Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stovky lidí se rozloučily s pilotem Františkem Fajtlem

Plná smuteční síň strašnického krematoria v Praze se hodinu před polednem rozloučila s generálem Františkem Fajtlem. Pohřbu se zúčastnili rodinní příslušníci, přátelé, zástupci armády a politické špičky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

old fashioned Vince III...

pro pana 231 (opožděně, ale přeci...)

toto všechno, co jste vyjmenoval a

z čeho asi budete mít typický český mindrák, šlo naprosto mimo mně,

alébrž jako dítko vždy o několik světelných let napřed před ostatnímí

posluhovači a přizdisráči jsem to smutné údolí vychytrale a zbaběle

opustil 1968.

0/0
14.10.2006 18:27

old fashioned Vince III...

Re: pro pana 231 (opožděně, ale přeci...)

pokr.: Dodnes nelituji. A CR jsem opustil právě kvůli kryplům

typu Svěrák a spol., kteří mi byli odmalička odporní. Měl jsem totiž

nepokřivené rodiče, kteří mně naučili rozpoznat bezpáteřní kryply...tož

tak :-)

0/0
14.10.2006 18:27

speed8

...

Svěrákův film, Tmavomodrý svět, bych si odvážně dovolil nazvat parodií na naše válečné letce. Divák, který nezná historii, má z filmu pocit, že našich bylo 10-20 usmrkanců jen do počtu, vždycky byli trochu pozadu a museli se všechno učit od chytrých anličanů. Scéna s "výcvikem" na kolech hovoří za vše, nikdy nikde předtím ani potom jsem se nedočetl, že takový výcvik vůbec existoval ! Hodnotím staré, ale stále nepřekonané "Nebezké jezdce".

0/0
14.10.2006 10:24

san_diego

Re: ...

Tento druh výcviku skutečně existoval a jenom tvým problémem, že o něm nic nevíš. Jelikož odborným poradcem tohoto filmu byl právě František Fajtl, a ten z knížek asi nic moc vyčítat nemusel...nemyslím že by se jednalo o parodii. 

0/0
14.10.2006 17:58

speed8

..

Škoda, že se zapomíná na ostatní statečné vojáky, Fr. Fajtl byl nepochybně jeden z těch dobrých, ale asi také jediný z nich, o kterém se širší veřejnost dozvěděla, zřejmě proto, že se dožil dneška.

Je na místě název jedné knihy - "Dobří vojáci padli".

0/0
14.10.2006 10:15

PetrK.

Paroubek...

Jeste ze ho MF DNES neukazala jako jednoho z hostu pohrbu Paroubka! (pokud tam byl - doufam, ze ne!!!) Ten neobolsevik, kterej taha KSC znovu k valu, na pohrbu cloveka, kterej na to doplatil, to by byl vrchol. Dekuji, MF Dnes!!!

0/0
14.10.2006 2:04

PetrK.

Re: Paroubek...

PS: >-

0/0
14.10.2006 2:04

speed8

Re: Paroubek...

A proslov signatáře anticharty Svěráka ti nevadil ? Možná tě to překvapí, ale Fr. Fajtl nebyl ani nejvíc ze všech persekuovaný a ani  obdivovatelem pravice.

0/0
14.10.2006 11:09

Irish Stout

Hrdinové vymírají

a noví se nerodí. Zbývá doufat, že až jich bude třeba, objeví se tak nějak jako by vyrostli ze země. Pane Fajtle, děkuji .

0/0
14.10.2006 0:57

Lubosh

Re: Hrdinové vymírají

Ale rodí se i noví, jenom nejsou vidět protože to naštěstí není potřeba. Hrdina nechodí a neupozorňuje na sebe "Haló já jsem hrdina". Hrdinové neříkají že to je hrdinství ale jejich vlastenecká povinnost.

Samozřejmě je mi moc líto pokaždé když odejde nějaký člověk který nějakým způsobem bojoval proti okupaci naší země ;-(

0/0
14.10.2006 17:52

norton

psali jste někdy do debaty Novinky i dnes?

Tam je super cenzura. Jak naštvete sprosťáka s řad zlaté komunistické mládeže? končíte.

0/0
13.10.2006 22:34

holkazdaleka

Muzi, ktere zeny mohou bezmezne obdivovat, vymiraji.

Zustavaji nam (zenam) jen taci Paroubci a spol. Zakomplexovani slabosi. Kam ten svet speje? ;-(

0/0
13.10.2006 22:01

palmic

Mila zlata

Uvedom si ze driv narozdil ode dneska byly lidsky klady veliky +. Dneska se jedna podle heslaa "Ucel sveti prostredky", aproto dobry lidi, kterych je porad dost zustavaji v pozadi. Ale jsou, neboj ;-)

0/0
13.10.2006 22:16

norton

Re: Mila zlata

jo jo. Máš pravdu. Je to tady zanešený nenažranema manažerama.Rv

0/0
13.10.2006 22:22

norton

Re: Muzi, ktere zeny mohou bezmezne obdivovat, vymiraji.

jdeme do řiti holka. aanevím čím to je.(Y)

0/0
13.10.2006 22:16

holkazdaleka

Re: Re: Muzi, ktere zeny mohou bezmezne obdivovat, vymiraji.

Muj dojem je, cim se lidem materielne lepe dari, tim vic straci na dusevnich hodnotach.

0/0
13.10.2006 22:38

norton

Takový malý příspěvek

Pana generála si opravdu vážím. Ale také těch letců  kteří bojovali po jeho boku, teří dožívají v ústraní.

0/0
13.10.2006 21:49

King_Feanor

jde na tu otázku odpověd jinak?

Dyť snad jen komunisti na ně hrdí být nemusí, protože bojovali s imperialistama, nebo jak je nazývali... pro nás stát udělali mnohem víc než nějaací politici...

0/0
13.10.2006 21:40

PetrK.

Re: jde na tu otázku odpověd jinak?

Mas pravdu. Je mi 20 a kdyz si tuhle skutecnost uvedomuju, vhani mi to slzy do oci...

0/0
14.10.2006 2:06

Ledr

Trochu mimo, Svěrák mne už nudil

Pana generála si nesmírně vážím. Přesto jsem do teď nepochopil, proč si naši vojáci celé své působení v Anglii (tedy hlavně její obranu) platili naším zlatem. A to prý do posledního náboje.

0/0
13.10.2006 21:22

barbudo

Re: Trochu mimo, Svěrák mne už nudil

... ne prý, ale skutečně ...

0/0
13.10.2006 22:26

speed8

Re: Trochu mimo, Svěrák mne už nudil

Patetický Svěrák mě naštval tím, jak zbabral Tmavomodrý svět.

0/0
14.10.2006 10:25

old fashioned Vince III...

xicht zmetka Svěráka

celý smuteční obřad znesvětil...pfujdajblRv

0/0
13.10.2006 18:22

231

Re: xicht zmetka Svěráka

Bývá zvykem, že rodiný přítel se na pohřbu ukáže. Ale to je na vás asi náročné.

0/0
13.10.2006 18:46

old fashioned Vince III...

Re: Re: xicht zmetka Svěráka

s jeho minulostí měla ale stát (spíše ležet) v koutku a ani nemuknout...

0/0
13.10.2006 18:51

231

Re: Re: Re: xicht zmetka Svěráka

To je otázka názoru.

0/0
13.10.2006 19:03

old fashioned Vince III...

Re: Re: Re: Re: xicht zmetka Svěráka

nepochybně:-)

0/0
13.10.2006 19:05

231

Re: Re: Re: Re: Re: xicht zmetka Svěráka

A vy kdybyste tam byl, byste také musel ležet v koutku a ni nemuknout? Nebo jste byl vždycky dokonalej?

0/0
13.10.2006 19:08

old fashioned Vince III...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: xicht zmetka Svěráka

pokud vkládate mezi podpis anticharty a dokonalost rovnítko, pak jsem nedokonalý a sypu si popel na hlavu. Už to nikdy neudělám;-)

0/0
13.10.2006 19:14

231

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: xicht zmetka Svěráka

Nevkládám. Docela by mě zajímalo, jaké myšlenkové pochody Vás k tomu vedli.

Nepovažuji žádného člověka za dokonalého, a tedy ani pana Svěráka. Jen se ptám na Vaše postoje. Přišel byste do ND na nějakou slezinu, kam se těžko dalo nepřijít, a navíc byste nevěděl co se tam bude dít. Prostě jste čekal obecné tlachy o KSČ. Ale po nich by Vám strčily antichartu a řekli tady podepište. Co byste dělal? Chtěl znát prohlášení charty 77, abyste věděl co to odsuzuje? Poslal byste je rovnou do ...? Nebo byste podepsal, abyste mohl dělat svou práci, při které stejně máte s tou rudou lůzou i tak dost problémů?

Nepochybu ji o tom, že jste morálně na výši. Na 1. máje jste si užil vždy volna (do průvodu vás nikdo nikdy nedostal), v práci jste měl na rádiu naladěnou Svobodnou, nebo Hlas Ameriky a den jste začínal zprávami z BBC. Nabídku vstupu do SSM jste tvrdě odmítnul a děti jste přihlásil na náboženství. Tahle diskuze snese mnohé, ale při psaní odpovědi nezapomeňte, že i sravedlivý 7x za den zhřeší.

0/0
13.10.2006 19:36

norton

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: xicht zmetka Svěráka

jojo. teť se nám to všem mluví.

0/0
13.10.2006 21:56

old fashioned Vince III...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: xicht zmetka Svěráka

omlouvám se za pozdní odpověď, ale: toto všechno, co jste vyjmenoval a z čeho asi budete mít typický český mindrák, šlo naprosto mimo mně, alébrž jako dítko vždy o několik světelných let napřed před ostatnímí posluhovači a přizdisráči jsem to smutné údolí vychytrale a zbaběle opustil 1968. Dodnes nelituji. A CR jsem opustil právě kvůli kryplům typu Svěrák a spol., kteří mi byli odmalička odporní.

0/0
14.10.2006 18:23

barbudo

Re: xicht zmetka Svěráka

... Svěráci natočili jeden z mála filmů, který zápaďákům udělal trochu radost a vyhrabal je ze zapomnění ...

0/0
13.10.2006 22:28

ADukla

Coze?

To se vazne najde zivocich, ktery v prilozene ankete hlasuje NE ?

0/0
13.10.2006 18:05

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Coze?

taky jsem čuměl jak tele na vrata

0/0
13.10.2006 18:07

231

Re: Coze?

To víte UK mělo jako hlavního spojence USA, takže pro některé blbce byla činnost RAF podpora amerického imperializmu.

0/0
13.10.2006 19:06

King_Feanor

Re: Re: Coze?

no možná náký anarchistický póvl... který by, kdyby byl u moci někdo jinačí než demokraté, tak skončil někde ve vězení,m v lepším případě, v horším zastřelenej...,

0/0
13.10.2006 21:49

dislektik-idnes si na mě zasedla

aspon tito veteráni mají důstojné pohřby

když jsme se k nim zachovaly jako prasata!!všem těmto můžům R^VV>-VVR^

0/0
13.10.2006 17:27

demokratic

Re: aspon tito veteráni mají důstojné pohřby

A tím "my" myslíš KOHO? Kdo se k nim - podle tebe - měl zachovat "jako prasata" ? Pokud mluvíš o sobě (například jsi-li komunista, tito se k nim opravdu zachovali jako prasata), tak máš pravdu, ale pokud podle sebe posuzuješ i ostatní (!), tak věz, že určitě mnohým z nás křivdíš, protože jiní, normální, nekomunističtí lidé jim všemožně (a dlouhodobě, i za komoušů), dávali najevo své sympatie a podporu... Pravda, bohužel i náš demokratický režim se k nim mohl zachovat daleko lépe (to jde vždycky) a ocenit je rychleji, ale ani zde se nedá paušalizovat: někteří vládní činitelé se k nim hlásili (a je ctili a snažili se jim pomáhat) vždycky, jiní (bohužel) jen někdy, a někteří politici dokonce (komouši a spol.) je nectili nikdy... Tak si vyber které "my" máš na mysli... Ale s komoušema nás ostatní většinu do jednoho pytle laskavě neházej, ano ?

0/0
14.10.2006 11:27

rbursik

Kolik jich zbývá?

Pane generále loučili jsme se nedávno s generálem Peřinou  a dnes s Vámi.

Děkuji a jsem na Vás hrdý. Kéž by bylo mezi náma lidí vám podobných.

Leťte generále wings 311, 312 na vás čeká.

Radim Buršík

0/0
13.10.2006 17:17

Spi02der

ach ta gramatika

"..seděli její dcery.." - autor článku chtěl vyjádřit, že vnučky pana generála byly naměkko?

0/0
13.10.2006 16:32

Kalašňykof

Je mně smutno....

;-(

0/0
13.10.2006 15:36

_m-

Re: Je mně smutno....

Proč - každý život jednou skončí a ¨ten jeho byl mimořádně bohatý a dostatečně dlouhý. Zní to sice hodně otřepaně, ale - čest jeho památce.

0/0
13.10.2006 15:53

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: Je mně smutno....

on vždycky říkal smrt co to je odchází tělo duše zůstáváR^

0/0
13.10.2006 17:28

Pan Navratil

.

To počasí nemuselo zlobit.

0/0
13.10.2006 14:55

Moravian

Sverak ze byl Fajtluv rodinny pritel??

Ten stejny Sverak ktery je kazdemu davan za moralni vzor, pritom byl sam clenem KSC a bezpaterne podepisoval nechvalne znamou Antichartu? To dost pochybuji a neverim, ze sam Fajtl se zrovna s timto clevekem  nejak moc kamaradil, vzhledem k jeho komunisticke minulosti...   

0/0
13.10.2006 14:35

Don_Alex

Re: Sverak ze byl Fajtluv rodinny pritel??

předpokládám, že to můžeš i nějak doložit....

0/0
13.10.2006 14:42

Moravian

Re: Re: Sverak ze byl Fajtluv rodinny pritel??

8-o Odkazů je na Webu dost, tady je třeba citát z Britských Listů:

"Proti věřícímu katolíkovi, který nechtěl kolaborovat s režimem a proto volil odchod ze své vlasti, nelze stavět do stejné morální roviny člověka jako je L.Paluska, který působil jako předseda ZO KSČ a nebo Z. Svěráka , jenž byl v mladické pomýlenosti devět let členem strany. Takový člověk, který je profesně uznávanou a známou osobností, by v sobě měl mít dostatek sebereflexe a pokory a než předstoupí před veřejnost s morálními apely, vždy by si měl klást otázku, zda se opět nemýlí a neslouží zlu. "" ;-€

0/0
13.10.2006 14:52

Don_Alex

Re: Re: Re: Sverak ze byl Fajtluv rodinny pritel??

aha z Britských listů, ok, už k tomu nemám co dál dodat ;-D

0/0
13.10.2006 14:57

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Sverak ze byl Fajtluv rodinny pritel??

http://www.reflex.cz/Clanek5625.html

Není členství ve straně, jako členství ve straně.

0/0
13.10.2006 15:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.