Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nevinný vysoudil odškodné za dva roky ve vazbě

Stát musí odškodnit nevinného za dva roky vazby, rozhodl soud. Dnes 30letý muž byl před deseti lety podezřelý z dvou pokusů o vraždu, činy ale nespáchal. Má dostat 116 tisíc. "Je to méně než protelefonuje za měsíc ministr spravedlnosti," komentoval rozsudek nespokojený Martin Korec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

FrantišekFlinta2

To je vizitka

naší prohnilé Policie a soudů.(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)

0/0
29.10.2006 17:46

ten_co_vsechno_vi

Tady se odhalila obludnost systemu ceskeho soudnictvi!

Na soudce neni vubec zadny metr!!! Prece, pokud by ten clovek dostal odskodne 10-20 milionu za spolecenskou diskreditaci, psychickou ujmu, rodinne problemy atd... pak by se automaticky zlepsila prace vsech zucastnenych slozek statu! Tedy policie, statnich zastupcu i zminovanych soudcu a neni potreba zadnych dalsich nesmyslnych kontrolnich instituci.... Je to neucta k cloveku, co tady s tim odskodnym predvedli!

0/0
28.10.2006 7:21

Auto-cyklista

Re: Tady se odhalila obludnost systemu ceskeho soudnictvi!

Chtít můžeš cokoliv, ale dostat můžeš jenom na co máš ze zákona  nárok. Jako náhradu můžeš dostat jenom ušlou mzdu, podle daného výpočtu, nebo podle daňového přiznání. Pokud nemá žádné doložitelné příjmy tak dostane něco jako sociální dálvku 170 Kč na den.  Mimo náhrady mzdy ještě dostane  uhrazené náklady na obhajobu, pokud si obhájce zvolil. Nic víc a nic míň.  Mě spíš překvapuje a udivuje  rozhodnutí soudkyně, kterému nerozumím, že vazba byla  částečně odůvodněná, když bylo proti němu trestní stíhání zatveno,    to je nesmysl.

0/0
28.10.2006 20:38

sf2

Re: Re: Tady se odhalila obludnost systemu ceskeho soudnictvi!

Problem je hlavne v tom, ze o tom rozhoduje jediny clovek , ktery jeste hlavne dostane podklady od vysetrovatele, tedy placeneho cloveka statem , takze jak asi muze plynout rozhodnuti.. Kdyby u toho byla nezavisla skupina lidu, skladaji ci se z ruznych spolecenskych profesi a zvazovalo se selskym rozumem, bohate by to stacilo, ale hlavy ucene, jsou obcas prepracovane asi a logika a zdravy usudek schazi..Ono v te pravnicke mluve, tomu kolikrat clovek neporozumi...

0/0
29.10.2006 18:45

kóko

Re: Tady se odhalila obludnost systemu ceskeho soudnictvi!

Jistě, i víc miliónů, vždyť to jde z kapsy nás všech, tak si připlať.

Spíš mi jde o to, že naše soudy osvobozují každého, ať je vinen nebo ne. Kdo si může dovolit slušně zaplatit právníka, toho osvobodí i kdyby byl vrah. Vždy se najde něco, lež, úplatky nedůslednost policie apod., na čem se případ shodí a je po srandě. (Y)

0/0
1.11.2006 11:48

slusny_obcan

dalsi pokracovani

v tehdejsi kauze se vyslichali lide kteri na miste cinu vubec nebyli, nekteri udavaci policii rekli skutecneho pachatele, ale ti se o nej moc nezajimali. MK byl prioritou. dokonce se ovlivnovali svedci, upravovali dukazy. nastesti byl velmi slusny a poctivy soudce ktery tohle vsechno nespolknul a MK osvobodil. Realita je takova ze MK byl opravdu ve vazbe jako nevinny, prisel o praci, zapricinilo to problemy v rodinne atd. dva miliony by byly primerene.  stat se to v USA, vysoudil by miliony, dalsi by dostal za TV porady a dalsi za knihu kterou by nekdo o nem a pripadu napsal. zijeme ale bohuzel v CR kde stale vladnou komunisti. at uz byvali nebo ne. je jedno jestli byl nevinny napravo nebo nalevo. byl nevinny a hotovo. vsechno ostatni co tady nekteri placli jako skinhead do vezeni a hotovo mluvi o stejne neucte k ustavnim svobodam at uz to prichazi zprava nebo zleva. na obou stranach byli a jsou bohuzel lide jak rozumni tak fanaticti. kouknete na http://www.tattoobrno.cz

0/0
28.10.2006 2:13

Krak

Re: dalsi pokracovani

Ach jo, proč se alespoň slušní občané nenaučí psát česky, aby se to po nich dalo číst...

0/0
28.10.2006 2:18

slusny_obcan

pokracovani

po propusteni z vazby si nasel opet rychle praci, tentokrat v tetovacim studiu a pokud vim tak nebyl nikdy nezamestnany. vzhledem k vazbe prisel o zamestnani, zamestnavatel uvedl jako duvod dlouhodobe absence. uvedeny zlocin se stal na hlavnim nadrazi nekdy v noci a nejednalo se zrovna o pokud vrazdy. tehdy se tam stretlo nekolik lidi z antifa s jednim skinheadem ktery obklopen 3 nebo 4 lidmi vytahl nuz a bodal. jde spise o neprimerenou sebeobranu. to ale v ty dobe nikoho nezajimalo. tehdy skinheads byli medialne zajimavi, a ihned vinni. MK mel tehdy tu smulu ze byl dobre znamy na obou stranach a mel celkem velky respekt pro svoje nazory z kterych neuhnul ani o kousek. na obou stranach byli ale tehdy lide jak kriplove tak i inteligentni (jak prekvapive ze?) lide s VS vzdelanim, lide podnikajici, studujici ale take spousta zmetku, udavacu a obycejnych rvacu co si svou uchylku schovava za ideologii. Policie mela MK tehdy vytipovaneho jako nekoho koho chteli dostat na vystrahu ostatnim.

0/0
28.10.2006 2:05

slusny_obcan

tak jsem vse poctive precetl a prispeju svou troskou do mlyna

takze nejdrive musim rict ze mam zname na obou stranach tabora (levice i pravice) a pana MK znam osobne jiz spoustu let. nejdrive tedy nekolik nepravd uvedu na spravnou miru: MK nikdy nedelal bordel na fotbale, jelikoz tam nechodi, fotbal nema rad a mel naopak nekolik konfliktu prave s fotbalovymi fanousky, tedy hooligans. ani nezlomil nos zasne holce, pokud vim tak mu jeho povaha nikdy nedovolila mlatit holky. nebyl zadny svatousek a nejake konflikty na svem triku mel ale v tehdejsi dobe zurila valka mezi skins a antifa. na obou stranach byli rvaci a zraneni. tehdy to tak bylo. akorat ze skinheadi se nikdy moc nehnali na policii udavat kazdeho protivnika za to, ze dostali par pres hubu. byli na strane skinheads lide jak porezani, tak i s krvacenim do mozku. pachatel byl mezi skinheads i antifa znamy ale policie nevysetrila nic. stejne tak byli i zraneni na strane antifa. MK nikdy nebral drogy a v dobe incidentu pracoval v Kralovopolske strojirne.

0/0
28.10.2006 1:59

Péťa.

Aspoň tak...

..., ale ještě je tu velice podobný případ Vlastimila Pechance, ten je již pět let takto nevinně ve vězení. Jenže v jeho případě nejde o omyl, ale o záměr, podobně jako u Jiřího Kajínka.

0/0
28.10.2006 1:15

hovnoval-

@@

Soud vyhověl požadavku pouze částečně, protože žalobce si vazbu dílem sám zavinil. Hrozilo nebezpečí, že by mohl pokračovat v trestné činnosti. Důvody vazby byly dány výší hrozícího trestu i obavou, že uprchne, nebo se začne skrývat," odůvodnila verdikt soudkyně Eva Gottwaldová.

tomu tedy nerozumim. jak si vazbu zavinil sam? hrozilo, ze by pokracoval v trestne cinnosti? jaky trestny cinnosti, ted se snad prokazalo, ze nic neudelal, takze vazba byla naprosto neopravnena

0/0
27.10.2006 21:58

Jackdaw001

Re: @@

Teď jsem to taky četla a nechápu, co tím chtěl básník říct....?8-o 

0/0
27.10.2006 22:03

P.P.BLBKA

Re: Re: @@

...ty umíš číst??8-o

0/0
27.10.2006 23:01

Péťa.

Re: @@

Taky jsem to nepochopil, chtělo by to asi bližší vysvětlení.

0/0
28.10.2006 1:11

S-Tony

Nevinný? To těžko!

Proč píšete v titulku že je neviný, když je to vůdce brněnských skinheadů?

Podle mně nevinnost vypadá trochu jinak...... Rv

0/0
27.10.2006 17:34

JT007

Re: Nevinný? To těžko!

Takže kdo je skinhead je automaticky vinnej? To tě naučili v Lidovejch milicích, ne?

0/0
27.10.2006 18:24

Péťa.

Re: Nevinný? To těžko!

? ? ? A to, že je vůdce brněnských skinheadů znamená co? Že automaticky někoho zabil nebo se o to pokusil?

0/0
28.10.2006 1:09

vymrzovac

si děláte P R D E L ,ne?

to odpovídá platu 7 litrů hrubýho! Mladej kluk musí vydělávat minimálně dvakrát tolik. A kde je společenské uplatnění? Kdo ho zaměstná,když řekne,že byl dva roky v base? dva miliony by bylo málo za dva roky nevinnýho v base!(Y)>-aspoň ho dejte do statistik,jak současný režim věznil nevinné lidi!

0/0
27.10.2006 16:03

vevere

Re: si děláte P R D E L ,ne?

jaký může mít skinhead společenské uplatnění?, jedině jako obecní blázen:-D

0/0
27.10.2006 16:09

martas38

Re: si děláte P R D E L ,ne?

Mily pane. Ten nacek je znama brnenska postavicka, delajici drive vytrznosti na fotbale, prislusnik organizace Bohemia Hammer Skins a hlavne nasilnicke hovado, ktere nevahalo sestnactilete holce prerazit nos za to, ze mela na hlave ksiltovku, jez propagovala jakysi cernossky gang, aniz sama tusila co na te cepici ma. Takoveho cloveka nezavirat do vezeni, ale odsoudit na deset let verejne prospesnych praci v Terezine, Osvetimi, nebo tak podobne.

0/0
27.10.2006 17:01

poslanec_termit

Re: Re: si děláte P R D E L ,ne?

Za vytrznosti na fotbale chy mu dal klidne 5 let, za napadeni te holky bych mu dal 5 let k tomu.

Ovsem za to, ze sedel 2 roky za to co nespachal bych mu dal alespon 2 miliony odskodne.

0/0
27.10.2006 21:54

barbudo

Re: Re: Re: si děláte P R D E L ,ne?

... to, že nebylo prokázáno, že nůž držel on neznamená nespáchal ...

0/0
27.10.2006 22:47

Šimiš

"...zbytek vazby byl oprávněný..."

Co je to za blbost. Sice nejsem právník, ale jestliže mu nebyla prokázána vinna, tak nespáchal trestný čin, který jako jedinný + další okolnosti může být důvodem pro vzetí do vazby. To podle mě znamená, že neměl jít do vazby vůbec a ne částečně nebo aspoň na zbytek jak se píše v článku. Ještě když čtu ty debaty, že si to zasloužil skin jeden a podobně, tak koukám, že už se většina z Vás těší na vládu bolševiků, politické procesy a věznění jakýchkoli oponentů nebo ne zcela přizpůsobivých lidí. Nejsem ani skin ani anarchista, jen používám mozek a ctím právo a právní řád ČR. Bůh ochraňuj Senát, prezidenta a Ústavní soud, protože to je dnes snad jediná pojistka, že neskončíme jako v Bělorusku.

0/0
27.10.2006 15:53

5alfa

Re: "...zbytek vazby byl oprávněný..."

R^R^R^

0/0
27.10.2006 15:56

kasavaros

Re: "...zbytek vazby byl oprávněný..."

Jestliže byl nevinný, tak tím spíše hrozilo, že v této činnosti bude pokračovat.

0/0
27.10.2006 17:09

5alfa

Alespoň...

No v tom já snad nevidím problém, stejně jak se počítá dovolená z průměru v posledním kvartálu. Má dostat alespoň peníze ve výši své dvouleté průměrné mzdy. To by mělo být default. O ostatní ať se soudí, pokud má pocit, že byl poškozen jinak, jinde a neprávem. Ušlá mzda patří normálně k pracovnímu úrazu, měl by ji tedy od státu dostat, pokud byl ve vazbě neprávem, nebo pokud byl shledán nevinným!!

0/0
27.10.2006 15:38

Next20

:-)

Tak to má borec dobrý. To mu vyplatili tak akorát životní minimum za dva roky. Tak ať si ho užije. Já bych to tak nenechala!

0/0
27.10.2006 15:33

Krak

Re: :-)

No, stravu a ubytování měl zadarmo....

0/0
28.10.2006 1:55

flakac

rozumím tomu správně?

Takže pokud někoho zavřu na 2 roky, pak ho pustím a vyplatím mu 116 tisíc tak je to O.K. Rozumím tomu správně?

Je tedy zajímavé, že omezování osobní svobody (pokud se ho dopustí občan, nikoliv stát).. je hodnoceno daleko jinak.

0/0
27.10.2006 15:10

Daft

Re: rozumím tomu správně?

Ale jdi ty brebto;-P

0/0
27.10.2006 15:14

Amora

Dotaz

Proč se tady všichni bavíte o fašounovi, když v článku o tom není ani čárka (možná nečtu mezi řádky). Je to tak, že skin je automaticky fašoun? Prozraďte mi to, ať neumřu úplně blbej. Díky

0/0
27.10.2006 14:45

Daft

Re: Dotaz

Z 99% to tak je. Jenom úplnej debil si dobrovolně navleče kanady, bombra a vyholí hlavu;-).

0/0
27.10.2006 14:58

Ruger

SOUHLAS nebo udělá na palici dredy a vyhulí se do němoty

Pro obě  hnutí je typická stádnost, nepoužívání mozků a přejímání názorů vůdců...

0/0
27.10.2006 15:03

K-Leo

Re: SOUHLAS nebo udělá na palici dredy a vyhulí se do němoty

Ale to co zde tvrdis, tedy prejimani nazoru vudcu, je ve vsech spolcich a stranach. Staci se podivat jen na dosavadni vladnoci strany, predevsim CSSD.

0/0
27.10.2006 15:06

Ruger

Aha! akorát, že ani v jednom z těch směšných hnutí jsem si

nevšimnul náznaku diskuse. Asi mám smůlu , ale dva moji příbuzní byly(jeden vlastně stále je) příznivcem každého z hnutí - mozek se oba odnaučili používat dokonale, první se oklepal včas, ale jeho inteligence mu byla málo platná, na všech školách skončil. Druhý (anarchista) je tak spravedlivě fanatický, že mám pocit, že mu udělali kámoši lobotomii.

Obě hnutí jsou opravdu debi..ní a naštěstí okrajová. Jenom mne vždy baví sledovat z jakých skupin lidí se  rekrutují. Kupodivu mezi příznivci obou skupin takřka nenajdete lidi, kteří jsou nuceni usilovně duševně pracovat a odvádět výsledky.

0/0
27.10.2006 15:19

Amora

Re: SOUHLAS nebo udělá na palici dredy a vyhulí se do němoty

Každej tvor používá mozek, to co tady říkáš není pravda. I ty přece používáš mozek.

0/0
27.10.2006 15:11

Amora

Re: Re: Dotaz

S těma kanadama a bombrem bych to tak neviděl, do přírody s těžkým terénem mají výbornej poměr cena/výkon... vyholená hlava je zase praktická věc: lehce se udržuje a ušetříš za holiče. Nejsem skin, jen ty věci používám.

0/0
27.10.2006 15:09

Daft

Re: Re: Re: Dotaz

Když jdeš s kámošema na pivo?? Nebo na fotbal nebo dokonce na soukromou oslavu narozenin neboli plešounskej koncert??;-) Asi těžko - takže už chápeš jak myslím. Když tě potkám v lese řeknu si pleška v lesa, ale když potkám tři ve městě dám si bacha.

0/0
27.10.2006 15:11

Ruger

Čím to sakra je, že jsem s nimi neměl nikdy žádný problém!

Poraď!

0/0
27.10.2006 15:22

Pan Navratil

Re: Re: Re: Dotaz

No ale asi nejsi frontman kapely s hodně problematickými texty, že.

0/0
27.10.2006 15:37

JT007

Re: Re: Dotaz

A jenom retardovanej syn obecního blázna a popelářky soudí člověka podle bot a bundy.

0/0
27.10.2006 18:25

Krak

Re: Re: Re: Dotaz

A jenom retardovanej syn obecního blázna a popelářky neni ostražitej, když takových potká víc pohromadě...

0/0
28.10.2006 1:50

Alein

Jasna diskriminace bělochů

Za jeho vazbu můžou cikánské organizace a čeští pseudohumanisté. Není se co divit, když jediná  politická strana hájících práva čechů je u nás snad jen Národní strana.Za dva roky je i 200.000 hrozně málo. To nevyrovná ani ušlý výdělěk.

0/0
27.10.2006 14:36

Daft

Re: Jasna diskriminace bělochů

Ty Národní strano.;-€(Y)

0/0
27.10.2006 14:42

Ruger

Už sháníš plechovky s Cyklonem?

Proti nezákonnému věznění budu vždy protestovat, ale ultranacionalisti jsou pro mne stejně hloupí s měšní jako odredovaní anarchisté.

Na racionální přístup k imigraci a integraci cizích etnik se nemusím učit hajlovat, stačí když se podívám za Velkou louži.

0/0
27.10.2006 15:00

vevere

Re: Jasna diskriminace bělochů

Národní strana národních kašparů

0/0
27.10.2006 16:10

kris8

Co se všichni rozčilujete...

aspoň ten fašistický zmetek nemohl 2 roky dělat bordel R^

0/0
27.10.2006 14:17

Ruger

Škoda, že s ním do cely nezavřeli nějakého lempla

z A-kontra, nebo FSA:-D:-D

0/0
27.10.2006 15:02

manonegra

Re: Co se všichni rozčilujete...

Souhlas R^

0/0
28.10.2006 23:17

Daft

S tímhle parchantem

jsme se jednou solidně doruchali. Je to jeden z největších šmejdů v Brně - teda s těch šmejdů co nemají moc ani vliv. osobně navrhu, zavřít na 10 let a nedat ani korunu;-P

0/0
27.10.2006 13:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.