- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
i přesto, že zvídavému dítěti ani tohle říkat nemusí. Je pravda, že ve škole se člověk učí spoustu nepraktických znalostí a praktické jsou ponechávány na rodičích a na žácích. Škola není, nebyla, nebude dokonalé zařízení, již z toho důvodu, že nejpodstatnějším důvodem existence současné západní školy je zajistit pracovní místa části dospělým a vštípit žákům do hlav mladých lidí povinné názory. To mě přivádí zpět k titulu článku: proč je pro někoho tak strašně důležité nacpat dětem do hlavy ve škole, zda vznikly z opic, nebo z bohů, samotným vyučovacím předmětům je to jedno, matematika, jazyky, dějepis, chemie, počítačová grafika, obsluha soustruhu apod. nepotřebuje bohy ani opice - tohle potřebují ideologové. Takže pokud jedni chtějí opici a druzí Boha, ať to svým dětem buď vysvětlí sami rodiče , nebo ať se učí obojí, opice i Bůh - jediný význam vidím v tom, že pak bychom se opravdu naučili být tolerantnější, kdybychom se nemuseli učit ten jeden jediný správný a povinný názor.
..slola je tu proto ,aby mohli rodice v klidu chodit do prace..
jsou naprosto rozdílné věci. Cokoliv se člověk ve škole naučí(nebo uvědomí) musí ještě aplikovat v životě. A to je nejtěší. Číšník téměř školu nepotřebuje. Já jim nejsem vyučenej a dělal jsem ho cca rok... Ve skutečnosti člověk školu nepotřebuje, pokud se doví(najde si ty inforamce, pozantky) jinde. Ovšem, většina(i já) na to kašlem...
I nevyučený číšník se někde naučil sčítat a násobit.
I nevyučený číšník se někde naučil čístz a psát, aby pak mohl něco napsat do tohoto chatu.
V šichni lidé neskončí jako nevyučení číšníci.
Článek M.K. je velmi hloupý, neboť úlohu základní školy přílioš zjednodušuje a vulgarizuje.
Proto každý kdo si to může dovolit posílá děti do škol soukromých.
Však také v soukromých středních a vysokých školách těch znalostí moc po účastnících nechtějí.
Hlavní je, když dobře platí a majitel školy má slušný zisk.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije ten člověk v realitě? (barbudo, mail, 07.09.2006 19:03 ) vlákno | reagovat
... jo a na začátku hodiny jsme se postavili vedle lavic a pan učitel vytáhnul housličky a zazpívali jsme si ...
...dejepis provazen promitanim filmu? Jo v dobe kdy benzin by kacku a pul za litr, ty dejepisny filmy byly plny rolnickych bouri a Lenina pred Zimnim Palacem
... Lenin před Zimním Palácem nebyl a ředitele nám zavřeli ...
není příliš vysoké, jsem už pochopil dávno, ale že někdo může napsat takovou hovadinu jako tento článek, to jsem opravdu netušil...
Pane Komárku, kdo podle vás bude vychovávat děti těch rodičů, kteří by je i byli ochotni vychovávat sami, ale nemohou si prostě dovolit nechodit 15 let do práce? To je jako bude vychovávat ulice nebo nějaké církevní instituce? To, že vám škola dala málo pro život, nemusí být automaticky vina našeho systému - není účelem školy vychovávat hloupé novináře, kteří jsou zcela mimo realitu ...
Nevim, co nazyvate vychovou, ale je udesne, kdyz rodice nemohou si dovolit vychovavat sve deti.
Z toho vyplyva, ze mam byt rad za to neuveritelne mnozstvi zbytecne prosedenych hodin ve skolni lavici, protoze nikdy nevim co se mi muze v zivote hodit? Ja ale nechci aby mne skola pripravila na to, co se jednou teoreticko hypoteticky muze stat, ja chci, aby mne pripravila na to co se opravdu stane, a to je to, ze pujdu do prace a budu tam resit uplne neco jineho, nez je zlata bula sicilska. uprimne receno, opravdu to zadneho zamestnavatele nezajima. Celou dobu ve skole jsem se utesoval tim, ze se sice ucim nesmysly, ale dostavam do sebe urcite pracovni procesy, postupy. Je to nesmysl, realita je uplne nekde jinde.
... zdá se, že Vás opravdu škola mnoho nenaučila ... hmm ...
DO svych 25ti let jsem chodil do skoly. Ted rok pracuji a trvalo mi asi 4 mesice, nez jsem svuj mozek zacal "umet" opravdu pouzivat, v opravdove cinnosti, ktera vede k zadanemu vysledku. S hruzou jsem zjistil, ze ani zakladni skola, ani gymnazium mi neposkytly nic, co by se mi mohlo v pracovnim nasazeni hodit. Az posledni dva rocniky vysoke skoly, kde je potreba zabrat, mne naucily zodpovednosti za sve vysledky. Tyto dva rocniky, kdy clovek pracuje sam na sebe (sice za znamky a ne za penize a jidlo, ale clovek si na to za ta leta zvykne), kdy pracuje na svych projektech, za ktere nese plnou zodpovednost sam, mi daly vic nez celych 19 let skoly. Opravdu to nejdulezitejsi, co mi je ze skoly k dispozici, je pocit zodpovednosti. Ale tu do mne stejne z vetsi casti dostali rodice. Uzitecnych ze zakladni skoly je mozna 3-4 roky, kde se clovek nauci elementarni veci jako cist psat pocitat. Zbytek je JEN hlidani deti, aby nebyly samy doma...
ty znalosti máš v sobě, ať chceš nebo ne, po čtyřech měsících v práci poznáš starou belu. Jednou si na mě vzpomeneš....nikdy nevíš, jak se ti v životě můžou hodit nejneuvěřitelnější pitomosti, která jsi ve škole (myslím základní) proti své vůli nasál.Můžou ti i zachránit život - vím co říkám.
někteří učitelé byli dobří, jiní zas ne, záleželo od jednotlivce.Ale to co jsem se tam naučila, umím dodnes. Objem koule jsem se tedy jaksi nenaučila...mimochodem, nejde jen o informace předané učebnicemi, ale také o rozvíjení schopnosti se učit, schopnosti vycházet s lidmi, schopnosti vcítit se do jiných lidí, to si jako představujete, že řeknete malýmu dítěti, kde má hledat informace a necháte ho napospas?Aby si dítě něco hledalo, musí vědět co, proč a kde.Počítač není všemocný. Je to jen chytřejší telefon A - mimochodem - nevynalezl ho negramot - ten člověk se musel setsakra učit - a právě škola ho naučila jak. A ta trocha discipliny ještě nikomu neuškodila.Někdo, kdo půl dne prostřílí v počítačových hrách, byl měl umět vydržet 45 minut v klidu a soustředit se na výuku.
... chtěl bych slyšet, jak si představují onu "jinou" školu, která vás naučí takové věci jako je psát, číst, počítat a posléze i gramatiku, objem koule či vzorec kyseliny solné.
To jsou totiž všechno elementární znalosti, které se nedají logicky odvodit a musí se, jako axiomy, prostě "našprtat".
Vetsina deti se nauci cist a psat ne proto, ze chodi do skoly, ale PRESTO, ze chodi(ly) do skoly. Grammatiku se nauci clovek ctenim. Vypocitat objem koule ci chemicke vzorce neni treba "nosit v hlave", staci vedet, v ktere knize to stoji, kdyz to nekdo v zivote opravdu otrebuje. A ten, kdo to potrebuje a UZIVA denne, to rychle pochopi ci zapamatuje. Ne, to neni to, cemu je treba se ucit.
Clovek se musi ucit resit problemy denniho zivota, rozpoznat vztahy a svuj postoj v techto vztazich, orientovat se v kulturnim bohatstvi a uzit ho k prekroceni kulturnich hranic. Najit sve misto v spolecnosti, pecovat vzajemne vztahy s jejimi cleny, obhajit svou individualitu a obohatit sve okoli svym spolecenskym citenim. Kdo se toto nenauci, neni schopen zivota.
Avsak tomu se NENAUCI deti v skolach, kde se provadi frontalni vyuka a deti (jak zde pise jeden ctenar) "Muset sedět hodinu v lavici a poslouchat jak nám "přednášející" předčítá z knížky a nesmět se u toho ani pohnout nebo promluvit...".