Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Havel, značka demokracie

Proslýchá se, že při snídani s Francoisem Mitterrandem, který v roce 1988 pozval početnou skupinu disidentů na francouzské velvyslanectví, Václav Havel pojídal s velkou chutí uzeného lososa a okomentoval situaci slovy: "Abych tak řekl, jsou věci, pro které stojí za to trpět."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

revolucionar

Zradce vaclavhavel

Zradce vaclavhavel dalkove ovladany kaspar komunistickyma vrahama rozdal nase majetky komunistickym vrahum za funkci kaspara hradcanskyho hledam obcany kterym havlovo bratrsvto rozkradlo majetky,prijde den kdy budeme veset havlovi kolaboranty,okupanty, 

0/0
2.11.2006 13:09

xaeris

Proč už na Havla svět kašle?

Na jeho narozky nepřijela ani jedna pozvaná světová celebrita.Ten večer se také sešli v Praze bývalí politici, kteří jako on už dosloužili, ale jen Polák Kwasnievski se u něj zastavil.Přitom když vzpomenu, co jen se za nima nalítal a nadolejzal.Měl raději sedět doma v 89 a udělat tu pořádek sám, místo pendrekáře Čalfy.To by mu dodneška svět jinak záviděl, že dokázal odvést kus opravdové práce namísto žvanění.Takhle vytěžil z nabyté moci jen marnou pozici teoretika, o kterém svět sice ví, ale jinak je k ničemu.A politická mršina Ruml ho v tom neustálém všeho okecávání jen podporoval, za což by zasloužil jen pár pohlavků, a ne psát nějaké chvalozpěvy.Chvála od Rumla smrdí patolízalstvím. 

0/0
7.10.2006 9:55

babacek

Češi.

Češi jsou již tací,že na každém hledají jen co by se dalo kritizovat a obzvláště když to není podle jejich vize vidění světa.A tak osobnosti jako je Havel dostanou náležitou úctu až posmrtně a mnohdy i od těch co hanili.:-/

0/0
6.10.2006 15:55

osvetitel

<><><>

Mam pocit ze kdyz  se pominou ti fanaticti vyznavaci komunismu,tak ho dnes zrejme voli hlavne ti ,kteri se nemaji lepe nezli drive a koukaji na ten bordel i na to, jak ti  komuniste co v cas otocili , se zase maji lepe nezli oni,a proto si asi rikaji ,ze koukat na ten bordel a mit se hure,neni pro ne zadna vyhra v loterii a zivotni jistoty asi byli pro ne lepsi nezli svoboda pohybu!Jako znalce lidskych povah se me asi podarilo trefit do cerneho ze?;-)Tohle vezme alespon dve generace,nezli to bude vsem putna !:-)

0/0
6.10.2006 7:36

Kirken

Když už redakce chtěla....

...udělat Vašíkovi radost k narozkám a uveřejnit o něm oslavný článek, měla alespoň nechat ten článek napsat někomu respektovanému, a ne profesionálnímu křivákovi Rumlovi... Leda že by už to samo o sobě bylo jakýmsi jinotajně vyjádřeným redakčním stanoviskem...;-)

0/0
5.10.2006 15:53

Kuttlirz

Re: Když už redakce chtěla....

Řekl bych spíš, že Honza Ruml je spíš obyčejný dobromyslný hlupák, kterého dovedl využít profesionální křivák Pilip.

0/0
5.10.2006 16:04

Kirken

Re: Re: Když už redakce chtěla....

Kdyby to mělo nějaký smysl, tak se s Tebou vsadím, že je to přesně naopak...

0/0
5.10.2006 16:06

Kuttlirz

Re: Re: Re: Když už redakce chtěla....

Tak to je zajímavý názor, který ovšem slyším poprvé.

0/0
5.10.2006 16:13

Kirken

Re: Re: Re: Re: Když už redakce chtěla....

Psalo se (myslím Stwora), že Sarajevský atentát organizoval a lidi v ODS obíhal Ruml a Pilipa do toho vtáhl. Pilip je prý ťunťa... Jinak u Rumla se blbost s křiváctvím nevylučuje...:-)

0/0
5.10.2006 16:16

Tomáš Fojtík

Re: Re: Re: Re: Re: Když už redakce chtěla....

Á, koukám že národní mýtus o Sarajevském atentátu dostává další dimenzi...Kdo je to prosím Stwora?

0/0
7.10.2006 1:13

Kirken

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když už redakce chtěla....

Novinář, napsal o tom knihu.

0/0
8.10.2006 23:06

_m-

Re: Re: Re: Když už redakce chtěla....

8-o8-o8-o Nevím, jak to spolu kluci měli, ale Pilipova cesta k moci byla tak jasná a jednoznačná, že ten rozhodně nebyla "zneužíván".

0/0
5.10.2006 16:13

Kirken

Re: Re: Re: Re: Když už redakce chtěla....

Leda vlastní ženou... ;-DJeho kudlanka s ním po celou jeho kariéru obratně kormidluje.

0/0
5.10.2006 16:30

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Když už redakce chtěla....

;-D;-D;-D

0/0
6.10.2006 16:27

j@ck

hey englishmane

http://www.klaus.cz/klaus2/asp/clanek.asp?id=ZowxUntcCuIW

http://www.reflex.cz/Clanek21222.html

přečti si klausovu esej "Intelektuálové a socialismus", pak si přečti reakci na ni v Reflexu, a pak si přečti diskuzi pod článkem v reflexu, stačí první reakci od přispěvatele "dongio". To snad musí přesvědčit i tebe o tom, že Klaus žádný skutečný duševní velikán není

0/0
5.10.2006 14:47

FX Salda

VK / VH

vsimnete si, ze kdyz dojde na to mít nejaký nazor na Havla, vytahne nekdo i nazor na Klause, není to zajímavé ? Jak ti jsou spolu v našich myslích spojeni ? Jak siamska dvojcata . Tábor , který vychvaluje Klause nesnáší Havla a naopak. Fakt psychologicky poučné. Přitom tito pánové byli oba dva u zrodu demkracie v Čechách a mají na něm oba dva svůj podíl. ( bez ohledu na to, že existují i jiní lidé co na "tom" mají svůj podíl také) Hodnotit si je netroufám, chci počkat min.10-20 let ( jestli se toho dožiju) a pak budu hodnotit. Můžu je však obdivovat, to můžu, ale do toho se mi moc nechce, pokud totiž mám někoho obdivovat, musím jej umět i zhodnotit ;-)

0/0
5.10.2006 13:57

celtic

Na Havlovi se bolševici...

vždycky odkopou...Díky Vašku!!:-)

0/0
5.10.2006 13:35

Englishman

Re: Na Havlovi se bolševici...

Mazej hájit barvy svých milců na diskuzi o náklonosti Cyrila ;-€ k bolševismu, troubo.

0/0
5.10.2006 13:39

Emil Nádeníček-propag.referent

Re: Na Havlovi se bolševici...

Ta tvoje tupost je do nebe volající. (Y)

0/0
5.10.2006 13:40

Kuttlirz

Re: Na Havlovi se bolševici...

A pokud se neodkopou, pohodlně se s ním svezou. Slyšel jste někdo Havla bouřit proti Paroubkovi, který rozjel za svého premiérství největší komunistickou recidivu od roku 1989?

0/0
5.10.2006 14:31

j@ck

Re: Re: Na Havlovi se bolševici...

posuzuj podle činů, ne podle slov. kolik lidí nechal paroubek zavřít a popravit? kolik novin nechal pozavírat a cenzurovat? po volbách mu silně ujely nervy v důsledku hodně špinavé hry ODS (Kubiceho zpráva). Nebýt této špinavosti, tak pravděpodobně dnes byl premiérem. To o komunistické recidivě je nesmysl. Až tady něco takového bude skutečně hrozit, tak věřte tomu, že budu mezi prvníma, kteří tuto zemi opustí.

0/0
5.10.2006 14:34

_m-

Re: Re: Re: Na Havlovi se bolševici...

Opustí............ to jí hodně pomůže :-/

0/0
5.10.2006 14:41

Kuttlirz

Re: Re: Re: Na Havlovi se bolševici...

Gottwald také nevěšel lidi jako premiér v letech 1946 - 48. Na to není situace, ani to není potřeba. Rudá recidiva je ovšem nepopiratelný fakt: podívej kolik devastačních zákonů protlačila v letech 2004 - 2005 skrytá koalice ČSSD a KSČM proti vůli oficiálních Paroubkovývh koaličních partnerů.

0/0
5.10.2006 14:45

j@ck

Re: Re: Re: Re: Na Havlovi se bolševici...

to byla úplně jiná doba. tehdy se komunismus šířil jako požár, čeští komunisté za sebou měli celý CCCP a lidé tehdy věřili ideologií. dnes už jim tolik nevěří, i když někteří se pořád ještě nechají ulovit do jejich sítí - počítám mezi ně i různé odnože pravičáků vyskytující se na tomto serveru

0/0
5.10.2006 14:53

Kuttlirz

Re: Re: Re: Re: Re: Na Havlovi se bolševici...

No, to je tedy argument! Jako kdybych slyšel neonacisty, kteří se také hájí tím, že za Adolfa byly jiná doba, a že dnes není důvod je ostrakizovat.

0/0
5.10.2006 15:37

Beranal

Re: Re: Re: Na Havlovi se bolševici...

To je doopravdy dobrá taktika, hlásat že nám nic nehrozí od komunistů,  musulmanů, plivat na USA a až se ukáže že hrozí tak vzít nohy na ramena a žádat v USA o azyl.  Doufám že USA budou takovéhle "loajální imigranty"  posílat šupem nazpátek.8-o

0/0
5.10.2006 16:05

Kuttlirz

Re: Re: Re: Re: Na Havlovi se bolševici...

R^

0/0
5.10.2006 16:14

pacers

Havel značka demokracie?

0/0
5.10.2006 13:18

Kuttlirz

Re: Havel značka demokracie?

Asi jako Trabant - značka auta. Podrobněji níže.

0/0
5.10.2006 14:33

babacek

Re: Re: Havel značka demokracie?

Nemohu si pomoct,ale jinak to vyjádřit snad ani nelze.Jsi trouba z rozhledem slepice v kurníku.:-(

0/0
6.10.2006 15:58

Kuttlirz

Hodně nekritický výlev!

Ano, Havlovo disidentské období je hodné úcty. Ale jeho prezidentství je spíše typické bezradným odporem k demokracii, kterou tolik vzýval, ale měl o ní představy zastydlého květinového dítěte. Viz jeho sysifovský boj proti politickému stranictví, z něj pramenící blbé nálady, intrikánské protlačení Tošovského do vlády a poté zpět do křesla guvernéra ČNB apod.

0/0
5.10.2006 12:42

boskooov

Rumle t y jsi taky pripad

Volebni zakon nebyl deformacni. Deformacni je jeho soucasna podoba, takovy hybrid, ktery vznikl z navrhovaneho zakona diky Havlovi a ÚS!!Navíc zmínka o tom, že je Havel vnitřně vyrovnaný........? Kdyby byl vyrovnany, tak nemění barvy jako chameleon.

Nicmene od vas pane Rumle, jsem jakozto od kamarada pana Havla, nic jineho necekal.

0/0
5.10.2006 12:06

j@ck

Re: Rumle t y jsi taky pripad

uveďte prosím nějaké konkrétní příklady měnění barev. děkuji. podle mých pozorování je totiž VH poměrně vnitřně konzistentní

0/0
5.10.2006 12:59

Englishman

Re: Re: Rumle t y jsi taky pripad

Souhlasím. Havel trvale a konzistentně nenávidí Klause. Není jeho chyba, že potenciálně nadějní likvidátoři Klause se mění a proto to vypadá, že se mění i Havlovy preference.

0/0
5.10.2006 13:38

j@ck

Re: Re: Re: Rumle t y jsi taky pripad

celý hodnotový a filosofický systém VK oslovuje jen lidi jisté úrovně. ti samí lidé se většinou vyžívají i ve věcech jako například knihy Francise Fukuyamy o konci dějin atd. Pak je tu ještě jiná sorta lidí (říkej jim klidně skuteční intelektuálové - neplést s pseudointelektuály, kterým VK a jeho filosofický systém imponuje), kteří jsou schopni vidět dál. co si myslíš jako křesťan: byl by kristus zastáncem VK? podle mého by byl jeho ostrým kritikem pro jeho maloměšťáckou mentalitu a maloměšťácké hodnoty. sám kristus říkal: hodnoťte je podle jejich činů a ne slov. za havlem jsou činy vidět, za klausem jen slova.

0/0
5.10.2006 13:46

Englishman

Re: Re: Re: Re: Rumle t y jsi taky pripad

...což Havlovu trvalou nenávist ke Klausovi podle tebe ospravedlňuje nebo dokonce odůvodňuje? Mimochodem: slovo intelektuál bylo vymyšleno jako nadávka a není důvod to jako nadávku nepoužívat.

0/0
5.10.2006 14:08

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Rumle t y jsi taky pripad

Já jsem do této diskuze Klause tahat nezačal (FXŠalda má pravdu). Sám jsem na Klause hodně alergický, takže pro Havlův postoj mám pochopení. Nicméně Havel je konsistentní v tom, že zastává jisté universální hodnoty jako je pravda, lidskost, svoboda atd. Tyto hodnoty je těžko universálně definovat. Člověk je buď taky cítí nebo je necítí. Nejdou uzavřít do zákonů, nejdou vtěsnat do základů demokracie a přesto stojí mnohem výš než celý tento papírový domeček z karet zvaný demokracie. Slovo intelektál nechápu hanlivě. Je to prostě myšlenková elita národa

0/0
5.10.2006 14:17

Kuttlirz

Re: Re: Re: Re: Rumle t y jsi taky pripad

Ten závěr je přesný, jenom to otočit: Za Havlem jsou vidět jen slova, za Klausem činy. Upřesňuji, že hovořím jen o Havlovi po roce 1990.

0/0
5.10.2006 14:25

boskooov

Re: Re: Rumle t y jsi taky pripad

A co podpora OH, bratrickovani s Luxem, nasledne jeho modla US a nakonec tvrzenik ze je cely zivot zeleny???8-o

0/0
5.10.2006 15:34

Beranal

Re: Re: Rumle t y jsi taky pripad

Což kdyby jenom měnil barvy on jednu barvu vidí 2x, jednou pro sebe a jednou pro ostatní. Pokud se pamatuji tak před volbami prohlásil že je z přesvědčení příslušník strany zelených. Jestli tohle prohlásí člověk který žije v konzumu opravdu zhýralém (viz třeba teď ta slavná trachtace se selaty v kostele) tak to je to samé jako kdyby ochránce velryb chodil v kůžích ze zabitých verlybích mláďat, zkrátka Havel to už je tak vyspělý "intelektuál" že lidský rozum zůstává rozpačitě stát.

0/0
5.10.2006 15:59

rezistin

Vždyť věděl,zač bojuje...

a není toho zrovna málo!Má veliké štěstí,že se svou nemocí  zápasil ve funkci  presidenta.Jako  Havlovi-obyčejnému  občanovi už bychom mohli jen klást věnce a zapalovat svíčky  na  krchově.Byl to  jeden z mnoha disidentů,který  měl  doslova  štěstí  na  gurmánské  speciality  a  pohodu.I  v  base  nakonec  skákali  podle  toho,jak jim Vašek pískal.Návštěvy politiků a jiných prominentů udělaly své.Tak z něj nedělejme druhého Ježíše Krista!!A jeho dramatická tvorba?Pán Bůh s námi a zlé pryč!!Končím se srdíčkem,které nám ukazovalo cestu do pekel z hradní střechy...VV

0/0
5.10.2006 11:44

Hans59

ještě neřekl poslední slovo

zakrátko nás bude opět přesvědčovat, že americké rakety jsou to pravé ořechové. Myslím, že dojímání není zatím na místě. Dobré si o Havlovi můžeme říkat až po.

0/0
5.10.2006 8:56

Schmelling

Re: ještě neřekl poslední slovo

Co máte proti americkým raketám?:-)

0/0
5.10.2006 8:59

osvetitel

Re: Re: ještě neřekl poslední slovo

Co asi muze mit vychodonemecky sudetak, proti amickejm raketam?;-);-D

0/0
5.10.2006 9:09

Hans59

Bohužel, to byl ten špatně položený fundament

Faktem zůstává, že do voleb v roce 1992 jsme fungovali spíše jako prezidentská republika, v níž Havlova autorita působila až magicky. Na Hradě se rozhodovalo téměř o všem.(J.Ruml)

Bohužel to byl právě ten špatně položený fundament, který dal signál všem ostatním zúčastněným, že právo není konsenzus doby ale opět názor vítěze podpořený mocí. Pak už se nelze divit úprků ekonómů před právniky a celému dalšímu vývoji 90 let.

Bohužel osobních selhání bylo ve svobodné době víc než v době perzekuce, což možná ani není paradox, jenom podstata osobnosti.

0/0
5.10.2006 8:52

osvetitel

<><><>

HmmmTak PO LOPATE!Dve veci prispeli k "padu" Komunismu v CSSR.To ze pominula pro nekoho zastita a pro druhe hrozba Sovetskych tanku a hlavne to,ze kdyz uz se to podelalo v Polsku i ve Vychodnim Nemecku, tak si Ceskoslovensko,hlavne Cesti komuniste,nemohli dovolit aby zem,vklinena mezi Nemci a Rakusany,ktera pred druhou valkou byla jedina Demokracie u prostred Evropy,zustala jako jedina Komunisticka na verejnosti!!Toto si muze kazdy i z Mr.Rumlem zaramovat!Ostatni, vcetne te sametovky, byla pouze "kosmeticka"uprava ktomu, jak to "predani" moci bude vypadat! Samozrejme ta z vetsinny proti komunisticka nalada v CSSR i v tech ostatnich Sovetskych satelitech hodne pomohla ale nebyla rozhodujici!Ceskoslovensti komuniste se i tak "rozhoupali" mezi poslednima, neli posledni,kdyz sami nahledli >>>>

0/0
5.10.2006 7:01

osvetitel

Re: <><><>

>> ze by si nemohli dovolit zustat u prostred Evropy Izolovani!;-)

0/0
5.10.2006 7:02

Usmolená štětina

Re: <><><>

...a teď nám, Rozumbrado, vysvětli, proč ta zločinná, nenáviděná. mediálně bitá a tolik špatná komunistická strana navazující na 40 let temna, získává i 15 let po převratu až 20 procent voličských hlasů  8-o

0/0
5.10.2006 13:11

Englishman

Re: Re: <><><>

Protože lidé jsou blbí?

0/0
5.10.2006 13:40

osvetitel

Re: Re: <><><>

Nejsem sice z CR ale pokusim se o vysvetleni!Kde jsi vzal tu Nenavist?8-oBylo snad malo lidi v CR kteri se mneli za komunistu dobre a spolupracovali?A jak se dostali na ty studie ta vetsina studentu,cinkajici klicema?A nebyli to nahodou z vetsinny  ve viditelne opozici hlavne ti polepseni komuniste,z lidskou tvari?Proto kazdy trval behem sametovky na tom, ze zadnemu komunistovi nesmi byt skriven vlas!A neco jako v Rumunsku v CSSR stejne neprichazelo v uvahu a nikdo to nechtel, ani zapad ne! Kdo mel nejvice konekci a prachy na skupovani kde ceho i  tech kuponu a o vsem dulezitem rozhodoval ,po te sametovce!A kdyz se k tomu prida ta tunelarina a to zese kseftuje z kazdou perverznosti,tak ty mas odvahu  rozumbrado,se ptat me ,proc u vas lide voli tak jak voli?:-)

0/0
5.10.2006 23:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.