- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
... zanedlouho budou naši elitní stíhači startovat v bojové pohotovosti, aby umyli dopravnímu letadlu za letu okna...
Jen nevím, kam budou dostávat drobné...
Coby - Gripen snad umí tankovat za letu, nebo ne?
... nepřestane! Kdyby si autor článku laskavě konečně zjistil nějaké základní informace, tak by pochopil, že nějakému "téměř sestřelení" nikdy ani nemohlo dojít - kanón Mauser BK27, lafetovaný na Gripenech, má na danou vzdálenost palby přesnost v centimetrech!
Proč se asi záložní terč vleče 50 metrů za tahačem - mimo jiné právě proto aby byla ještě zajištěna určitá míra bezpečí pro případ takové chyby.
Záložní terč, ne který pilot omylem střílel, byl 15 metrů za vlečným letounem.
Hlavní 60m.
kdyby bylo tak nebezpečný střílet na cíl který je jenom 50 metrů za letadlem, tak by tam ten cíl nedávali. Navíc ho ten pilot trefil naprosto přesně, takže vyjádření že to letadlo "málem sestřelil" je zcela chybné.
Davaj ho tam kuli tomu, ze kdyz se sestreli ten hlavni.. muzou odvinout ten zalozni na pozici hlavniho.. o dost dal.. Chytry, ne...? Nemusej kvuli tomu pristavat.
tak by je pilot tomu letadlu zavřel a odlétl by.
ale naštěstí by stejně minul.....možná
A zkusil pilot grippenu zatahat za kliku dveří, aby se doopravdy přesvědčil jestli jsou dveře v pořádku?
...ale je ten pilot Gripenu skoleny na to, aby poznal, ze nakladove dvere 737 jsopu opravdu zavrene?
I moje deset staré auto koupené v bazaru za pár šupů mě kontrolkou upozorní, že jsou některé dveře otevřené. Myslel jsem si, že u letadel za stovky milionů dolarů je něco podobného samozřejmostí. A ono ne, ono se musí kouknout zvenku, jinak se to nezjistí. Hmm, hmm...