Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Silniční zákon už zachránil 76 životů

S novými pravidly už jezdíme dva měsíce a v Česku žije sedmdesát šest šťastných rodin, které zůstaly díky nim úplné. Nebýt jich, některý z jejich členů by zahynul při prázdninové autonehodě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jo.seph

Demagogie o měření rychlosti

To že se měří rychlost na místech k tomu vhodných není žádná prevence, ale buzerace, protože policie vyhledává místa, kde se nejlépe schovat. Rychlost přispívá úmrtím na silnici 12%, ale je to způsob, jak vydělat peníze navíc. Typická ukázka je Podolí, kde se měří několik set metrů před přechodem, který je navíc se semafory, ale dá se tam hezky schovat do křoví.

0/0
6.9.2006 14:07

iuos

hmm

nerozčiluj se - máš přeci možnost nejet rychle...

0/0
6.9.2006 14:32

zdeseny obcan

to delal uz Gross

To delal uz Gross. Zmenil kriteria pro trestny cin a helemese - najednou jich ubylo a ze Stanika byl skvely ministr vnitra. A tyhle statistiky jsou delany stejnym zpusobem. 

0/0
1.9.2006 15:48

freeLook

Re: to delal uz Gross

... to myslis vazne? kdyz nazves jablka hruskama tak jablek ubude, ale pocet mrtvich nijak neprejmenujes ...

0/0
1.9.2006 16:18

freeLook

Re: Re: to delal uz Gross

*mrtvych

0/0
1.9.2006 16:19

Zdenda-69

Re: Re: to delal uz Gross

no jenže, když budeš počítat jen zemřelé na místě a do 24 hodin po nehodě, tak jich samořejmě ubude, oproti počtu usmrcených na místě a do více než 24 hodin (do 3 dnů, tu tuším někdo psal). Takže vůbec nevíme přesně, kolik těch usmrcených ve srovnatelném časovém úseku je vlastně je ......takže jsi mimo

0/0
1.9.2006 20:06

Hajný-lesa pán

Re: Re: Re: to delal uz Gross

Jednak to není pravda, a i kdyby byla, bude se to lišit tak o dva lidi.

0/0
1.9.2006 21:04

lolek77

Re: Re: to delal uz Gross

Jak na to přišli, že zrovna 76 lidí mělo havarovat, ale nějak to nestihli? Vnucovat nám názor, že kvalita řidičů i vozidel náramně vzrostla díky popsanému papíru od Šimonovského se mě líbí. Možná by ani Labuda nedostal smyk kdyby si počtl 411-ku:-D

0/0
3.9.2006 0:02

relax100

Re: to delal uz Gross

Jojo přesně tak, slyšel jsem, že podle nového zákona se počítá usmrcený účastník silničního provozu pouze ten, který byl usmrcen při havárii nebo bezprostředne na místě nehody, v minulosti to byli také lidé, kteří zemřeli až v nemocnici a těch je většina. Další příklad je snižení počtu nahlášených nehod a v zápětí prohlášení pojišťoven o navýšení povinného ručení kvůli nárustu, prostě posunuli limit z 20tis na 50tis:) Dělají z nás prostě pitomce, ale my jsme! beeeee      

0/0
1.9.2006 16:25

elvan

To je vtip ??

Rv;-D;-ORv;-D;-ORv;-D;-ORv

0/0
1.9.2006 15:31

Jesita_Uko

Pekna blbost a zavadejici informace

Bublan nastudoval nejakou prirucku od Goeblse?

0/0
1.9.2006 15:20

relax100

Tak od základu

Bodový systém

Nevím, jestli je rozumné vůbec připustit variantu oprav takového nesmyslu. Tento zákon je od základu a dovolím si tvrdit ve svých principech natolik špatný, že se nevyplatí ho opravovat. Budeme se topit v návrzích a novelách, které budou postaveny na prohnilých základech. Cílem bodového systému má být snížení počtu nehod, ne snížení rychlosti a plynulosti provozu.

0/0
1.9.2006 15:11

relax100

Re: Tak od základu

Značení na našich silnicích

Značení je velký problém, který se měl vyřešit dříve, než se zavedl nový zákon. Dopravní značení je u nás neodborné a je velmi těžké si představit, že stejní lidé, kteří vytvořili tisíce paskvilních omezení, budou nyní po sobě provádět audity. Vytvořit kvalitní rozpis rychlostí a omezení je velmi složité a vyžaduje to obrovské zkušenosti, bohužel někteří lidé, kteří mají na starosti dopravní značení nejsou schopni odhalit ani základní chyby, natož aby byli schopni vnímat drobné nuance např. použitého povrchu, nerovnosti, směru světla nebo posouzení nebezpečnosti úseku z hlediska okolí a vyhodnocení variant a závažnosti potencionálních nehod.  

0/0
1.9.2006 15:11

relax100

Re: Tak od základu

V Čechách nejsou dobří řidiči

 

Je to opravdu alarmující, kdo dnes točí volantem a domnívá se, že řídí. Bohužel ti nejneschopnější stále opakují, že na silnici jsou špatní a bezohlední ti rychlý řidiči a ti pomalí jsou ti praví. Média i někteří politici to stále papouškují, až vzniká dojem, že nejlepšími řidiči jsou  „tzv.pánové v klobouku“. Řidič je více či méně dobrý nebo špatný, ne rychlý nebo pomalý! Rychlost není problém, problém jsou závěrečné testy v autoškolách, amatérské instruktážní filmy o řidičích a přihlouplé reklamy pojišťoven a propaganda, která deformuje pravdu. Problém je však také zloba a závist, která z mnohých neschopných řidičů vyvěrá a bohužel někteří z nich tvořili i tento zákon.

0/0
1.9.2006 15:12

el_salamo

Re: Re: Tak od základu

Taky nesouhlasím s tím, že dobrý řidič = pomalý řidič.

Ale dodržování předpisů je podmínkou pro uznání dobrého řidiče. Kdo jezdí jak fitipaldi, možná bude dlouho problémům ujíždět, ale pro ostatní vytváří rizikové situace.

0/0
1.9.2006 15:18

el_salamo

Re: Tak od základu

Rychlost nikdo nesnížil, jen ji většina řidičů začala dodržovat;-O

0/0
1.9.2006 15:12

relax100

Re: Tak od základu

Zvýšení zodpovědnosti řidičů za své skutky (dopravní nehody)

Na našich komunikacích je celá řada stresujících prvků, které by měly být minimalizovány. Cílem každého účastníka silničního provozu, má být plynulý a bezpečný pohyb na silnicích a především ohleduplnost k ostatním účastníkům. V žádném případě by svojí pozorností neměli řidiči plýtvat na horlivé dodržování předpisů, sledování tachometru či policejních hlídek za cenu ohrožení ostatních účastníků či své posádky. Každý řidič, by měl mít jasný cíl, nezavinit dopravní nehodu, ale měla by být zvýšena také jeho zodpovědnost za ostatní účastníky. Většině nehod je naprosto zbytečná a dá se jim zabránit. Je však nutné, aby se řešení účastnili všichni účastníci a pokud některý řidič udělá chybu, aby řidič druhé posádky včas a adekvátně zareagoval a pomohl nehodě zabránit.

Jsou země, kde neexistují téměř dopravní předpisy, jezdí tam miliony řidičů a přesto je tam až neuvěřitelně nízká nehodovost. Proč?

0/0
1.9.2006 15:17

relax100

Re: Tak od základu

Protože tamní řidiči spolu spolupracují, nedělají si naschvály, navzájem se respektují a chovají se jako team, který řeší aktuální dopravní situaci. U nás je tomu právě naopak. V myslích řidičů jasně převažuje priorita předpisů nad lidským a logickým přístupem.

Za dopravní nehody by měly být přidělovány body i pokuty výrazně přísněji, než za nedodržení předpisů. Tato diference by měla být naprosto zásadní a měla by lidem jasně říct, že předpisy jsou jen prostředkem ke snížení nehodovosti, ale cíl je jezdit bez nehod. Jak je možné trestat řidiče bodově stejně za to, že opravdu zaviní dopravní nehodu, zraní nebo usmrtí člověka, jako za rychlosti, přejetí neodůvodněnou plnou čáru?  (5 bodů za rychlost, 6 bodů za přejetí plné čáry nebo 5 bodů za technický stav vozidla a oproti tomu jen 4 body za závažný přestupek nedání přednosti v jízdě, pouhých 7 bodů za „usmrcení nebo zranění“ a třeba 0 bodů za nehodu?)

0/0
1.9.2006 15:17

freeLook

Re: Re: Tak od základu

tady ridici nespolupracuji a proto je potreba zvolit jiny pristup.

body by stejne pridelovany memeli, ale kdo pri jizde rozhodne ze tahle plna se muze preje ci ne?

Na nas je, na takove zhovadilosti upozornovat a snazit se o napravu, ne si hrat na Boha vsevedouciho a ohrozovat tim ostatni....

0/0
1.9.2006 15:28

el_salamo

Trocha řevu a bude klid

Nj, ještě chvíli bude trochu řevu, nadávání, že všichni přijdou o řidičáky... pak o ně přijdou hovada, slušní řidiči si oddechnou a bude klid.

0/0
1.9.2006 15:05

relax100

Zakazte auta a zachráníte 142 životů

To je zase demagogie? Umění je vytvořit zákony a umístit značení tak, aby byla zvíšena bezpečnost, zachránit životy a při tom nezastavit dopravu. To umí každej vůl zakazat auta pod sankcí trestu smrti a pak se předvádět, jaký je odborník. Dělá se mi z té propagandy opravdu na blití(Y)  Uvidíte v září, se z té zácpy nakonec paradoxně všichni posereme!     

0/0
1.9.2006 14:16

freeLook

Re: Zakazte auta a zachráníte 142 životů

...vsak novy zakon je cestou k tomu co by jste si pral. O demagogii se tu snazite vy. Zakaz aut a zprisneni zakonu absolutne neni to same. Navic 76 zivotu je uspech ... co kdyz jeden z nich jste zrovna vy....?

0/0
1.9.2006 14:23

relax100

Re: Re: Zakazte auta a zachráníte 142 životů

Beeee, tak to je ono, ČR je stádo ovcí>- beee    

0/0
1.9.2006 15:03

freeLook

Re: Re: Re: Zakazte auta a zachráníte 142 životů

odstehuj se do afriky a tam projevuj svou svobodu neomezene... je vydet ze jsi nepochopil.

0/0
1.9.2006 15:20

el_salamo

Re: Zakazte auta a zachráníte 142 životů

Dost dobře nechápu, o co vám jde. Rychlostní limity se neměnily, nebo snad ano ;-P?

0/0
1.9.2006 14:59

krllo

Re: Zakazte auta a zachráníte 142 životů

Nadávat umíte dobře, ale co ten pravopis ? Co vás to v ODS učí!>-

0/0
1.9.2006 21:22

chroustík

No tak těch 76 lidí

asi za ty nepříjemnosti stojí.

0/0
1.9.2006 13:07

modem

.

Moc prosím policisty, aby místo kontroly pružnosti obvazu v lékárničce také kontrolovali povinnou výbavu kol.Není nic horšího, než za šera potkat nesvítící kolo.

0/0
1.9.2006 12:59

davexx

Re: .

Naprostý souhlas, a taky by měli pokutovat cyklisty, kteří se nechovají podle pravidel a samozřejmě i řidiče, kteří ohrožují cyklisty.

Vedení cyklotras by, ale mělo být takové, aby po nich bylo možno opravdu na kole jezdit. Bohužel ti, kdo o cyklotrasách rozhodují, tak na kole evidentně nejezdí, jinak by to nemohlo vypadat tak, jak to vypadá.

0/0
1.9.2006 13:20

menesis

Re: .slepec

Policie musi kontrolovat obvaz ve vasi lekarnicce , kdyz nevidite na silnici kolo.

0/0
2.9.2006 23:04

Ruger

Socany mít Goebels, tak dodnes nikdo neví, že Třetí říše projela druhou světovou..

:-D:-D

0/0
1.9.2006 12:29

kája1970

tvrdit, že zákon zachránil 76

je účelová fízlácká lež, jelikož nelze tvrdit něco, co se nestalo....

řidiči teď nějak ohleduplněj nejezděj, ale maj strach ze ztráty bodů, proto nejezdí tolik nalitejch a tak.

tyhle fízlácký a úřednický kecy fakt nesnáším, vím o čem mluvím, zkoušeli jsme v naší firmě vymyslet ochranu chodců na přechodech, zvlášť když je tma, vyšly nám z toho svítící zpomalovací pruhy, který reagujou na pohyb v daným prostoru, řekli jsme si jeden postavíme jen na zkoušku, zašel jsem na magistrát a -nastal error-bylomi vod úřednickýho xindla vysvětleno, že je to celý nesmysl, bla, bla a tak jsem ho poslal do prdele, dokumentaci jsme zničili, jen mě překvapuje, že to sou už tři roky a Eltodo se toho nechytlo....

0/0
1.9.2006 11:24

Brundi

Re: tvrdit, že zákon zachránil 76

Jake zpomalovaci pruhy? Pribliz trochu to opatreni co jste u vas ve firme vymysleli a proc? Co jste za firmu?

Dik.

0/0
1.9.2006 11:56

kája1970

Re: Re: tvrdit, že zákon zachránil 76

zabejváme se servisem elektroniky, návrhama el.zařízení v technologii SMD, v tomhe případě šlo o průhlený příčný zpomalovací pruhy, ve kterých by byly po celý dýlce zatavený vysokosvítivý LED, ty pruhy by byly cca 2m před přechodem a celej prostor přechodu by byl hlídanej čidlama, který by registrovaly výskyt chodců-píšu to značně zjednodušeně, v podstatě jde o to, že v klidovým stavu by ty pruhy svítily zeleně, takže by ten přechod byl z pohledu řidiče vidět jako zelená čára přes silnici, v případě výskytu chodců by se to rozblikalo červěně a bílý LED by ještě tem přechod osvítily, je to takhle hodně zjednodušený

0/0
1.9.2006 12:09

CubA21

Re: Re: Re: tvrdit, že zákon zachránil 76

Tak to je mazec. R^

0/0
1.9.2006 12:11

Brundi

Re: Re: Re: tvrdit, že zákon zachránil 76

Dik, za vysvetleni. :-)

0/0
1.9.2006 12:34

davexx

Re: Re: Re: tvrdit, že zákon zachránil 76

To zní zajímavě, akorát se bojím, jestli to není až moc složité.

Počítá se třeba s chodci typu "babka o hůlce", která, když vidí auto, tak do té cesty nevleze ani když jí zastavíte, vystoupíte a požádáte, aby přešla, ale taky se od přechodu prostě nehne? Případně, jestli by to třeba dokázalo identifikovat zbytečně zdržujícího chodce a třeba na něj nějak přivolat policii?

0/0
1.9.2006 13:24

CubA21

Re: Re: tvrdit, že zákon zachránil 76

No soudě dle příspěvku to vypadá jednoduše. Určitě znáš tu optickou brzdu (jedna čára přes pruh, 10m dvě čáry, 5m tři čáry a pak přechod) no a teď už si jenom představ že v noci by ty čáry svítili když by se u přechodu pohybovali lidi. Mě to přijde jako dobrej nápad. Akorát si neumím představit jak by se ty čáry rozsvěcely.

0/0
1.9.2006 12:09

kája1970

Re: Re: Re: tvrdit, že zákon zachránil 76

když jsme to vymejšleli, tak jsme vyzkoušeli kombinaci pohybovýho čidla s ultrazvukovejma čidlama a nakonec nám vyšly nejlíp VGA kamerky přes úplně jednoduchej SW, který rozeznaj obrys člověka, samozřejmě je to celý zdvojený, tady právě vzniknul problém, aby to nerozsvicely auta

0/0
1.9.2006 12:31

Heralik

Re: Re: Re: Re: tvrdit, že zákon zachránil 76

Nojo, ale kolik to celý stálo?

0/0
1.9.2006 12:36

kája1970

Re: Re: Re: Re: Re: tvrdit, že zákon zachránil 76

samotný náklady na elektroniku cca 20.000,-, nepočítali jme kolik by stála instalace a samotný umělohmotný pásy, ale odhad kolem 80-90 tis na 1 přechod

0/0
1.9.2006 13:11

kája1970

Re: Re: Re: Re: Re: Re: tvrdit, že zákon zachránil 76

jinak instalace semaforů na úřechodu od eltoda je kolem 1 milionu, pro srovnání

0/0
1.9.2006 13:12

ODSakEda

Blbost!

Nikoliv nový(...) silniční zákon (přesněji po kritice nejen ODS novelizovaná novela...), ale vehementní kontroly policie od 1.6.2006! Copak před tím neplatila padesátka a j.???!!!!!!!

  Navíc je dlouhodobý pokles usmrcených přes rostoucíprovoz i před nějakým "novým" zákonem! (plným nesmyslů!...)

0/0
1.9.2006 11:18

inzinierbula

Jakpak ten jasnozřivý Kubalák ví, koli lidí by letos o prázdninách zemřelo se starým silničním zákonem?

Zajímavé také bude sledovat vývoj statistik nehodovosti poté, co notorickým pirátům otrne. Slušní a ohleduplní řidiči totiž žádný nový silniční paskvil nepotřebují, ti se budou na silnicích chovat slušně a jezdit bezpčně i bez něj, jelikož to mají v krvi. Typickým postupem našich úředníků totiž je: nejsem schopnen zvládnout některé chronické a nebezpečné porušovatele zákonů? Nevadí? Přitvrdíme na všechny, ovšem kromě Tvrdíka (beztak za to můžou - jako voliči za volební pat). Ono si to "v průměru tak nějak sedne". Postavíme proto do pole bodového strašáka a policajti dál budou moci spokojeně vysedávat v kanclech nebo se vyvážet v autech s prstem v nose! A bambasové s nohama na stole budou dál blbě žvanit. ;-O

0/0
1.9.2006 11:03

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Ja,ja.

Cesta nejmenšího odpor. Než bych hledal a trestal konkrátního viníka, tak zavedu kolektivní trest. No co by jsi od politiků a úředníků odkojených komunistickejma školama a zdokonalených ve VUMLu chtěl.

0/0
1.9.2006 11:16

lolek77

Re: Jakpak ten jasnozřivý Kubalák ví, koli lidí by letos o prázdninách zemřelo se starým silničním zákonem?

Tento zákon vyhovuje státní správě, vládnoucí moci i policii. Nelze proto očekávat nic jiného než podobné "srdeční" statistiky.  Tak jako nejde vládní moci o nějaké blaho občanů i v tomto případě nejde vůbec o bezpečnost. Jen je třeba mít lůzu pod kontrolou atmosféry strachu. Při tom se dá příjemně doplnit státní i obecní pokladna dodatkovou daní z  mastných pokut. To ovšem zde přítomná diskutující lůza vůbec nepochopila a bude Bambasům přitakávat, že s těmi piráty je nutno zatočit. Nechápou, že nejvíce zatočíme s obyčejnými naprosto normálními řidiči.;-€

0/0
2.9.2006 1:46

kaniball

body vs. pokuty

No ja si myslim,ze za tu snizenou nehodovost ci pocet umrti nemuze bodovy system jakozto hrozba odebrani bodu,ale spise vyse pokut.Kdyz se na to podivam,tak za ty roky co jezdim a co jsem dostal pokut,tak by me v prepoctu na body v nejblizsich letech odebrani ridicaku nehrozilo.Horsi je to ale s tema pokutama.Dostat za nejakou pi..vinu 10 litru pokuty by se me asi nelibilo.

0/0
1.9.2006 11:01

AIadin

Re: body vs. pokuty

Za pi..vinu 10 litrů nedostaneš

0/0
1.9.2006 11:10

doktor_bota

Re: Re: body vs. pokuty

To s tebou ten kluk, co si rozbil hubu na kole a hrozí mu 25 - 50 kKč flastr, asi souhlasit nebude...

0/0
1.9.2006 11:43

AIadin

Re: Re: Re: body vs. pokuty

Těžké zranění mi nepřijde jako pi...vina.

0/0
1.9.2006 12:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.