Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Budoucnost magnetického vlaku je po nehodě ohrožena

Německo se bojí o další osud rychlovlaku Transrapid. Při jeho páteční nehodě zahynulo 23 cestujících. Podle vyšetřovatelů nezavinila neštěstí technická porucha, ale selhání lidského faktoru. Důvěra veřejnosti v bezpečnost rychlovlaku je přesto otřesena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Logic

Jsem pro Transrapid :-)

Kdyz se vymyslel jakykoliv dopravni prostredek, nez se dotahl k dokonalosti tak bylo desitky nehod taky...dnesni bezpecnostni kriteria jsou podstatne prisnejsi, takze 1 nehoda by ve me rozhodne nevzbudila strach, zvlaste kdyz je to chyba cloveka...holt se to trosku jeste udela blbuvzdorny a je to zas ready ! :-)

0/0
28.9.2006 10:38

Pan Navratil

Hm,

tak tam toho konkrétního zcela jistě.

0/0
26.9.2006 12:59

ariovistus

Transrapid...

... je aj tak cestou do slepej uličky. Celý koncept je príliš drahý a náročný na údržbu. Medtzi koľajnicami a vlakom je len niekoľkomilimetrová medzera a na jej udržiavanie treba po celej trati množstvo senzorov, ktoré treba pravidelne kontrolovať. Dôsledkom je to, že trať musí byť 4-5 hodín za deň úplne odstavená.

AD Šanghajský transrapid - vôbec nebol komerčne úspešný, Číňania museli drasticky znížiť ceny lístkov aby prilákali pasažierov. Dôvod prečo ho tam postavili boli skôr reklamné účely.

0/0
25.9.2006 21:36

Vis Motrix

Re: Transrapid...

Souhlas. Systém MagLev byl od začátku odsouzen k nezdaru. Můžeme sice nadšením ejakulovat nad skutečností, že se vlak při jízdě vznáší, ale finance jsou rozhodující. MagLev teoreticky mohl dosáhnout rychlosti až 800 km/h (dle vývojářů), nicméně pro běžný provoz stačí "pouhých" 250 - 300 km/h, což bez problémů zvládne konvenční rychlovlak. Výhodou rychlovlaku oproti letadlu je totiž skutečnost, že cestující odveze z centra do centra. Cestující se nemusí štrachat na letiště 50 i více km za město a totéž po přistání v opačném gardu. Než se cestující dostane na letiště, vlak už je v polovině trasy. A voo tom to je.:-)

0/0
26.9.2006 10:24

incomming_message

Re: Re: Transrapid...

No jo, ale třeba v tom Shanhai to jezdí z letiště Pu Dong (cca. 50 km od centra) jen na "okraj" města u výstaviště a dál se musí metrem nebo taxikem, takže výhoda přímé dopravy do centra odpadá

0/0
26.9.2006 11:03

Vis Motrix

Re: Re: Re: Transrapid...

Proboha, to je dráha MagLevu na letiště. Zbytečná a předražená. Ilustrační příklad: Je určitě lepší jet Paříže do Lyonu vlakem TGV, než se trmácet na Orly nebo Roissy a pak ze Satolas do města.8-o

0/0
26.9.2006 12:08

King_Feanor

ty smrti jsou strašné,

ale v historii lidstva se za pokrok platilo mnohem většími cenami... Magnetický vlak je krok o celou míly dopředu, další krok ke hvězdám... Kolik lidí zabil kosmický výzkum a přesto se dál lítá ke hvězdám? Pokrok musí být, protože pokud se lidé obrátí zpět, tak to bude špatné! To by se nikdy nemohl začít používat oheň, který tolikrát lidi zabil a tolikrát jim sloužil...

0/0
25.9.2006 19:09

Tomach

Re: ty smrti jsou strašné,

Ono to neni vzdy tak jednoduche... zalezi na tom ja se afera poda, jestli jsou za tim nejake dalsi zajmy a podobne...

priklady: Zeppelin a konec vzducholodi, jedina havarie Concordu a de-facto jejich konec...

Abych si rypl - plati to i v politice: nekdo nevysvetli jak vzal na byt a jde od valu, jiny na bt ukra prachy z dotaci, nekdo jen novinarum rekne ze to je jeho soukroma vec.. a jsou vysmati...

(nejsem zastance Grosse! jen poukazuju na to ze leckdy "stejne" afery/nehody maji velice rozdilne konce)

0/0
25.9.2006 20:41

briza

Re: ty smrti jsou strašné,

"Je treba prinaset obeti." Otto Lilienthal (jeden z praotcu letectvi), smrtelne zraneny v troskach sveho letadla.

0/0
26.9.2006 8:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.