Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dopravní expert: Řidiči se začali chovat jinak

Od 1. července platí nový silniční zákon. Během prázdnin zemřelo na silnicích o 76 lidí méně než za stejné období loni. "Naše průzkumy jednoznačně ukazují, že došlo k výrazné změně v chování řidičů," řekl v on-line rozhovoru se čtenáři ředitel Centra dopravního výzkumu Josef Mikulík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Edmund Černá Zmije

Popírat vliv zákona

na snížení nehodovosti a zvlášť smrtelných nehod je zbytečné.

Nakonec je logické, že čím bude větší represe, tím bude menší nehodovost, pokud se bude popravovat za překročení rychlosti, ulicemi se budou ploužit auta rychlostí 20 km/h  a spousta lidí auto prodá a bude chodit pěšky.

Důležité je, aby represe byla přiměřená a nejvíce trestala ty nejnebezpečnější činy.

Z tohoto pohledu obsahuje nový zákon až příliš mnoho přehmatů, počínaje absolutním trestem (ne poprava, ale odebrání řidičáku) za špatné parkování, a konče ekonomickou vraždou člověka, který upadne na kole a zraní sám sebe.

Takže celkově - zákon nechat, ale urychleně odstranit chyby, které tam náš dementní parlament vložil, především odstranit brutální represi lidí, kteří nic neprovedli nebo jejichž provinění je naprosto neškodné.

0/0
5.9.2006 13:18

martas_1.8T

k tomu grafu:

No nevim jak vam, ale me z prilozeneho grafu jasne vyplyva jedine: uz od zacatku roku je tento rok co do poctu usmrcenych do 24h od nehody silne podprumerny, v cervenci jeste podprumernejsi, ovsem vicemene kopiruje krivku tak, jak bylo zvykem i v predchozich letech.

Vzhledem k tomu, ze novy silnicni zakon plati od 1.7. kdy je videt citelny propad, da se to jednoduse vysvetlit strachem. Otazkou zustava, jak by vypadal graf nehod a predevsim tech drobnych bez zraneni, pouze se skodami na majetku, jelikoz ty vznikaji predevsim nepozornosti.

Muj osobni a nicim nepodlozeny nazor je, ze je na stejne urovni ci lehce vyssi, diky vystresovanym ridicum (strach z vysokych pokut) a take diky ridicum unavenym (zvyklych jezdit lehce nad limit, nyni se zoufale tahnouci 40-50km/h rychlosti).

0/0
4.9.2006 16:18

zdeseny obcan

Re: k tomu grafu:

Krivka vyberu penez vyrazne stoupla a to je prece to hlavni. Kvuli tomu se vyplati lhat a manipulovat s cisly.

0/0
5.9.2006 10:36

puntja

Re: k tomu grafu:

myslím, že zákon není dotaženej.. kdyby dali max. rychlost třeba 5 km/h, umřou řidiči maximálně stářím po cestě do práce Bo) .. a budem mít nejlepší statistiky na světě :o*)

0/0
5.9.2006 13:11

RaPel

Re: k tomu grafu:

No ... kdyby to byl graf nějak měřící výkonnost firmy a vy byste se tímto způsobem pokoušel vysvětlovat akcionářům, že vpodstatě je to stejné jako jindy... akorát jsme tak nějak na dvoutřetinových číslech, tak vás asi kopnou do (Y)

Začátek roku není silně podprůměrný alébrž pouze mírně podprůměrný, silný pokles vůči předchozím letům lze vypozorovat od června.

Váš osobní názor není ničím podložený - jak jste sám uvedl.... ;-)

0/0
5.9.2006 13:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.