Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sobota byla na silnicích letos nejtragičtějším dnem

Poslední zářijový den byl na českých silnicích zatím nejtragičtějším dnem v roce. Podle předběžných policejních statistik zemřelo včera při nehodách celkem 12 lidí. Dosud nejhoršími dny byl zatím pátek 19. května a sobota 24. června, kdy zahynulo po deseti lidech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cejkis

divný :o)

To je fakt divný, že lidé umírají na silnicích.

Silnice v obcích jsou široké jako runway pro 747. Odstupy nejsou povinné, blinkry stačí jednou skorobliknout navíc to nikdo nekontroluje. Pak to celé úhledně zabalte i s kamiony a máte hromadu mrtvol.

A pak přijde nějaký soudruh a začne vyskakovat, že celé je to o rychlsoti.

0/0
2.10.2006 18:52

Mak1

Re: divný :o)

No - možná by pomohlo, kdyby se lidi v autoškole učili jezdit i jinak než rovně - na přivaděči k dálnici potkáte magory jedoucí 40, kteří po nájezdu na závodní dráhu mizí v oblaku sazí v dál ....;-€

0/0
3.10.2006 11:10

..*.. Mc Donald ..*..

Včerejší neuvěřitelný zážitek z D1 okolo 19h. v koloně ve směru na Prahu

...u sjezdu na Velké Popovice v prostředním pruhu se střetává oprýskané TIPO s ještě více zrezlým FORMANEM v levém pruhu (nevím jak přesně k tomu došlo, ale TIPO mělo ulomené pravé spolujezdcovo zrcátko).A POINTA?Řidič TIPA vystupuje 8-o z auta, které stojí v mírném kopci a rozebíhá se směrem dopředu za FORMANEM...Ouha, panáček zapomněl zatáhnout pořádně ruční brzdu a TIPO se pomalu ale jistě rozjelo z kopce a nabouralo novou krásnou červenou OCTAVII 2.;-( Až po nárazu spolujezdkyně zatahuje ruční brzdu 8-o Mezitím Forman se snaží z místa uject ;-O ... TO BY BYL PŘÍBĚH PRO TV TŘEBA - NA VLASTNÍ OČI... ;+D

0/0
2.10.2006 14:26

atvar

bydlim Praha-západ

a mam fakt strach z tech pubertaku v radobyupravenejch starejch kramech. Jezdit umi akorat rychle, bohuzel vsak velice blbe.

0/0
2.10.2006 12:50

killy

Článeček nám umožnil vymlátit trochu prázdný slámy.

Koukněte. Když odečtem 5 polskejch sebevrahů a 1 Rakušáka (ti si jen spletli území), tak jsme hluboko na průměru. Holt statistika je statistika, leč na silnicích skutečně bezpečno moc není.

0/0
2.10.2006 11:41

Philosopher

V čem je problém ?

Jak dlouho platí nový bodový systém ?

Jak často jsme slýchali/četli během pár měsíců, že se snížila nehodovost ... ?

Jak dlouho vydrželi řidiči býti "podělaní" ?

V čem je problém, není to v lidech ?

0/0
2.10.2006 11:19

killy

V čem je problém ?

Procento hovad z celku naší populace nebezpečně stoupá. Začíná to ve škole, pokračuje se sousedy, na silnici, v politice a bůhvíkde ještě.  No a některý lidi byli vychováni a vyrostli jako hovada.

0/0
2.10.2006 11:47

makuba

Re: V čem je problém ?

Kdysi jsem četl takovou zajímavou úvahu psychologa o chavání. Jen tedy stručně:

Cca 5% populace dodržuje zákony vždy, i když je k tomu nikdo nenutí a i když je to pro ně nevýhodné. Ale je to jejich nátura. Cca 3% populace zákony nedodržují z principu. Zbylých 92% inklinuje k jedné nebo druhé skupině - jejich vztah k nim je dán tím, jak vyhodnotí jejich užitečnost pro sebe a hlavně jak jejich dodržování vyžaduje někdo jiný - společnost, nadřízený, policie a pod.

Je tedy otázka: Jak dodržování zákona na silnicích policie kontroluje. Za celé léto jsem potkal tak do 5 hlídek, jinak nic. A podobně se "otrkali" i jiní.

0/0
2.10.2006 13:43

erben3

Re: Re: V čem je problém ?

Tak to je zajímavé, ale asi to tak bude. Otázka zní, jestli se takhle chovají lidi všude, nebo jenom u nás, kde prakticky neexistuje morálka a někteří tzv. "řidiči" nepoužívakjí auta k dopravě, ale k honění si vlastníhoi ega a k léčení komplexu z malého pinďoura. Osobně patřím k těm "inklinujícím" a zákony vesměs dodržujícím. Ale silniční zákon se snažím dodržovat už z toho důvodu, že tu chci ještě pár let pobýt.

0/0
2.10.2006 14:52

pinguinone

Re: Re: Re: V čem je problém ?

R^  cim mensi pero ,tim vetsi prase na silnici...

0/0
3.10.2006 13:01

prony

krvavá daň

http://www.gajduskova.cz/sgClanekDetail.aspx?intRubrKis=559&intUniKis=30000354

0/0
2.10.2006 9:52

killy

Hmmm.....Napsané fráze nic nevyřeší....

0/0
2.10.2006 11:43

Mjr_Zeman

autem na víkend v Jeseníkách

je opravdu adrenalinový zážitek - na horských cestách lze potkat rally-ové šílence, kteří si z úzkých cest dělají svou vlastní závodní dráhu. Dokonce mi tam jeden pitomec vjel do zatáčky v protisměru na ručku - na to už snad není co říct, snad jen - zdechněte všichni

0/0
2.10.2006 9:13

Larrax

Pochopitelně, že řidiče bodový systém neodradí

Vždyť policajti nejsou skoro vidět, to spíš narazíte na celní správu, než policii. Potom je fuk jak jsou pokuty vysoké, když je nikdo nevybírá. Úplně by stačili již původní postihy, ale musela by být posílena dopravní policie.

0/0
1.10.2006 21:27

mpes

Re: Pochopitelně, že řidiče bodový systém neodradí

v civilizovaných zemích nepotřebují občané za sebou armádu policajtů, kteří by je kontrolovali, zda dodržují či nedodržují zákonem stanovené hranice jejich chování !!

0/0
2.10.2006 7:00

vandor

Re: Re: Pochopitelně, že řidiče bodový systém neodradí

...   jj, podepisuji   ...

0/0
2.10.2006 7:38

Hanns1111

TO mpes 07:00

to jako, že jsme v civilizované zemi ? ;-D ;-D ;-D

0/0
2.10.2006 9:41

mpes

Re: TO mpes 07:00

samozřejmě, máme svou demokracii, demokratické zákony, volíme si zastupitele. To že se tady spousta lidí chová jak prasata nevyřešíme tím že tu postavíme armádu, která bude na všechno dohlížet. Takový režim jsme tu taky měli a nemyslím si že jej chceme vrátit. Nebo ano? 8-o

0/0
2.10.2006 11:00

Pan Navratil

Re: Re: TO mpes 07:00

NO A JAK JINAK SI PŘEDSTAVUJETE, ŽE TY PRASATA DONUTÍTE PŘESTAT S PRASENÍM??? ;-€;-€;-€

0/0
2.10.2006 11:58

Pan Navratil

Re: Re: Pochopitelně, že řidiče bodový systém neodradí

A které země máte na mysli? Země, které považuji za civilizované, mají armádu policajtů na hlídání občanů. A také v USA.

0/0
2.10.2006 10:12

makuba

Re: Re: Pochopitelně, že řidiče bodový systém neodradí

No s dodržováním zákona je to ošemetné i v cizině. Důvod - viz můj příspěvěk výše. Jenže v cizině (A, D, F apod. nejsou sice policajti všude vidět, ale každý ví, že mohou být kdekoliv a kdykoliv...

0/0
2.10.2006 13:48

erben3

Re: Re: Pochopitelně, že řidiče bodový systém neodradí

R^ Jo. To je přesně ono. Jen pořád nikde nenacházím odpověď na to, proč jsou zrovna lidi u nás takoví a v civilizovaných zemích ne.

0/0
2.10.2006 14:54

Kladivo Karel

Re: Pochopitelně, že řidiče bodový systém neodradí

jj máš pravdu, sebepřísnější zákon je na h**no, když nikdo nekontroluje jeho dodržování. Líbí se mi jak 1. července vyrazili všichni policajti a měšťáci o půlnoci do ulic a brali jednoho řidiče po druhým. A teď? vrátilo se to zase do stejnejch kolejí, tzn. že policajta ani nepotkáš a když ho potkáš tak stojej většinou na benzínce a popíjej kafíčko. Novej zákon ani nemusel bejt, stačilo by kdyby nedělali megalomanský akce typu KRYŠTOF, ale byli pravidelně vidět na silnicích.

0/0
2.10.2006 9:15

Babul

Re: Re: Pochopitelně, že řidiče bodový systém neodradí

Kadle, ty asi nevíš, že nový  pan ministr razí heslo: SLOUŽIT A NEOBTĚŽOVAT!? Takže při nejbližší kontrole řekni policajtovi, ať tě neobtěžuje, že je to pokyn pana ministra.

0/0
2.10.2006 9:24

Kladivo Karel

Re: Re: Re: Pochopitelně, že řidiče bodový systém neodradí

;-D;-D;-D no to bych mohl zkusit, ale asi si budu muset nejdřív vybrat z bankomatu hodně penízků, protože až tohle řeknu zakomplexovanýmu měšťákovi, tak se nebudu stačit divit.

0/0
2.10.2006 9:40

Babul

Re: Re: Re: Re: Pochopitelně, že řidiče bodový systém neodradí

Langr měšťákům nevelí, těm velí starosta.

0/0
2.10.2006 10:04

flajboj82

Re: Re: Pochopitelně, že řidiče bodový systém neodradí

Já bych to doplnil. Jsou na benzínce nebo měří na místě, kde je to absolutně k ničemu (např. rovná městská silnice, ani jeden chodník nebo přechod a je tam 50).

0/0
2.10.2006 9:25

Babul

Re: Re: Re: Pochopitelně, že řidiče bodový systém neodradí

Napiš přesné místo a zda to jsou MP nebo PČR.

0/0
2.10.2006 9:33

Kladivo Karel

Re: Re: Re: Pochopitelně, že řidiče bodový systém neodradí

jo to máš pravdu, a nebo daj radar hned za ceduli obce a mnou si ruce kolik chytěj řidičů. Kolegu takhle vybrali minulej tejden a říkal, že než stihnul zaplatit a odjet, tak tam měli další dva řidiče.

0/0
2.10.2006 9:42

Babul

Re: Re: Re: Re: Pochopitelně, že řidiče bodový systém neodradí

A proč tedy kolega nejel předepsanou rychlostí? Pokud jsou nastavena nějaká pravidla, tak se musí dodržovat. Já každému říkám, že ten flastr, který právě platí, je v hodnotě asi 1,50 Kč, protože na to, že je jednou přistižen, připadá 1000 případů, kdy přistižen není.

0/0
2.10.2006 10:07

Mak1

Re: Re: Re: Pochopitelně, že řidiče bodový systém neodradí

Ale v tom to právě je. Většina lidí tu nadává, že Mentálové měří na přehledných rovných úsecích, kde je 50 naprosto zbytečná, ale proč jí tam pak ty svině z úřadu dali ???

Mentálové jsou nevinní, podívejte se na svou samosprávu - a pokud se Vám nelíbí to, co dělá, tak jí změňte !!!

0/0
3.10.2006 11:08

poiuz

Všichni jsou mrtví, Dejve,...

všichni jsou mrtví,opravdu všichni jsou mrtví, Dejve...:-/

0/0
1.10.2006 21:20

emylak2

Smrtak u Mohelnice

V sobotu v noci jsem byl u smrtaku kousek od mohelnice. Pan v superbu jel podle vypovedi ostatnich ridicu velmi rychle, zrejme rezal zatacky, az se v jedne stretl celne s kamionem. Byl na miste mrtvej, zachranari ho vyndavali zadnima dverma. Tak sem si rikal pri pohledu na tu spoust (je to sice hnusny), ale ze si za to ten mrtvej muze sam.Udajne jel opravdu velmi rychle. Nevim okolnosti tech dalsich nehod, ale kazdopadne todle byla jasna idiocie jednoho TDickare. Budiz mu zeme lehka

0/0
1.10.2006 19:25

JEDEN z 10.000.000

Re: Smrtak u Mohelnice

Jo, jo, pokud je to opravdu tak jak říkáte, a pokud se tak choval vždy i když k tomu neměl oprávněné důvody, tak mi ho ani není líto a jsem rád, že už ho nikdy na silnici nepotkám. Líto je mi toho kamioňáka, že to bude mít stále před sebou. Měl to radši narvat do stromu. A líto je mi i hasičů a všech těch lidí, kteří u toho museli asistovat. Těmto lidem jejich práci skutečně nezávidím.

0/0
1.10.2006 19:52

DeDust

Re: Re: Smrtak u Mohelnice

Promin, ale muzes mi napsat aspon jeden "opravneny duvod" k sestreleni auta v protismeru?! Diky...

0/0
2.10.2006 9:31

killy

Mno.

Myslíš, že šofér náklaďáku v takový chvíli, když na něj vyrazí hovado v protisměru, se dokáže s nejmíň deseti tunama za zády excelentně vyhnout vlevo? Tak myslíš špatně ! Důvodně ho "sestřelí" !

0/0
2.10.2006 11:36

mpes

Re: Smrtak u Mohelnice

proč myslíš že zrovna tédéíčkaři jsou ti nejhorší? Máš nějakou statistiku?

0/0
1.10.2006 20:11

albert10

Re: Re: Smrtak u Mohelnice

Ja osobne mam spis obavy z tech, kteri ridice rozdeluji podle druhu aut a motoru. Vede to potom k uvaham "ja mam BMW a jezdim rychle, tudiz jsem dobry ridic", coz je prave ten nejnebezpecnejsi ze sebeklamu.

0/0
1.10.2006 20:48

emylak2

Re: Re: Re: Smrtak u Mohelnice

Ano, takove uvahy jsou pochopitelne chybne. Ja mam taky silne auto, ale jezdim v klidu, rychle se svezu rad, ale v mistech, kde to situace dovoluje. Hlavne jezdim s ohledem na spotrebu, ne na cas;-)

0/0
2.10.2006 14:21

von Kleist

Re: Re: Smrtak u Mohelnice

Protoze jsou to a) casto sluzebaky, kde s tim jezdi kdejaky voh**nout, b) s tim casto jezdi lidi, kteri maji dojem ze si konecne poridili Auto a musi to vsem ukazovat, takze kdyz dojedou feldu, 120cu, nebo neco malyho, zacnou vyvadet jako nepricetni....

Krom toho tim ale jezdi iskupinka celkem normalnich ridicu...

0/0
1.10.2006 21:08

mpes

Re: Re: Re: Smrtak u Mohelnice

ad a) - takže když potom přesedne doma do benzínového auta, tak už není vohnout a je slušný řidič?

ad b) - když dojede někdo se silným benzíňákem feldu, 120 nebo něco malýho - bude se jistě chovat velmi uvědoměle a spořádaně za ní pojede devadesátkou desítky kilometrů

Promiň, ale tvoje argumenty jsou opravdu jak z JPP agentury... Rv

0/0
2.10.2006 7:03

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Smrtak u Mohelnice

ad a) casto zadne nema, nebo ma nejaky srot, ktery mu neumozni se moc zviditelnovat.

ad b) 90tka plati i pro silny benzinak, ne :o)? Navic je zajimave, ze pokud tito lide dojedou auto, ktere budi respekt, chovaji se celkem normalne....

Tvoje arugumenty jsou argumety cloveka, ktery uznava je ta pravidla, ktera si sam vytvori ;o). A ma TeDeIcko...

Neni to JPP, ale kazdodenni zazitky, z nasich silnic z ruznych aut...

0/0
2.10.2006 10:08

sam99xx

Re: Re: Re: Re: Re: Smrtak u Mohelnice

bod b mohu potvrdit, když sednu do volva, vetšina řidičů se vůči mně chová vcelku normálně, zatímco když sednu do felicie, začne cesta plná hororu...

0/0
2.10.2006 13:26

mpes

Re: Re: Re: Re: Re: Smrtak u Mohelnice

můžeš mi prosím přeložit tu předposlední větu? Nějak jsem asi vynechal hodinu češtiny a marně hledám její smysl ...

jinak k bodu a) očekávám že to máš něčím podložené a bod b) - asi nejezdíš příliš.

0/0
2.10.2006 21:07

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smrtak u Mohelnice

to je zase diskuze :o/

co je na te vete nejasneho? Je to reakce na tve ad b), kde vlastne zduvodnujes, proc musis tak nutne s tdi predjizdet tim, ze benzinak by to udelal taky (mimochodem tdi bych k silnemu benzinaku radeji snad neprirovnaval, ne ze by to jelo spatne, zvlast ty nove obyc. 70kW verze mne mile prekvapily, ale preci jen...). Nikdo tu protrepavanou skupinku TDIckaru nenuti jet 10km za nekym, ale nemuseli by predjizdet na plny, pred horizontem, lepit se. Nehlede na to, ze typicky na dalnici prijede zezadu, vyblika te, po tvem uhnuti zjisti, ze uz mu to zas tak moc neda (holt "cerne icko") naplazi se vedle tebe a zavre te za jinym autem - nejlip kamionem, fakt mile...

ad a) Jiste ze ano, jsou to zpravidla mladosi do cca 25let. Obcas se take vyskytuji v dodavkach, kde si s cihlou na plynu hrajou buh vi na co ...

0/0
2.10.2006 21:51

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smrtak u Mohelnice

ad b) - asi nechapes prilis :o). A navic je tam "smajl". Neznamena to, ze jezdim vsude 90, ale at jedu cimkoliv, kdyz dojedu 120, favo - proste cokoliv, co jede pomaleji, nepredjizdim to za kazdou cenu (treba pres plnou caru), nelepim se jako trouba atd. A to rada TDickaru dela - ale nemohou za to ta TDicka, ale situace ktera do nich sazi vybrane skupinky lidi. Jiste, ze existuje i mnoho vyjimek... A treba jsi to i ty.

0/0
2.10.2006 21:52

sam99xx

Re: Re: Re: Smrtak u Mohelnice

Ještě horší je, když je ta felda nebo 120 předjede, to pak to neunesou a i když do té doby jeli 70 nebo 80 km/h, rázem se z nich stanou prasata. Ve vysílačce jsem slyšel o případu, kdy jeden takhle předjetý to taky nevydržel, předjel to auto, které jej předjelo, zastavil ho a bodl řidiče nožem, proto že si dovolil jej předjet - nevím, ale nakolik je tato historka pravdivá.

0/0
2.10.2006 9:41

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Smrtak u Mohelnice

no jo, holt na posledniho se nejvic vytahuje predposledni... stara znama pravda

0/0
2.10.2006 10:09

emylak2

Re: Re: Smrtak u Mohelnice

Statistiku nemam, jen navic netvrdim ze tdickari jsou vsichni spatni, je to pochopitelne trosku s nadsazkou. Nicmene moje osobni zkusenost je takova, ze agresivne me predjizdi nejcasteji octavia 1.9TDI. Navic vetsina 1.9tdi si mysleji ze maji silne auto, a davaji to najevo. Mam silnejsi auto, ale neznamena to, ze budu nekoho vyhrnovat ve 160 na dalnici.

0/0
2.10.2006 14:19

navsteva

Ze by nam novy silnicni zakon

a zejmena supr bodovy system nejak nefungoval?? No to snad ne??

A nebo ze by bylo lepsi dobudovat kvalitni sit silnic a dalnic, Omezit nesmylsna omezeni a hlavne zajisti obmenu predpotopniho vozoveho parku = rakvi na koleckach?

0/0
1.10.2006 19:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.