Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při nehodě magnetického vlaku zemřelo 25 lidí

Při nehodě experimentálního rychlovlaku Transrapid zemřelo v severozápadním Německu pětadvacet lidí. Vlak na testovací magnetické trati narazil v rychlosti 200 km/h do montážního vozu. Příčinou nehody bylo zřejmě selhání lidského faktoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Monstrum Anonymič Anonymov

Ta Al-Kajda je všude.

(Y)

0/0
23.9.2006 12:29

NORDMAN

Re: Ta Al-Kajda je všude.

Tady to nebyla Al-Kajda :), ale strycek skrblik: Na normalni provozni trati ma Transrapid bezpecnostni zarizeni, ktere vlak zastavi pokud je na trati prekazka. Na testovaci trati to bezpecnostni zarizeni neni...

0/0
23.9.2006 12:51

Tryskomys Muf

Divne zabezpeceni

R.I.P. Dost divne zabezpeceni, kdyz si nikdo nevsimne, ze je na draze montazni vuz !!! Mam pocit, ze spis nekdo chtel usetrit a neinvestoval ani do elementarni urovne zabezpeceni. :-/

0/0
22.9.2006 23:09

el_salamo

Re: Divne zabezpeceni

Na testovací dráze? Bodejť, tam se testuje technologie a ne zabezpečení...

Konec konců, formule taky nemají u výjezdu z depa semafory a přechod pro chodce ;-P

0/0
22.9.2006 23:16

NORDMAN

Re: Re: Divne zabezpeceni

... a jsme u toho, kde je chyba v systemu (viz prispevek dole). 

0/0
22.9.2006 23:23

binom

v nemecku jsou dale nez my, bohuzel se najde chyba a to lidsky faktor...

doufam ze kvuli teto nehode se nezastavi vyvoj a rozvoj tohoto technologickeho unikatu!

0/0
22.9.2006 22:46

NORDMAN

Re: v nemecku jsou dale nez my, bohuzel se najde chyba a to lidsky faktor...

Je to rozhodne nejen lidsky faktor: Rychlovlaky jako napriklad klasicky francouzsky TGV ma od zacatku sve existence monitorovani + blokovani streky, pokud tam je jiny vlak. Transrapid to asi na te testovaci strece nema, jinak by byvala byla zablokovana pote, co tam byla servisni souprava. Takze nejenom "lidsky faktor" ve smyslu, ze nekdo pustil dva vlaky zaroven na jednu streku, ale pravdepodobne i "lidsky" ci "financni" faktor, ze tam nebyly cidla + system, ktery by zabranil tomu, aby se na jedne "koleji" nachazely dve ruzne soupravy.  

0/0
22.9.2006 23:04

Isbjoerna

Re: Re: TGV neni Transrapid

Jedna se o Test-Strecke. Kazdy den je ta Strecke cistena (odstranit vetve, kameny a pod.), tento cistici vuz byl Transrapid "v ceste". Zatim nikdo nevi, kdo pustil Transrapid na cestu, takze nelze posoudit, jakeho druhu to "lidske selhani" je, a jestli by te nehode nejaka "cidla + system" mohla zabranit.

0/0
23.9.2006 9:12

NORDMAN

Re: Re: Re: TGV neni Transrapid

FAZ pise, ze na normalni provozni strece by se to nestalo, tam maji bezpecnostni zarizeni, ktere automaticky zastavi vlak pokud je na strece prekazka. Na te testovaci strece to nemaji, takze jednou z pricin je setreni na nespravnem miste. Druha pricina je, ze nekdo tam ten vlak pustil, kdyz tam byl ten cistici vuz. Ale to bezpecnosti zarizeni by vlak zastavilo:  Niedersächsischer Ministerpräsident Christian Wulff:  „Wenn sich irgend etwas auf der Strecke befindet, wird der Zug im Normalbetrieb automatisch zum Stehen gebracht”, erläuterte er. „Auf der Teststrecke gibt es diese Sicherheitseinrichtung nicht.”

0/0
23.9.2006 12:37

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: TGV neni Transrapid

1) Transrapid stoji na jinem prinzipu nez ICE/TGV a pod., coz se projevi i v jeho bezpecnostnim systemu

2) Pan Wulff je sympaticky a velmi chytry jurist/politiker (a ja si ho v teto jeho cinnosti vazim), on vsak neni techniker. Jeho predstava, ze vlak automaticky zastavi, kdyz se "neco" octne na trati, je velmi naivni/povrchni a neodpovida skutecnosti

3) Chyby/priciny te nehody zatim nejsou znamy, a proto vyckejme zaverecne zpravy vysetrovani

0/0
23.9.2006 17:43

djdave2

maglem v shanghaji

mel jsme tu cest jet magnetickym vlakem v shanghaji (maglev). Cely 30tikilometrovi usek profici za cca 7min, pricemz max rychlosti 432km/h se pohybuje cca 2min. Zbytek casu zrychluje a zpomaluje.  Neni pravda ze zajizdi do centra, pokud si tedy centrem nepredastavuji redaktori treba prazsky Zlicin ...  Jizdenka byla docela levna (cca 100kc) da se zakoupit i prvni trida ale nevim k cemu je to dobre na 7min :) i ta druha byla na nase pomery docela luxus ...

0/0
22.9.2006 22:22

el_salamo

Re: maglem v shanghaji

Během sedmi minut zrychlit a zase zastavit na/z 430km/h... to holt dnešní mašinky neumí ani když je hodíte ze skály ;-)

0/0
22.9.2006 23:15

djdave2

Re: Re: maglem v shanghaji

vsak neznale redaktorky to spravne oznacuji za letadlo :)

byl to fakt zazitek, mistni cerni taxikari mi to rozmlouvali ale ja nastesti se nenechal zvyklat ...

0/0
22.9.2006 23:20

hustotles

Re: Re: Re: maglem v shanghaji

......... tak to se ti ani nedivim :)

0/0
23.9.2006 12:16

Isbjoerna

25 Menschen sterben bei Transrapid-Unglück

0/0
22.9.2006 21:34

mosulský machredž

Re: 25 Menschen sterben bei Transrapid-Unglück

es ist schade um sie .....

0/0
22.9.2006 22:07

NORDMAN

Re: Re: 25 Menschen sterben bei Transrapid-Unglück

... soo ischt es !

Asi ta technika neni dokonala, jak rika FAZ: Teoreticky perfektni, ale ...

http://www.faz.net/s/RubF3CE08B362D244869BE7984590CB6AC1/Doc~E8A5439BE168C4D1CA9B4EF973F974C71~ATpl~Ecommon~Scontent.html

0/0
22.9.2006 22:51

Hekynen

Konečná maximální bilance: 37 mrtvých

29 + 5 + Transrapid + montážní vůz + slepá vývojová větev...

0/0
22.9.2006 21:24

Pan Poklicka

Smutné

Energeticke koncerny nedovoli tyto pohony a zustanou jen divne nahody...

0/0
22.9.2006 21:21

Stíhací vzducholoď Karel

Re: Smutné

Proč by je nedovolili, pro ně je takový vlak požehnání, víš kolik to žere??? 8-o

0/0
26.9.2006 18:23

holkazdaleka

31 lidi ve vlaku, 2 v montaznim voze

zatim 23 mrtvych.

0/0
22.9.2006 21:03

mosulský machredž

oo

sázím dolar proti knoflíku, že přes třicet to nepude R^

0/0
22.9.2006 20:49

olll

počty

milé děti 21 lidí nehodu nepřežilo a deset jich bylo zraněno. ve vlaku přitom jelo 29 lidí. dva jsou asi mimozemšťani8-o

0/0
22.9.2006 20:49

Tomáš Nemravný

Re: počty

Zato tys asi chyběl v první třídě při sčítání... V tom montážním voze bylo 5 lidí, tak sem netahej mimozemšťany, Pablbku...

0/0
22.9.2006 21:18

Johnnie Talker

Pravda je , že provozovatelé magnetické dráhy jsou

cikáni jako všichni kolotočáři, byli na mol a zapoměli na kolejích maringotku plnou příbuznejch ,ktery vlastně nebyli....:-)

0/0
22.9.2006 19:06

cicmunda

dotaz

Nevíte někdo jakým způsobem je docíleno dopředného pohybu a brzdění pokud se jedná o "magnetickej vlak"?

0/0
22.9.2006 19:04

Jarda Petarda

Re: dotaz

Tady je to vysvetlene

http://science.howstuffworks.com/maglev-train.htm

0/0
22.9.2006 19:14

pancho10

Re: dotaz

Pokud je mě známo jedná se vlastně o vertikální elektromor.Stator je železnice a rotor lokomotiva.Jinak se jedná o běžně používané systémmy třeba Siemens u vertikálních fréz.Najdi si vertikální motory a budeš v obraze.Ale stále je to TESLŮV elektromotor.Škoda že to nevyšlo ale je v tom budoucnost.Minimállní opotřebení a velká rychlost.

0/0
22.9.2006 19:21

killy

prosím LINEÁRNÍ MOTORY!!! LINEÁRNÍ !!!!!!!

0/0
22.9.2006 19:32

pancho10

Re: prosím LINEÁRNÍ MOTORY!!! LINEÁRNÍ !!!!!!!

;-DDyť je to stejne.....Ale máš recht....

0/0
22.9.2006 19:35

mosulský machredž

oo

VOKO BERE ......

0/0
22.9.2006 19:01

Robin Ood

hm..ty počty jsou nějaké divné.

z trosek záchranáři vyprostili jednadvacet mrtvých a jejich počet nemusí být konečný. Deset lidí je zraněno.

Ve vlaku jelo celkem 29 lidí, 

0/0
22.9.2006 18:58

Chargy

Re: hm..ty počty jsou nějaké divné.

hmm, ale taky tam psali, že tam jeli i jejich příbuzný, kteří tam vlasně oficiálně nebyli....

0/0
22.9.2006 19:01

houba_

Re: Re: hm..ty počty jsou nějaké divné.

koukam ty taky umis pochopit psany tesxt -- ve vlaku jeli pribuzni ... dalsich 5 lidi bylo v omntaznim voze

0/0
22.9.2006 20:08

Jarda Petarda

Re: hm..ty počty jsou nějaké divné.

A copak tech pet lidi v montaznim voze???Zapomneli jsme???8-o

0/0
22.9.2006 19:10

Vis Motrix

Slepý konec

Vždy jsem tvrdil, že technologie MagLev je slepý vývojový článek. Kvůli financím, nikoliv kvůli bezpečnosti. :-/

0/0
22.9.2006 18:55

Robin Ood

Re: Slepý konec

k ekonomice komentář nemám ,ale pokud bys tohle : " Vlak na testovací magnetické trati narazil v rychlosti 200 km/h do montážního vozu." viděl jako důkaz nebezpečnosti MagLevů, musel bys být hodně

zaslepený:-)

0/0
22.9.2006 18:57

Johnnie Talker

Re: Re: Slepý konec

Hodně diplomaticky řečeno.:-P

0/0
22.9.2006 18:59

el_salamo

Re: Slepý konec

Maglev potřebuje spoustu financí na vývoj + stavbu, ale mnohem víc jich přinese... přecijen představa, že se do Berlína nebo Bruselu dostanu vlakem za 3-5 hodin... je to rychlejší než letadlo.

0/0
22.9.2006 19:01

________________________________

Re: Re: Slepý konec

Jenomže si představ, že pojedeš z Ostravy. Natěšený z Pindolína, ohromený 160 km/h, a potom přesednout do tohohle krámu...

0/0
22.9.2006 22:15

djdave2

Re: Re: Re: Slepý konec

jasne, pindolino je proti tomu snek

0/0
22.9.2006 22:24

hustotles

Re: Slepý konec

děkujeme za info......... jsme radi ze vime, ze TY jsi to vzdycky vedel........

0/0
23.9.2006 12:24

BjarneBorg

...

Tak by mně zajímalo, kde udělali soudruzi z NDR chybu...

0/0
22.9.2006 18:33

Bohous.23

Re: ...proud

Vypli el. proud.

To je celý.

Soudruzi a komu tím pomůžete !!!!!

0/0
22.9.2006 18:37

Johnnie Talker

Re: ...

Došel jim benzín.;-(

0/0
22.9.2006 18:54

jakalův táta

není nad České dráhy !

;-(:-DR^

0/0
22.9.2006 18:28

Johnnie Talker

Re: není nad České dráhy !

tohle vyjímečně nebyly ČD, nehoda se holt může stát i jinde...

0/0
22.9.2006 18:29

jakalův táta

tak kolik tedy ?

17:49 - Při nehodě experimentálního rychlovlaku v Německu zemřelo 15 lidí. Na testovací magnetické trati narazil v rychlosti 200 km/h do montážního vozu

0/0
22.9.2006 18:27

Johnnie Talker

No nic já říkam ,že je lepší autem.

Nejen že je to jednodušší a levnější ale taky to bude pořád bezpečnější. Technici, obsluha a personal evidentně nejsou kompatibilní ani s počítači vlaku ani s rychlostí 400km /h a ty computery zase nejsou až tak blbuvzdurný a bezchybně nastavený když to mašinka v klidu zaparkuje do druhy .... - ehm nevykolejilo poslední dobou tech novejch střepu trochu moc ? (metro co jezdí po silnici) ted nedavno ta skoda-posrche tramvaj taky sejmula techniky ... 8-o

0/0
22.9.2006 18:10

el_salamo

Re: No nic já říkam ,že je lepší autem.

To je fakt. Čemu nerozumíš, tomu nevěř. V autech bouračky nejsou, jezdí rychlejc a klidnějc, ve vlaku to máš samou zácpu, troubení, nervozita...

Maglevu fandím, je to budoucnost dopravy na středně daleké tratě R^R^

0/0
22.9.2006 18:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.