Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidovci musí podepsat, že nedovolí vliv KSČM

Předsednictvo KDU-ČSL vyzvalo lidovecké poslance, aby podepsali, že nikdy nepodpoří vládu tolerovanou KSČM. Mimořádné zasedání stranických špiček svolal úřadující předseda strany Jan Kasal v reakci na výroky exministra Cyrila Svobody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Qesospi Cobigan

Dezinterpretace hned v úvodu

Usnesení: Celostátní konference KDU-ČSL prohlašuje, že KDU-ČSL nebude účastna ve vládě, která by se opírala o hlasy komunistů, ani takovou vládu nebude tolerovat, ani jakkoliv podporovat.  - Kdo tam vidí něco o tolerování vlády komunisty? - zkrátka chci říct, stačí když komouši při hlasování odejdou... a vláda ČSSD+KDU-ČSL je možná! (pochopitelně aniž by bylo porušeno usnesení).

0/0
6.10.2006 15:33

Júlinek šíšal

Re: Dezinterpretace hned v úvodu

to jsem nějak nepochopil .... proč by to dělali? ...;-D

0/0
6.10.2006 15:51

utanův stín

Hezké.

Fakt pěkně dostává ta naše demokracie na p/del.

0/0
6.10.2006 14:54

strycek_Pompo

Tak Jiří,

kde máš ten stoprvní hlas? ;-D(Y)

0/0
6.10.2006 14:48

Correction

Je čas udělat Jyrkovi

pááá pááááá:-)

0/0
6.10.2006 13:47

denny2006

Re: Je čas udělat Jyrkovi

...před vchodem do pankrácké vazební věznice!

0/0
6.10.2006 13:56

slavek13

..

jinak by vás pánbůh sežral nebo předhodil Luciferovi.

0/0
6.10.2006 13:33

denny2006

12:53 Aktualně.cz

Všech 13 poslanců KDU-ČSL se písemně zavázalo dodržovat usnesení, podle něhož se jejich strana nebude jakýmkoliv způsobem podílet na vládě závislé na komunistech.

0/0
6.10.2006 13:22

EasyR

Re: 12:53 Aktualně.cz

R^

0/0
6.10.2006 13:24

Qesospi Cobigan

Re: 12:53 Aktualně.cz

nesmysl (naštěstí). přečti si usnesení - ne článek

0/0
6.10.2006 15:35

denny2006

Re: Re: 12:53 Aktualně.cz

?????

0/0
7.10.2006 9:38

Honza_J

jednotná KDU

Dle mého názoru je členská základna jednotná. Tak velké reakce, které vyvolyly výroky Kalouska a Svobody o něčem svědčí. Bohužel si poslanci za KDU dělají co chtějí ;-P

0/0
6.10.2006 13:15

Qesospi Cobigan

Re: jednotná KDU

??? tys slyšel nějaké reakce členů. Já slyšel jenom blba Kasala...jinak nikoho.

0/0
6.10.2006 15:34

Luc123

Gesto

Mě to připadá jenom jako gesto aby uplně nevyhořeli ve volbách do Senátu a v komunálkách. Kdyby žádál paroubek před těmito volbami o důvěru tak by ho jistě nikdo z KDU nepodpořil, ale po volbách už bude situace zase jiná. Aby se s tím otálením čestnej nepřepočítal.

0/0
6.10.2006 13:12

strycek_Pompo

Re: Gesto

:-/ Právě...

0/0
6.10.2006 14:49

Mak1

A nemohli by je teď všechny vyházet,

když podepsali to, že se nebudou řídit dle svého svědomí - to je přece protiústavní, nebo ne ?

0/0
6.10.2006 13:06

Tokamak

Re: A nemohli by je teď všechny vyházet,

Oni šli do voleb s tím, že vždy budou proti zatahování komunistů do vlády, tím to teď jen znovu potvrdili, nevidím na tom nic špatného.

0/0
6.10.2006 13:13

EasyR

Re: A nemohli by je teď všechny vyházet,

Nemohli. Zavázali se jen k tomu, že budou dodržovat usnesení celostátní konference KDU-ČSL.

0/0
6.10.2006 13:14

alex5

Re: A nemohli by je teď všechny vyházet,

hlavně se odborníku nepokoušej vykládat ústavu, ať z toho není nějaká směšnost, buď tak hodnej.....

0/0
6.10.2006 13:20

Na_admini_IDNES_nasranej_Helmut

co když při hlasování opustí sněmovnu. O tom tam není slova!

0/0
6.10.2006 13:02

jardahorak

Re: co když při hlasování opustí sněmovnu. O tom tam není slova!

Takovou vládu nebudou tolerovat, ani jakkoliv podporovat...

0/0
6.10.2006 13:41

_m-

Re: Re: co když při hlasování opustí sněmovnu. O tom tam není slova!

Opuštění sněmovny není ani podpora, ani tolerance. A co když při hlasování odejdou komunisti, aha?

0/0
6.10.2006 15:38

chachris

Hmmm ...

Ale Cyrdu by mohl někdo pořádně nakopnout do (Y), ať se vzpamatuje ... ;-P

0/0
6.10.2006 13:02

janosam

Paroubek

raději svým poslancům odebíral hlasovací lístky při tajném hlasování.To je ten pravý diktátor!

0/0
6.10.2006 12:56

ODSakEda

"demokracie"...

To je "demokracie"... a "morálka", když nevěřím svým kolegům a slovo chlapa-džentlmena nic neznamená???...

 No jestli bych měl podpisem zavazovat, jakk budou, mnou naverbovaní kandidáti-nestarníci natož kolegové z řad spoluobčanů, ted při komunálkách do místní kandidátky za ODS, konkrétně hlasovat a s kým a protikomu né, to by byla tedy "morálka"... To by mě asi většina poslal někam! A nesměl bych mít doma zrcadlo, neb bych se na sebe musel stydět podívat!!!;-D

0/0
6.10.2006 10:05

Vanislav

Re: "demokracie"...

kumuniste se meli davno zakazat. Nereformovana KSCM je nebezpeci pro demokracii. Kdo tvrdi neco jineho je zabednenej zaslepenec. Kdyz vas nepoucilo skoro pul stoleti utlaku tak nevim co

0/0
6.10.2006 13:01

alenka_mnich

Re: Re: "demokracie"...

Nepresvedcilo, ja se mela za komunistu dobre.  Nebyla jsem mana ;-P

0/0
6.10.2006 13:22

alex5

Re: Re: Re: "demokracie"...

ano, ano, typický argument omezence. Co na tom, že se tenkrát pro nesouhlas s komunistickými názory zabíjeli lidi, ničili se životy, kariéry, rodiny...hlavně, že já se tenkrát měla dobře.......

Nějak podobně to kdysi bylo s hitlerovským Německem...důsledky jsou známé.

Vždycky jsou nějvětší nebezpečí pro společnost sobečtí a zabednění hlupáci.

0/0
6.10.2006 13:26

denny2006

Re: Re: Re: "demokracie"...

Alenka v "říši divů?"

0/0
6.10.2006 13:29

Vanislav

Re: Re: Re: "demokracie"...

chudacku Rv jsi spina spolecnosti

0/0
6.10.2006 14:50

wevr

Co je to demokracie

Asi jsem to nepochopila. Komunisty nemusim ale myslim ze ta strana ve volbach ziskala svoje volice,kteri ji voli a tudiz je soucasti nasi politicke sceny. Poklud je ta strana tak spatna tak ji meli v 89 zakazat a bylo. Trochu mi prijde ze strany ukazuji svoji demokraticnost tim ze odsuzuji stranu kterou si pravoplatni volici zvolili,ale na tom mi neprijde nic demokratickeho.Komunisty nevolim ale pokud uz jsou v parlamentu a tu moznost tam byt maji tak at se s nima jedna.

0/0
6.10.2006 10:04

36903690

Re: Co je to demokracie

S komunisty se nejedná a nebude !!

0/0
6.10.2006 10:35

Correction

Re: Co je to demokracie

Nezbláznila ses? JEDNAT s komunisty?8-o

0/0
6.10.2006 10:36

František Koudelka 4.Kyju

Re: Co je to demokracie

Proc, ja proste respektuju, ye tam volici poslali zlocineckou organizaci, ale to me nijak nezavazuje k tomu abych delal neco jineho nez je ignoroval, to same bych asi delal se Sladkem a kdyby si tam volici zvolili Jacka Rozparovace tak taky.

0/0
6.10.2006 10:42

Vanislav

Re: Co je to demokracie

Lidovci, a to si odslouhlasisli vsichni, meli v programu ze s KSCM se jednat nebude. Tim, ze nekteri jejich clenove tento slib porusili, zradili sve volice. Proto takoveto optatreni. Lepsi nez co delal Paroubek s hlasovacima listkama :)

0/0
6.10.2006 13:03

alex5

Re: Co je to demokracie

jojo. NSDAP v Německu taky kdysi volilo přes 80% lidí a jaký to byli panečku demokrati, že jo?

Co třeba trochu víc používat hlavu?

0/0
6.10.2006 13:08

tonicekXXL

Re: Co je to demokracie

Komunisty by měl posuzovat člověk,co jejich vládu zažil.Ty to asi nebudeš.

0/0
6.10.2006 13:11

EasyR

Re: Co je to demokracie

Ano. Opravdu jsi to nepochopila...

0/0
6.10.2006 13:13

Bouše

Požadavek předsednictva KDU-ČSL je pochopitelný,

spíše je smutné, že kvůli několika nespolehlivým jedincům je nutno sahat až k takovému opatření. Ještě smutnější však je, že ani tímto způsobem nelze zabránit tomu, aby některý zhrzený poslanec svůj písemný závazek porušil a zdůvodnil to frází o právu na svobodné vyjádření názoru poslance. Toto právo poslanec jistě má, ale nesmí ho zneužívat v situaci, kdy se rozhoduje o samotné existenci politické strany, za kterou kandidoval. Takovou situací určitě je hlasování o důvěřě vládě, nebo hlasování o rozpočtu.

0/0
6.10.2006 9:51

RodoDendron

KDU-ČSL nemusím jako teplý ani omylem

Ale před schopností jejich členské základny došlápnout si na své špičky UCTIVĚ SMEKÁM !!!

0/0
6.10.2006 9:37

buxus

Poslanec - ve smyslu zástupce

Členové zastupitelských sborů zastupují ty, které volili. Je tedy o naprosto oprávněný požadavek s členské základny politické strany, která poslance kandidovala a lidí kteří tuto stranu volili, aby tento poslanec dodržel to s čím při své nominaci souhlasil (jinak neměl kandidovat). Co byste řekli advokátovi, kterého pověříte prodejem domu za osm milionů a on  se s druhou stranou dohodne na darovací smlouvě?

0/0
6.10.2006 9:26

Correction

Re: Poslanec - ve smyslu zástupce

R^

0/0
6.10.2006 10:43

Podloženej Paroubek

situace se má u lidovců asi takto

http://www.obrazovka.cz/volby/kalous.html

;-D;-D:-(:-(

0/0
6.10.2006 8:36

MYSAKSTUART

Možná blbý názor

Nepřipadá vám trochu ujetý, že se všichni ve straně musí upsat pod nějaké prohlášení a vůbec se jich nikdo neptá, jaký na to má názor oni nebo že s tím třeba někdo ani souhlasit nemusí? A když ten dotyčný nepodepíše, bude automaticky zbaven poslaneckého mandátu? To už tu jednou bylo, kdy se muselo dělat co si pár vyvolených usmyslelo a ten kdo se nepodřídil, měl pak problémy. Nemůžu si pomoct, ale silně mi to tu dobu připomíná. Podle mě je v PS každý poslanec samozřejmě za stranu, ale hlavně také sám za sebe a může mít na něco odlišný názor než ostatní, to je naprosto normální. A za to, že má na něco jiný názor by měl být potrestán zbavením poslaneckého mandátu? V tom případě, ať si lidovci nehrajou na demokratickou stranu, protože s takovými postoji demokratickou stranou určitě nejsou. V tomhle směru se zachovali tak, jak se chovali komouši před 20 a více lety. Prostě ujetý.

0/0
6.10.2006 7:57

-= rEvoluce =-

Re: Možná blbý názor

R^

0/0
6.10.2006 7:58

alex5

Re: Re: Možná blbý názor

nelze, než souhlasit. Opravdu blbý názor. R^

0/0
6.10.2006 13:23

buxus

Re: Možná blbý názor

Názor to není špatný, ale problém je v současném volebním systému do Sněmovny. Pokud bych mohl volit pouze jednoho konkrétního poslance (za celý volební obvod) tak bych si dal tu práci a zjistil jeho konkrétní názory na důležité otázky a podle toho bych se potom zařídil. Jenže pokud volím nějakou partaj, co před volbami hlásá určité teze a ani nevím zda se ten či onen kandidát vůbec projde, tak pak dochází k situaci, že mnou takto zvolený poslanec bude právě "jazýčkem" na vahách a zvrátí celou rovnováhu někam kam si to výslovně nepřeji.

0/0
6.10.2006 8:25

mayqo

Re: Možná blbý názor

co to je za blbost, nikdo nemuze byt zbaven mandatu proti sve vuli, tady jde o to, aby par chacharu kvuli korytku nezlikvidovalo celou stranu ;-D;-D

0/0
6.10.2006 8:28

EasyR

Re: Možná blbý názor

Ano, je to blbý názor. Poslance vyzvalo předsednictvo, které bylo řádně zvoleno. Výzva se týká toho, že KDU se nebude jakkoliv účastnit čehokoliv, co by posílilo vliv extrémní levice na vládu.

Není to jako v ČSSD, kde Jyrka pískne a vylučují se členové, nebo jsou vyškrtáváni z kandidátky...  :-)

0/0
6.10.2006 8:53

_m-

Re: Re: Možná blbý názor

vyškrtnutí z kandidátky je v pořádku - poslanec má držet linii strany, pokud má jiné názory tak si může založit vlastní. Opakuji linii strany, nikoli jejího předsedy. O vylučování slyším prvně.

0/0
6.10.2006 9:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.