Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Gripen kontroloval, jestli boeing zavřel dveře

Stíhačka Jas-39 Gripen z čáslavské letecké základny odpoledne pomáhala letounu Boeing 737 nizozemské společnosti KLM. Posádka stroje letícího z Rakouska do Německa požádala českou letovou kontrolu o pomoc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bonelord

ja mam dojem, ze jsem rano nezavrel okno, muzete se mi tam taky zaletet podivat?

;-)

0/0
26.10.2006 11:20

Pan Navratil

.

Dobré.

Potřeboval bych umýt okna, kam můžu zavolat? ;-)

0/0
26.10.2006 9:28

R-e-a-l

To je dobrý vývoj...

... zanedlouho budou naši elitní stíhači startovat v bojové pohotovosti, aby umyli dopravnímu letadlu za letu okna...

Jen nevím, kam budou dostávat drobné...

0/0
26.10.2006 9:01

(gbd)

Re: To je dobrý vývoj...

Coby - Gripen snad umí tankovat za letu, nebo ne?

0/0
26.10.2006 9:07

Phantom2005

Tak iDnes s tím ...

... nepřestane! Kdyby si autor článku laskavě konečně zjistil nějaké základní informace, tak by pochopil, že nějakému "téměř sestřelení" nikdy ani nemohlo dojít - kanón Mauser BK27, lafetovaný na Gripenech, má na danou vzdálenost palby přesnost v centimetrech!

Proč se asi záložní terč vleče 50 metrů za tahačem - mimo jiné právě proto aby byla ještě zajištěna určitá míra bezpečí pro případ takové chyby.

0/0
26.10.2006 8:34

fel_low

Re: Tak iDnes s tím ...

Záložní terč, ne který pilot omylem střílel, byl 15 metrů za vlečným letounem.

Hlavní 60m.

0/0
26.10.2006 9:58

rencar

Re: Re: Tak iDnes s tím ...

Sahni si do trenek a moc nevyskakuj - hlavni terc se tahl 600 metru , zalozni 50 za letadlem

0/0
26.10.2006 9:59

Marpes

ještě k tomu švédsku

kdyby bylo tak nebezpečný střílet na cíl který je jenom 50 metrů za letadlem, tak by tam ten cíl nedávali. Navíc ho ten pilot trefil naprosto přesně, takže vyjádření že to letadlo "málem sestřelil" je zcela chybné.

0/0
26.10.2006 2:37

ladaxxt

Re: ještě k tomu švédsku

Davaj ho tam kuli tomu, ze kdyz se sestreli ten hlavni.. muzou odvinout ten zalozni na pozici hlavniho.. o dost dal.. Chytry, ne...? Nemusej kvuli tomu pristavat. ;-P

0/0
26.10.2006 2:58

Josefprav

Kdyby byly ty dveře otevřené,

tak by je pilot tomu letadlu zavřel a odlétl by.

0/0
26.10.2006 0:37

Ccecil

No ještě že nestřílel....

ale naštěstí by stejně minul.....možná

0/0
25.10.2006 22:58

Martin Slovák

Re: No ještě že nestřílel....

nebud trapnej Rv

0/0
25.10.2006 23:38

Tomach

Re: No ještě že nestřílel....

Byla to ostuda a trapas, ale ten cesky pilot neminul. On trefil cil (ze sveho pohledu) naprosto presne. Akorat se spletl v cili. Strilel na naprosto stejny terc, jen ne 500m ale 50m za taznym letounem.

0/0
26.10.2006 0:53

čirokéz

Dveře

A zkusil pilot grippenu zatahat za kliku dveří, aby se doopravdy přesvědčil jestli jsou dveře v pořádku?

0/0
25.10.2006 21:41

aaaaaa

No ja nevim...

...ale je ten pilot Gripenu skoleny na to, aby poznal, ze nakladove dvere 737 jsopu opravdu zavrene?

0/0
25.10.2006 21:32

Reeve

Kontrola dveří zvenku?

I moje deset staré auto koupené v bazaru za pár šupů mě kontrolkou upozorní, že jsou některé dveře otevřené. Myslel jsem si, že u letadel za stovky milionů dolarů je něco podobného samozřejmostí. A ono ne, ono se musí kouknout zvenku, jinak se to nezjistí. Hmm, hmm...

0/0
25.10.2006 20:25

_lemming_

Re: Kontrola dveří zvenku?

Zvenku to chtěl zkontrolovat právě proto, že mu ta kontrolka svítila. I když bych čekal, že pokud by měl ty dveře otevřené, tak by to ve výšce téměř 9 km poznal tak jako tak.

0/0
25.10.2006 20:32

Valsidal

Re: Re: Kontrola dveří zvenku?

Nemusi byt otevrene uplne, staci, kdyz nezapadnou zamky a kontrolka sviti. Sice by mel jeste dalsi budik hlasit pokles tlaku v nakladovem prostoru, ale muze mit poruchu taky a jit se o tom presvedcit tak, ze otevres nakladovy prostor zevnitr, muzes mozna v akcnim filmu, ale ne v realu ;-)

0/0
25.10.2006 21:08

Chytrakz hospody

Re: Re: Re: Kontrola dveří zvenku?

Pokud by dveře nebyly zavřený, svitila by kontrolka již na startu. Pokud byl nákladní postor přetlakovej, tak za letu ho prakticky nelze otvřít, natož samovolně. Pokud nebyl prostor natlakovanej, tak by to tak velkej malér nebyl. Pokud si někdo myslel, že v letadle byl terorista, kterej chtěl na nás hodit atomovku koupenou v KLDR, tak ať si tpo nemyslí :-D:-D

0/0
26.10.2006 9:28

captain cook

Re: Kontrola dveří zvenku?

kdyz se ti v aute rozsviti cerveny svetylko, ze mas nedovreny dvere, tak bud je rovnou za jizdy otevres a poradne zavres, nebo si zajedes ke strane silnice, zastavis a zkontrolujes jestly byly nedovrene dvere nebo se ti jenom splasilo to cerveny svetylko;-D;-D

 Divim se, ze ti nedoslo ze kdyz se rozsviti pilotum cerveny svetylko v kokpitu, nemaji moznost otevrit a zavrit dvere pri letu nebo vylezt ven jako ty z auta, aby zjistili, jesli se jim za letu otevrely dvere nebo jestli jim jenom blbne jedno svetylko;-D;-P 

0/0
25.10.2006 20:37

birhanzel

Re: Re: Kontrola dveří zvenku?

Letadla po silnici nejezí

0/0
26.10.2006 6:39

captain cook

Re: Re: Re: Kontrola dveří zvenku?

Smarja, velkej objev!;-D

0/0
26.10.2006 8:28

(gbd)

Re: Re: Re: Kontrola dveří zvenku?

Ani nemůžou, protože už pouhé "přistání na dálnici" je za víc než 12 bodů: jízda vozidlem neschváleným k jízdě po pozemní komunikaci (5 bodů) + překročení rychlosti o více než 50 km/h (5 bodů) + řízení vozidla "bez SPZ" (4 body) + překročení "maximální hnotnosti" (3 body).

(Naštěstí se trestné body nemají sčítat. :-) )

0/0
26.10.2006 8:35

Smil

málem

Slovo málem nemá žádný význam, pilot sestřelil záložní cíl, nic víc nic míň. Možná byste mohli napsat článek jak jsem dnes málem sestřelil 5 lidí na přechodě.

0/0
25.10.2006 19:33

_lemming_

Re: málem

Proč myslíte, že je ostrý cíl 500 metrů za vlečným letounem? Pokud jste ty chodce minul o 5 centimetrů, tak by to možná za článek také stálo.

Ještě že dnes ten pilot střílet nezačal :-)

0/0
25.10.2006 19:56

xrobocop

Re: málem

Moje řeč. R^

0/0
25.10.2006 22:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.