Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Topolánek domlouval s Bursíkem předčasné volby

Předseda ODS Mirek Topolánek se dopoledne setkal s šéfem Strany zelených Martinem Bursíkem a poslankyní této strany Kateřinou Jacques. Topolánek se snaží dosáhnout dohody politických stran, která by vedla k předčasným volbám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jjumbik

hmmm

Podle zprávy předložené zatím poslednímu, šestému sjezdu KSČM, který se konal v květnu 2004 v Českých Budějovicích, měla v roce 2003 komunistická strana stále přes 100 000 členů, konkrétně 100 781. Tím zdaleka převyšuje všechny ostatní české politické strany a KSČM lze označit za jedinou ještě opravdu masovou politickou stranu v České republice. Navíc základní organizace strany jsou rozprostřeny po celém území ČR a tvoří hustou a potenciálně akceschopnou organizační síť. Podle stranické statistiky nicméně bylo v roce 2003 50 % členů ve věku nad 70 let a počet členů i základních organizací soustavně klesá. Skoro jediné, co roste, je průměrný věk: z hodnoty 64,1 roku v roce 1999 vzrostl na 68,1 v roce 2003. V témže roce měla strana jen 8,7 % členů do padesáti let, členů do šedesáti let pak 28,5 %. Nové členy KSČM skoro vůbec nenabírá, neboť pouze 3,3 % členů vstoupilo do strany v období 1990-1999, po roce 2000 pak 2,4 %. Pouze 5,7 % současných členů KSČM do ní vstoupilo po listopadu 1989

0/0
30.10.2006 21:03

jjumbik

Re: hmmm

 Ale ouha! Ono totiž 8,7 % ze sta tisíc je 8 700. A 28,5 % ze sta tisíc je 28 500 komunistů mladších šedesáti let. A údaj, že po listopadu 1989 vstoupilo do strany pouze 5,7 % členů, znamená 5 700 nových komunistů. O takových počtech členů se většině českých demokratických stran ani nesnilo...

0/0
30.10.2006 21:03

jjumbik

Re: Re: hmmm

tak se mějte pěkně....

0/0
30.10.2006 21:04

Oxena

Předčasné volby?

Topolánku - není už nejvyšší čas aby sis odpočinul - tvoji soukmenovci už připravují tvojí výměnu a váš nejvyšší už má připraveno někoho jiného - tak si dej pohov.

0/0
30.10.2006 21:00

BubuR

Názor

Pochybuji, že dohoda o zákoně o možném rozpuštění sněmovny poslanci, kterou přislíbili komunisté povede ke splnění snu  pana Topolánka a ODS. Až se bude projednávat návrh na konkrétní předčasné voby na v příští rok, tak jej podle mne nepodpoří. A co na to zelení?  Pokud se týká vyjádření pana prezidenta po senátních volbách, že lidé v ČR si přejí pravostředovou vládu, tak mi to na základě výsledků parlamentních voleb (které jsou pro toto rozhodující) nějak nevychází. V těchto volbách se voliči vyjádřili, ať se Vám to vážení příznivci ODS líbí nebo nelíbí,  pro levostředovou vládu. Na tom nic nemění fakt, že ODS tyto volby vyhrála.  

0/0
30.10.2006 20:17

Jarosi

Re: Názor

Co je to levostředová vláda? Můžeš mi to vysvětlit? To jako že současní komunisté KSČM s bývalími komunisty a socialisty (ČSSD) jsou levý střed?nebo kde je podle tebe ten střed?  ;-O;-O

0/0
30.10.2006 20:31

BubuR

Re: Re: Názor

Pravice: ODS; střed: zelení, lidovci; Levice: ČSSD, KSČM (bohužel); pokud je pravostředová vláda ODS, zelení, lidovci, pak levostředová vláda je ČSSD, zelení, lidovci a bohužel KSČM. 

0/0
30.10.2006 20:51

robson11

Chytřejší a úspěšnější

Pravice je chytřejší a úspěšnější - je to tak nebo mi lžou8-o?

0/0
30.10.2006 18:57

krakovic

Re: Chytřejší a úspěšnější

Lžou ti. Podobná klišé se rodí v hlavách jednoduchých lidí, kteří potřebují kádrovat a škatulkovat ostatní lidi, pokud možno dle co nejjednoduššího klíče (pravice/levice). Podobné zjednodušování je typické pro bolševiky.

0/0
30.10.2006 19:11

diskuter987

Re: Re: Chytřejší a úspěšnější

Souhlasím, ale v tom případě je tato diskuze plná bolševiků. :-)

0/0
30.10.2006 19:14

Jarosi

Re: Re: Re: Chytřejší a úspěšnější

Pochopitelně - bolševika poznáš snadno - pomatené názory, neúcta k majetku a k osobnosti, neúcta k zákonům, zjednodušené vidění společnosti, rozdělování a škatulkování do nějakých tříd, lhaní, zlehčování jejich zločinů a tak

0/0
30.10.2006 20:35

minutos007

Re: Re: Chytřejší a úspěšnější

Ti bolševici jsou pěkně mazaní...;-D;-D

0/0
30.10.2006 19:15

sir Humprey

Chlapci - odcházím - povstati však netřeba

A děkuji všem bez rozdílu za debatu - dnes prostou kreténismu na obou stranách ;-) snad až na mě ;-P

0/0
30.10.2006 18:48

habit

Re: Chlapci - odcházím - povstati však netřeba

... jak nudný by byl svět bez kreténů...

0/0
30.10.2006 18:55

Diskutervas

Souhlasím s pravičáky v tom, že

 lidé se nerodí stejní. Každý má jiné zděděné předpoklady.  Ale já na základě toho nevolám po kapitalismu, nýbrž po sociálním státu. Ti schopnější , vzdělanější, talentovanější a mající více štěstí mají morální povinnost postarat se o ty méně schopné,...Aby společnost fungovala a nebyly bouře. M. Zeman napsal v jedné své knize, že Společnost je to zdánlivé nic mezi paprsky slunce, to říká jedno čínské přísloví.    

0/0
30.10.2006 18:40

Old_Good_Zwerg

Re: Souhlasím s pravičáky v tom, že

Chlape jeden naivní! Voláš-li po socíku, tak v Česku se jej za svého života už nedovoláš! Pokud si tedy chceš ještě ve svém životě užít socíku, tak práskni do bot a běž za svým snem! Mému dědovi nylo 51, když emigroval do USA. Začínal tam z nuly. Jediný majetek, který si sebou odnesl, bylo jeho vzdělání. NIc víc sebou neměl a přitom se dokázal výborně uživit!;-)

0/0
30.10.2006 18:44

Old_Good_Zwerg

Re: Souhlasím s pravičáky v tom, že

Chlape jeden naivní! Voláš-li po socíku, tak v Česku se jej za svého života už nedovoláš! Pokud si tedy chceš ještě ve svém životě užít socíku, tak práskni do bot a běž za svým snem! Mému dědovi nylo 51, když emigroval do USA. Začínal tam z nuly. Jediný majetek, který si sebou odnesl, bylo jeho vzdělání. NIc víc sebou neměl a přitom se dokázal výborně uživit!;-)

0/0
30.10.2006 18:44

minutos007

Re: Souhlasím s pravičáky v tom, že

S tím, myslím souhlasí i většina pravičáků. Ovšem ti méně schopní se musí vyrovnat s tím, že se nikdy nebudou mít tak dobře jak ti schopnější. Neboli levice se snaží, aby byli všichni stejně chudí a pravice, aby byli všichni bohatí.

Otázka co je lepší...

0/0
30.10.2006 18:45

Old_Good_Zwerg

Re: Re: Souhlasím s pravičáky v tom, že

Souhlas!

0/0
30.10.2006 18:46

krakovic

Re: Re: Souhlasím s pravičáky v tom, že

To je absurdní zjednodušení.

0/0
30.10.2006 18:48

minutos007

Re: Re: Re: Souhlasím s pravičáky v tom, že

Taky nejsme na akademické půdě a navic jsem člověk líný, tak se snažím o stručnost...

0/0
30.10.2006 18:53

j@ck

Re: Re: Souhlasím s pravičáky v tom, že

ani jedno, oboje jsou pouhé ideologické pohledy. pravičáci jsou ti schopní a úspěšní sobci, kteří se nechtějí dělit, a levičáci ti neschopní a neuspěšní sobci, kteří se chtějí mít stejně dobře jako ti úspěšní. důležitější je zbavit se toho sobectví, a to není otázkou pravice nebo levice, ale vlastního osobního uvědomění a jednání.

0/0
30.10.2006 18:48

habit

Re: Re: Re: Souhlasím s pravičáky v tom, že

... problém nastane, když začne občany zbavovat toho sobectví stát - většinou v tom nezná míru, a nakonec se mu podaří vytvořit prostředí, ve kterém se jedni tváří, že pracují, a druzí, že je za to platí...

0/0
30.10.2006 18:52

habit

Re: Souhlasím s pravičáky v tom, že

.... jak vypadá socialismus v pojetí čSSD? Prášky na nachlazení dostaneš skoro zadarmo, ale když potřebuješ léky za desetitisíce, máš smůlu... jenže nachlazením projde víc voličů, takže se to vyplatí pomáhat jim, a ne těm několika vážně nemocným - těch pár hlasů nikoho nespasí....

0/0
30.10.2006 18:46

Jarosi

Re: Souhlasím s pravičáky v tom, že

A proto je potřeba ty schopné od práce odradit vysokými daněmi a t neschopné od práce odradit vysokými sociálními dávkami -

to je zase jednou levicově intelektuální blábol.

Talent můžeš mít tak akorát na umění, ale vztah k práci se hlavně dělá

1. výchovou

2 motivací

0/0
30.10.2006 20:44

habit

... to Diskutervas....

.... stát je vlastně taková velká rodina... nevím jak je to u vás, taky preferujete žití na dluh? A když doma vyhlásíš volby a jeden z kandidátů naslibuje, že není třeba šetřit ani se nijak zvlášť snažit - vždycky nám někdo půjčí, zatímco druhý přijde s tím, že by se měli všichni pěkně snažit a utrácet, až si vydělají, kdo myslíš, že vyhraje?  A pochopí exekutor výhody sociální rodiny?

0/0
30.10.2006 18:37

krakovic

Re: ... to Diskutervas....

Kdybys měl alespoň základy ekonomického vzdělání, tak bys jistě věděl, že nelze na základě mikroekonomické jednotky (imaginární rodiny) usuzovat na makroekonomický celek (stát).

0/0
30.10.2006 18:39

minutos007

Re: Re: ... to Diskutervas....

Myslím, že ani toto nebude exekutora zajímat. ;-D

0/0
30.10.2006 18:41

habit

Re: Re: ... to Diskutervas....

... i bez ekonomického vzdělání vím, že když zadlužení roste a roste, pro budoucnost to nic dobrého nepřinese...

0/0
30.10.2006 18:42

krakovic

Re: Re: Re: ... to Diskutervas....

je to otázka míry růstu, dluhové pasti, atd. Platí Baumolův, Wagnerův zákon. Jinými slovy - vše je složitější, než se na první pohled zdá.

0/0
30.10.2006 18:46

minutos007

Re: Re: Re: Re: ... to Diskutervas....

Ovšem to nejsou exaktní věci. Takže každý úvěr vychází z předpokladu, že v budoucnosti bude tak dobře, že budeme mít na splátky. A na to žádný zákon nenavlékneš. Snad Murphyho;-D

0/0
30.10.2006 18:51

habit

Re: Re: Re: Re: Re: ... to Diskutervas....

... co se má pokazit, pokazí se.... ať děláš co chceš - tak proč se namáhat?

0/0
30.10.2006 18:54

sir Humprey

Re: Re: Re: Re: ... to Diskutervas....

Ale kdež - vše je prosté, milý Bernarde.

Naše slavná Evropa jde do kytiček - a je mi líto našich potomků, pokud zde zůstanou 

0/0
30.10.2006 18:51

Jarosi

Re: Re: ... to Diskutervas....

Kdybys nebyl blb, tak bys věděl že to funguje podobně - žít příliš na dluh může vést ke krachu, jak rodiny, tak i státu. Akorát že v případě státu je to mnohem mnohem ebezpečnější

0/0
30.10.2006 20:39

j@ck

citace níže zmíněného Fromma - levičáka :-)

Vývoj tohoto ekonomického systému už nebyl určován otázkou: Co je dobré pro člověka?, ale otázkou Co je dobré pro rozvoj systému? Byla snaha oslabit ostří tohoto konfliktu předstíráním, že co je dobré pro růst systému (nebo dokonce jen jediného koncernu), bylo dobré i pro lid. Tato konstrukce byla podpírána výkladem podle něhož právě ty vlastnosti, které systém od lidí potřeboval - egoismus, sobectví a hamižnost - jsou člověku vrozeny a tudíž nejsou důsledkem systému, ale plodem lidské přirozenosti. Společnosti, v nichž sobectví a hamižnost neexistovaly, byly považovány za primitivní. Lidi odmítali přiznat, že tyto rysy, které industriální společnost potřebuje ke své existenci, nejsou přírodními silami, ale produkty sociálních okolností...

0/0
30.10.2006 18:34

Old_Good_Zwerg

ODS by mohla Česko namířit na směr Švýcarsko!

Malý efektivní stát, restrikce a nařízení jen v té opravdu nejmenší,možné míře - jen v nejnutnějších případech, malé daně. Zodpovědnost za vlastní osud přenesena na bedra každého občana - jak se kdo snaží, tak si také žije, aneb každý svého štěstí strůjcem......

Škoda, že Švýcarská cesta je jen utopií, protože Češi nemají schopnosti tak dokonalý řád, jaký je implementovaný ve Švýcarku, uskutečnit. Ti schopní totiž během emigračních vln v minulém století uprchli ze země....:-/

0/0
30.10.2006 18:33

sir Humprey

Re: ODS by mohla Česko namířit na směr Švýcarsko!

Budeme Švýcarskem, až bude mít každý kvér a mundůr v komínku u palandy

0/0
30.10.2006 18:40

Old_Good_Zwerg

Re: Re: ODS by mohla Česko namířit na směr Švýcarsko!

Však to patří k věci. Domobrana je jedním z projevů vlastenectví......;-)

0/0
30.10.2006 18:41

Diskutervas

Re: Re: ODS by mohla Česko namířit na směr Švýcarsko!

Četl jsem knihu o daňové soustavě , asi z roku 1993, a byla tam tabulka nejvyšších daňových sazeb u daně z příjmu fyz. osob - pro lidi s nejvyššími příjmy a Švýcarsko tam mělo okolo 50% (v ČR 32%). I celková daňová kvota je v ČR přibliženě na stejné úrovni jako ve V. Británii a právě v tom Švýcarsku. Spíš bys měl citovat Irsko a ne Švýcarsko.

0/0
30.10.2006 18:45

Old_Good_Zwerg

Re: Re: Re: ODS by mohla Česko namířit na směr Švýcarsko!

Není to tak. Nebo, možná, že tomu tak je, ale jen vyjímečně v některých kantonech. Švýcarsko je totiž konfederace a jednotlivé kantony mají významnou míru autonomie (i daňové). Existují ve Švýcarsku i kantony, které mají degresivní zdanění - tj. čím máš větší základ, tím menší procento platíš.....

0/0
30.10.2006 18:48

Old_Good_Zwerg

Re: Re: Re: ODS by mohla Česko namířit na směr Švýcarsko!

Mimochodem, pročpak se celá řada slavných herců, sportovců, umělců, businessmanů, atd atd.... stěhuje právě do Švýcarska? (namátkou např. jezdec F1 - Michael Schumacher, zpěvačka -Tina Turner, atd )...;-) 

0/0
30.10.2006 18:52

sir Humprey

Re: Re: Re: Re: ODS by mohla Česko namířit na směr Švýcarsko!

z mých vrstevníků třeba Charlie Chaplin :-)

0/0
30.10.2006 18:57

Old_Good_Zwerg

Re: Re: Re: ODS by mohla Česko namířit na směr Švýcarsko!

Zajímavý článek na dané téma je třeba tady:

http://pavelkohout.blogspot.com/2005/02/rovn-da-existuje-lep-een.html

0/0
30.10.2006 18:54

Diskutervas

Pro sira Humpreyho

Ty se díváš na svět jako na  džungli. Já ne.  Člověk má druhou signální soustavu narozdíl od zvířete. A i pes je radši ve společnosti člověka než v džungli. Je zotročen? Moderní  lidská společnost není džungle. A není náhodou že všechna náboženství hlásají solidaritu.

0/0
30.10.2006 18:28

Die Hard

Re: Pro sira Humpreyho

ja jsem neznaboh.

0/0
30.10.2006 18:34

sir Humprey

Re: Pro sira Humpreyho

Díky za slušně napsanou reakci - a přijmi omluvu za moje invektivy - jsem starej bručoun :-)

Tak, protože ledacos jsem zažil a pamatuju, dělím tedy svět na ten s mřížemi a bez mříží. Nic napůl není. Nevím co je to druhá signální - vím jen něco o pravidlech smečky a i něco o stádním chování, když už jsme u těch zvířat.

Pes je člověkem zdegenerované zvíře.

Moderní  lidská společnost není džungle. ;-D JE TO PŘÍŠERNÁ DŽUNGLE - připepřená lidskou sprostotou a darebností.

A všechna náboženství mám u prdele - na projevení úcty Bohu nepotřebuji prostředníka.

0/0
30.10.2006 18:37

minutos007

Re: Re: Pro sira Humpreyho

Přesně tak. V četně té poslední věty.

0/0
30.10.2006 18:40

habit

... jak funguje bezbřehá solidarita, se ukázalo za hladomoru v Somálsku....

... obyvatelstvo se tam dostalo do takové závislosti na cizí pomoci, že nebylo schopné žít samostatně....

0/0
30.10.2006 18:21

Diskutervas

Re: ... jak funguje bezbřehá solidarita, se ukázalo za hladomoru v Somálsku....

A co třeba Švédsko, NOrsko, tam je taky hladomor?

0/0
30.10.2006 18:23

sir Humprey

Re: Re: ... jak funguje bezbřehá solidarita, se ukázalo za hladomoru v Somálsku....

;-D ty jsi truhlík

0/0
30.10.2006 18:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.