíš účelové, kvůli zákonu. Konkrétní případy nechme stranou, to sklouzneme k tomu, že když respektujeme chlapeckou obřízku u Židů, měli bychom respektovat odstřihávání klitorisů ženám u Etiopanů. A TO TEDA, KUWA, V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ.

0/0
9.11.2006 13:19

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -

Já bych raději sklouznul k revizi našeho respektu k obřízce mužských kojenců mimo zdravotně indikované případy.

0/0
9.11.2006 13:23

utanův stín

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -

Dobrá, takže u tradiční, nebo nábožensky motivované obřízky, tedy Židé a muslimové, bez připomínek a bez kritiky. Pokud to někdo dělá z hygienických důvodů, případně jako dárek své budoucí snaše, jsou to blbci, ale nevidím problém. Máš nějakou studii o vlivu mužské obřízky v kojeneckém věku na psychiku toho muže?

0/0
9.11.2006 13:27

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -

Nemám. Ty dva důvody, kde nevidíš problém - to byl vtip?;-)

0/0
9.11.2006 14:09

Auggiecz

Re: Re: Re: Re: Re: Re: -

Je to možné. Asi se jedná o částečnou obřízku.

0/0
9.11.2006 12:16

utanův stín

Re: Re: Re: -

Prý se s tím ale nedá moc onanovat. To handicap je, ne?

0/0
9.11.2006 12:07

j@ck

Re: Re: Re: Re: -

proč by to nešlo? možná to je obtížnější, ale určitě ne nemožné.

0/0
9.11.2006 12:11

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: -

Jen se zvyšují náklady na lubrikant ;-D, pochybuji, že 80% američanů si odpírá tuto kratochvíli.

0/0
9.11.2006 12:13

utanův stín

Re: Re: Re: Re: Re: -

:-) No, křesťané, ti ortodoxní v nějakém tom středověku obřezávali svoje děti právě proto, aby jim ztížili masturbaci. :-) Já nevím, jestli to jde. O téhle změně neuvažuju, proč taky, nepotřebuju se odlišovat, ani uzavírat tuhle smlouvu s Bohem a na obětování krve ženicha, když už něvěsta musela vyvěšovat prostěradlo po svatební noci si už taky pár desítek let nehrajeme. V Evropě. :-)

0/0
9.11.2006 12:15

Auggiecz

Re: Re: Re: Re: Re: Re: -

To prostěradlo je taky dobrá věc. Čistě prakticky by mě zajímalo jak to v praxi probíhá, protože zas taková jatka to nejsou... (a nebo přávě kvůli tomu prostěradlu jsou? ;-)

0/0
9.11.2006 12:18

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -

Možná kdysi to bylo barvitější, zvlášť, pokud novomanžel nepostupoval "jemně". Později do toho tahali jakási zvířata.

0/0
9.11.2006 13:07

Auggiecz

Re: Re: Re: Re: -

Proč by to nemělo jít? Když se chce, všechno jde ;-D

0/0
9.11.2006 12:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.